abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92456095
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 07:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kanker is bewezen man made.
Yep,

Ab Osterhaus zou er de Nobelprijs wel voor willen winnen. })

Hij verkoopt zijn ziel aan de hoogste bieder.
  maandag 7 februari 2011 @ 13:51:43 #102
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92457402
quote:

[..]

In jouw fantasiewereld wellicht ja.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_92479120
quote:

[..]

Bron? En dan wel een betrouwbare graag. En niet aankomen met je stokpaard 'Ga zelf maar Googlen'.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_92487199
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:41 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Bron? En dan wel een betrouwbare graag. En niet aankomen met je stokpaard 'Ga zelf maar Googlen'.
Lambiekje verwijst naar een recent onderzoek, waarin resultaten wijzen op een toename in kanker in de laatste paar duizend jaar. Man-made is een mooie term overgenomen uit de Engelse krantenartikelen hierover, maar de onderzoeksresultaten zeggen daar niets over. Het is een uitspraak van de onderzoekers, een interpretatie van hun bevindingen. Een causaal verband is echter (nog) niet terug te vinden.

Men vergeet alleen dat het 10-15 jaar duurt voor een tumor zich in het lichaam te ontwikkelen, voornamelijk optreedt na de jeugd, men in de oudheid eerder stierf aan oorzaken anders dan kanker en medische kennis nauwelijks bestond, met name over kanker.

Nuance is voor sommigen vreemd. Binnen de wetenschap een vereiste, daarbuiten een schaarste.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gray op 08-02-2011 00:54:25 ]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 07:27:15 #105
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_92489757
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Lambiekje verwijst naar een recent onderzoek, waarin resultaten wijzen op een toename in kanker in de laatste paar duizend jaar. Man-made is een mooie term overgenomen uit de Engelse krantenartikelen hierover, maar de onderzoeksresultaten zeggen daar niets over. Het is een uitspraak van de onderzoekers, een interpretatie van hun bevindingen. Een causaal verband is echter (nog) niet terug te vinden.

Men vergeet alleen dat het 10-15 jaar duurt voor een tumor zich in het lichaam te ontwikkelen, voornamelijk optreedt na de jeugd, men in de oudheid eerder stierf aan oorzaken anders dan kanker en medische kennis nauwelijks bestond, met name over kanker.
en weet je ook waarom het sluimert ?!

Ik denk dat we minder kennis hebben dan voorheen. We hebben alleen chemische oplossingen maar zo werkt de natuur niet. Het begint inmiddels zo sneu te worden dat planten of kruiden niet meer gebruikt mogen worden als geneesmiddel.
quote:
Nuance is voor sommigen vreemd. Binnen de wetenschap een vereiste, daarbuiten een schaarste.
Ja met ghostwriting, natte vinger onderzoek en andere ongein. Objectieve wetenschap is niet meer.

Big Pharma is corrupter, doortrapter dan ooit te voren.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 07:27:57 #106
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_92489764
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

In jouw fantasiewereld wellicht ja.
Sorry maar ik ben bang dat jij in een fantasiewereld leeft.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_92490683
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 07:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Voor een enkele tumorcel genoeg mutaties en celdelingen heeft ondergaan om een grootte te bereiken van miljoenen/miljarden cellen zodat de tumor wordt opgemerkt, duurt bij eukaryotische cellen wel even, zelfs met ongeremde celdeling. Ik weet niet hoe je bij sluimeren komt?

quote:
Ik denk dat we minder kennis hebben dan voorheen. We hebben alleen chemische oplossingen maar zo werkt de natuur niet.
Errr, jawel? Biologie is niet veel anders dan zelfpropagerende chemische systemen.

quote:
Het begint inmiddels zo sneu te worden dat planten of kruiden niet meer gebruikt mogen worden als geneesmiddel.
Vertel? Concretiseer?

quote:
[..]
Ja met ghostwriting, natte vinger onderzoek en andere ongein. Objectieve wetenschap is niet meer.
Wat ik zei over nuance: dit is een goed voorbeeld.

quote:
Ik ken Big Pharma niet als persoon. Ook heb ik nooit in de beleidsvorming, beoefening en kasboeken kunnen kijken, dus hier kan ik niets zinnigs over zeggen. Jij ook niet, dunkt me. Nogmaals: nuance enzo.
pi_92490724
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:01 schreef Christiaan het volgende:
Post hoc ergo propter hoc.
pi_92501487
quote:

[..]

Ik denk dat we minder kennis hebben dan voorheen. We hebben alleen chemische oplossingen maar zo werkt de natuur niet. Het begint inmiddels zo sneu te worden dat planten of kruiden niet meer gebruikt mogen worden als geneesmiddel.
Ik gebruik wel kruiden als k niet helemaal lekker ben, bijv voor verkoudheid zet ik thymthee en als ik pijn in mn keel heb ga ik op een blaadje salie kouwen, niet echt lekker maar wel effectief. Zolang mn moeder nog dr kruidenthuin heeft zal ik die producten blijven gebruiken. En anders schaf ik zelf een paar plantjes aan k heb nog wel plek in mn tuintje. Daar kan niemand wat tegen doen.
Denk ook dat we met sommige dingen weer terug moeten naar de natuur.
quote:
[..]

Daar ben ik t wel mee eens ja, t draaid uiteindelijk allemaal maar weer om zoveel mogelijk geld binnen te halen
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:09:19 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92502863
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:36 schreef mousy31 het volgende:
Daar ben ik t wel mee eens ja, t draaid uiteindelijk allemaal maar weer om zoveel mogelijk geld binnen te halen
het is een bedrijfstak met een winstoogmerk inderdaad, maar het is pertinent onwaar dat het alleen maar gaat om zoveel mogelijk geld binnen te halen, daar is het een veels te riskante markt voor. Probleem is altijd dat er makkelijk afgegeven kan worden op de farmceutische industrie, totdat men zelf ziek wordt en het blijkt dat je behandeling afhankelijk is van bijvoorbeeld je verzekeringsmaatschappij of dat de behandelmethoden nog niet toereikend genoeg zijn. En ja dan is het wrang dat je als industrie bijvoorbeeld jarenlang onderzoek moet doen om te bewijzen dat een midddel veilig en effectief is terwijl meneer chareltan op de hoek van de straat ook rijk wordt van mensen middeltjes te geven die niet bewezen werken.

En om het weer on topic te maken, 30/40% van de huidige antikankermiddelen komen direct uit planten of zijn daar van afgeleid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_92503211
quote:

[..]Big Pharma is corrupter, doortrapter dan ooit te voren.
idd, die lui willen niet alleen geld, ze willen ook de ziel van hun patienten, omdat ze zelf hun ziel al verkocht hebben aan Lucifer.
pi_92503460
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:16 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

idd, die lui willen niet alleen geld, ze willen ook de ziel van hun patienten, omdat ze zelf hun ziel al verkocht hebben aan Lucifer.
Want dan kunnen ze die in een potje stoppen en om hun nek hangen?

Met deze uitspraak kan je toch niets? Jij kan niet aantonen dat het waar is, een ander kan het tegendeel niet aantonen...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:25:24 #113
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92503621
Ah, dus dat doet dat ademhalingsmasker. Zo van floep! je ziel eruit.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 15:38:50 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_92504221
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:09 schreef Re het volgende:

[..]

het is een bedrijfstak met een winstoogmerk inderdaad, maar het is pertinent onwaar dat het alleen maar gaat om zoveel mogelijk geld binnen te halen, daar is het een veels te riskante markt voor. Probleem is altijd dat er makkelijk afgegeven kan worden op de farmceutische industrie, totdat men zelf ziek wordt en het blijkt dat je behandeling afhankelijk is van bijvoorbeeld je verzekeringsmaatschappij of dat de behandelmethoden nog niet toereikend genoeg zijn. En ja dan is het wrang dat je als industrie bijvoorbeeld jarenlang onderzoek moet doen om te bewijzen dat een midddel veilig en effectief is terwijl meneer chareltan op de hoek van de straat ook rijk wordt van mensen middeltjes te geven die niet bewezen werken.

En om het weer on topic te maken, 30/40% van de huidige antikankermiddelen komen direct uit planten of zijn daar van afgeleid
Dat heb ik hier wel eens vaker gelezen, enorm afgeven op Big Pharma, maar wel naar de dokter rennen bij een hernia voor pijnstillers, het liefste valium, want dat is zo lekker. Dan gelden die bezwaren ineens niet meer. Vind ik zo vreemd.
pi_92504630
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat heb ik hier wel eens vaker gelezen, enorm afgeven op Big Pharma, maar wel naar de dokter rennen bij een hernia voor pijnstillers, het liefste valium, want dat is zo lekker. Dan gelden die bezwaren ineens niet meer. Vind ik zo vreemd.
Omdat men vreest wat ze niet begrijpt, maar vertrouwt op wat ze kan krijgen.
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 15:56:45 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_92505017
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Omdat men vreest wat ze niet begrijpt, maar vertrouwt op wat ze kan krijgen.
Zou dat het zijn?
Dan is het dus allen getheoretiseer, want als het er echt op aan komt, gaan alle principes aan de kant en maakt men gretig gebruik van BigPharma om van die toch wel heel nare pijn af te komen.
Zelfde verhaal over chirurgen. Worden ook door sommigen uitgekotst, maar bij bijvoorbeeld een appendicitis zal je toch geopereerd moeten worden, tenzij je de rest van je leven met die pijnen wilt blijven zitten.
Ik begrijp gewoon de haat niet tegen dokters en farmaceuten, vroeger of later heb je ALLEMAAL wel eens een medicijn nodig, en ja, dat daar aan verdiend wordt is toch normaal? Alle alternatieve genezers doen het toch ook niet voor niks? En die middelen van hen kosten vaak ook goudgeld.
pi_92506410
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het liefst zou ik geen medicijnen gebruiken, omdat er vaak vele bijwerkingen aan kleven en ze van sommige nog niet eens weten wat die over 10 jaar in je lichaam doen.
Maar ja soms ben je ze wel nodig ja. Maar ik ben t er dan ook niet mee eens dat ze zo duur zijn, en dat ze dan zoveel winst maken. dat kan eerlijker.
pi_92506464
Weet je lavenderr t klinkt ook niet echt lekker he rijk worden over de rug van zieke mensen.
En in engeland bijv daar kan iedereen naar de dokter t is gewoon gratis.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:30:43 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92506634
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:26 schreef mousy31 het volgende:
Maar ik ben t er dan ook niet mee eens dat ze zo duur zijn, en dat ze dan zoveel winst maken. dat kan eerlijker.
hoe wilde je dat doen dan, het melden is een maar aandragen hoe het wel moet is twee
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 16:39:58 #120
249559 crew  Lavenderr
pi_92507085
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:27 schreef mousy31 het volgende:
Weet je lavenderr t klinkt ook niet echt lekker he rijk worden over de rug van zieke mensen.
En in engeland bijv daar kan iedereen naar de dokter t is gewoon gratis.
Denkt toch dat je dat een beetje anders moet zien Mousy.
Een gewone huisarts wordt toch niet rijk over de ruggen van zijn patienten?
Die probeert je te helpen als je met klachten bij hem komt. Doet onderzoek, en als hij zijn diagnose gesteld heeft zoekt hij de medicijnen erbij die je het beste kunnen genezen/pijnbestrijden.
Mocht het niet lukken met medicijnen stuurt hij je door naar de fysiotherapie, of een andere medische collega. Alles om de patient te helpen. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze geld verdienen. Ook een dokter kan niet van de luchtof idealisme leven. Als je werkt verdien je een salaris, dat is niet meer dan normaal , waarom zou er voor een arts een uitzondering gemaakt moeten worden?
pi_92507096
Simpel minder winst maken, goedkopere versies nemen zoals onze apotheek tegewoordig al doet, krijg regelmatig medicatie ineens van een andere fabrikant.
Het kan allemaal veel goedkoper, als mensen maar eens niet zo inhalig waren, want de directeur moet steeds maar een duurdere auto .....Ik heb t idee dat het kunstmatig zo duur word gehouden...Kijk eens terug voordat die rot euro er was ik betaalde 35euro aan het ziekenfonds nu betaal ik 138 euro per maand aan dezelfde maatschappij
pi_92507138
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Denkt toch dat je dat een beetje anders moet zien Mousy.
Een gewone huisarts wordt toch niet rijk over de ruggen van zijn patienten?
Die probeert je te helpen als je met klachten bij hem komt. Doet onderzoek, en als hij zijn diagnose gesteld heeft zoekt hij de medicijnen erbij die je het beste kunnen genezen/pijnbestrijden.
Mocht het niet lukken met medicijnen stuurt hij je door naar de fysiotherapie, of een andere medische collega. Alles om de patient te helpen. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze geld verdienen. Ook een dokter kan niet van de luchtof idealisme leven. Als je werkt verdien je een salaris, dat is niet meer dan normaal , waarom zou er voor een arts een uitzondering gemaakt moeten worden?
Heb t niet over de huisarts maar de fabrieken die medicatie maken. Waarom moet zo'n directeur veel meer verdienen als een gewone arbeider??
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:46:00 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_92507395
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:40 schreef mousy31 het volgende:
Simpel minder winst maken, goedkopere versies nemen zoals onze apotheek tegewoordig al doet, krijg regelmatig medicatie ineens van een andere fabrikant.
Het kan allemaal veel goedkoper, als mensen maar eens niet zo inhalig waren, want de directeur moet steeds maar een duurdere auto .....Ik heb t idee dat het kunstmatig zo duur word gehouden...Kijk eens terug voordat die rot euro er was ik betaalde 35euro aan het ziekenfonds nu betaal ik 138 euro per maand aan dezelfde maatschappij
prijzen worden meestal door de overheid bepaald, daarnaast hoe denk je dat die goedkopere versies van medicijnen tot stand komen, hoe zit het daarnaast met innovatie en verbeteringen. En waarom zou een directeur hetzelfde moeten verdienen als iemand die een voorheftruck rijdt... dat is in geen enkel bedrijf normaal
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 16:47:00 #124
249559 crew  Lavenderr
pi_92507452
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:40 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Heb t niet over de huisarts maar de fabrieken die medicatie maken. Waarom moet zo'n directeur veel meer verdienen als een gewone arbeider??
Tja, dat is nu eenmaal een gegeven he? De baas verdient meer dan de knecht, om het maar eens simpel te zeggen.
We hebben hier geen communisme.

Wat Re zegt dus :)
pi_92507522
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zou dat het zijn?
Dan is het dus allen getheoretiseer, want als het er echt op aan komt, gaan alle principes aan de kant en maakt men gretig gebruik van BigPharma om van die toch wel heel nare pijn af te komen.
Zelfde verhaal over chirurgen. Worden ook door sommigen uitgekotst, maar bij bijvoorbeeld een appendicitis zal je toch geopereerd moeten worden, tenzij je de rest van je leven met die pijnen wilt blijven zitten.
Ik begrijp gewoon de haat niet tegen dokters en farmaceuten, vroeger of later heb je ALLEMAAL wel eens een medicijn nodig, en ja, dat daar aan verdiend wordt is toch normaal? Alle alternatieve genezers doen het toch ook niet voor niks? En die middelen van hen kosten vaak ook goudgeld.
Het heeft te maken met de geschiedenis van geneesheren. Vroeger had je kwakzalvers en artsen. Beide deden allerlei kunstjes waarvan de zieken niet begrepen hoe ze dat voor elkaar kregen. Het verschil was natuurlijk dat de methoden van artsen een bewezen effect hadden en een logische kennisopbouw. Om zich te onderscheiden van de kwakzalver gingen ze witte jassen dragen, en dat is nu nog.

Tegenwoordig is de medische kennis zoveel hoger dan die van toen, dat de kunsten die dokters uithalen om ons beter te maken (medicijnen, therapieën, diagnosen etc) nog abstracter zijn voor velen om begrip van te kweken. Daarbij komt dat veel artsen een persoonlijke touch missen en daardoor kil overkomen. Hier komt overigens langzaam verandering in door onderzoek naar het placebo-effect en aangepaste opleidingen.
Alternatieve geneesheren, of kwakzalvers, hebben hele simpele methoden en een simpele uitleg. Ook al slaat het op poep (kristallen, lichttherapie, gouden spetters, homeopathie etc), het is voor de gewone mens wel in een begrijpelijk kader te plaatsen.

Veel mensen (ook volwassen) willen stiekem nog steeds dat kusje op de zere plek. Dat het geen daadwerkelijk geneesmiddel is maakt niet uit, de affectie is genoeg om te pijn te stillen. Die affectie geven ze vervolgens terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')