Yep,quote:
In jouw fantasiewereld wellicht ja.quote:
Bron? En dan wel een betrouwbare graag. En niet aankomen met je stokpaard 'Ga zelf maar Googlen'.quote:
Lambiekje verwijst naar een recent onderzoek, waarin resultaten wijzen op een toename in kanker in de laatste paar duizend jaar. Man-made is een mooie term overgenomen uit de Engelse krantenartikelen hierover, maar de onderzoeksresultaten zeggen daar niets over. Het is een uitspraak van de onderzoekers, een interpretatie van hun bevindingen. Een causaal verband is echter (nog) niet terug te vinden.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:41 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Bron? En dan wel een betrouwbare graag. En niet aankomen met je stokpaard 'Ga zelf maar Googlen'.
en weet je ook waarom het sluimert ?!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Lambiekje verwijst naar een recent onderzoek, waarin resultaten wijzen op een toename in kanker in de laatste paar duizend jaar. Man-made is een mooie term overgenomen uit de Engelse krantenartikelen hierover, maar de onderzoeksresultaten zeggen daar niets over. Het is een uitspraak van de onderzoekers, een interpretatie van hun bevindingen. Een causaal verband is echter (nog) niet terug te vinden.
Men vergeet alleen dat het 10-15 jaar duurt voor een tumor zich in het lichaam te ontwikkelen, voornamelijk optreedt na de jeugd, men in de oudheid eerder stierf aan oorzaken anders dan kanker en medische kennis nauwelijks bestond, met name over kanker.
Ja met ghostwriting, natte vinger onderzoek en andere ongein. Objectieve wetenschap is niet meer.quote:Nuance is voor sommigen vreemd. Binnen de wetenschap een vereiste, daarbuiten een schaarste.
Sorry maar ik ben bang dat jij in een fantasiewereld leeft.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
In jouw fantasiewereld wellicht ja.
Voor een enkele tumorcel genoeg mutaties en celdelingen heeft ondergaan om een grootte te bereiken van miljoenen/miljarden cellen zodat de tumor wordt opgemerkt, duurt bij eukaryotische cellen wel even, zelfs met ongeremde celdeling. Ik weet niet hoe je bij sluimeren komt?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 07:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en weet je ook waarom het sluimert ?!
Errr, jawel? Biologie is niet veel anders dan zelfpropagerende chemische systemen.quote:Ik denk dat we minder kennis hebben dan voorheen. We hebben alleen chemische oplossingen maar zo werkt de natuur niet.
Vertel? Concretiseer?quote:Het begint inmiddels zo sneu te worden dat planten of kruiden niet meer gebruikt mogen worden als geneesmiddel.
Wat ik zei over nuance: dit is een goed voorbeeld.quote:[..]
Ja met ghostwriting, natte vinger onderzoek en andere ongein. Objectieve wetenschap is niet meer.
Ik ken Big Pharma niet als persoon. Ook heb ik nooit in de beleidsvorming, beoefening en kasboeken kunnen kijken, dus hier kan ik niets zinnigs over zeggen. Jij ook niet, dunkt me. Nogmaals: nuance enzo.quote:Big Pharma is corrupter, doortrapter dan ooit te voren.
Ik gebruik wel kruiden als k niet helemaal lekker ben, bijv voor verkoudheid zet ik thymthee en als ik pijn in mn keel heb ga ik op een blaadje salie kouwen, niet echt lekker maar wel effectief. Zolang mn moeder nog dr kruidenthuin heeft zal ik die producten blijven gebruiken. En anders schaf ik zelf een paar plantjes aan k heb nog wel plek in mn tuintje. Daar kan niemand wat tegen doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 07:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en weet je ook waarom het sluimert ?!
Ik denk dat we minder kennis hebben dan voorheen. We hebben alleen chemische oplossingen maar zo werkt de natuur niet. Het begint inmiddels zo sneu te worden dat planten of kruiden niet meer gebruikt mogen worden als geneesmiddel.
Daar ben ik t wel mee eens ja, t draaid uiteindelijk allemaal maar weer om zoveel mogelijk geld binnen te halenquote:[..]
Ja met ghostwriting, natte vinger onderzoek en andere ongein. Objectieve wetenschap is niet meer.
Big Pharma is corrupter, doortrapter dan ooit te voren.
het is een bedrijfstak met een winstoogmerk inderdaad, maar het is pertinent onwaar dat het alleen maar gaat om zoveel mogelijk geld binnen te halen, daar is het een veels te riskante markt voor. Probleem is altijd dat er makkelijk afgegeven kan worden op de farmceutische industrie, totdat men zelf ziek wordt en het blijkt dat je behandeling afhankelijk is van bijvoorbeeld je verzekeringsmaatschappij of dat de behandelmethoden nog niet toereikend genoeg zijn. En ja dan is het wrang dat je als industrie bijvoorbeeld jarenlang onderzoek moet doen om te bewijzen dat een midddel veilig en effectief is terwijl meneer chareltan op de hoek van de straat ook rijk wordt van mensen middeltjes te geven die niet bewezen werken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:36 schreef mousy31 het volgende:
Daar ben ik t wel mee eens ja, t draaid uiteindelijk allemaal maar weer om zoveel mogelijk geld binnen te halen
idd, die lui willen niet alleen geld, ze willen ook de ziel van hun patienten, omdat ze zelf hun ziel al verkocht hebben aan Lucifer.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 07:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]Big Pharma is corrupter, doortrapter dan ooit te voren.
Want dan kunnen ze die in een potje stoppen en om hun nek hangen?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:16 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
idd, die lui willen niet alleen geld, ze willen ook de ziel van hun patienten, omdat ze zelf hun ziel al verkocht hebben aan Lucifer.
Dat heb ik hier wel eens vaker gelezen, enorm afgeven op Big Pharma, maar wel naar de dokter rennen bij een hernia voor pijnstillers, het liefste valium, want dat is zo lekker. Dan gelden die bezwaren ineens niet meer. Vind ik zo vreemd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:09 schreef Re het volgende:
[..]
het is een bedrijfstak met een winstoogmerk inderdaad, maar het is pertinent onwaar dat het alleen maar gaat om zoveel mogelijk geld binnen te halen, daar is het een veels te riskante markt voor. Probleem is altijd dat er makkelijk afgegeven kan worden op de farmceutische industrie, totdat men zelf ziek wordt en het blijkt dat je behandeling afhankelijk is van bijvoorbeeld je verzekeringsmaatschappij of dat de behandelmethoden nog niet toereikend genoeg zijn. En ja dan is het wrang dat je als industrie bijvoorbeeld jarenlang onderzoek moet doen om te bewijzen dat een midddel veilig en effectief is terwijl meneer chareltan op de hoek van de straat ook rijk wordt van mensen middeltjes te geven die niet bewezen werken.
En om het weer on topic te maken, 30/40% van de huidige antikankermiddelen komen direct uit planten of zijn daar van afgeleid
Omdat men vreest wat ze niet begrijpt, maar vertrouwt op wat ze kan krijgen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik hier wel eens vaker gelezen, enorm afgeven op Big Pharma, maar wel naar de dokter rennen bij een hernia voor pijnstillers, het liefste valium, want dat is zo lekker. Dan gelden die bezwaren ineens niet meer. Vind ik zo vreemd.
Zou dat het zijn?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Omdat men vreest wat ze niet begrijpt, maar vertrouwt op wat ze kan krijgen.
Het liefst zou ik geen medicijnen gebruiken, omdat er vaak vele bijwerkingen aan kleven en ze van sommige nog niet eens weten wat die over 10 jaar in je lichaam doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik hier wel eens vaker gelezen, enorm afgeven op Big Pharma, maar wel naar de dokter rennen bij een hernia voor pijnstillers, het liefste valium, want dat is zo lekker. Dan gelden die bezwaren ineens niet meer. Vind ik zo vreemd.
hoe wilde je dat doen dan, het melden is een maar aandragen hoe het wel moet is tweequote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:26 schreef mousy31 het volgende:
Maar ik ben t er dan ook niet mee eens dat ze zo duur zijn, en dat ze dan zoveel winst maken. dat kan eerlijker.
Denkt toch dat je dat een beetje anders moet zien Mousy.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:27 schreef mousy31 het volgende:
Weet je lavenderr t klinkt ook niet echt lekker he rijk worden over de rug van zieke mensen.
En in engeland bijv daar kan iedereen naar de dokter t is gewoon gratis.
Heb t niet over de huisarts maar de fabrieken die medicatie maken. Waarom moet zo'n directeur veel meer verdienen als een gewone arbeider??quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denkt toch dat je dat een beetje anders moet zien Mousy.
Een gewone huisarts wordt toch niet rijk over de ruggen van zijn patienten?
Die probeert je te helpen als je met klachten bij hem komt. Doet onderzoek, en als hij zijn diagnose gesteld heeft zoekt hij de medicijnen erbij die je het beste kunnen genezen/pijnbestrijden.
Mocht het niet lukken met medicijnen stuurt hij je door naar de fysiotherapie, of een andere medische collega. Alles om de patient te helpen. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze geld verdienen. Ook een dokter kan niet van de luchtof idealisme leven. Als je werkt verdien je een salaris, dat is niet meer dan normaal , waarom zou er voor een arts een uitzondering gemaakt moeten worden?
prijzen worden meestal door de overheid bepaald, daarnaast hoe denk je dat die goedkopere versies van medicijnen tot stand komen, hoe zit het daarnaast met innovatie en verbeteringen. En waarom zou een directeur hetzelfde moeten verdienen als iemand die een voorheftruck rijdt... dat is in geen enkel bedrijf normaalquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:40 schreef mousy31 het volgende:
Simpel minder winst maken, goedkopere versies nemen zoals onze apotheek tegewoordig al doet, krijg regelmatig medicatie ineens van een andere fabrikant.
Het kan allemaal veel goedkoper, als mensen maar eens niet zo inhalig waren, want de directeur moet steeds maar een duurdere auto .....Ik heb t idee dat het kunstmatig zo duur word gehouden...Kijk eens terug voordat die rot euro er was ik betaalde 35euro aan het ziekenfonds nu betaal ik 138 euro per maand aan dezelfde maatschappij
Tja, dat is nu eenmaal een gegeven he? De baas verdient meer dan de knecht, om het maar eens simpel te zeggen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:40 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Heb t niet over de huisarts maar de fabrieken die medicatie maken. Waarom moet zo'n directeur veel meer verdienen als een gewone arbeider??
Het heeft te maken met de geschiedenis van geneesheren. Vroeger had je kwakzalvers en artsen. Beide deden allerlei kunstjes waarvan de zieken niet begrepen hoe ze dat voor elkaar kregen. Het verschil was natuurlijk dat de methoden van artsen een bewezen effect hadden en een logische kennisopbouw. Om zich te onderscheiden van de kwakzalver gingen ze witte jassen dragen, en dat is nu nog.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou dat het zijn?
Dan is het dus allen getheoretiseer, want als het er echt op aan komt, gaan alle principes aan de kant en maakt men gretig gebruik van BigPharma om van die toch wel heel nare pijn af te komen.
Zelfde verhaal over chirurgen. Worden ook door sommigen uitgekotst, maar bij bijvoorbeeld een appendicitis zal je toch geopereerd moeten worden, tenzij je de rest van je leven met die pijnen wilt blijven zitten.
Ik begrijp gewoon de haat niet tegen dokters en farmaceuten, vroeger of later heb je ALLEMAAL wel eens een medicijn nodig, en ja, dat daar aan verdiend wordt is toch normaal? Alle alternatieve genezers doen het toch ook niet voor niks? En die middelen van hen kosten vaak ook goudgeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |