Ik vond hem echt briljant, maar dat komt ook door Mifune, die 1 van de meest charismatische acteurs in de filmgeschiedenis is. Die spat echt van het scherm terwijl hij er niets voor hoeft te doen. Meteen vanaf de eerste scene (met die tak die bepaalt waar hij heen gaat) was ik 'hooked'.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:27 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
die vond ik dus erg saaien ik hou best van saaie samoeraifilms
Waar ik aan refereer gaat niet om de herkenning van (universele) menselijke emoties maar om de herkenning en toegankelijkheid van het universum die de film creëert.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat indentificeren is voor mij nooit een probleem geweest. Lijkt mij ook sterk dat dat voor veel andere mensen wel een probleem is. Menselijke emoties als liefde, haat, jaloezie, blijdschap, verdriet lijken mij van alle tijden en alle plaatsen, dus kan je je ook met oudere filmkarakters identificeren
Als ik het lijstje van wat de TS wel goed vind lees, dan heeft hij een brede smaak. Waarbij het niet simpel kan afgeschreven worden als een ADHDertje die oude films te traag vind. Lijkt me dat die gewoon nog niet de juiste oude films is tegengekomen.
Wellicht omdat je de films niet in context ziet? Je moet natuurlijk wel in de gaten houden wanneer ze zijn gemaakt. En sommige blijven goed, anderen worden een stuk minder. Je moet er ook echt voor gaan zitten.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:54 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mijn vraag is dus wat maakt deze films zo goed? Waarom zie ik dit niet?
Wong Kar Wai is briljant. Blijft wel zonde zoals hij Ashes of Time copleet onnodig heeft verneukt, met die achterlijke 'redux'...quote:Op zondag 9 januari 2011 02:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ook al zijn er een hoop goede oude films heb ik ook wel dat ik me er wat moeilijker voor kan interesseren. Echte toppers kijk ik nog wel maar ik ga geen middelmatige films proberen. Er komen al zoveel nieuwe films uit dat het lastig is om het allemaal bij te houden. In de tijd dat ik oude films zou uitproberen, kijk ik liever naar goede films uit Azië of kleinere goede films uit Europa. (Mar Adentro, Wong Kar Wai-films etc.)
Vind ik als jongere ook wel een leuke film maar snap er toch eigenlijk niks van (dat einde dan).quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:19 schreef catfish het volgende:
Vooral in oude sci-fi films moet je soms wel wat meedenken, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat je 2001: A Space Odyssey opeens een goed film vindt omdat het er grafisch imposanter uit zou zien... die films snap je of die snap je niet (los of je hem goed vindt of niet)
Oh inderdaad die films zijn heerlijk naar te kijken, met Gene Kellyquote:
die vind ik vaak juist tenenkrommendquote:Op zondag 9 januari 2011 02:35 schreef Verbal het volgende:
Maar Casablanca bijvoorbeeld... daar kunnen heel wat speelfilms van tegenwoordig nog een puntje aan zuigen (bijvoorbeeld kwa dialogen. Geweldig).
Dan loop je toch wel wat goede films mis:quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:18 schreef FireFox1 het volgende:
Films vóór 1975 interesseren me ook geen fluit.
Wat is je leeftijd?quote:Op zondag 9 januari 2011 18:04 schreef Dj_Day-V het volgende:
Owja nog 1 die ik heb gezien die ik niks vond:
One Flew Over the Cuckoo's Nest
Iemand van mijn leeftijd die deze ook pas gezien heeft?
Het is maar net waar je van houdt, zo'n film als Reservoir Dogs is ideaal voor de bloedliefhebber, en er zit zelfs een soort van thrillerscene in als 'bonus' (het lied 'Stuck in the middle' zal nooit meer hetzelfde zijn).quote:Op zondag 9 januari 2011 18:04 schreef Dj_Day-V het volgende:
Extreem waar. Het verbaasde mij al dat niemand eerder deze film had genoemd. Als je een klassieke film wilt waarin het tempo echt hoog ligt, moet je 12 Angry Men hebben. Ook tof is dat de hele film zich echt maar in één ruimte afspeelt.quote:Op zondag 9 januari 2011 02:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moet je eens 12 Angry Men kijken. Echt een geniale oude film.
Ik, en ik vond er ook niks bijzonders aan.quote:Op zondag 9 januari 2011 18:04 schreef Dj_Day-V het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |