abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 11 januari 2011 @ 20:52:44 #126
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91179224
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:50 schreef j-jopie het volgende:

[..]

Oke bedankt! Ga daar maar eens mee beginnen. Wat houden Darky en Doc dan precies in?
Dat zijn twee users op XDA die zelf een firmware gemaakt hebben.
pi_91179436
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:52 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Dat zijn twee users op XDA die zelf een firmware gemaakt hebben.
Oke en wat zijn exact de voordelen ervan?
pi_91179485
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:50 schreef j-jopie het volgende:

[..]

Oke bedankt! Ga daar maar eens mee beginnen. Wat houden Darky en Doc dan precies in?
Na heel veel kutten en vragen om hulp kreeg ik de volgende tut hier op fok: (gaat nog over de lag fix)

quote:
1. Make sure you phone is charged, to be on the safe side, beyond 70% - Best would be 100%.
2. If you have previously installed voodoo on Eclair 2.1, disable it, since the new stock firmware can't access your data partition until you install Voodoo on Froyo 2.2 again. See the Voodoo documentation
3. Install a supported Android 2.2 Firmware on your Galaxy S GT-i9000 (JPM/JP6/JPA)
4. After your phone is running and working, proceed.
5. If you have previously installed voodoo on Eclair 2.1, and have created the disable_lagfix folder/file to disable voodoo, remove it prior proceeding. For more info Click me!
6. Make sure Kies is not running. Also close the Kies Tray Agent.
7. If you dont have Kies at all, make sure you have the Galaxy S drivers.
8. If your phones USB is connected, disconnect it.
9. Download and Open Odin3, press the PDA button and select the file you are going to flash.
Probably Voodoo-5-pre6-Froyo-GT-I9000-odin-pda.tar (Do NOT select any other options like re-partition or ANYTHING else - See the screenshot at bottom to be sure.)
10. Turn off your phone. You might also prefer to remove your external sdcard & simcard. (Better safe than sorry)
11. Put your phone into download mode using the three-button-combo:
Press and hold VolumeDown+Home+Power buttons till the phone enters Download mode.
12. Connect your phone using USB to your PC, if possible, use a USB port not shared by other devices such as printers, scanner or USB-hubs.
13. Odin should detect your phone at this point.
14. Press the Start button and wait, it should take around 20 seconds.
Do NOT reboot, unplug, or touch your phone at any point.
Your phone will reboot automatically when the process is done.
pi_91179717
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:56 schreef j-jopie het volgende:

[..]

Oke en wat zijn exact de voordelen ervan?
Dat alles nog sneller werkt. En in geval van Darky heb je gelijk de android 2.3 look (of is dat bij Doc ook zo Kandij/Pino?)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:01:45 #130
164283 Luco
Buongiorno!
pi_91179771
Wat zal mij die 2.3 look boeien. Vind 'm niet eens mooi eigenlijk, geef mij maar een goed gestyled thema :).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:02:01 #131
314735 rozewolkje
Mellow, that is how I feel.
pi_91179794
ik wil de galaxy s of de galaxy apollo kopen, maar ik twijfel nog wat de toegevoegde waarde is van de s t.o.v. de apollo. wil iemand me dit uitleggen?
pi_91179867
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:01 schreef Luco het volgende:
Wat zal mij die 2.3 look boeien. Vind 'm niet eens mooi eigenlijk, geef mij maar een goed gestyled thema :).
Heb je een punt. Vind de 3d app drawer wel mooi, maar of dat nou alleen maar in darky of ondertussen ook in Launcher pro zit is me niet geheel duidelijk haha.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 11 januari 2011 @ 21:04:24 #133
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91179967
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:00 schreef exile79 het volgende:

[..]

Dat alles nog sneller werkt. En in geval van Darky heb je gelijk de android 2.3 look (of is dat bij Doc ook zo Kandij/Pino?)
Nu kan je dat bij Doc wel kiezen in de kitchen ja.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:05:20 #134
164283 Luco
Buongiorno!
pi_91180040
LauncherPro had die 3D Appdrawer er al een tijdje inzitten.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_91180267
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:05 schreef Luco het volgende:
LauncherPro had die 3D Appdrawer er al een tijdje inzitten.
Ah, dan kwam ik daar pas achter nadat ik darky had geinstalleerd... :@
pi_91180300
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:04 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Nu kan je dat bij Doc wel kiezen in de kitchen ja.
Klinkt goed. Het is dus rete snel :) ? Ik vind Froyo 2.2 niet echt snel. klopt dat?
Maar misschien ga ik dan eens Darky proberen..
pi_91180625
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:08 schreef j-jopie het volgende:

[..]

Klinkt goed. Het is dus rete snel :) ? Ik vind Froyo 2.2 niet echt snel. klopt dat?
Maar misschien ga ik dan eens Darky proberen..
Ik weet niet of Froyo wel of niet snel is, maar op de Galaxy s ligt het vooral aan het programmeren van Samsung als ik me niet vergis.
pi_91180845
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:13 schreef exile79 het volgende:

[..]

Ik weet niet of Froyo wel of niet snel is, maar op de Galaxy s ligt het vooral aan het programmeren van Samsung als ik me niet vergis.
Oke, ik dacht dat de programmering van Darky zo was dat het zeer snel was. Iets te snel mijn conclusie's getrokken? Ik probeer Voodoo te downloaden in de market, maar weet me god niet welke ik moet hebben? Voodoo lagfix toggle, Toggle reboot, experience Voodoo app enz.?
pi_91181263
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:13 schreef exile79 het volgende:

[..]

Aan het File-system om precies te zijn. Windows maakt bijvoorbeeld gebruik van ntfs, Linux vaak van Ext4 en Android maakt standaard gebruikt van RFS. Voordeel van RFS is dat het zeer snel opstart nadeel is echter een lage schrijf en leessnelheid waardoor wisselen/opstarten van apps langzamer gaat. Dit kan je oplossen door Data of eventueel alles van je system te formateren tot ext4.

De Voodoo kernel zorgt ervoor dat je data geformateerd wordt tot ext4. Er zijn andere kernels die ongeveer hetzelfde doen.

J-joppie: Als je aan Voodoo wilt beginnen gewoon naar XDA gaan en lezen werkelijk alles lezen. Alles in de market wat betreft voodoo is rommel tenzij je exact weet wat je zoekt.
pi_91182022
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:22 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Aan het File-system om precies te zijn. Windows maakt bijvoorbeeld gebruik van ntfs, Linux vaak van Ext4 en Android maakt standaard gebruikt van RFS. Voordeel van RFS is dat het zeer snel opstart nadeel is echter een lage schrijf en leessnelheid waardoor wisselen/opstarten van apps langzamer gaat. Dit kan je oplossen door Data of eventueel alles van je system te formateren tot ext4.

De Voodoo kernel zorgt ervoor dat je data geformateerd wordt tot ext4. Er zijn andere kernels die ongeveer hetzelfde doen.

J-joppie: Als je aan Voodoo wilt beginnen gewoon naar XDA gaan en lezen werkelijk alles lezen. Alles in de market wat betreft voodoo is rommel tenzij je exact weet wat je zoekt.
Oke bedankt! Het is niet gewoon makkelijker om Darky te installeren met hetzelfde effect? Of is dit ook lastig?
pi_91183158
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:35 schreef j-jopie het volgende:

[..]

Oke bedankt! Het is niet gewoon makkelijker om Darky te installeren met hetzelfde effect? Of is dit ook lastig?
Als je sowieso van plan bent een custom rom te draaien zoals Darky's is het idd. beter meteen een hele rom te flashen. In Darky zit ook standaard voodoo (deze moet je wel activeren maar dat is waarschijnlijk niet nodig).
pi_91183218
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:35 schreef Luco het volgende:

[..]

Hij kreeg op z'n flikker van iedereen omdat ie eigenlijk gewoon ROMmetjes bij elkaar donderde en daar toevallig iets goeds uit kreeg?
Omdat hij tweaks, kernels gebruikte zonder te dev te vermelden. Hierdoor lopen ze eventuele donaties en bekendheid mis
pi_91183251
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:35 schreef j-jopie het volgende:

[..]

Voor darky moet je eerst rooten, dus odin installeren. Vervolgens CWM en dan pas kan je aan Darky's beginnen. Zegt dit je allemaal niets? (mij in het begin ook niet) Dan moet je je nog even inlezen. XDA is daar inderdaad heel goed voor.
Wil je al wat basis info in het Nederlands, check dan dit forum: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1433800//

Ik heb Voodoo nog niet geactiveerd, is tot nu toe ook niet nodig geweest.
pi_91184275
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:52 schreef exile79 het volgende:

[..]

Voor darky moet je eerst rooten, dus odin installeren. Vervolgens CWM en dan pas kan je aan Darky's beginnen. Zegt dit je allemaal niets? (mij in het begin ook niet) Dan moet je je nog even inlezen. XDA is daar inderdaad heel goed voor.
Wil je al wat basis info in het Nederlands, check dan dit forum: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1433800//

Ik heb Voodoo nog niet geactiveerd, is tot nu toe ook niet nodig geweest.
Je kan ook tijdelijke root doen met z4root (permanent root werkt niet met Galaxy S toen ik laatste keer probeerde). naar market gaan en rommanager instaleren. Via rommanager ''flash Clockworkmod'' doen.

Daarna darky's zipfile op je SD-kaart zetten opstarten in CMW via toetsencombinatie Homebutton+volume up+power (na verschijnen witte letters 2 seconden vast blijven houden). Waarschijnlijk ben je dan meteen in recovery mode anders eerst Sccard choose: update.zip kiezen. Dan gaat die naar clockworkmodrecovery.

Daar kan je Flash zipfile naar keuze flashen door naar Choose zipfile kiezen.

Zonder Odin O+, deze methode trouwens niet zelf getest maar hij zou in theorie moeten werken.
pi_91184491
Theoretisch kan je rooten zonder odin, maar mij lukt het in elk geval niet. Vooral omdat het bij mij niet werkte om de update.zip te openen. Kreeg ik foutmelding. Pas nadat ik CF root had kon dat wel Maar kennelijk verschilt dat per toestel? Goh, bergen info de hele avond, Jopie heeft huiswerk. :)
pi_91184856
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:05 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je kan ook tijdelijke root doen met z4root (permanent root werkt niet met Galaxy S toen ik laatste keer probeerde). naar market gaan en rommanager instaleren. Via rommanager ''flash Clockworkmod'' doen.

Daarna darky's zipfile op je SD-kaart zetten opstarten in CMW via toetsencombinatie Homebutton+volume up+power (na verschijnen witte letters 2 seconden vast blijven houden). Waarschijnlijk ben je dan meteen in recovery mode anders eerst Sccard choose: update.zip kiezen. Dan gaat die naar clockworkmodrecovery.

Daar kan je Flash zipfile naar keuze flashen door naar Choose zipfile kiezen.

Zonder Odin O+, deze methode trouwens niet zelf getest maar hij zou in theorie moeten werken.
Pfff ik ga maar eens beginnen me inderdaad in te lezen :) bedankt voor de website. NL is altijd net even iets makkelijker hea:)

Toch vraag ik me af of ik Darky wil gebruiken of alleen Voodoo. Ik zie de voordelen nog niet echt van Darky. Waarom gebruiken jullie het? Wat raad je in het algemeen aan te doen met SGS.? Gewoon zo laten, Voodoo erop of zoiets als Darky?
pi_91185217
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:13 schreef j-jopie het volgende:

[..]

Pfff ik ga maar eens beginnen me inderdaad in te lezen :) bedankt voor de website. NL is altijd net even iets makkelijker hea:)

Toch vraag ik me af of ik Darky wil gebruiken of alleen Voodoo. Ik zie de voordelen nog niet echt van Darky. Waarom gebruiken jullie het? Wat raad je in het algemeen aan te doen met SGS.? Gewoon zo laten, Voodoo erop of zoiets als Darky?
Ligt er een beetje aan wat voor gebruiker je bent

Ik ben Nerd ik wil alles wat maar eningszin mogelijk is ook gewoon kunnen doen. En als een custom-made rom nog steeds net perfect genoeg is vervang ik zelf de dingen die mij niet bevallen.

1)Om te beginnen zou ik eerst de nieuwste Firmware flashen via KIES (google Samsung KIES). Dat helpt al heel veel.

2) Dan nog niet tevreden? Google dan op XXJPY flashen dat is de allerlaatste firmware voor de SGS en razendsnel. Misschien krijg je dit standaard al geflashed via KIES anders googlen op odin of mij PMen. Let wel op flashen via Odin is altijd een risico tot problemen en kleine kans op bricken. Ook verlies je dan je garantie.

3) Daarna nog steeds niet snel genoeg eventueel een voodoo kernel gaan flashen van Supercurio of Voodoo advanced van Tarsig. (Te vinden via XDA)

4) Daarna kan je altijd nog kiezen voor een custom rom, dan zou ik Darky's kiezen omdat die het meest gebruikersvriendelijk is en daarover het meeste te vinden is.

Bonustip: als je XXPJPY niet krijgt via KIES zoek op XDA/google naar ''Get XXJPY via registry hack'' dat klinkt best ingewikkeld maar is relatief eenvoudig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kandijfijn op 11-01-2011 22:23:36 ]
pi_91185863
Dat is voor newbees als ons allemaal abacadabra kandij. Maar ik snap wel dat je alles wil wat maar kan, dat gevoel ken ik, alleen ga ik niet zo ver door als jij.

@jopie:
Waarom darky als voodoo ook werkt? Bij mij begon m'n telefoon ook met voodoo af en toe traag te doen. Dus ging ik maar een stap verder, en kwam uit bij darky. had net zo goed doc kunnen zijn denk ik, maar ik liep nou eenmaal eerder tegen darky aan. En geloof me, hoe meer je weet, hoe meer je je afvraagt haha. Oh ja, willen graag weten hoe het afloopt. :)
pi_91186209
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef exile79 het volgende:
Dat is voor newbees als ons allemaal abacadabra kandij. Maar ik snap wel dat je alles wil wat maar kan, dat gevoel ken ik, alleen ga ik niet zo ver door als jij.

@jopie:
Waarom darky als voodoo ook werkt? Bij mij begon m'n telefoon ook met voodoo af en toe traag te doen. Dus ging ik maar een stap verder, en kwam uit bij darky. had net zo goed doc kunnen zijn denk ik, maar ik liep nou eenmaal eerder tegen darky aan. En geloof me, hoe meer je weet, hoe meer je je afvraagt haha. Oh ja, willen graag weten hoe het afloopt. :)
Jij en ik gaan binnenkort de eerste FOK!-rom brewen :7 8-) (8>
pi_91186271
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:18 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wat voor gebruiker je bent

Ik ben Nerd ik wil alles wat maar eningszin mogelijk is ook gewoon kunnen doen. En als een custom-made rom nog steeds net perfect genoeg is vervang ik zelf de dingen die mij niet bevallen.

1)Om te beginnen zou ik eerst de nieuwste Firmware flashen via KIES (google Samsung KIES). Dat helpt al heel veel.

2) Dan nog niet tevreden? Google dan op XXJPY flashen dat is de allerlaatste firmware voor de SGS en razendsnel. Misschien krijg je dit standaard al geflashed via KIES anders googlen op odin of mij PMen. Let wel op flashen via Odin is altijd een risico tot problemen en kleine kans op bricken. Ook verlies je dan je garantie.

3) Daarna nog steeds niet snel genoeg eventueel een voodoo kernel gaan flashen van Supercurio of Voodoo advanced van Tarsig. (Te vinden via XDA)

4) Daarna kan je altijd nog kiezen voor een custom rom, dan zou ik Darky's kiezen omdat die het meest gebruikersvriendelijk is en daarover het meeste te vinden is.

Bonustip: als je XXPJPY niet krijgt via KIES zoek op XDA/google naar ''Get XXJPY via registry hack'' dat klinkt best ingewikkeld maar is relatief eenvoudig.
Haha oke super bedankt! Als ik je zo hoor dan ga jij veel verder met Android dan mijn bedoeling is:). Nieuwste firmware flashen?? Ik heb Froyo 2.2 als dat is wat je bedoelt?
Als ik het goed begrijp is er bij stap 2 een risico aanwezig op brick? (wat is dat?) Kan ik dan niet beter na stap 1, Voodoo proberen? Of is deze ook behoorlijk ingrijpelijk? Ik wil het liefst gewoon dat het krengetje sneller werkt :)

Bedankt voor je uitleg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')