abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2011 @ 12:34:24 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91060716
Hijsfijn _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 januari 2011 @ 12:37:58 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91060863
Owja. Even voordat mensen gaan zeuren: Die 2 laatste foto's heb ik niet vanaf niet-bevoegd terrein gemaakt. Daar mag ik komen..

Vandaag even naar Roosendaal. Zien of ik de DDM-1 op de plaat kan zetten daar :)
Heb toch vrij reizen met de SOV :D
  zondag 9 januari 2011 @ 12:39:36 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91060933
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:37 schreef greavy het volgende:
Owja. Even voordat mensen gaan zeuren: Die 2 laatste foto's heb ik niet vanaf niet-bevoegd terrein gemaakt. Daar mag ik komen..
Zo'n site is het hier niet :+
  zondag 9 januari 2011 @ 12:43:10 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91061049
quote:
12s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo'n site is het hier niet :+
:) Ik plaats die foto's maar niet op OHIH, want dan krijg ik gelijk de moderators over mij heen :r
Die geloven niet dat ik daar mag komen, legaal :')
  zondag 9 januari 2011 @ 12:45:47 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91061148
ach dat geouwehoer altijd. Dan geloven ze het toch niet :W
pi_91065212
Weet iemand welk mat er rijdt op leiden -> diemen zuid op zondag avond?
pi_91065359
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:28 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand welk mat er rijdt op leiden -> diemen zuid op zondag avond?
Treinomlopen zijn niet echt te voorspellen nu, ze gooien erin wat er toevallig is.
Meestal rijdt daar gewoon DD-AR of SGM geloof ik :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91065651
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:31 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Treinomlopen zijn niet echt te voorspellen nu, ze gooien erin wat er toevallig is.
Meestal rijdt daar gewoon DD-AR of SGM geloof ik :)
Normaal gesproken DD-AR aangevuld met wat Matjes. Is de afgelopen weken eigenlijk niet echt anders dan normaal.
pi_91066026
Ik ga mischien een poging doen om een Snorfiets te vervoeren per trein :P . Maar dan heb ik er niet zoveel aan als er SGM rijdt. In DD-AR of DDM-1 past het prima
pi_91066152
Was dit al langsgekomen:
"Vanaf 10 januari 2011 kan met een Studenten OV-chipkaart bij NS op saldo gereisd worden. Het is ook nog mogelijk om met een papieren vervoerbewijs met 40 % reductie te reizen. Je moet dan niet inchecken, anders betaal je twee keer."

Dit is het einde van mijn bezoeken aan de kaartautomaat!

Bron
pi_91066164
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:47 schreef Yreal het volgende:
Ik ga mischien een poging doen om een Snorfiets te vervoeren per trein :P . Maar dan heb ik er niet zoveel aan als er SGM rijdt. In DD-AR of DDM-1 past het prima
Je mag toch geen dingen met dieselmotor vervoeren?
pi_91066274
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Was dit al langsgekomen:
"Vanaf 10 januari 2011 kan met een Studenten OV-chipkaart bij NS op saldo gereisd worden. Het is ook nog mogelijk om met een papieren vervoerbewijs met 40 % reductie te reizen. Je moet dan niet inchecken, anders betaal je twee keer."

Bron
Dat was al wel voorbijgekomen, maar nog niet dat het officieel bevestigd was volgens mij. Ga mij er binnenkort dan toch eens aan wagen.
pi_91066640
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:50 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Je mag toch geen dingen met dieselmotor vervoeren?
Hij rijdt op mengsmeer :+

Maar dan druk ik stiekum het knopje in voor fietsstand zodat je er alleen op kan fietsen. Zeg ik dat die stuk is en ik hem net gekocht heb en ermee onderweg naar huis ben *)
pi_91067512
Zo, ben op station Emmen. Voor de verandering hoef ik geen kaartje te kopen op zondag ;) Wat een verlaten boel is het hier toch, alleen de kiosk is open, NS loket lijkt jaren geleden al gesloten, treintijden van de vorige dienstregeling hangen er nog. Er staan nog net een paar OV chipkaart paaltjes. Sneltrein rijdt niet tot 4 uur, lijkt me meer dan logisch als je het aantal mensen ziet.

Gelukkig heb ik laptop + dongle bij me, anders was het wachten nogal saai ;)
pi_91067603
quote:
Was dit al langsgekomen:

Bron
10 euro incheck borg?

Eindelijk, het vermoeden was al meerdere malen voorbij gekomen hier.
  zondag 9 januari 2011 @ 15:24:03 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91067656
Ik ben benieuwd hoe dat morgen gaat lopen dan :')
pi_91067722
Vast wel weer een hoop HC's die dat nog niet gehoord/gelezen hebben en je rücksichtlos een boete geven.
pi_91067797
quote:
Was dit al langsgekomen:

Bron
D'r staat alleen weer nergens of je eerst Reizen op saldo bij de NS moet aanvragen of dat het gelijk werkt..
En kennelijk berekent NS altijd 40% korting, ook als je tijdens vrij reizen per ongeluk incheckt.
dag
pi_91067909
Je hebt 2 NS producten op je kaart staan, dus dit hoeft niet geactiveerd te worden denk ik. Doordeweeks vrij reizen ging altijd al met inchecken. In het weekend inchecken geeft een flinke foutmelding.
pi_91068032
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:27 schreef Peter het volgende:

[..]

D'r staat alleen weer nergens of je eerst Reizen op saldo bij de NS moet aanvragen of dat het gelijk werkt..
En kennelijk berekent NS altijd 40% korting, ook als je tijdens vrij reizen per ongeluk incheckt.
Onzin. Als ik incheck met mijn studentenkaart staat er weekOV gratis.
En ik heb niet die 20 euro buffer op mijn kaart staan :)
  zondag 9 januari 2011 @ 15:34:15 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91068049
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:30 schreef Hugo__Boss het volgende:
Je hebt 2 NS producten op je kaart staan, dus dit hoeft niet geactiveerd te worden denk ik.
Op mijn VDU moest ik reizen op saldo wel apart activeren anders hoor :)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 januari 2011 @ 15:35:32 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91068092
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op mijn VDU moest ik reizen op saldo wel apart activeren anders hoor :)
Tegenwoordig is dat al standaard geactiveerd ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91068271
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:30 schreef Hugo__Boss het volgende:
Je hebt 2 NS producten op je kaart staan, dus dit hoeft niet geactiveerd te worden denk ik. Doordeweeks vrij reizen ging altijd al met inchecken. In het weekend inchecken geeft een flinke foutmelding.
De OV-chipkaart site geeft anders nog altijd aan dat je niet moet inchecken bij de trein. Geen uitzonderingen.
dag
  zondag 9 januari 2011 @ 15:43:34 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91068441
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tegenwoordig is dat al standaard geactiveerd ...
Oh okee, wist ik niet :)
  zondag 9 januari 2011 @ 15:44:28 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91068482
Misschien wel een idee om eens te proberen met het rondje van volgende week, dat reizen op saldo :')
pi_91068829
Dat gaat niet met mijn kruitvatkaartje :P

Al is dat wel een leuke test: de ene helft met papieren kaartjes, en ene paar met in- en uitchecken.
Leuke review schrijven en als special op de FP donderen :s)

Of denk ik nu gelijk te enthousiast door?
dag
pi_91068938
Reizen op Saldo gaat natuurlijk niet werken met een rondrit :N
pi_91068975
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef Ireyon het volgende:
Reizen op Saldo gaat natuurlijk niet werken met een rondrit :N
Overal uit en inchecken :+
Even lunchen en je overstaprecht is foetsie.
dag
  zondag 9 januari 2011 @ 15:55:48 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91069018
Oh dat gaan we niet doen. Dan wordt het precies zoeen schertsvertoning als die jongens die een hobbyrondje maakten en toen met een halve bladzijde in de Metro kregen als "De Ultieme OV-Test" :')

We gaan gewoon een leuk rondje maken :Y
  zondag 9 januari 2011 @ 15:56:32 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91069060
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef Peter het volgende:

[..]

Overal uit en inchecken :+
Even lunchen en je overstaprecht is foetsie.
Dan gaat het natuurlijk wel schoftig veel geld kosten natuurlijk -O-
pi_91069063
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat gaan we niet doen. Dan wordt het precies zoeen schertsvertoning als die jongens die een hobbyrondje maakten en toen met een halve bladzijde in de Metro kregen als "De Ultieme OV-Test" :')
'k Las dat stuk en dacht
:') :') amateurs :') :') :')
pi_91069065
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:

We gaan gewoon een leuk rondje maken :Y
En dan het hele artikel vollullen over het bier in de pimpel.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 januari 2011 @ 16:00:34 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91069257
quote:
15s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan gaat het natuurlijk wel schoftig veel geld kosten natuurlijk -O-
Uhuh, zo'n goed product is de chipkaart *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91069619
quote:
Op zondag 9 januari 2011 15:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zo, ben op station Emmen. Voor de verandering hoef ik geen kaartje te kopen op zondag ;) Wat een verlaten boel is het hier toch, alleen de kiosk is open, NS loket lijkt jaren geleden al gesloten, treintijden van de vorige dienstregeling hangen er nog. Er staan nog net een paar OV chipkaart paaltjes. Sneltrein rijdt niet tot 4 uur, lijkt me meer dan logisch als je het aantal mensen ziet.

Gelukkig heb ik laptop + dongle bij me, anders was het wachten nogal saai ;)
*zwaai* toevallig ben ik vandaag net vrij. Loket zat op de plek waar Kiosk nu zit :) en idd, de tijden van vorig jaar hangen er nog. Is gedaan omdat lastminute werd besloten om Emmen Bargeres langer open te houden. Alleen vertrektijd sneltrein klopt zodoende niet, dat moet .08 zijn ipv .09.

Geen last van zwervers in de hal?
Hooray for beer.
pi_91070878
Noof, moet je dinsdag werken? ;D
pi_91071970
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:08 schreef Zyron het volgende:

[..]

*zwaai* toevallig ben ik vandaag net vrij. Loket zat op de plek waar Kiosk nu zit :) en idd, de tijden van vorig jaar hangen er nog. Is gedaan omdat lastminute werd besloten om Emmen Bargeres langer open te houden. Alleen vertrektijd sneltrein klopt zodoende niet, dat moet .08 zijn ipv .09.

Geen last van zwervers in de hal?
Kijk, vandaar. Ik verwachtte inderdaad dat we op Emmen Zuid zouden stoppen, maar heel station Emmen Zuid heb ik niet gezien. Nog niet afgebouwd?

Nee joh, er was haast niemand. Nog 3 andere mensen die zaten te wachten. Maar waar kan je dan terecht als je vragen hebt over je OV Chipkaart? Hoorde daar een keer een paar oudjes praten die zeiden dat je toch echt naar Zwolle moest als je wat geregeld wou hebben :(
pi_91080007
quote:
Op zondag 9 januari 2011 17:00 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Nee joh, er was haast niemand. Nog 3 andere mensen die zaten te wachten. Maar waar kan je dan terecht als je vragen hebt over je OV Chipkaart? Hoorde daar een keer een paar oudjes praten die zeiden dat je toch echt naar Zwolle moest als je wat geregeld wou hebben :(
Er schijnt nog zoiets te bestaan als internet en telefonie. Zou men al zo ver zijn daar in Emmen?
pi_91080432
Doordeweek op kantooruren zijn kaartjes bij het servicepunt op het plein te koop. Chipkaartkwesties proberen wij mensen zo veel mogelijk mee te helpen. Activeren etc. lukt bij ons wel maar echte problemen mort men idd naar Groningen of Zwolle.

@Crientj: 17.00-19.00
@Bitlord: nee, we steken af en toe een plan V in de hens
Hooray for beer.
pi_91081073
quote:
Op zondag 9 januari 2011 19:45 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Er schijnt nog zoiets te bestaan als internet en telefonie. Zou men al zo ver zijn daar in Emmen?
Ja maar voor iets simpels als automatisch opladen moet je toch echt naar Zwolle.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:10:26 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91081689
Defect aan het spoor Rotterdam Lombardijen-Dordrecht
Door een defect aan het spoor rijden er van maandag t/m vrijdag tussen 7.00 en 21.00 uur minder stoptreinen tussen Rotterdam lombardijen en Dordrecht. Bron: www.prorail.nl

Conclusie: Serie 5000 Dordrecht-Leiden is opgeheven Dordrecht-Lombardijen.
pi_91082361
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:01 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja maar voor iets simpels als automatisch opladen moet je toch echt naar Zwolle.
Inderdaad, of je studentenreisproduct ophalen. Maar er zal toch wel ergens in Emmen een automaatje te vinden zijn zeker? Trouwens, kan het zijn dat ik die in de kiosk niet toch heb gezien..
  zondag 9 januari 2011 @ 20:24:30 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91082603
http://www.ov-chipkaart.n(...)npkaart/adresvinder/
Emmen heeft ook OVC automaten voor saldo en al die andere dingen.
pi_91083965
Dan valt het allemaal wel mee, ondersteuning heb je toch alleen maar in het uiterste geval nodig. Ik nog niet in een kleine 2 jaar nu ;)

Kan alleen nog nergens terugvinden of de borg voor SOV nu daadwerkelijk 10 euro wordt.
pi_91084224
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:01 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat kan toch gewoon via Mijn OV-Chipkaart online geregeld worden :?
pi_91085157
Het aanvragen van automatisch opladen gebeurt online, het activeren gaat bij zo'n kleine gele automaat alwaar ook studenten OV's geactiveerd moeten worden. Het activeren van bijv. reizen op saldo bij NS of je VDU dient wel weer bij een NS-kaartautomaat te gebeuren.

In elk geval hebben wij in Emmen zo'n klein geel monster in de hoek staan, dus dat is allemaal geen probleem. Als het maar niet verder gaat dan dingen activeren en het opladen dan zit het allemaal wel snor en inmiddels hebben wij als Kioskpersoneel daar genoeg ervaring mee, hoewel het eigenlijk niet ons probleem is.
Hooray for beer.
pi_91086472
Jaja, een pic van mij!
Treinen in Thailand:

Dit is de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai, eind van de ochtend. Prima bedjes met dikke kussens, wel wat warm overdag zonder airco. 's nachts ging het prima met het raam wagenwijd open.
pi_91088254
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:58 schreef Zyron het volgende:
Het aanvragen van automatisch opladen gebeurt online, het activeren gaat bij zo'n kleine gele automaat alwaar ook studenten OV's geactiveerd moeten worden. Het activeren van bijv. reizen op saldo bij NS of je VDU dient wel weer bij een NS-kaartautomaat te gebeuren.

In elk geval hebben wij in Emmen zo'n klein geel monster in de hoek staan, dus dat is allemaal geen probleem. Als het maar niet verder gaat dan dingen activeren en het opladen dan zit het allemaal wel snor en inmiddels hebben wij als Kioskpersoneel daar genoeg ervaring mee, hoewel het eigenlijk niet ons probleem is.
Het activeren van automatisch opladen gaat lang niet altijd bij de automaat. Hoe het precies zit, is een van de best bewaarde geheimen, maar bij sommige volstaat eenmalig geld op je kaart zetten voor het activeren, anderen moeten zich met legitimatie melden bij een NS/GVB/etc-balie.

Op de één of andere manier wordt iedereen in Hoofddorp naar ons gestuurd, maar wij kunnen er niks mee. Wij moeten iedereen doorverwijzen naar Schiphol, Amsterdam of Haarlem. Met heel wat chagrijnige reacties als gevolg...
pi_91088635
Is bij ons slechts een kwestie van bestelling ophalen op zo'n kleine gele automaat.. beetje vreemde gang van zaken als het zo verschilt. Snap ook wel dat mensen er dan kotsbeu vanworden.
Hooray for beer.
pi_91088906
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:40 schreef Zyron het volgende:
Is bij ons slechts een kwestie van bestelling ophalen op zo'n kleine gele automaat.. beetje vreemde gang van zaken als het zo verschilt. Snap ook wel dat mensen er dan kotsbeu vanworden.
Ja het is echt heel raar en onduidelijk, maar het zou best kunnen dat het alleen op die manier moet bij een Connexxionactie van een tijdje geleden. M'n moeder had via die actie een kaart + automatisch opwaarderen aangevraagd en die moest het in elk geval zo doen. Ook zijn het steeds minder mensen die met de vraag van het opladen komen.
pi_91091794
Als de bussen aldaar een afhaalapparaat hebben of krijgen kun je het daarin ook doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')