wat is het?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:45 schreef 92Merel het volgende:
Dingetje dat ik net het gemaakt![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Een omgekeerd stopcontact.quote:
die is te goed geluktquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:48 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Duhh![]()
Deze trouwens mislukt genoeg voor je topic?![]()
[ link | afbeelding ]
Die heeft al stapels tt;s gehad de afgelopen maandenquote:
zoals ?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:50 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Die heeft al stapels tt;s gehad de afgelopen maanden
Dan mag ie erbijquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:50 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Vind je?
Het moet Johnny Depp voorstellen![]()
[ afbeelding ]
Maakt niet uit hoorquote:
Geen zin om te zoeken, maar hij zal vast wel een keer een naamtopic hebben gehad. Maar als je hem er tussen wilt hebben, wie ben ik omdat te verbieden..quote:
Dat kun je toch mooi combineren met fokquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:55 schreef Chocolate-chick het volgende:
Ik ben verplicht om vanavond TVOH te kijken omdat mijn moeder Nick en Simon wilt zien
Wiens billen gaan allemaal bloot?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:56 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Met de billen bloot gespeeld door Honkeytonk
Jawel maar dan word ik afgeleid doro FOK!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:57 schreef tdrone het volgende:
Ben er weer![]()
[..]
Dat kun je toch mooi combineren met fok
van mensen die honkeytonk uitkiestquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:57 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Wiens billen gaan allemaal bloot?
Even een lijstje maken:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:58 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
van mensen die honkeytonk uitkiest
Geen timecops, pirates, i heart huckabees of top gear voor jou ?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:58 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Dat wordt dus weer een avondje FOK!
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:59 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Even een lijstje maken:
Chocolate-Chick
92Merel
Yvonne
Honkeytonk
![]()
![]()
Je bent Lutte vergetenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:59 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Even een lijstje maken:
Chocolate-Chick
92Merel
Yvonne
Honkeytonk
![]()
![]()
Top Gear is wel tofquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:59 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Geen timecops, pirates, i heart huckabees of top gear voor jou ?
Ze hebben een special vanavond, gaan ze de jungle in enzoquote:
Nee. Ik hoef Lutte niet bloot te zien, ze is jonger dan ik benquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:00 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
owja Lutte en Merel zijn natuurlijk 1 persoon
Die ken ik allangquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:00 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Ze hebben een special vanavond, gaan ze de jungle in enzo
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:00 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Nee. Ik hoef Lutte niet bloot te zien, ze is jonger dan ik ben
Ohja, dan kan het niet hequote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:00 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Normaal wel ja. Ik ben niet normaalquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:01 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
nou en, normaal is de man altijd ouder dan de vrouw is
Dat is zoquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:01 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Normaal wel ja. Ik ben niet normaal
Ik wel, toen ik 16 was, was mijn toenmalige vriend 20quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:01 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Normaal wel ja. Ik ben niet normaal
Kwadaardig?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:03 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Dat bevat het woord aardig, dus dan is het goed
Jaquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:04 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Kwadaardig?
Kwastaardig?
Trampaardig?
Ponvilaardig?
Ik las: "lekkere fout"...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:07 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Een woordgrap met een fout tintje
Nee dat dacht Merel niet, jij hebt foute gedachtes meneertjequote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:07 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Ik las: "lekkere fout"...
Alsof Merel dacht dat ik een typefout maakte ofzo
Ik hoef Lutte ook niet bloot te zien, sterker nog dan ben ik zelfs strafbaar bezig.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:00 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Wut, ik zie die hele post niet, behalve als ik er in jouw quote op klikquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:08 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Nee dat dacht Merel niet, jij hebt foute gedachtes meneertje
Dat moeten we niet hebbenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:09 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik hoef Lutte ook niet bloot te zien, sterker nog dan ben ik zelfs strafbaar bezig.
Ben ik dan ook strafbaar bezig? Nee toch?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:09 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik hoef Lutte ook niet bloot te zien, sterker nog dan ben ik zelfs strafbaar bezig.
Nee jij niet want jij bent zelf nog niet volwassenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:09 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Ben ik dan ook strafbaar bezig? Nee toch?
Hoop mensen hierquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:09 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Yeah!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:10 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Nee jij niet want jij bent zelf nog niet volwassen
Ik hoef Lutte ook niet bloot te zienquote:
Die kan je krijgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:10 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Ik hoef Lutte ook niet bloot te zien![]()
ik zie wel graag blote mannen
SPOILER: blote manOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je het zeker?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:10 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:11 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Die kan je krijgen.Ik heb ook eisen!SPOILER: blote manOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:11 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Weet je het zeker?Niet alle blote mannenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal ik zal ik..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:10 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
haha anders zou je toch met de billen bloot vanavondquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:12 schreef honkeytonk het volgende:
Godver, Merel, ik had je gevraagd mijn foto's niet te posten
Maar dat waren geen foto;s van hun zelf, ik heb een lichaam waar vrouwen om smeken..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:12 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Nee Bosdie grap is al 2x gemaakt
Sorryquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:12 schreef honkeytonk het volgende:
Godver, Merel, ik had je gevraagd mijn foto's niet te posten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:14 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Sorry
Een jongere versie van BosDie Bos is niet verkeerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Was ik maar zo knap, al heeft dat natuurlijk wel zijn nadelen, al die vrouwen die op je soppen is ook niet alles.quote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:15 schreef 92Merel het volgende:
[..]
damn merel straks zit ik hier te soppenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een hel om met zo'n lichaam te leven, al die vrouwen die constant om je heen zwammen, een grote martelingquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:16 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
OKE ik postte voor de edit
HT zijn lichaam is zo goddelijk
Dan speciaal voor jou, kan je hem horen zingenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:16 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
damn merel straks zit ik hier te soppen
Maar...maar ik mocht je zien in de blote billen showquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:17 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Het is een hel om met zo'n lichaam te leven, al die vrouwen die constant om je heen zwammen, een grote marteling
Heb er ook altijd last van jaquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:17 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Het is een hel om met zo'n lichaam te leven, al die vrouwen die constant om je heen zwammen, een grote marteling
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:17 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Maar...maar ik mocht je zien in de blote billen show
Dat mag ook!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:17 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Maar...maar ik mocht je zien in de blote billen show
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:18 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Die schoenenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar had ik die ook alweer gekocht?
Maar dan dartelen ook al die vrouwen van je lijstje om je heenquote:
Dranghekken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:18 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Maar dan dartelen ook al die vrouwen van je lijstje om je heen
Bij Hoog&Hoerig toch ?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:18 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Die schoenenWaar had ik die ook alweer gekocht?
Tiedroon mag ook wel met de billen blootquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:20 schreef tdrone het volgende:
ben ik alweer weer
was net op Ipod maar die ging meteen leeg
Ohja, die twee haal ik altijd door elkaar.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:20 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Nee, Slank&Sletterig staat op het bonnetje
Guttoguttoguttoquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:20 schreef tdrone het volgende:
ben ik alweer weer
was net op Ipod maar die ging meteen leeg
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:21 schreef 92Merel het volgende:
Oh bah wat ik net tegen komGadver, wat zoek jij op googleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je hebt een flauwe grap gemaakt?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:21 schreef honkeytonk het volgende:
Tdrone! Je raadt nooit wat ik net gedaan heb!
ding flop bips is ongeldig verklaart was net op het nieuwsquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:24 schreef tdrone het volgende:
sms ff bondige clips
/\ is de nieuwe ding flof bips
Ergens in ONZ-->School Adoratie Topicquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:27 schreef tdrone het volgende:
[..]
link, dan oordeel ik daar zelf even over
Oke danquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:30 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Ik ben er héél trots op, ik ben van plan om meer kwaliteit te posten.
dat heb ik ook met het verschil dat mijn basisniveau hoger ligtquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:32 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Ik kan best wel kwaliteit posten. Ik bagger allang niet meer! Behalve in deze SC
JWZ!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:42 schreef tdrone het volgende:
benny is zich natuurlijk al aan het voorbereiden voor TVOH
popcorn aan het bakken enzo...
denk dat straks een vriend van me komt dus dat word morgen de uitslag..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:43 schreef iBenny het volgende:
[..]
JWZ!
Jij kijkt ook weer toch?
Je meot de prono/klijkcijfers nog doen?
De uitslag is ook morgenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:44 schreef tdrone het volgende:
[..]
denk dat straks een vriend van me komt dus dat word morgen de uitslag..
Yupquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:44 schreef honkeytonk het volgende:
Doet Ben Saunders nog mee? Hij is wel tof, ik zag laatst zijn auditie, en die was echt tof
heb ik eigenlijk bijna nooit las van behalve als ik vanuit mijn bed op de Ipod zit. Maar daar heb ik gewoon slecht bereikquote:
When a man loves a woman was het bestequote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:50 schreef tdrone het volgende:
ik vind Ben wel minder gewordensinds zijn auditie.. maar ik vond hem vanaf het begin al niet mijn favoriet
Het heeft niks met mijn iPod te maken, het begon eind september met twee stroomstoringen achter elkaar, en sindsdien zitten we minstens twee keer per week zonder stroom, of internet, of televisie, en nu dus geen internet en telefoon. Echtquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:53 schreef tdrone het volgende:
[..]
heb ik eigenlijk bijna nooit las van behalve als ik vanuit mijn bed op de Ipod zit. Maar daar heb ik gewoon slecht bereik
Doe mij maar opvrolijken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:53 schreef iBenny het volgende:
[..]
Het zit je wel allemaal mee vandaag he?
oh leukquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:55 schreef Lutte het volgende:
[..]
Het heeft niks met mijn iPod te maken, het begon eind september met twee stroomstoringen achter elkaar, en sindsdien zitten we minstens twee keer per week zonder stroom, of internet, of televisie, en nu dus geen internet en telefoon. Echt. En dan de hele wijk.
ik ben voor Lenny of Kimquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:53 schreef iBenny het volgende:
[..]
When a man loves a woman was het beste
quote:
Hai Lutje.quote:
Ik zal er morgen op lettenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:56 schreef Lutte het volgende:
[..]
Is mijn protest van gisteren niet aangekomen? Niet zo vriendelijke gr, je slokdarm.
Nu eerst een Bavariaquote:
quote:
quote:
Dan is het Palmquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:59 schreef tdrone het volgende:
[..]
als ik een soort bier echt niet lekker vind
Jij leest mijn gedachten ?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:59 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik las: doe mij maar zaad.
Of bedoelde je dat ook?
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:59 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik las: doe mij maar zaad.
Of bedoelde je dat ook?
Ik voel wat er eigenlijk met een post bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:59 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Jij leest mijn gedachten ?
mmh ik moet mijn woordkeuze gaan aanpassenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:00 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik voel wat er eigenlijk met een post bedoeld wordt.
Hier in de buurt is alleen Bavaria te krijgenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:01 schreef tdrone het volgende:
[..]
dat drink ik eigenlijk zelden
ikdrink vooral limburgs bier..
Is dat veelquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:02 schreef Gelebadeend het volgende:
[..]
Zeg Benny, hoe de neuk kom jij aan 119 posts per dag?
door te posten?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:02 schreef Gelebadeend het volgende:
[..]
Zeg Benny, hoe de neuk kom jij aan 119 posts per dag?
Niet danquote:
Dat wordt delenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:04 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ik wil jou heul niet teruggeven aan je moeder
Ik zei 117quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:05 schreef Chocolate-chick het volgende:
Benny heeft er trouwens 117 per dag niet 119
aantal posts: 71239 (gemiddeld 117 per dag)
Zeidie ookquote:
Quotes blijven staan.quote:
WTF is dat voor icoon?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Quotes blijven staan.
[ afbeelding ]
wat is dat Ipad icoontjequote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Quotes blijven staan.
[ afbeelding ]
Gepost vanaf mijn iPad.quote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Gepost vanaf mijn iPad.
[ afbeelding ]
Gepost vanaf mijn iPad.quote:
verkapte kijk mij een ipad hebben postsquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Gepost vanaf mijn iPad.
[ afbeelding ]
Ik was eerderquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:07 schreef tdrone het volgende:
[..]
verkapte kijk mij een ipad hebben posts
aantal posts: 147 (gemiddeld 10 per dag)quote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:08 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
aantal posts: 147 (gemiddeld 10 per dag)
HAHA jij bent van 9 naar 10 posts gegaan
iewl een lurkerquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:09 schreef Gelebadeend het volgende:
Maar ik was een lurker dus is het zo laag
Eens.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:09 schreef tdrone het volgende:
[..]
ach het zijn wel leuke dingetjes hoor
Lurkenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:09 schreef Gelebadeend het volgende:
Maar ik was een lurker dus is het zo laag
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:10 schreef tdrone het volgende:
[..]
ik bijna 2 jaar gelurkt en die van mij is nog hoger
Als aids een poppetje wasquote:
naja gelurkt meer in de trand van account aanmaken op fok!games en daarna ruim 1,5 jaar niet gekeken op fokquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:10 schreef tdrone het volgende:
[..]
ik bijna 2 jaar gelurkt en die van mij is nog hoger
Kan de discussie over die stomme poppetjes stoppen? bedanktquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:11 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als aids een poppetje was
[ afbeelding ]
Lurkersquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:11 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik heb van aanmelddatum tot ergens begin vorig jaar gelurkt
Geniaalquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:11 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als aids een poppetje was
[ afbeelding ]
Ohja?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:12 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Hee lurkers kunnen van pas komen ja
Waarmee?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:12 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Hee lurkers kunnen van pas komen ja
Truequote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:13 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ja jij wilt toch ook gelurkt worden zo af en toe
Ik zag het al jaquote:
Jij doelt op wat anders...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:13 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ik denk dat je likken en lurken door elkaar haalt...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:13 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Ligt eraan welk geslacht je bedoeltquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:13 schreef tdrone het volgende:
[..]
ik denk dat je likken en lurken door elkaar haalt...
welkomquote:
Hermafrodiet.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:14 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Ligt eraan welk geslacht je bedoelt
Ja. Wat doe je danquote:
en nu serieus, wij zijn ook altijd serieusquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:14 schreef Gelebadeend het volgende:
Hoi, ik ben Gelebadeend
Ik ben de beste vriend van Ernie
Okquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:14 schreef Gelebadeend het volgende:
Hoi, ik ben Gelebadeend
Ik ben de beste vriend van Ernie
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:15 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
en nu serieus, wij zijn ook altijd serieus
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:16 schreef Zeroku het volgende:
http://twitter.com/#!/dushi_kimberley/status/22722563125805056
Fotoquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:15 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
Ik weet het, je bent een schatje. net als die foto van je
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:16 schreef Zeroku het volgende:
http://twitter.com/#!/dushi_kimberley/status/22722563125805056
Nog steeds ziek?quote:
ja die waar je op tommie lijkt.quote:
Nee maar van dat tekstje moet ik kotsenquote:
alleen als jij ook lief ben voor ccquote:
Ja, hij trok de autoupdates niet.quote:
Ok, ik zal lief voor dr zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:17 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
alleen als jij ook lief ben voor cc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |