abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 februari 2011 @ 14:05:59 #102
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_92766917
De beheerder van downloadforum FTN heeft zijn website gesloten na een sommatie van Brein. In de brief verwijst Brein naar de veroordeling van FTD. Brein zegt dat FTN net als FTD onrechtmatig bezig is.
http://webwereld.nl/nieuw(...)-brein---update.html
pi_92772344
Wanneer stopt FTD er dan mee? Krijg gewoon allemaal nog nieuwe spots die werken.
  maandag 14 februari 2011 @ 16:11:15 #104
136730 PiRANiA
pi_92772432
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:09 schreef stoeltafel het volgende:
Wanneer stopt FTD er dan mee? Krijg gewoon allemaal nog nieuwe spots die werken.
"binnen een week"
pi_92772845
Gelukkig heb ik via tweakers al een aantal alternatieven.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_92772871
Ach ja zijn genoeg alternatieven, Spotnet
pi_92850779
Hoppakee een betaalde usenetprovider heeft een abbo van 0.00 voor 20mbit. Bedankt
pi_92850993
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:09 schreef stoeltafel het volgende:
1 maart
pi_92851850
Verkeerde topic

[ Bericht 78% gewijzigd door Schnitzels op 16-02-2011 01:09:20 ]
Of saté?
pi_92857532
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 00:25 schreef Beach het volgende:
Hoppakee een betaalde usenetprovider heeft een abbo van 0.00 voor 20mbit. Bedankt
welke?
pi_92858170
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:18 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

welke?
Zeg ik niet , zodat het hopelijk onopgemerkt blijft door die provider ;)
  woensdag 16 februari 2011 @ 11:00:23 #112
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92858638
Wat heeft je post ook 0,0 waarde natuurlijk :{
pi_92858667
quote:
11s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:00 schreef Sjowhan het volgende:
Wat heeft je post ook 0,0 waarde natuurlijk :{
Net zoals het advies hier om met het stoppen van FTD maar via indexsites te gaan zoeken naar wat je wilt :')
pi_92862979
Maar Spotnet maakt toch gebruik van de database van FTD? In spotnet komen exact dezelfde posts in dezelfde volgorde op mijn beeld.
Wat gebeurt er dan met spotnet na 1 maart?
pi_92863200
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:02 schreef n0ir het volgende:
Maar Spotnet maakt toch gebruik van de database van FTD? In spotnet komen exact dezelfde posts in dezelfde volgorde op mijn beeld.
Wat gebeurt er dan met spotnet na 1 maart?
Momenteel wordt gebruik gemaakt van twee systemen: de database van FTD en xml files op usenet. Met behulp van die xml files wordt straks waarschijnlijk het wegvallen van ftd opgevangen. Dat is ook meteen een extra foefje om te zorgen dat het systeem niet uit de lucht kan worden gehaald: om dat te doen zou dan het hele usenet offline gehaald moeten worden.
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:17:10 #116
136730 PiRANiA
pi_92863493
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:07 schreef Beach het volgende:

[..]

Momenteel wordt gebruik gemaakt van twee systemen: de database van FTD en xml files op usenet. Met behulp van die xml files wordt straks waarschijnlijk het wegvallen van ftd opgevangen. Dat is ook meteen een extra foefje om te zorgen dat het systeem niet uit de lucht kan worden gehaald: om dat te doen zou dan het hele usenet offline gehaald moeten worden.
Waar staan die xml files? En hoe wordt dat geregeld? Is iedere post een xml-bestand, en is het dus ongemodereerd?
pi_92863533
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:17 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Waar staan die xml files? En hoe wordt dat geregeld? Is iedere post een xml-bestand, en is het dus ongemodereerd?
free.pt dacht ik

En het is wel gemodereerd of iig mogelijk.
pi_92866203
TwilightNZB ook al uit de lucht. Shit zeg :(
pi_92868295
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:07 schreef Beach het volgende:

[..]

Maar betekent dit dan dat mensen geen bestanden meer hoeven te spotten? Komen ze er automatisch op via de xml-files? :? :P
pi_92869032
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:20 schreef n0ir het volgende:

[..]

Maar betekent dit dan dat mensen geen bestanden meer hoeven te spotten? Komen ze er automatisch op via de xml-files? :? :P
Nee. Er moet gewoon gespot worden.
pi_92958975
Iedereen al overgestapt op *O* Spotnet? *O*
pi_92959281
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:04 schreef dj_ko het volgende:
Hoe verschilt spotnet dan met Ftd of al die andere nzb sites die inmiddels ook gesloten zijn?

Amper een dag na de veroordeling van usenetplatform FTD meldt zich al een opvolger: Spotnet. Het programma heeft nog geen eigen website, maar op verschillende computer-gerelateerde fora zijn topics waar het programma als download te vinden is.

Spotnet is net als FTD een programma dat verwijzingen bevat naar bestanden op usenet. Maar in tegenstelling tot FTD zoekt Spotnet niet in een centrale database. Spotnet is in feite een browser en zoekmachine die direct het uitgebreide usenet netwerk afzoekt, zonder tussenkomst van een database.

In die vorm doet het programma juridisch gezien niks illegaals, beweert het zelf. Usenet kan gebruikt worden als plek om illegaal materiaal uit te wisselen, maar werd in de jaren tachtig ontworpen als platform om tekstbestanden uit te wisselen. Het door Brein platgelegde platform FTD was in feite een forum waar links naar downloadbare bestanden op stonden.

Spotnet is een stuk gebruiksvriendelijker dan andere programma's. Het is het eerste programma dat het zoeken, downloaden en gebruiksklaar maken van op usenet gedownloade bestanden in één programma combineert.

Drazix, de maker van Spotnet vertelde dagblad De Pers dat het platform juridisch waterdicht is. Volgens hem is er maar één manier om Spotnet onbruikbaar te maken en dat is alle usenet servers plat leggen. Een bijna onmogelijk toekomstbeeld, want usenet is opzichzelf geen illegaal medium. En als het Brein wel lukt om usenet in Nederland plat te leggen kan je altijd uitwijken naar een buitenlandse usenet server. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
pi_92959317
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:15 schreef schijffie het volgende:

[..]

Hoe verschilt spotnet dan met Ftd of al die andere nzb sites die inmiddels ook gesloten zijn?
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:15 schreef schijffie het volgende:

[..]

Geen centrale database. Dus het kan niet gesloten worden.
pi_92960926
Vanochtend is mijn Supernews-account gelocked, omdat zogenaamd de CC niet geautoriseerd is. Hoe kan dat nou, als ik met iDEAL betaald heb? Begin januari ben ik lid geworden, heb dus direct via iDEAL betaald en 7 februari is er opnieuw 6,99 van mijn rekening afgeschreven (vreemd, ik dacht dat dat helemaal niet kon met iDEAL en dat je dat maandelijks handmatig moest doen, maar goed...)

Ik heb uiteraard Supernews een mail gestuurd hierover, maar ik vroeg me af of iemand hier toevallig meer van weet.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:56:40 #125
136730 PiRANiA
pi_92965488
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:04 schreef dj_ko het volgende:
Nee, werkt alleen op windows.
pi_92965859
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:56 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

pi_92968385
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:56 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

vrijdag 18 februari 2011 @ 20:50:56 #128
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92983609
Tja, zie mijn oude sigline hieronder.
More to come, of eigenlijk... to go.....
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_92996604
Zijn er eigenlijk al programma's die automatisch uploaden naar usenet mogelijk maken? Zou enorm handig zijn als er een programma was waarbij ik gewoon een map kon aanwijzen en dat hij alle bestanden indexeert en dan begint met een bestand rarren en parren en posten en zodra hij klaar is het volgende bestand gaat rarren, parren en posten zonder dat ik ook maar iets hoef te doen wat betreft instructies geven.
Dan kan ik gewoon zeggen upload omstebeurt alles wat in de map series staat en dan gewoon lekker laten gaan tot hij eens klaar is.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 08:49:23 #130
136730 PiRANiA
pi_93003332
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 00:15 schreef Tsurany het volgende:
Zijn er eigenlijk al programma's die automatisch uploaden naar usenet mogelijk maken? Zou enorm handig zijn als er een programma was waarbij ik gewoon een map kon aanwijzen en dat hij alle bestanden indexeert en dan begint met een bestand rarren en parren en posten en zodra hij klaar is het volgende bestand gaat rarren, parren en posten zonder dat ik ook maar iets hoef te doen wat betreft instructies geven.
Dan kan ik gewoon zeggen upload omstebeurt alles wat in de map series staat en dan gewoon lekker laten gaan tot hij eens klaar is.
http://www.jbinup.com/en/
?
pi_93010504
Die kende ik nog niet, daarmee ga ik eens aan de slag :)
Helaas is mijn Duits niet heel voortreffelijk dus dat wordt nog even prutsen met de scripts, maar dat moet wel lukken denk ik.

Tenzij iemand al een script heeft die precies doet wat ik wil? Dan mag dat natuurlijk ook getipt worden ;)

Edit: Voor zover ik het begrijp maakt deze gewoon een enkele upload van alles in de map die je selecteert en kan hij geen aparte job maken van elk bestand en die uploaden onder 'bestandsnaam'?

[ Bericht 18% gewijzigd door Tsurany op 19-02-2011 19:27:44 ]
pi_93031046
FTDlid sinds 21-03-2003 :'( Tot ziens FTD :(
pi_93031378
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:22 schreef kikoooooo het volgende:
FTDlid sinds 21-03-2003 :'( Tot ziens FTD :(
20 traantjes voor je post
pi_93034326
Iemand een idee of en hoe ik de database van Spotnet kan uitbreiden. Ik heb Spotnet net een paar dagen geleden gedownload, en kan niet verder 'terug' kijken dan een maand.

Iemand een idee?
pi_93035146
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:24 schreef Hiya het volgende:
Iemand een idee of en hoe ik de database van Spotnet kan uitbreiden. Ik heb Spotnet net een paar dagen geleden gedownload, en kan niet verder 'terug' kijken dan een maand.

Iemand een idee?
Ja, eens lezen wat er op het forum van Spotnet staat.
pi_93035948
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:43 schreef Beach het volgende:

[..]

Ja, eens lezen wat er op het forum van Spotnet staat.
^O^
pi_93038603
Met andere woorden, server nemen die meer retentie heeft in die nieuwsgroep.

Edit: Tip voor mensen die een programma gebruik die de par2.exe aanspreekt (JBinUp, SABnzbd,...), kijk eens naar phpar2.exe, deze is een stuk sneller dan par2.exe, zeker met inpakken maar ook met repareren maakt het een aardig verschil. Heb met JBinUp en SABnzbd de par2.exe hernoemd naar par2.exeold en phpar2.exe hernoemd naar par2.exe en ik moet zeggen dat het een stukje sneller gaat.

[ Bericht 72% gewijzigd door Tsurany op 20-02-2011 02:22:15 ]
  zondag 20 februari 2011 @ 11:23:08 #138
136730 PiRANiA
pi_93048128
http://sabnzbd.org/2011/02/20/finally-a-0-6-0-beta/
quote:
Finally a 0.6.0 Beta

Weve been working on this for a year, during all the 0.5.x releases.
The release test group (with their infinite patience) has been a major contributor for this.
We are very proud on the end result.

Some highlights:
- A revamped Plush skin that we now promote as the primary UI
- Repair of failed jobs
- Stability of the queue
- True Windows Service support
- Overhaul of the RSS user interface
Nieuwe SAB :D
pi_93067445
Kan iemand me vertellen waarom spotnet bij mij maar update tot de 18e?
pi_93071183
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 18:43 schreef zoz het volgende:
Op usenetvergelijker.nl staat dat eweka 600 dgn retentie heeft.
Usenetvergelijker heeft vreselijk achterhaalde of gewoon foutieve info.

Giganews heeft al jaren SSL, en nu een retentie van 927 dagen. Ook liggen de maximale snelheden van Giganews ruim boven de 12.8Kb/ps die de site aangeeft.

ook de info in de OP mag wel eens aangepast worden want die is volgens mij ook al bijna een jaar oud.
pi_93072867
Toch maar dit topic eens volgen. Ik vrees dat het vinden van goede overzichtelijke indexen moeilijk gaat worden. En ik dus weer alles handmatig kan gaan doen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_93072950
Tja en verder zal het misschien vloeken in de kerk zijn, maar torrent bied natuurlijk wel alle gemakken van sorteren die nu voor velen dus wegvallen.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:40:59 #143
136730 PiRANiA
pi_93072995
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:38 schreef marcb1974 het volgende:
Toch maar dit topic eens volgen. Ik vrees dat het vinden van goede overzichtelijke indexen moeilijk gaat worden. En ik dus weer alles handmatig kan gaan doen.
nzbindex.nl ^O^.
  maandag 21 februari 2011 @ 08:59:24 #144
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_93091241
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:40 schreef PiRANiA het volgende:

nzbindex.nl ^O^.
Eigenlijk is het enige dat we missen nu, de gecodeerde namen van bijv. films.
Dat een film niet gewoon 'henk en ingrid leren usenet kennen' , maar : fercorjby.team 457864867 heet.
Nog een verschil is fora waar men verwijst naar items op usenet, en waar het hier om gaat, hapklare NZB bestanden. Zo vond ik deze die helaas niet meer actief blijkt :
https://usegrouper.wordpress.com/about/ daar plaatste men dus een naam, een group waar te vinden en wat info. Directe url's naar een bestand kon/mag niet, want ook dat valt onder nzb 'gedrag'.
Zo vond ik na de tip van zoeken op : jagers in goede conditie group : a.b.ftn de beste (ondanks dat het het laatste deel is) van alle predator films.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_93091291
Ach Spotnet zal wel een vlucht nemen wat dat betreft.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:03:57 #146
136730 PiRANiA
pi_93091315
Maar goed, spotnet werkt toch vanaf usenet? Iemand een idee hoe dat technisch werkt?
Anders kan ik wel proberen een frontend te schrijven voor linux.
pi_93091399
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:03 schreef PiRANiA het volgende:
Maar goed, spotnet werkt toch vanaf usenet? Iemand een idee hoe dat technisch werkt?
Anders kan ik wel proberen een frontend te schrijven voor linux.
Hij checkt volgens mij headers die in een speciale nieuwsgroep staan waarin alle informatie staat over de 'spots', die haalt hij binnen, bekijkt ze, en voegt ze lokaal toe aan een databaseje.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:14:12 #148
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_93091484
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:09 schreef Scorpie het volgende:
Hij checkt volgens mij headers die in een speciale nieuwsgroep staan waarin alle informatie staat over de 'spots', die haalt hij binnen, bekijkt ze, en voegt ze lokaal toe aan een databaseje.
Ja, dat klopt grofweg wel.
En volgens tweakers.net is die database in no time enorm en deed al diverse tweaker pc's crashen.
Tweakers pc's zij niet die delletjes met 4 gb , dual core, blauwe WD disk, maar vaker, 8 tot 24 GB, i7 4 core cpu, black editions/ssd disks.....
Maar het is een opkomend iets en zal dus wel verbeteren, de wet en brein e.d. volgen later dan weer...
pi_93091543
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:14 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ja, dat klopt grofweg wel.
En volgens tweakers.net is die database in no time enorm en deed al diverse tweaker pc's crashen.
Tweakers pc's zij niet die delletjes met 4 gb , dual core, blauwe WD disk, maar vaker, 8 tot 24 GB, i7 4 core cpu, black editions/ssd disks.....
Maar het is een opkomend iets en zal dus wel verbeteren, de wet en brein e.d. volgen later dan weer...
Er zal vast wel een optimalisatieslag kunnen plaatsvinden, maar ja de maker deelt zijn broncode niet :)
  maandag 21 februari 2011 @ 09:19:32 #150
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_93091584
Overigens over dat spotnet, was die piraten bay ook niet net zoiets, decentraal e.d.?
Na ja, hoe dan ook, spotnet is gewoon de volgende, men kan ook nog via de politiek de ISP's verplichten alle poorten naar spotnet, de dns e.d. te gaan blocken...

Terwijl dit in de EU al gaande is elders op andere manieren (als je veel download krijg je een boete in de bus) is NL een soort proefmarkt voor de EU, hier zijn de meeste premières van films, de eerste dvd screeners voor theaters, videotheken, winkeliers e.d.
Misschien wel 1 voordeeltje dus dat NL een gemiddeld politiek-domme sheeple is :) als wij als enige zouden mogen downloaden wereldwijd, als een soort testpanel, scheelt dat de platen bedrijven en hollywoods van de wereld amper inkomen.
pi_93091614
Nou ja 'poorten' naar Usenet dichtgooien kan leuk worden, want dan ga je doodleuk re-routen over SSL poort 443, ben benieuwd welke ISP zo ver gaat dat je ook niet meer kan internetbankieren ;)
  maandag 21 februari 2011 @ 09:34:26 #152
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_93091890
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:21 schreef Scorpie het volgende:
Nou ja 'poorten' naar Usenet dichtgooien kan leuk worden, want dan ga je doodleuk re-routen over SSL poort 443, ben benieuwd welke ISP zo ver gaat dat je ook niet meer kan internetbankieren ;)
DNS he, bepaalde bekende ip ranges van banken e.d. blijven wel open, de rest 'is er gewoon niet meer'.
Denk maar aan standaard poort 80, websites, ISP's en zelfs landen kunnen complete IP ranges van websites 'lam leggen'. Dan is je site niet meer bereikbaar , van extern, anders dan vanaf de direct aangesloten computers op het netwerk.
Voorbeeld, ziggo laat ssl open voor die en die en dat IP adres, maar alles van elders, welke poort dan ook, 'closed'...
Op een router kan je dat vaak zelfs al doen. Heb ik voor mijn broer gedaan, althans diens kids gingen 'foute sites bezoeken' dus nu zijn sites met bepaalde woorden in de url gewoon onbereikbaar, via/op welke poort dan ook.
pi_93092048
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:34 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

DNS he, bepaalde bekende ip ranges van banken e.d. blijven wel open, de rest 'is er gewoon niet meer'.
Denk maar aan standaard poort 80, websites, ISP's en zelfs landen kunnen complete IP ranges van websites 'lam leggen'. Dan is je site niet meer bereikbaar , van extern, anders dan vanaf de direct aangesloten computers op het netwerk.
Voorbeeld, ziggo laat ssl open voor die en die en dat IP adres, maar alles van elders, welke poort dan ook, 'closed'...
Op een router kan je dat vaak zelfs al doen. Heb ik voor mijn broer gedaan, althans diens kids gingen 'foute sites bezoeken' dus nu zijn sites met bepaalde woorden in de url gewoon onbereikbaar, via/op welke poort dan ook.
Dan ga je toch gewoon over op TOR?
  maandag 21 februari 2011 @ 09:43:51 #154
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_93092113
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:40 schreef Scorpie het volgende:

Dan ga je toch gewoon over op TOR?
TOR is leuk voor andere ip nummers voor jezelf, masking.
Echter dat is 1 richting. Ik heb sites met hele lijsten van (dankzij spammers) tor ip open proxy's e.d. Wie op die manier langskomt kan op die sites niets doen dus.
Indien NL, site X nzb, ook ssl poorten e.d. 'lam legt' helpt tor ook niet meer. Zij loggen jouw bezoek wel, maar jij krijgt hun data niet binnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 21-02-2011 10:21:23 ]
pi_93219977
Ik gebruik nu alt.binz, maar als ik daarmee op volledige snelheid (13Mb/s ongeveer) download begint ie hem aardig te spacen.

Dit is omdat ie én moet decoden, én moet parren, én moet unrarren.
Dus dan ben ik klaar met downloaden maar staat er nog ''30% complete'' omdat hij alles nog moet decoden :')

Dus ik zoek een programma die dualcore benut, ik heb namelijk een E8400 en 4GB werkgeheugen dus ik denk dat die het wel zou moeten trekken.

SABNZB vond ik niks omdat ik daadwerkelijk een programma wil, en Grabit is al helemaal kut.

Dus welke gebruiken jullie? Misschien moet ik alt.binz maar gaan kopen, weet niet of recentere versies beter zijn/dual core ondersteunen.

Eentje die eerst alles download, dan alles part, en dan alles unrart is ook goed. Het hoeft niet tegelijk.
pi_93220186
SABNZBD+ is een programma....
pi_93220209
Aha alt.binz sinds 0.25.6 heeft:
+ support for new multicore version of par2.exe [Link]

Misschien toch maar aanschaffen of eentje met goede kraak downloaden.
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:50:39 #158
136730 PiRANiA
pi_93232514
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:53 schreef Beach het volgende:
SABNZBD+ is een programma....
Dat. En het is een een efficiënt programma ^O^.

Als jehem goed instelt (voor par2) zelfs nog beter: http://wiki.sabnzbd.org/configure-switches#multi-core
pi_93232992
quote:
10s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:54 schreef RacerDKB het volgende:
Aha alt.binz sinds 0.25.6 heeft:
+ support for new multicore version of par2.exe [Link]

Misschien toch maar aanschaffen of eentje met goede kraak downloaden.
Als je toch gaat kopen, ga dan voor newsleecher. Maar ook die haalt het wat mij betreft lang niet bij sabnzbd+.
pi_93234185
Newsleecher had ik voorheen, die was al helemaal bagger :')

En Sabnzbd vind ik niet fijn gewoon :@ Ik wil een programma, niet alleen een web-ui.
pi_93234317
quote:
10s.gif Op donderdag 24 februari 2011 00:17 schreef RacerDKB het volgende:
Newsleecher had ik voorheen, die was al helemaal bagger :')

En Sabnzbd vind ik niet fijn gewoon :@ Ik wil een programma, niet alleen een web-ui.
hotfile schijnt het allerbeste te zijn :@
pi_93234410
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 00:19 schreef editoor het volgende:

[..]

hotfile schijnt het allerbeste te zijn :@
Ga stoer doen ik downloadde al via nieuwsgroepen toen jij torrents ontdekte :{w
pi_93234828
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 00:21 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ga stoer doen ik downloadde al via nieuwsgroepen toen jij torrents ontdekte :{w
Wat zit je stoer te doen jonguh! Ik had in 1998 breedband internet waar jij het nog moest doen met een 56k modem :')

[ Bericht 0% gewijzigd door editoor op 24-02-2011 12:44:53 ]
pi_93286451
quote:
10s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:51 schreef RacerDKB het volgende:
Ik gebruik nu alt.binz,
Dit is omdat ie én moet decoden, én moet parren, én moet unrarren.
0.25.0 is de laatste, oud al, maar werkt ook onder w7 x64.
Kijk eens naar je instellingen. Zoals ik hem ken gaat het zo:
Hij haalt binnen op +-'s 1900 kb bij een 20 mbit adsl lijn, die intraint op 1825
Je kan auto check en dito unrar ook uitzetten.
Bij mij pakt ie een rar, decode die, download vast het volgende rar-deeltje
Als alle delen binnen zijn is de unrar al zowat klaar. tenzij die nog (zelden) wat par's nodig heeft voor reparatie, die bij mij standaard op pauze staan, want bijna nooit nodig, dus waarom dan downloaden.
alt.binz rocks !!
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:47:50 #165
136730 PiRANiA
pi_93344384
Voor scorpie (en iedereen die geïnteresseerd is in index-scripts):
http://www.newznab.com/
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:47:05 #166
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_93368594
Alt Binz
gebruik dat al tijden _O_

nu met dat spotnet bergon ik me te ergeren aan Eweka. en sávonds haal ik de 50Mbit nieteens }:|
op Tweakers hadden ze t dus over dat Lightning.

voor 2,50 :')
en het komt zelden voor dat ik iets ouds nodig heb.
die laatste 6 dagen mat Eweka houden :W
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:13:30 #167
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_93369870
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:47 schreef marcel-o het volgende:

voor 2,50 :')
Let wel, als je ook gaat posten, je home-IP komt mee bij hen , in jouw headers....
En in de meeste usenet clients kan je meerdere servers aan het werk zetten, dus met nog die 6 dagen eweka ingesteld er bij haal je de volle snelheid, En hogere compleetheid + retentie waarschijnlijk bij oudere bestanden.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:35:31 #168
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_93370927
ik post niks, ik lurk. :) of bedoel je ook posten bij reacties?
en haal al de volle snelheid van mn provider. momenteel 6051kbps :9
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:53:48 #169
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_93371834
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:35 schreef marcel-o het volgende:
ik post niks, ik lurk. :) of bedoel je ook posten bij reacties?
binaries, tekst.. als je post, weg privacy, menig usenet provider meldt niet dat ze niet je ip blocken...
Niet dat dat een plicht is of zo, maar ik heb er 1 die dat wel doet.
Ik download zelf op 17000 kbps doorgaans :)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:55:18 #170
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_93371915
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:35 schreef marcel-o het volgende:
Oh wacht, een typo, getalletje te weinig?
Want daarmee heb je niks aan 50 Mbit, zelfs een kabel aansluiting van 25 Mbit is dan tig keer sneller dan je download speed...
pi_93371918
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:53 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

binaries, tekst.. als je post, weg privacy, menig usenet provider meldt niet dat ze niet je ip blocken...
Niet dat dat een plicht is of zo, maar ik heb er 1 die dat wel doet.
Ik download zelf op 17000 kbps doorgaans :)
Welke doen het wel dan? Eweka wel?

Ik gebruik zelf Astraweb, geniale provider, gisteren nog iets van 910 dagen oud gedownload, 100% compleet.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:56:47 #172
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_93371995
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:55 schreef RacerDKB het volgende:

Welke doen het wel dan? Eweka wel?
Eweka weet ik niet, maar dat kan je zo in iemand anders diens headers bekijken.
Wel ip blocken doen bijv. powernews, easyusenet en wat anderen.

EDIT eweka stuurt je home-ip gewoon in de headers mee als je post... Voor mij zou eweka dus nimmer een optie zijn.
  zondag 27 februari 2011 @ 00:11:19 #173
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_93372669
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:55 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Oh wacht, een typo, getalletje te weinig?
Want daarmee heb je niks aan 50 Mbit, zelfs een kabel aansluiting van 25 Mbit is dan tig keer sneller dan je download speed...
pardon..
Het is KB byte dus ;)
  maandag 28 februari 2011 @ 20:49:14 #174
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_93459903
meer gebruikers van Lightning, die niks kunnen binnenhalen?
pi_93462311
Ik heb een vraagje.

Sinds een tijdje gebruik ik Spotnet ipv FTD en nu valt me op dat ik heel vaak meldingen krijg van too many connections, of dat mn gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt, of handtekening niet correct etc etc

Allemaal meldingen waardoor ik een post niet kan openen wat dan later ineens wel weer kan!?

Ik heb een abbo bij XSnews en download via SSL op poort 563 met 12 connections.

Waar loopt het mis? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93463596
http://localhost:8090/ even handmatig bij Sabnzb de instellen. Ik heb het idee dat de koppeling tussen Spotnet en Sabnzb af en toe niet 100% is :)
pi_93475671
Ik maak geen gebruik van de ingebouwde downloadfunctionaliteit van Spotnet. Ik geloof dat dat ook Sabnzb is, want dat proces draait als ik via Spotnet download.

anyway, ik gebruik Alt.binz als downloader.

Wat moet ik daar dan precies instellen? :@
vosss is de naam,
pi_93475696
Overigens vraag ik me af of een setting in mn downloadprogramma het openen van posts in Spotnet in de war kan schuppen?! 8)7

Dat lijkt me erg sterk. Ik bedoel ik download toch nog niks dan?
vosss is de naam,
pi_93475822
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 01:40 schreef vosss het volgende:
Ik maak geen gebruik van de ingebouwde downloadfunctionaliteit van Spotnet. Ik geloof dat dat ook Sabnzb is, want dat proces draait als ik via Spotnet download.

anyway, ik gebruik Alt.binz als downloader.

Wat moet ik daar dan precies instellen? :@
Ik dacht dat je downloadde via Spotnet :) Met Alt.binz heb ik nog nooit gewerkt, probeer anders Spotnet eens als download programma :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 07:30:40 #180
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_93477560
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 01:41 schreef vosss het volgende:
Overigens vraag ik me af of een setting in mn downloadprogramma het openen van posts in Spotnet in de war kan schuppen?! 8)7

Dat lijkt me erg sterk. Ik bedoel ik download toch nog niks dan?
Ik heb dezelfde setting.
Als je bij spotnet 2 draadjes openzet en bij alt.binz alle 8, zou het prime moeten werken.

Je download zeer zeker wat bij het openen van spots en de reacties die er bij horen reacties. Hier worden headers van usenet voor gebruikt.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:25:15 #181
136730 PiRANiA
pi_93478072
Werkt spotnet al op linux? :).
pi_93480980
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 07:30 schreef marcel-o het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde setting.
Als je bij spotnet 2 draadjes openzet en bij alt.binz alle 8, zou het prime moeten werken.

Je download zeer zeker wat bij het openen van spots en de reacties die er bij horen reacties. Hier worden headers van usenet voor gebruikt.
Ik zal eens testen.

Ik heb bij alt.binz 12 connecties openstaan normaal gesproken :)
vosss is de naam,
pi_93481039
Even getest. Leek te werken, maar zodra er iets aan het downloaden is met alt.binz krijg ik bij het openen van spots de melding gebruikersnaam of wachtwoord niet correct; 502 too many connections.

:?
vosss is de naam,
pi_93481057
En nu even later terwijl er niets veranderd is opent ie wel weer spots terwijl alt.binz nog steeds aan het downloaden is?! :?
vosss is de naam,
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:22:40 #185
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_93484617
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:25 schreef PiRANiA het volgende:
ik zag wat "spots" staan met een linux client :Y
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:08:06 #186
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_93486331
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:47 schreef vosss het volgende:
En nu even later terwijl er niets veranderd is opent ie wel weer spots terwijl alt.binz nog steeds aan het downloaden is?! :?
Heb je in spotnet en alt.binz dezelfde usenet provider?
En dan bijv. max. 12 connecties?
Dan kan je niet met 12 connecties in het ene programma en ook nog maar iets in de andere downloaden.
Je zou in beiden bijv. 6 connecties in kunnen vullen/aanvinken.
Anderzijds, met het oog op max. snelheid en voor harddisk behoud op termijn, download 1 'bestand' tegelijk met 1 programma.
pi_93486443
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:25 schreef PiRANiA het volgende:
Spotnet zelf niet maar SpotLight of iets dergelijks wel. Meer info kan je via PM voor de WWW.
pi_93486624
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:08 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Heb je in spotnet en alt.binz dezelfde usenet provider?
En dan bijv. max. 12 connecties?
Dan kan je niet met 12 connecties in het ene programma en ook nog maar iets in de andere downloaden.
Je zou in beiden bijv. 6 connecties in kunnen vullen/aanvinken.
Anderzijds, met het oog op max. snelheid en voor harddisk behoud op termijn, download 1 'bestand' tegelijk met 1 programma.
Voorheen downloadde ik met alt.binz en had ik 12 connecties open staan.
Nu heb ik dat op 9 gezet en in spotnet op 3 (9+3 = 12) maar dat werkt nog steeds niet zodra ik aan het downloaden ben.

Dat is dus gewoon grof kut :r
vosss is de naam,
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:19:01 #189
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_93486777
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:14 schreef vosss het volgende:

Nu heb ik dat op 9 gezet en in spotnet op 3 (9+3 = 12) maar dat werkt nog steeds niet zodra ik aan het downloaden ben.
Dan kan ik nog 1 ding bedenken, dezelfde poort.
Probeer 1 programma op 119 te doen, of als je per se ssl wilt de een op 453 en de ander 563 (of hoe je provider dat heeft qua poort nummers)
pi_93486818
Owja dat ik daar niet aan gedacht heb :o

ff spotnet op 453 doen dan :)
vosss is de naam,
pi_93486901
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:20 schreef vosss het volgende:
Owja dat ik daar niet aan gedacht heb :o

ff spotnet op 453 doen dan :)
Niet vergeten om eventueel de server aan te passen...
Ik raad trouwens iedereen om via SSL te downloaden :)
pi_93486949
Jaj! *O*

Dat werkt _O_

vosss is de naam,
pi_93486993
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 13:21 schreef Hiya het volgende:

[..]

Niet vergeten om eventueel de server aan te passen...
Ik raad trouwens iedereen om via SSL te downloaden :)
Bij XSNews maakt het qua server niks uit of je SSL of zonder SSL download; hij ziet dat zelf aan de poort die je pakt :)
vosss is de naam,
pi_93776424
Problemen met sabnzbd. Ongeveer anderhalf uur geleden ging ik even weg van huis en toen ik terugkwam deed mijn internetverbinding het niet meer. Nadat wat geploeter met de router en het veranderen van DNS servers op mijn verbinding niet werkte is het geheel op een of andere manier toch weer gaan werken. Vraag het me niet, maar hij doet het weer. Volgens mij was er gewoon een probleem met de DNS van mijn ISP.

Maargoed, de problemen zijn nog niet opgelost want SABnzbd kan nog steeds niet verbinden met eweka en ik krijg steeds de error Failed to initialize. Pingen van de newsreader server lukt dus ook niet. Zou iemand even newsreader14.eweka.nl voor mij kunnen pingen? En als het alleen bij mij ligt... wat kan dan de oorzaak van dit conflict zijn?
  maandag 7 maart 2011 @ 17:18:34 #195
136730 PiRANiA
pi_93776513
$ ping newsreader14.eweka.nl
PING newsreader14.eweka.nl (81.171.88.253) 56(84) bytes of data.
64 bytes from newsreader1.eweka.nl (81.171.88.253): icmp_req=1 ttl=59 time=67.3 ms
64 bytes from newsreader1.eweka.nl (81.171.88.253): icmp_req=2 ttl=59 time=87.3 ms
pi_93776800
Thanks. Hoor net van de helpdesk dat ze idd een storing hadden, dus het zal wel even duren voor de dns weer helemaal up en running is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2011 17:25:33 ]
pi_94086015
Ik las dat Eweka auteursrechtelijkbeschermde bestanden nu weghaalt? Welke usenet provider is nu het beste?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 14 maart 2011 @ 11:18:38 #198
136730 PiRANiA
pi_94086115
quote:
5s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:16 schreef drumstickNL het volgende:
Ik las dat Eweka auteursrechtelijkbeschermde bestanden nu weghaalt? Welke usenet provider is nu het beste?
Heel topic: Eweka censureert usenet . Ik geloof er niet in.
pi_94086389
Is XSNews sneller dan Eweka?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 14 maart 2011 @ 11:30:39 #200
136730 PiRANiA
pi_94086590
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:25 schreef drumstickNL het volgende:
Is XSNews sneller dan Eweka?
Geen idee. Ik gebruik alleen eweka :Y.
pi_94086763
Tof, ik nu ook.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  maandag 14 maart 2011 @ 11:38:04 #202
136730 PiRANiA
pi_94086849
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:35 schreef drumstickNL het volgende:
Tof, ik nu ook.
Heb je ook dropbox? Zo ja, PM je dropboxmail even ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')