"binnen een week"quote:Op maandag 14 februari 2011 16:09 schreef stoeltafel het volgende:
Wanneer stopt FTD er dan mee? Krijg gewoon allemaal nog nieuwe spots die werken.
1 maartquote:Op maandag 14 februari 2011 16:09 schreef stoeltafel het volgende:
Wanneer stopt FTD er dan mee? Krijg gewoon allemaal nog nieuwe spots die werken.
welke?quote:Op woensdag 16 februari 2011 00:25 schreef Beach het volgende:
Hoppakee een betaalde usenetprovider heeft een abbo van 0.00 voor 20mbit. Bedankt
Zeg ik niet , zodat het hopelijk onopgemerkt blijft door die providerquote:
Net zoals het advies hier om met het stoppen van FTD maar via indexsites te gaan zoeken naar wat je wiltquote:Op woensdag 16 februari 2011 11:00 schreef Sjowhan het volgende:
Wat heeft je post ook 0,0 waarde natuurlijk
Momenteel wordt gebruik gemaakt van twee systemen: de database van FTD en xml files op usenet. Met behulp van die xml files wordt straks waarschijnlijk het wegvallen van ftd opgevangen. Dat is ook meteen een extra foefje om te zorgen dat het systeem niet uit de lucht kan worden gehaald: om dat te doen zou dan het hele usenet offline gehaald moeten worden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:02 schreef n0ir het volgende:
Maar Spotnet maakt toch gebruik van de database van FTD? In spotnet komen exact dezelfde posts in dezelfde volgorde op mijn beeld.
Wat gebeurt er dan met spotnet na 1 maart?
Waar staan die xml files? En hoe wordt dat geregeld? Is iedere post een xml-bestand, en is het dus ongemodereerd?quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:07 schreef Beach het volgende:
[..]
Momenteel wordt gebruik gemaakt van twee systemen: de database van FTD en xml files op usenet. Met behulp van die xml files wordt straks waarschijnlijk het wegvallen van ftd opgevangen. Dat is ook meteen een extra foefje om te zorgen dat het systeem niet uit de lucht kan worden gehaald: om dat te doen zou dan het hele usenet offline gehaald moeten worden.
free.pt dacht ikquote:Op woensdag 16 februari 2011 13:17 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Waar staan die xml files? En hoe wordt dat geregeld? Is iedere post een xml-bestand, en is het dus ongemodereerd?
Maar betekent dit dan dat mensen geen bestanden meer hoeven te spotten? Komen ze er automatisch op via de xml-files?quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:07 schreef Beach het volgende:
[..]
Momenteel wordt gebruik gemaakt van twee systemen: de database van FTD en xml files op usenet. Met behulp van die xml files wordt straks waarschijnlijk het wegvallen van ftd opgevangen. Dat is ook meteen een extra foefje om te zorgen dat het systeem niet uit de lucht kan worden gehaald: om dat te doen zou dan het hele usenet offline gehaald moeten worden.
Nee. Er moet gewoon gespot worden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:20 schreef n0ir het volgende:
[..]
Maar betekent dit dan dat mensen geen bestanden meer hoeven te spotten? Komen ze er automatisch op via de xml-files?![]()
Hoe verschilt spotnet dan met Ftd of al die andere nzb sites die inmiddels ook gesloten zijn?quote:
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:15 schreef schijffie het volgende:
[..]
Hoe verschilt spotnet dan met Ftd of al die andere nzb sites die inmiddels ook gesloten zijn?
Geen centrale database. Dus het kan niet gesloten worden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:15 schreef schijffie het volgende:
[..]
Hoe verschilt spotnet dan met Ftd of al die andere nzb sites die inmiddels ook gesloten zijn?
http://www.jbinup.com/en/quote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:15 schreef Tsurany het volgende:
Zijn er eigenlijk al programma's die automatisch uploaden naar usenet mogelijk maken? Zou enorm handig zijn als er een programma was waarbij ik gewoon een map kon aanwijzen en dat hij alle bestanden indexeert en dan begint met een bestand rarren en parren en posten en zodra hij klaar is het volgende bestand gaat rarren, parren en posten zonder dat ik ook maar iets hoef te doen wat betreft instructies geven.
Dan kan ik gewoon zeggen upload omstebeurt alles wat in de map series staat en dan gewoon lekker laten gaan tot hij eens klaar is.
20 traantjes voor je postquote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:22 schreef kikoooooo het volgende:
FTDlid sinds 21-03-2003Tot ziens FTD
Ja, eens lezen wat er op het forum van Spotnet staat.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:24 schreef Hiya het volgende:
Iemand een idee of en hoe ik de database van Spotnet kan uitbreiden. Ik heb Spotnet net een paar dagen geleden gedownload, en kan niet verder 'terug' kijken dan een maand.
Iemand een idee?
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:43 schreef Beach het volgende:
[..]
Ja, eens lezen wat er op het forum van Spotnet staat.
Nieuwe SABquote:Finally a 0.6.0 Beta
Weve been working on this for a year, during all the 0.5.x releases.
The release test group (with their infinite patience) has been a major contributor for this.
We are very proud on the end result.
Some highlights:
- A revamped Plush skin that we now promote as the primary UI
- Repair of failed jobs
- Stability of the queue
- True Windows Service support
- Overhaul of the RSS user interface
Usenetvergelijker heeft vreselijk achterhaalde of gewoon foutieve info.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:43 schreef zoz het volgende:
Op usenetvergelijker.nl staat dat eweka 600 dgn retentie heeft.
nzbindex.nlquote:Op zondag 20 februari 2011 20:38 schreef marcb1974 het volgende:
Toch maar dit topic eens volgen. Ik vrees dat het vinden van goede overzichtelijke indexen moeilijk gaat worden. En ik dus weer alles handmatig kan gaan doen.
Eigenlijk is het enige dat we missen nu, de gecodeerde namen van bijv. films.quote:
Hij checkt volgens mij headers die in een speciale nieuwsgroep staan waarin alle informatie staat over de 'spots', die haalt hij binnen, bekijkt ze, en voegt ze lokaal toe aan een databaseje.quote:Op maandag 21 februari 2011 09:03 schreef PiRANiA het volgende:
Maar goed, spotnet werkt toch vanaf usenet? Iemand een idee hoe dat technisch werkt?
Anders kan ik wel proberen een frontend te schrijven voor linux.
Ja, dat klopt grofweg wel.quote:Op maandag 21 februari 2011 09:09 schreef Scorpie het volgende:
Hij checkt volgens mij headers die in een speciale nieuwsgroep staan waarin alle informatie staat over de 'spots', die haalt hij binnen, bekijkt ze, en voegt ze lokaal toe aan een databaseje.
Er zal vast wel een optimalisatieslag kunnen plaatsvinden, maar ja de maker deelt zijn broncode nietquote:Op maandag 21 februari 2011 09:14 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ja, dat klopt grofweg wel.
En volgens tweakers.net is die database in no time enorm en deed al diverse tweaker pc's crashen.
Tweakers pc's zij niet die delletjes met 4 gb , dual core, blauwe WD disk, maar vaker, 8 tot 24 GB, i7 4 core cpu, black editions/ssd disks.....
Maar het is een opkomend iets en zal dus wel verbeteren, de wet en brein e.d. volgen later dan weer...
DNS he, bepaalde bekende ip ranges van banken e.d. blijven wel open, de rest 'is er gewoon niet meer'.quote:Op maandag 21 februari 2011 09:21 schreef Scorpie het volgende:
Nou ja 'poorten' naar Usenet dichtgooien kan leuk worden, want dan ga je doodleuk re-routen over SSL poort 443, ben benieuwd welke ISP zo ver gaat dat je ook niet meer kan internetbankieren
Dan ga je toch gewoon over op TOR?quote:Op maandag 21 februari 2011 09:34 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
DNS he, bepaalde bekende ip ranges van banken e.d. blijven wel open, de rest 'is er gewoon niet meer'.
Denk maar aan standaard poort 80, websites, ISP's en zelfs landen kunnen complete IP ranges van websites 'lam leggen'. Dan is je site niet meer bereikbaar , van extern, anders dan vanaf de direct aangesloten computers op het netwerk.
Voorbeeld, ziggo laat ssl open voor die en die en dat IP adres, maar alles van elders, welke poort dan ook, 'closed'...
Op een router kan je dat vaak zelfs al doen. Heb ik voor mijn broer gedaan, althans diens kids gingen 'foute sites bezoeken' dus nu zijn sites met bepaalde woorden in de url gewoon onbereikbaar, via/op welke poort dan ook.
TOR is leuk voor andere ip nummers voor jezelf, masking.quote:
Dat. En het is een een efficiënt programmaquote:
Als je toch gaat kopen, ga dan voor newsleecher. Maar ook die haalt het wat mij betreft lang niet bij sabnzbd+.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:54 schreef RacerDKB het volgende:
Aha alt.binz sinds 0.25.6 heeft:
+ support for new multicore version of par2.exe [Link]
Misschien toch maar aanschaffen of eentje met goede kraak downloaden.
hotfile schijnt het allerbeste te zijnquote:Op donderdag 24 februari 2011 00:17 schreef RacerDKB het volgende:
Newsleecher had ik voorheen, die was al helemaal bagger
En Sabnzbd vind ik niet fijn gewoonIk wil een programma, niet alleen een web-ui.
Ga stoer doen ik downloadde al via nieuwsgroepen toen jij torrents ontdektequote:Op donderdag 24 februari 2011 00:19 schreef editoor het volgende:
[..]
hotfile schijnt het allerbeste te zijn
Wat zit je stoer te doen jonguh! Ik had in 1998 breedband internet waar jij het nog moest doen met een 56k modemquote:Op donderdag 24 februari 2011 00:21 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ga stoer doen ik downloadde al via nieuwsgroepen toen jij torrents ontdekte
0.25.0 is de laatste, oud al, maar werkt ook onder w7 x64.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:51 schreef RacerDKB het volgende:
Ik gebruik nu alt.binz,
Dit is omdat ie én moet decoden, én moet parren, én moet unrarren.
Let wel, als je ook gaat posten, je home-IP komt mee bij hen , in jouw headers....quote:
binaries, tekst.. als je post, weg privacy, menig usenet provider meldt niet dat ze niet je ip blocken...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:35 schreef marcel-o het volgende:
ik post niks, ik lurk.of bedoel je ook posten bij reacties?
en haal al de volle snelheid van mn provider. momenteel 6051kbps
Oh wacht, een typo, getalletje te weinig?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:35 schreef marcel-o het volgende:
en haal al de volle snelheid van mn provider. momenteel 6051kbps
Welke doen het wel dan? Eweka wel?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:53 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
binaries, tekst.. als je post, weg privacy, menig usenet provider meldt niet dat ze niet je ip blocken...
Niet dat dat een plicht is of zo, maar ik heb er 1 die dat wel doet.
Ik download zelf op 17000 kbps doorgaans
Eweka weet ik niet, maar dat kan je zo in iemand anders diens headers bekijken.quote:
pardon..quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:55 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Oh wacht, een typo, getalletje te weinig?
Want daarmee heb je niks aan 50 Mbit, zelfs een kabel aansluiting van 25 Mbit is dan tig keer sneller dan je download speed...
Ik dacht dat je downloadde via Spotnetquote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:40 schreef vosss het volgende:
Ik maak geen gebruik van de ingebouwde downloadfunctionaliteit van Spotnet. Ik geloof dat dat ook Sabnzb is, want dat proces draait als ik via Spotnet download.
anyway, ik gebruik Alt.binz als downloader.
Wat moet ik daar dan precies instellen?
Ik heb dezelfde setting.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:41 schreef vosss het volgende:
Overigens vraag ik me af of een setting in mn downloadprogramma het openen van posts in Spotnet in de war kan schuppen?!
Dat lijkt me erg sterk. Ik bedoel ik download toch nog niks dan?
Ik zal eens testen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:30 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde setting.
Als je bij spotnet 2 draadjes openzet en bij alt.binz alle 8, zou het prime moeten werken.
Je download zeer zeker wat bij het openen van spots en de reacties die er bij horen reacties. Hier worden headers van usenet voor gebruikt.
ik zag wat "spots" staan met een linux clientquote:
Heb je in spotnet en alt.binz dezelfde usenet provider?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:47 schreef vosss het volgende:
En nu even later terwijl er niets veranderd is opent ie wel weer spots terwijl alt.binz nog steeds aan het downloaden is?!
Voorheen downloadde ik met alt.binz en had ik 12 connecties open staan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:08 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Heb je in spotnet en alt.binz dezelfde usenet provider?
En dan bijv. max. 12 connecties?
Dan kan je niet met 12 connecties in het ene programma en ook nog maar iets in de andere downloaden.
Je zou in beiden bijv. 6 connecties in kunnen vullen/aanvinken.
Anderzijds, met het oog op max. snelheid en voor harddisk behoud op termijn, download 1 'bestand' tegelijk met 1 programma.
Dan kan ik nog 1 ding bedenken, dezelfde poort.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:14 schreef vosss het volgende:
Nu heb ik dat op 9 gezet en in spotnet op 3 (9+3 = 12) maar dat werkt nog steeds niet zodra ik aan het downloaden ben.
Niet vergeten om eventueel de server aan te passen...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:20 schreef vosss het volgende:
Owja dat ik daar niet aan gedacht heb
ff spotnet op 453 doen dan
Bij XSNews maakt het qua server niks uit of je SSL of zonder SSL download; hij ziet dat zelf aan de poort die je paktquote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:21 schreef Hiya het volgende:
[..]
Niet vergeten om eventueel de server aan te passen...
Ik raad trouwens iedereen om via SSL te downloaden
Heel topic: Eweka censureert usenet . Ik geloof er niet in.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:16 schreef drumstickNL het volgende:
Ik las dat Eweka auteursrechtelijkbeschermde bestanden nu weghaalt? Welke usenet provider is nu het beste?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |