abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91263222
Nijna, Bij Chris gaat die weerbaarheid nu goed vooruit. Maar het moet natuurlijk niet te erg worden. Chris gaf alles maar af als een kindje hem aankeek. Maar dat is de laatste maanden echt duidelijk beter geworden. Hij houd het speeltje nu wel goed vast. En duwt als het kindje doorzet. Dus hier was het een kwestie van tijd.

Gezellig Diaan, volgende week gaan we naar een binnenspeeltuin (Borne). De week erna gaan we "gezonde" toetjes koken.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:25:13 #227
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_91263608
Nijna hier is het juist andersom. K. laat alles van zich afpakken door E. en nu sinds ze op school zit wordt het minder. Wij zeggen ook wel steeds dat ze het niet meteen hoeft te geven aan E. maar ze houdt niet van gegil/schreeuw van E. dus geeft ze het maar meteen af. We zetten E. ook rustig eventjes op de trap om af te koelen als zij denkt dat ze dat bepaalde stukje speelgoed precies moet hebben waar K. al heel de middag zoet mee is. Die heeft ook een volume waar je u tegen zegt en daar moet ik zelfs nog steeds aan wennen aangezien K. dat nooit zo gehad heeft.
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:31:40 #228
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_91263895
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Nijna, Bij Chris gaat die weerbaarheid nu goed vooruit. Maar het moet natuurlijk niet te erg worden. Chris gaf alles maar af als een kindje hem aankeek. Maar dat is de laatste maanden echt duidelijk beter geworden. Hij houd het speeltje nu wel goed vast. En duwt als het kindje doorzet. Dus hier was het een kwestie van tijd.

Gezellig Diaan, volgende week gaan we naar een binnenspeeltuin (Borne). De week erna gaan we "gezonde" toetjes koken.
Kan ik dan wel gewoon komen en meegaan eigenlijk? Of moet ik ons ergens aanmelden?

Bijna lastig hoor.. Twan had dat toen hij klein was ook wel een beetje maar dat is psz en later school wel goed gekomen. Maar het kan zeker geen kwaad even bij cb te informeren. Misschien hebben zij nog goede tips.
Make love, not war ☮
pi_91264940
Leuk keukentje O+

Wat goed dat Meik er al een kilo bij heeft!!
Ben benieuwd wat het CB zegt

Nijna, ik denk dat dat vanzef wel goed komt hoor. Mischien kun je het haar spelenderwijs leren. Dus dan laat je dr iets van jou afpakken..en dan reageer jij op een manier die je oke vindt.
Dan pak jij vervolgens iets van haar en dan mag zij reageren...sna je? dus een spelletje van maken :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 15:08:04 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91265549
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:50 schreef appelsap het volgende:
Wij hebben een brief gekregen van de GGD voor een extra onderzoek.
Er staat in: Dit is een onderzoek naar de algemene ontwikkeling (met kind) naar aanleiding van het vorige onderzoek.
Wij krijgen dit onderzoek ivm mijn psychische problemen en dus vinden ze het belangrijk om Damian goed in de gaten te houden.
Maar nu maak ik me dus al zorgen en ik heb echt geen idee wat ik me bij dat onderzoek moet voorstellen...? Iemand hier wel eens van gehoord?
geen ervaring hier maar wel een :* voor jou
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_91283048
Nijna, Meike was ook niet erg weerbaar toen ze net 3 was.
Een nare ervaring op de psz heeft daar niet bepaald aan meegeholpen
Op het CB zeiden ze me destijds dat ik contact op kon nemen met een orthopedagoge (via CB) die je dan weer tips kon geven over hoe je kind kan helpen weerbaarder te worden.

Uiteindelijk heb ik er geen gebruik van gemaakt, we hebben Meike van de psz gehaald, en jullie kennen het verdere verloop O+

Gister belde haar juf, of we volgende week even kwamen kennismaken op school.
De basisschool.....mijn kind wordt al bijna 4......sjonge
Wat is het toch snel gegaan, en wat heb ik toch vaak gedacht: "ik wil niet dat ze naar school gaat....mijn kleine meisje moet altijd bij me blijven"
En nu is het dan bijna zover, mijn kleine meisje is bijna 4 en mag naar de basisschool. Ze is er hartstikke aan toe, heeft er heel veel zin in. en deze mama.....ach die vindt het wel prima.

Zo zie je maar dat je er zelf ook naartoe groeit.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 21:07:10 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91283643
Dat laatste stukje wat je schrijft Karin, over dat je kleine meisje altijd bij je moe(s)t blijven .. zó herkenbaar. Toen Jan net geboren was wist ik zeker dat hij nooit naar de psz zou gaan. Maar met 20 maanden keek ik er naar uit dat hij zou gaan omdat hij z'n energie gewoon kwijt moest. En nu, nu ik zie hoeveel lol en plezier hij er heeft, ben ik blij dat ik van gedachten veranderd ben ... en blij met de 2 ochtendjes rust in de week :@
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 21:11:14 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91283891
mijn peutertje kon niet wachten vanmorgen O+

startklaar om naar "school" te gaan ..

(sorry, k moest gewoon even dat blije toetje showen :@ )

donderdag 13 januari 2011 @ 21:44:57 #234
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_91286186
Mila met d'r keukentje O+

Jan op de fiets O+

Appelsap :* ook hier geen ervaring...

De lactulose doet goed zijn werk hier... Al 2x een (dunne) poepluier. Morgen dus maar iets minder geven en kijken of Maarten ook (bijna) elke dag blijft poepen.
Nu ook weer wat beter gaan eten (brood gaat wel redelijk), maar avondeten en toetje :N Van de week nog gewogen, en 12 kg woog hij, lijkt me netjes, dus maak me geen zorgen hierover. Komt wel weer goed...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_91289453
Marie, fijn dat het werkt!

Wat een stoer jochie DJMO.

Karin, het gaat snel he.. De kindjes die nu naar de kleuters gaan, zijn degenen die bijna geboren werden toen ik net in Z&G kwam kijken. Toch een gek idee ;)

Chris zijn groep op het KDV wordt veranderd binnekort. Van een 0-4 groep wordt het een 2-4 groep met peuteromvang. Dan komen een paar peuters alleen in de ochtend en dan gaan ze echte psz dingen doen (bijv. kringgesprek). Aan de ene kant jammer dat er dan een paar leidsters van groep wisselen. Aan de andere kant ook wel goed om wat voorschoolse dingen te doen. Ik ben nieuwsgierig hoe dat gaat werken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 14 januari 2011 @ 08:40:02 #236
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91302610
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:44 schreef Marie79 het volgende:
Mila met d'r keukentje O+

Jan op de fiets O+

Appelsap :* ook hier geen ervaring...

De lactulose doet goed zijn werk hier... Al 2x een (dunne) poepluier. Morgen dus maar iets minder geven en kijken of Maarten ook (bijna) elke dag blijft poepen.
Nu ook weer wat beter gaan eten (brood gaat wel redelijk), maar avondeten en toetje :N Van de week nog gewogen, en 12 kg woog hij, lijkt me netjes, dus maak me geen zorgen hierover. Komt wel weer goed...
ik weet niet in hoeverre je tegenstander bent van kant en klaar, maar wat ik dus sinds kerst ofzo doe, is na z'n avondeten en toetje ook nog een zakje knijpfruit geven. hoe slecht hij ook eet, z'n toetje beland vaak ondersteboven op het blad, z'n knijpfruit gaat wel altijd op. Wellicht dat hij zo toch net die boost extra krijgt om weer "normaal" te gaan eten?

pi_91305710
hoi dames, even een adviesje gevraagd: wat is een geschikt kadootje voor selene's juf van de psz? ik zat zelf te denken aan een lekker douchespulltje ofzo, maar ik vrees dat die arme juf zo'n 20 lekkere douchecremetjes krijgt ;) ik kan alleen zo ff 1-2-3 niks anders verzinnen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:36:08 #238
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_91305775
K. dr juffen houden van koken en daarvoor had ik een leuke kop en schotel met een leuke pannenlap en ovenwant.
pi_91306344
wat fijn dat het wel weer op gang lijkt te komen Marie!
En dat eten komt ook wel weer goed, als ie netjes op gewicht is lijkt me dat ook niet echt heel erg als ie even wat slechter eet.

Simmu, dat vind ik ook altijd zo lastig.
Ik heb ooit eens een pakketje gemaakt voor alle juffen met verschillende bloembollen in een leuk doosje. Vonden ze allemaal leuk.
En een keer een theepakketje (verschillende smaakjes thee, theebeker, lepeltje, en wat bonbonnetjes) maar dat zal ook wel redelijk vaak gegeven worden gok ik zo ;)
pi_91307365
ff kopiëren :o :@

:o :o Mag ik er terug bij... heb wel nieuwe usernaam maar was dus voorheen lunastar...
Ben zo afwezig geweest of FOK omdat 2010 niet een denderend jaar was voor mijn gezondheid, en dan zeker de eerste helft van dat jaar en daarna kwamen die lekkere schoon- en -familie-perikels

maar ik ben er weer en dacht om lekker terug mee te kletsen...alleen in de weekends zal ik wel meestal afwezig zijn, want dan is het gezinnetjestijd :)

Voor hier is het dus Jade, 14 juli 2008.. als ik in het lijstje mag ;)
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_91312926
Welkom terug Lujaxa. Hoe is het met Jade?

Pfoe Simmu, goede vraag. Ik zit met hetzelfde probleem!

Fijn Marie. (en ook voor DJMO)
Wij hebben met Damian een hoop problemen met eten gehad, maar inmiddels eet hij vrijwel alles.

Ooh Karin spannend zeg, maar wat fijn dat Meike er al zoveel zin in heeft.

Hmm, ik heb besloten me vanaf nu maar geen zorgen meer te maken over die afspraak bij de GGD. De vorige afspraak was op het CB en toen was alles prima.

Gisteren hadden Damian en ik het zo gezellig. We liepen in de stad naar rugtasjes te kijken voor als hij naar school gaat. Daarna gingen we bij de bakker een broodje eten en hadden we het over naar school gaan.
Damian zei: Maar mama, ga jij dan ook mee naar school met mij? Dus ik uitleggen dat ik hem wel weg zou brengen maar dat ik daarna moest gaan werken ofzo. Zegt hij: Ooh wat jammer, ik vind het zoooo gezellig met jou! ;(
Dat maakte mijn dag helemaal goed. :D O+
pi_91314354
Ah Appelsap. Wat een lieve opmerking! O+

Hoi Lujaxa, welcome back!
pi_91314847
Da's lief Appelsap! En ik las ook nog dat jullie er lekker even tussenuit gaan, heel veel plezier! ik hoop dat je heel erg zult genieten
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_91315766
Bedankt Karin, dat gaat vast wel lukken. Ik heb er zin in. ;)
pi_91319208
Wat lief van Damian appelsap!

Wij gaan straks de kapper strijd weer aan, is nu weer ontzettend hard nodig want het ziet er niet uit. Vorige keer bij de kapper een kapper getroffen die niet durfde door te knippen omdat ze zo huilde, tja dat werkt dus niet bij haar. en daardoor was er niet zoveel afgegaan helaas. Ben benieuwd hoe het gaat ;)
pi_91321955
Is het geluk Mrien?

Damian, lieverd O+

Simmu, een leuke tekening of knutsel van Selene? Dat vond ik tenminste altijd wel leuk :).
Fake it till you make it...
pi_91322440
pi_91322697
we gaan voor de "juf aan boord" autoraamplakding

een hart van karton met daarop "juf aan boord!". inkleuren (selene), lamineren (ik), gat er in en dan een touwtje en zuignapje eraan

zou dat in de smaak vallen? ik vind het een beetje ongepast om iets te kopen eigenlijk. da's toch een beetje raar in mijn ogen, dan zit die arme juf daar met 30 flesjes lekker douchespul
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:55:24 #249
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_91323127
Simmu, ik vind je knutselidee leuk, maar vind het ook niet 'ongepast' om iets te kopen hoor?

Mijn dochter kan gezichtjes tekenen!! Ik ben helemaal onder de indruk, maar mss is dat gewoon al heel normaal voor de leefijd? Ik weet het niet?

Toen vroeg ik haar wat dat rood bij de ogen was. "da's bloed. heb ik ook in mijn ogen hoor, kijk maar" *trekt onderste ooglid naar beneden*
:')

Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_91323366
memmel, ik heb feitelijk geen flauw benul :+

ik ben opgegroeid in een hele grote familie met heel veel neefjes en nichtjes en toen was het met zulke dingen echt not done om dingen te kopen voor de juf. oh nee! er moest geknutseld worden. helaas zijn wij (selene en ik) niet zulke crea bea dames. ik knutsel zo eens wat met foto's, maar dat is het wel. maar ja: de tijd dat ik thuis bij mijn familie woonde is al zo'n 20 jaar geleden, dus ik doe steeds zo maar eens wat :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')