Juist bij Les Miserables zitten de alternates in het ensemble (in Engeland en Amerika tenminste) evenals bij Miss Saigon. Hetzelfde gold voor Aida en Saturday Night Fever. Maar zoals ik al zei zit ik er tegenwoordig niet meer zo goed inquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:48 schreef wonderer het volgende:
Nou, de alternates die ik zo gauw even kan bedenken zaten niet in het ensemble hoor... enige uitzondering die me zo gauw te binnen schiet is Wim van den Driessche als alternate Valjean terwijl ie normaal Javert speelt, de rest stond alleen op het toneel in "hun" rol.
Maar misschien zie ik er wel een stel over het hoofd, ik ken ook niet alle cast-lists van alle shows uit mijn hoofd
Ik heb Tony Neef niet in het Ensemble zien zitten..quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Juist bij Les Miserables zitten de alternates in het ensemble (in Engeland en Amerika tenminste) evenals bij Miss Saigon. Hetzelfde gold voor Aida en Saturday Night Fever. Maar zoals ik al zei zit ik er tegenwoordig niet meer zo goed in
Bente speelde ook aap inderdaad. En dus ook in het ensemble.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:01 schreef automatic_ het volgende:
Was het dan bij Tarzan zo dat Brigitte Heitzer de alternate was en Bente van de Brand de understudy? Want Bente speelde ook voor aap, dacht ik...
Renée en Celine zijn (volgens alle boekjes/folders/etc) geen understudy maar alternate.quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Raar dan dat ze nu weer understudy isDat is eigenlijk nog erger dan wat ik stel
Tony Neef had dan ook de hoofdrolquote:Op zondag 4 december 2011 00:00 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb Tony Neef niet in het Ensemble zien zitten..Noch Richard Groenendijk en Jack van Gelder.
Maar er zal een grijs gebied zijn wat understudy en alternate betreft, en het zal ook vast per show-type en rol verschillende. Kleinere rollen kunnen best alternates hebben die ook in het ensemble zitten, maar de echte hoofdrollen meestal niet.
Paul Vaes was toch geen alternate maar een understudy?quote:Op zondag 4 december 2011 12:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tony Neef had dan ook de hoofdrolMaar Paul Vaes zat bijvoorbeeld wel weer in het ensemble
Maar misschien dat het dus veranderd is inmiddels.
Wie was dan de alternate? Volgens mij was Paul Vaes wel alternate, misschien in het laatste jaar pasquote:Op zondag 4 december 2011 18:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Paul Vaes was toch geen alternate maar een understudy?
Paul Vaes speelde Chrisquote:Op zondag 4 december 2011 19:10 schreef wonderer het volgende:
Ik weet niet eens welke rol hij speelde, dus ik heb geen idee wie de alternate was.
Haha lol, we hadden het toch over Tony Neef?quote:Op zondag 4 december 2011 19:13 schreef wonderer het volgende:
Oh, je hebt het nu over Miss Saigon? Ik zat nog met Les Mis in mijn hoofd
Ja, die deed Valjean, vandaarquote:Op zondag 4 december 2011 19:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Haha lol, we hadden het toch over Tony Neef?
Snap ik. Ik ben 4x naar Tarzan geweest en heb alleen de laatste keer Chantal gehad.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:20 schreef Deceit het volgende:
oeh ok.. ja ik hoop echt dat ik willemijn en chantal ga krijgen vanavond..
Smaken verschillen gelukkig. Ik had het juist andersom. Wicked vind ik geweldig, maar Tarzan en Les Mis vond ik wel mooi, maar meer niet.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:00 schreef Sjoahn het volgende:
Ik ben volgens mij een van de weinigen die Wicked vond tegenvallen. Vond het wel een mooie musical maar ging niet met een "wow" gevoel naar huis zoals ik wel had bij Les Miserables, Tarzan etc.
Ik had precies hetzelfdequote:Op donderdag 8 december 2011 16:00 schreef Sjoahn het volgende:
Ik ben volgens mij een van de weinigen die Wicked vond tegenvallen. Vond het wel een mooie musical maar ging niet met een "wow" gevoel naar huis zoals ik wel had bij Les Miserables, Tarzan etc.
Ik vond Zorro een musical voor de massa. Een beetje het chicklit onder de musicals, zeg maar. Oppervlakkig, makkelijk en met veel spectakel dat niet bijdraagt aan het verhaal, weinig diepgang en goedkope grappen. Echt iets voor mensen die eigenlijk niet weten wat een musical hoort te zijn (oh wat klink ik snobistisch nuquote:Op donderdag 8 december 2011 14:20 schreef automatic_ het volgende:
Is er iemand naar Zorro geweest?
Ik twijfel & nu zie ik deze aanbieding voorbij komen...
Die omschrijving die jij nu geeft vind ik dus juist bij Wicked passenquote:Op donderdag 8 december 2011 18:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik vond Zorro een musical voor de massa. Een beetje het chicklit onder de musicals, zeg maar. Oppervlakkig, makkelijk en met veel spectakel dat niet bijdraagt aan het verhaal, weinig diepgang en goedkope grappen. Echt iets voor mensen die eigenlijk niet weten wat een musical hoort te zijn (oh wat klink ik snobistisch nu).
Je kunt op mijn blog (link in sig) een uitgebreidere "recensie" vinden, als je interesse hebt.
Ik vind de muziek van Wicked wel heel mooi, dat is ook de reden dat ik wel genoten heb. Maar zelfs bij de muziek had ik zoiets van 'ze maken wel gebruik van bepaalde trucjes waarvan ze weten dat het werkt'. Maar goed, iedereen zijn eigen smaakquote:Op donderdag 8 december 2011 19:45 schreef wonderer het volgende:
De boodschap van Wicked gaat wel iets dieper dan die van Zorro, maar ik ben het wel min of meer met je eens, ja. Maar ik vind het verhaal en het thema van Wicked echt heel mooi en ik wil de show ook graag geweldig vinden, maar het is me net iets te lang en te frivool. Maar ik ga hem wel zien in NL.
Ik ga 23 januari. Wimquote:Op zondag 18 december 2011 18:58 schreef Trusten het volgende:
Zojuist kaartjes gekocht voor Next To Normal, ben erg benieuwd!
Wat leuk om te horenquote:Op zondag 18 december 2011 19:31 schreef Clauw het volgende:
Zaterdagmiddag ging Kelvin (OZNZ, Petticoat) voor het eerst op als Fiyero. Enorm genoten van zijn zang, dans en spel. En zoveel beter dan Jim..Ik snap echt niet dat ze Jim hebben kunnen casten voor deze rol
Ja, waarom worden de echt goeie mensen niet beroemd zodat zij gewoon hun werk kunnen doen in plaats van door die BN'ers vervangen te worden?quote:Op zondag 18 december 2011 20:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat leuk om te horenKelvin is een goede vriend van mij en ik hoop hem ook snel in deze rol te zien
Zo zie je maar weer dat naamsbekendheid belangrijker is dan kwaliteit
Je moet Kelvin echt gaan zien in deze rol! Veel familie en vrienden van Kelvin waren er ook zaterdag bij, erg leukquote:Op zondag 18 december 2011 20:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat leuk om te horenKelvin is een goede vriend van mij en ik hoop hem ook snel in deze rol te zien
Zo zie je maar weer dat naamsbekendheid belangrijker is dan kwaliteit
haha gelukkig inderdaad want ik vind Jim juist vreselijk als Fiyero. Renee vind ik beter qua acteren en Willemijn qua zangquote:Op zondag 1 januari 2012 20:48 schreef happyme28 het volgende:
Gelukkig valt over smaak niet te twistenIk vind Kelvin echt vreselijk (over acting en een typische musicalzangstem die bij mij niet aankomt) en heb genoten van Jim.
Maar ja, ik vind Renee ook beter dan Willemijn en dat zullen de meeste ook wel niet met mij eens zijn
Ik zit nu Sunday Night Fever nu te kijken. Ook een musical die ik maar oversla. Ook hier vind ik eigenlijk alleen de 'pop'zanger Déon te pruimen en snap ik niet dat 'n Mathijs maar steeds zo ver komt want hij zingt behoorlijk vals steeds.
Rang 5 vond ik zelf ook niet slecht, misschien dat je een klein stukje mist aan de zijkant. Alleen Ring Midden vind ik echt te ver weg.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:48 schreef Operc het volgende:
Interessant
Tot welke rang zie je bij Wicked alles nog prima? (Ik zat bij Miss Saigon Rang 3 helemaal achterste rij, schoot niet heel erg op.)
Ik ga zaterdagquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:34 schreef Redster het volgende:
Als je alleen van luchtige musicals houdt dan kan je deze beter overslaan, maar als theaterliefhebber moet je deze echt wel gezien hebben naar mijn idee.
Mijns inziens geldt dat voor al dergelijke soort musicals. Mama Mia is ook zo'n idiote niemendal.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:41 schreef MadMaster het volgende:
Eergisteren in Edinburgh in The Playhouse 'We Will Rock You' gezien.
Wat een slecht gekunsteld stuk is dat...
We nemen wat hits van Queen, verbouwen soms iets de tekst er van, plakken alles aan elkaar met een vaag verhaaltje dat van hot naar her gaat en we gooien er wat goedkope grappen doorheen. Klaar!
Had deze musical in NL gemeden vanwege de vertaling, maar in het Engels is het dus zeker niet beter. Helaas!!
Ja, bij WWRY was het allemaal erg ver "gezocht".quote:Op donderdag 5 januari 2012 23:54 schreef wonderer het volgende:
Bij mamma mia paste de liedjes nog wel in het verhaal...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |