Precies, wat je eet is altijd nog het meest tekenend. Ze zeggen ook een stukje terug in dit topic dat die obesie echt iets is van de laatste decennia.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:53 schreef Sorella het volgende:
Ik heb eens ergens gelezen dat het aantal vetcellen beslist wordt in de babyperiode, het gaat niet meer weg maar er kan wel meer bijkomen, dus kweek je als ouder zijnde bij je baby een hoop vetcellen dan krijg je in principe een kind wat altijd moeite heeft om op zijn gewicht te blijven.
Mijn zoon mocht al als peuter zijnde gewoon pakken wat op tafel stond maar niet een hand vol maar een klein beetje dus bv 2 chippies per keer. Hij heeft nu hij een tiener is wel een eigen la met chips, chocola en koek maar hij pakt alleen wat op vrijdag of zaterdag.
P.s. ik kan het niet vinden op programma gemist
Hoi trollquote:Op maandag 10 januari 2011 10:09 schreef Flammie het volgende:
Het kan gewoon elk gezin overkomen,. Hier doe je gewoon helemaal niks aan en die mensen hebben gewoon pech.
Mooi dat hij er vanaf kan blijven maar waarom heeft hij een eigen lade?quote:Op maandag 10 januari 2011 09:53 schreef Sorella het volgende:
Ik heb eens ergens gelezen dat het aantal vetcellen beslist wordt in de babyperiode, het gaat niet meer weg maar er kan wel meer bijkomen, dus kweek je als ouder zijnde bij je baby een hoop vetcellen dan krijg je in principe een kind wat altijd moeite heeft om op zijn gewicht te blijven.
Mijn zoon mocht al als peuter zijnde gewoon pakken wat op tafel stond maar niet een hand vol maar een klein beetje dus bv 2 chippies per keer. Hij heeft nu hij een tiener is wel een eigen la met chips, chocola en koek maar hij pakt alleen wat op vrijdag of zaterdag.
Ik heb net mijn ontbijt op.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:09 schreef Flammie het volgende:
Het kan gewoon elk gezin overkomen,. Hier doe je gewoon helemaal niks aan en die mensen hebben gewoon pech.
On-line te bekijken op www.rtlgemist.nlquote:Op maandag 10 januari 2011 09:53 schreef Sorella het volgende:*knip*
Blijkbaar hebben ze hier de uitzonderingen gevonden.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:19 schreef Bartcoah het volgende:
Die ouders moeten zich toch wel 'dom' voordoen want je kan me niet vertellen dat er echt echt domme mensen zijn echt brainless iedereen heeft toch wel een klein beetje kennis?
toch?
OKquote:Op maandag 10 januari 2011 11:38 schreef Sorella het volgende:
Dat is zo gegroeid, in eerste instantie was het voor ontbijtkoek, pakjes drinken e.d om mee te nemen naar school en op een gegeven moment is daar ook de chips en chocola in beland.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:04 schreef Verbodsbord het volgende:
Hoe durven die ouders ook te doen alsof ze er niks aan kunnen doen en het niet hun schuld is
Ik kreeg altijd fruit en bruine boterhammen met kaas.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:38 schreef Sorella het volgende:
Dat is zo gegroeid, in eerste instantie was het voor ontbijtkoek, pakjes drinken e.d om mee te nemen naar school en op een gegeven moment is daar ook de chips en chocola in beland.
Wat een saaie teringschool. Dat je je kinderen daar uberhaupt naartoe stuurt.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:47 schreef snakelady het volgende:
Op de school waar mijn kinderen naar toe gaan mag niet gesnoept worden, alleen als ze overblijven mogen ze een klein snoepje of koejes meenemen, en dan hebben we het over een kaaje of een schuimpje, geen schocolade reep.
Ook met vejaardagen mogen er geen ongezonde snacks worden uitgedeeld.
Jij bent zeker niet naar zo'n "saaie teringschool" geweest, dat is duidelijk....quote:Op maandag 10 januari 2011 13:51 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Wat een saaie teringschool. Dat je je kinderen daar uberhaupt naartoe stuurt.
Ze spelen ook gewoon buiten hoor,binnen ook overigens.quote:Dit gaat dus weer net iets te ver he. Een snoepje per dag hoor, niet meer! donderstraal toch op. Laat die kinderen wat beweging erbij doen ipv te msn'n/spelletjes spelen zodra ze thuiskomen en er is niets aan de hand. Zo ging dat toen ik jong was namelijk ook. Oorlogje spelen buiten in het bos of whatever, we waren iig buiten.
Nee inderdaad. Op verjaardagen deelde iedereen gewoon uit, op feestdagen werd er ook wel wat gedaan. Al dat "dit mag niet, dat mag niet" gedoe..komop zeg. Wat bereik je daar nou mee, met je kind een fruitella per dag te geven? Is dat om te laten zien wie de baas is ofzo en dat er strikte regels zijn? Komt iig heel saai over allemaal.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij bent zeker niet naar zo'n "saaie teringschool" geweest, dat is duidelijk....
[..]
Ze spelen ook gewoon buiten hoor,binnen ook overigens.
Hier mag overdag een half uurtje tv gekeken worden en een half uurtje op de computer.
Begrijp ook niet echt waarom je dan aanhaalt, was je echt onder de indruk dat als een kind maar een snoepje of koekje per dag krijgt het niet buiten mag spelen? Begrijp die redenatie namelijk niet echt.
Wij hebben gewoon erg weinig snoepgoed in huis,ik hou er persoonlijk niet van en mijn man pakt wel eens wat, ik haal iedere week een bepaalde hoeveelheid en als dat op is is het op, volgende week ligt er weer meer in de kast.
Ik begrijp sowieso heel die kasten vol met snoepgoed niet echt, waar is dat voor nodig? juist als je je niet iedere dag volstopt met snoepgoed waardeer je het meer als je het wel eet.
Deze regel is ingevoerd omdat vele kinderen hele snoepzakken gingen uitdelen, als je dan 25 kinderen in de klas zitten ( veel gecombineerde klassen) dan is dat heel wat snoep voor op een school.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:07 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Op verjaardagen deelde iedereen gewoon uit, op feestdagen werd er ook wel wat gedaan. Al dat "dit mag niet, dat mag niet" gedoe..komop zeg. Wat bereik je daar nou mee, met je kind een fruitella per dag te geven? Is dat om te laten zien wie de baas is ofzo en dat er strikte regels zijn? Komt iig heel saai over allemaal.
Wat je in dit programma ook kan zien is dat wanneer kinderen meer gaan eten en steeds dikker worden het spelen ook steeds minder wordt, dus wij kiezen ervoor om zowel te bewegen als gezond te eten, doen wij zelf ook overigens.quote:En de redenatie ... we zitten hier in een topic dat gaat over dikke kinderen. Jij zegt dat je kinderen ook maar 1 snoepje / dag mogen..dus ik ging er vanuit dat het er om ging dat ze dan niet zo dik werden (post van je hier boven), ik zei daarop dat als je kinderen buiten laat spelen of iets van beweging laat doen er niets aan de hand is als ze snoepen.
Precies, in mijn schooltijd begon dat snoepgoed net een beetje. Zo is het nooit geweest. Echt beter dat ze er nu regels aan hebben verbonden.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Deze regel is ingevoerd omdat vele kinderen hele snoepzakken gingen uitdelen, als je dan 25 kinderen in de klas zitten ( veel gecombineerde klassen) dan is dat heel wat snoep voor op een school.
Ook zaten er kinderen met repen chocolade en met shipszakken in de pauze waardoor ze hun brood niet op aten en gewoon weggooide.
Maar waarom is snoep nodig op school? Op deze school zitten dus geen kinderen met extreem overgewicht, wel met licht overgewicht maar dat zijn er ook maar weinig.
Ook mogen er geen pakjes drinken mee worden gegeven, gewoon een beker met drinken erin, aanmaak, water of iets dergelijks.
Dat klinkt in jouw ogen misschien saai maar de kinderen weten niet beter dus ze missen het ook niet.
Als ze uit school komen mogen ze een koekje of een snoepje.
Op school krijgen ze fruit mee.
[..]
Wat je in dit programma ook kan zien is dat wanneer kinderen meer gaan eten en steeds dikker worden het spelen ook steeds minder wordt, dus wij kiezen ervoor om zowel te bewegen als gezond te eten, doen wij zelf ook overigens.
Ik heb een periode overgewicht gehad, dat is niet leuk en dat is niet fijn, ben toen 12 kilo afgevallen en ben nog bezig, wil nog ongeveer tussen de 5 en 10 kilo kwijt (weeg 65 kilo en ben 1.63) en dat gaat niet als je blijft snoepen.
wij mochten thuis vroeger overigens ook helemaal niet veel snoepen, daar was toen ook geen geld voor dus snoep was een luxe, ben er niks minder om geworden hoor, het overgewicht is er aan blijven hangen na de laatste zwangerschap.
Persoonlijk denk ik dat het gebrek aan beweging ook een groter probleem is als het snoepen. Wat doet een 11 of 12 jarige de godganze dag voor de tv. Ik vind dat niet normaal.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:51 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Wat een saaie teringschool. Dat je je kinderen daar uberhaupt naartoe stuurt.
Dit gaat dus weer net iets te ver he. Een snoepje per dag hoor, niet meer! donderstraal toch op. Laat die kinderen wat beweging erbij doen ipv te msn'n/spelletjes spelen zodra ze thuiskomen en er is niets aan de hand. Zo ging dat toen ik jong was namelijk ook. Oorlogje spelen buiten in het bos of whatever, we waren iig buiten.
Misschien is het schuldgevoel of compensatiedrang voor de tijd die ze missen met hun kinderen. Als je beide hele dagen werkt wil je dat misschien op andere manieren compenseren, veel verwennen is daar 1 van.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:26 schreef WRH het volgende:
wat ik alleen niet snap:
al meerdere malen gelezen hier van mensen die in hun jeugd gezond aten, buiten speelden, weinig tv kijken. ben zelf ook van die generatie (bijna 40) dus ook zo opgegroeid (alleen in het weekend chips, geen frisdrank, geen hele dagen tv etc etc)
maar de ouders van deze kinderen zijn van diezelfde generatie, die zijn dus naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon zo opgegroeid. waarom doen ze dan nu opeens zo idioot met hun eigen kinderen? dan weet je toch eigenlijk niet beter dan hoe het ging in je eigen jeugd?
ik snap ze gewoon niet.
Een patatje met ofzoquote:Op donderdag 6 januari 2011 20:42 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er wat van opsteekt en je eventuele toekomstige kids zelf wel iets meegeeft.
Niet alleen gebrek aan buitenspelen, maar ook nog eens met de auto naar school gebracht worden.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat het gebrek aan beweging ook een groter probleem is als het snoepen. Wat doet een 11 of 12 jarige de godganze dag voor de tv. Ik vind dat niet normaal.
In dat opzicht was het een stuk makkelijker in mijn jeugd. Tot 18:00 was er niets op tv en wat er na 18:00 was meestal ook niet intressant op jonge leeftijd. Wij speelden dus de hele dag buiten, veel voetballen, hutten en vlotten bouwen en wat je zegt oorlogje spelen was bepaalde periodes ook erg in trek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |