abonnement Unibet Coolblue
pi_90939422
Zijn hier ook mensen die zelf zeep maken?

Een aantal projectjes van mij:



Dit is gietzeep(geurtje Christmas fruitcake), die koop je gewoon in blokken wit of transparant (bijvoorbeeld via SoapQueen), smelt je au-bain-marie en je voegt kleur en geurstoffen toe :) De easy methode







En dit zijn HP/CP zepen, die maak je dus 100% zelf. Je gebruikt hier verschillende vetten en olien voor(bijvoorbeeld olijf,cocos, palm etc), NaOH(natriumhydroxide), kleurstoffen, geurstoffen en veel geduld. Dat is een vrij chemisch proces want je maakt eerst een loog oplossing van de NaOH en water, dan moet je wachten tot deze tot 50 graden is afgekoeld, in de tussentijd smelt je de vetten en als deze ook 50 graden zijn mix je ze met de loog totdat je trace krijgt. Daarna de geur en kleurstoffen toevoegen en gieten, dan moet de zeep wel nog een aantal weken rijpen. Dit is de CP methode. HP bereid je verder in de oven na de trace.
pi_90939519


[ Bericht 68% gewijzigd door gazpach op 07-01-2011 01:55:29 ]
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:27:08 #3
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_90939801
Dat wil ik ook al een tijdje doen :D Heb er alleen het geld niet voor :(
Kaleidoscopiklimax
pi_90939881
Hoeveel kosten de materialen die je hiervoor gebruikt? :)
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_90939900
Gebruik je die zepen ook? Dat vind ik anders zonde, zo'n mooie zeep laten wegspoelen ;(
pi_90940031
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:21 schreef gazpach het volgende:
Ja, ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag je laatst nog graaien tussen het liposuctie-afval.
pi_90940123
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 17:31 schreef boyv het volgende:
Ik zag je laatst nog graaien tussen het liposuctie-afval.
Regel 1

[ Bericht 98% gewijzigd door gazpach op 07-01-2011 01:59:14 ]
pi_90940239
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:28 schreef RianaLuna het volgende:
Hoeveel kosten de materialen die je hiervoor gebruikt? :)
Ligt er dus aan of je gietzeep maakt of helemaal zelf maakt. Gietzeep is over het algemeen wel prijzig. NaOH is gewoon gootsteenontstopper(pure), klinkt heel eng maar door de chemische reactie en het rijpen is het dat niet. Vetten haal je in de supermarkt bijvoorbeeld olijfolie of bestel je online(de wat exclusievere vetten), geuren en kleuren bestel je ook online(bv via soapqueen waar je ook de gietzeep kan bestellen). Geurtjes en kleurtjes krijg je al vanaf 1,50 euro.
Voor een zeep van 500 gram ben je dus ongeveer 5 euro kwijt.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:29 schreef honkeytonk het volgende:
Gebruik je die zepen ook? Dat vind ik anders zonde, zo'n mooie zeep laten wegspoelen ;(
Ja ik gebruik ze ook :) Ik maak er veel dus ik moet ze ook opmaken :D Heb laatst nog een natuurlijke zeep met koffiescrub gemaakt ^O^

Die gietzeepmannetjes boven zijn van transparante en witte gietzeep en mica pigmenten. Ik denk dat ik inclusief de mal 20 euro kwijt was waar ik 9 mannetjes mee gemaakt heb(de mal was geloof ik een tientje).
pi_90940448
Mooie zeepjes! erg leuk ^O^
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_90940577
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:40 schreef Chocolate-chick het volgende:
Mooie zeepjes! erg leuk ^O^
Thnx :D

Ben hiermee begonnen door mijn Lush verslaving :@
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:38:31 #11
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90955986
Kun je hier ook die olie voor gebruiken die je als geurtje boven theelichtjes doet?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_90957501
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:38 schreef 08gnoT. het volgende:
Kun je hier ook die olie voor gebruiken die je als geurtje boven theelichtjes doet?
Nee, die is irriterend voor de huid :N

Je kan met die olie wel soya wax melts maken, die olie voeg je dan toe aan soya wax en dan krijg je geurblokjes voor in de brander waar je geen water meer bij hoeft te doen :Y

Dan krijg je zo een schijfjes:

pi_90957874
Wat leuk zeg. Ik heb ooit een pakket gekocht om zelf zeep te maken. Ik ga eens kijken of ik dat nog heb. Eigenlijk heb ik geen idee op welke manier ik daarmee zeep zou maken.
Ik ga morgen eens op zoek..
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_90967624
Oh, leuk zeg! Ik zag ook iemand op Etsy die zeep verkocht gemaakt van slagroom O+
pi_90968572
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:41 schreef Inu het volgende:
Oh, leuk zeg! Ik zag ook iemand op Etsy die zeep verkocht gemaakt van slagroom O+
Of bedoel je dat het op slagroom leek? Je kan namelijk whipped zeep maken en die worden vaak gebruik voor de badmuffins.

Het onderste gedeelte is dan bruisbal en de slagroom is zeep:



Recept staat hier.
pi_90968760
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:10 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Of bedoel je dat het op slagroom leek? Je kan namelijk whipped zeep maken en die worden vaak gebruik voor de badmuffins.

Het onderste gedeelte is dan bruisbal en de slagroom is zeep:

[ afbeelding ]

Recept staat hier.
Oh, nee, er stond echt whipped cream.. maar misschien leek het er idd ook wel gewoon op :D

http://www.etsy.com/listi(...)e&filter[0]=handmade
pi_90969755
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:16 schreef Inu het volgende:

[..]

Oh, nee, er stond echt whipped cream.. maar misschien leek het er idd ook wel gewoon op :D

http://www.etsy.com/listi(...)e&filter[0]=handmade
Oh dat zou goed kunnen, dat is vloeibare zeep :D
Ik heb in die zeep in de OP ook echte whiskey en honing gebruikt, kan allemaal :D
pi_90971313
Dit is wel onwijs leuk om ook cadeau te geven O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_90974759
Ik heb een keer zeep gemaakt op school en wist het voor elkaar te krijgen dat zeepje een debiel hoge pH te geven. Je handen werden er wel mooi glad van :')
pi_90974967
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:46 schreef Unischroef het volgende:
Ik heb een keer zeep gemaakt op school en wist het voor elkaar te krijgen dat zeepje een debiel hoge pH te geven. Je handen werden er wel mooi glad van :')
Als je het laat rijpen verlaagt die pH waarde vanzelf ^O^
pi_91031972
ik heb 3 maanden terug nog sinaasappelzeep gemaakt :)

de ingredienten en het boekje waaruit ik het recept had gehaalt:
boters en olien, gootsteenontstopper en etherische olie sinaasappel


Alle ingredienten bij elkaar gevoegd om te mixen in etappes



Het resultaat in een gietmal van syliconenrubber gedaan



Zie hier het resultaat; sinaasappelzeep



mn eerst loogzeep, ik durf het alleen nog steeds niet te gebruiken, zelfs na drie maanden niet vanwege de loog, maar dat is er allang al uitgevlogen natuurlijk. Daarna heb ik nog eucalyptuszeep gemaakt maar daar heb ik geen fotoos van
pi_91037058
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 18:01 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik heb 3 maanden terug nog sinaasappelzeep gemaakt :)

de ingredienten en het boekje waaruit ik het recept had gehaalt:
boters en olien, gootsteenontstopper en etherische olie sinaasappel
[ afbeelding ]

Alle ingredienten bij elkaar gevoegd om te mixen in etappes

[ afbeelding ]

Het resultaat in een gietmal van syliconenrubber gedaan

[ afbeelding ]

Zie hier het resultaat; sinaasappelzeep

[ afbeelding ]

mn eerst loogzeep, ik durf het alleen nog steeds niet te gebruiken, zelfs na drie maanden niet vanwege de loog, maar dat is er allang al uitgevlogen natuurlijk. Daarna heb ik nog eucalyptuszeep gemaakt maar daar heb ik geen fotoos van
Zat jij niet ook op het zeepforum?
Even de zaptest doen, stuk zeep tegen je tong aan en als het 'zapt' is hij nog niet goed.
pi_91037668
ja ik zat op het zeepforum :D maar das wel een heeeele tijd terug en ik kom er niet meer. zaptest? zeep 'zappend' tegen tong ? brrr, tis loogzeep :/ ,en wat is zap ?
na een maand was de zeep in het midden nog donker, weet niet hoe het nu is , ik heb het in de kast opgeborgen en heb er niet meer naar gekeken
pi_91042466
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 20:06 schreef EilandjeOnline het volgende:
ja ik zat op het zeepforum :D maar das wel een heeeele tijd terug en ik kom er niet meer. zaptest? zeep 'zappend' tegen tong ? brrr, tis loogzeep :/ ,en wat is zap ?
na een maand was de zeep in het midden nog donker, weet niet hoe het nu is , ik heb het in de kast opgeborgen en heb er niet meer naar gekeken
Even tegen de tong houden en als het tintelt is hij niet goed en kan je hem beter wegsmijten :D
Is niet eng, gewoon doen. Als je het goed hebt gedaan zit er geen loog meer in.
pi_91128407
Zelf zeep maken heb ik nog nooit gedaan, maar wel zeepslingers gemaakt. Ook leuk om te doen. Helaas heb ik er geen foto's van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')