Zo veel fouten, die krijgt geen stempel en geen plaatje van de juf!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:41 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou ja, ligt er een beetje aan hoe streng je telt.Ik telde:
- Muts met kleine letter
- Kinder Muts als één woord
- Slaal
- 'Slaal' met kleine letter
- Hihg
Maar eigenlijk hoort het dan ook nog "Kindermuts en -sjaal" te zijn lijkt me, dus dat zouden er dan 6 zijn.
Dat doen ze dan hier wél goed. Buiten hihg, dan.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:55 schreef Aether het volgende:
Sommigen zouden ‘high school musical’ ook als één woord schrijven.
Neuh, het moet met hoofdletters.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat doen ze dan hier wél goed. Buiten hihg, dan.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:59 schreef De_Taartjesfee het volgende:
C1000, niet zo slim bezig
[ afbeelding ]
Hoe zit het nou met uit elkaar schrijven van woorden in het Nederlands. Ik zou hier "moest omkleden" schrijven, maar ken de regels hiervoor niet.quote:Op zondag 16 januari 2011 18:47 schreef PeterPastoor het volgende:
Laatst was er op tv een film waar een meisje zich op de markt om moest kleden. In het het Engels iets van change en het werd ondertiteld als kleingeld
Is daar een regel voor dan? Het kan sowieso allebei...quote:Op maandag 17 januari 2011 10:26 schreef Cortax het volgende:
[..]
Hoe zit het nou met uit elkaar schrijven van woorden in het Nederlands. Ik zou hier "moest omkleden" schrijven, maar ken de regels hiervoor niet.
'meldt morsen' zie je neit?quote:Op maandag 17 januari 2011 18:42 schreef marcel.nl het volgende:
Naast HOOFDLETTER Medewerker zie ik veel opsommingen maar volgens mij geen verdere taalfouten.
Oud-Nederlands ja?quote:
quote:Op maandag 17 januari 2011 18:55 schreef Zoheetik het volgende:
Moet ophoudt niet ook los van elkaar? Het klinkt nu meer als ophouden... (verhinderen) of dat ligt aan mij?
Ik heb geen zin om het op te zoeken.
http://www.vandale.nl/van(...)searchQuery=ophoudenquote:op·hou·den hield -, h, i -gehouden 3 op het hoofd houden: de hoed ~
Jezus wat slecht.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:17 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.tuning-gids.nl/stabilisatorstang.htm
Een tuning site, dat verbaast me niksquote:Op maandag 17 januari 2011 22:17 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.tuning-gids.nl/stabilisatorstang.htm
Stam-gen!quote:Op maandag 17 januari 2011 22:59 schreef Zelva het volgende:
Een stablisatorstamgen, dat klinkt als een hypermoderne biologische innovatie.
quote:Op maandag 17 januari 2011 22:59 schreef Zelva het volgende:
Een stablisatorstamgen, dat klinkt als een hypermoderne biologische innovatie.
Wat een fantastisch mooie award ookquote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:03 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]
via Ekdoms Twitterkanaal.
Mooi plexiglas met slechte belettering is niet lelijkquote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:07 schreef leRomein het volgende:
[..]
Wat een fantastisch mooie award ook
Ik wacht met spanning op de eerste februarie en mij signaleringenquote:Op maandag 17 januari 2011 22:22 schreef Pandora73 het volgende:
Het januarie-virus is inmiddels ook op mijn werk geconstateerd... Aankondiging: "Nieuwjaarsreceptie, maandag 17 januarie, 16.00 uur, in locatie ..."![]()
Misschien dachten ze "Hee, op tv staat het ook zo, dan zal het wel kloppen!"
Serieus?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:03 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]
via Ekdoms Twitterkanaal.
quote:Op maandag 17 januari 2011 22:30 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Veel te lang niet hier gepost, maar ik zou zeggen: leef je uit....
Zou jij je kind hier inschrijven?
Ik zie hem nietquote:
Ik zag hem aanvankelijk ook niet, maar volgens mij gaat het erom dat in de titel 'promoter' staat en in de tekst 'promotor'quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:10 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik zie hem nietMaar dat kan ook aan het tijdstip liggen
Aja! Ach, promoten -> promoter, ik kan hem wel begrijpenquote:Op woensdag 19 januari 2011 01:29 schreef leRomein het volgende:
[..]
Ik zag hem aanvankelijk ook niet, maar volgens mij gaat het erom dat in de titel 'promoter' staat en in de tekst 'promotor'
Je zal maar net op die dag jarig zijn en je been breken... en dan één van de 18 wezen...quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:21 schreef Zoheetik het volgende:
Op de website van Menzis:
http://www.menzis.nl/web/(...)vice/KlantWorden.htm
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:21 schreef Zoheetik het volgende:
Op de website van Menzis:
http://www.menzis.nl/web/(...)vice/KlantWorden.htm
[ afbeelding ]
Ja, het punt van dit topic is ook niet zozeer dat de fout tenenkrommend is, maar meer het idee dat iemand die fout opmerkt, de moeite doet om het hier te plaatsen en gelijk even doet alsof de veroorzaker zwaar dyslectisch is.quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:29 schreef leRomein het volgende:
[..]
Ik zag hem aanvankelijk ook niet, maar volgens mij gaat het erom dat in de titel 'promoter' staat en in de tekst 'promotor'
Ja, erg zeg, dat iemand wel gewoon Nederlands kan schrijven en toevallig een fout ziet staan in de titel van een artikel op de frontpage van een site met een miljoenenpubliek.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, het punt van dit topic is ook niet zozeer dat de fout tenenkrommend is, maar meer het idee dat iemand die fout opmerkt, de moeite doet om het hier te plaatsen en gelijk even doet alsof de veroorzaker zwaar dyslectisch is.
Een topic vol mierenneukers.
Nou zal je mij nooit de woorden "je snapt toch wat er bedoeld wordt" horen uiten, maar dit topic staat voornamelijk vol met lullige, kleine foutjes die niet door de eindcontrole zijn opgemerkt. Geen lompe taalfouten, maar kleine dingetjes. Het valt namelijk best wel mee met de taalverloedering in het openbaar.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:56 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ja, erg zeg, dat iemand wel gewoon Nederlands kan schrijven en toevallig een fout ziet staan in de titel van een artikel op de frontpage van een site met een miljoenenpubliek.
't Is eerder tenenkrommend dat het de meesten geen fuck uitmaakt hoe er nog geschreven wordt ("je snapt toch wat er bedoeld wordt")... En dan heb ik het niet over een forumpost maar over teksten van professionele redacties.
quote:meer bijles voor discledtiese mensen en een persoon op school waar je alles tegen kan zeggen
quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:28 schreef Sosha het volgende:
Op mijn stageschool is een enquête gehouden onder leerkrachten, leerlingen en ouders van leerlingen. Ik zit nu de opbrengst van de leerlingen te lezen, vól met spelfouten haha, maar deze vond ik wel erg grappig:
[..]
Jezus, en dat geluid bij die filmpjes faalt ook aan alle kanten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:37 schreef Pandora73 het volgende:
Gisteren in een van de laatste vragen van de IQ-test:
"Van toeten nog blazen weten".
En dat voor een IQ-test...![]()
![]()
En in de internetversie zat ook een fout, ergens bij vraag 32 of 34 of zo als ik het goed zag: SHALOM achterstevoren geschreven ziet er dan zo uit:" en dan 4 antwoorden. Geen enkel antwoord eindigde met een H en een omgekeerde S, maar allemaal met een omgekeerde L en een omgekeerde S. Er had in de vraag dus gewoon SLALOM moeten staan. Op TV was het wel goed, maar in de "doe nu mee via internet"-versie was het dus gewoon echt fout.
Goed, dat die test helemaal geen IQ meet wisten we al, maar dat het zó erg was met BNN viel me toch wel tegen hoor. Laat het dan even nakijken of zo...
Vergeet de persoon aan wie je alles kunt zeggen niet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:28 schreef Sosha het volgende:
Op mijn stageschool is een enquête gehouden onder leerkrachten, leerlingen en ouders van leerlingen. Ik zit nu de opbrengst van de leerlingen te lezen, vól met spelfouten haha, maar deze vond ik wel erg grappig:
[..]
Die valt in het niet bij alle andere tenenkrommende fouten in dat documentquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:50 schreef Dastan het volgende:
[..]
Vergeet de persoon aan wie je alles kunt zeggen niet.
Samenvoeging van "aan vertellen" en "tegen zeggen" denk ik?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:50 schreef Dastan het volgende:
[..]
Vergeet de persoon aan wie je alles kunt zeggen niet.
Ik doelde eigenlijk op waaraan/aan wie, maar dat is inderdaad ook fout. Ik zie alleen nu dat dat wel goed geschreven in het bericht van Sosha, verkeerd gelezen denk ik.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:11 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Samenvoeging van "aan vertellen" en "tegen zeggen" denk ik?
quote:DEN HAAG - In een gemoedelijke stemming zijn professoren uit het hele land vrijdag in Den Haag meegelopen in een protestmars tegen de kabinetsbezuinigingen. Honderden hoogleraren in toga liepen mee in het zogenoemde cortège, die op het Plein begon.
Het nummerbord is volgens mij niet Nederlands...quote:
Is ook geen nummerbord maar een Nederlandse plaat met een bedrijfskenmerk eropquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:15 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Het nummerbord is volgens mij niet Nederlands...
Omgquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:42 schreef TjilpTjilp het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hier het origineel: http://www.spitsnieuws.nl(...)ld_voor_laffe_a.html
En waarom "op laffe wijze" tussen aanhalingstekens? Omdat het eigenlijk heel dapper was?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:42 schreef TjilpTjilp het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hier het origineel: http://www.spitsnieuws.nl(...)ld_voor_laffe_a.html
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:23 schreef 08gnoT. het volgende:
[ afbeelding ]
Deze plaat hangt overal op in de basisschool waar ik werk. Een fucking school die de volgende generatie het juiste voorbeeld moet geven
Geen idee, hij hing er al toen ik er begon. Het is een hagelnieuw gebouw, dus in ieder geval een van de huidige leerkrachten.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:26 schreef Felixa het volgende:
Dat meen je niet...![]()
Weet je ook wie die plaat gemaakt heeft?
Omg, dat is wel heel erg triest idd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:27 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Geen idee, hij hing er al toen ik er begon. Het is een hagelnieuw gebouw, dus in ieder geval een van de huidige leerkrachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |