Niet alle mannen zijn zo héquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:43 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb ook een tijd in zo'n relatie gezeten maar na jaar of 4 mijn biezen gepakt. Zelfs erna ben ik nog door hem lastig gevallen en bedreigd maar op een gegeven moment is daar een eind aan gekomen. Ik denk dat een hoop vrouwen de schuld bij zichzelf zoeken en ook zich aan laten praten, tevens bang zijn hem te verlaten omdat dit soort mannen goed kunnen indoctrineren. Tegenwoordig zou een vent dit niet meer lukken bij mij, want als staan zijn sokken me niet aan dan stuur ik hem al de laan uit bij wijze van spreken
Ten 1e vind ik het echt verschrikkelijk voor je, zoiets blijft je altijd bij lijkt mij. Maar wat gaat er dan door je heen als iemand dat doet? En zou jij hulp waarderen? Voor mij is het logisch dat als iemand mij slaat (ik ben een man, dus als een vrouw mij vaak slaat), ik gewoon een eind aan de relatie maak, of is dit weer te simpel gedacht..quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:43 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb ook een tijd in zo'n relatie gezeten maar na jaar of 4 mijn biezen gepakt. Zelfs erna ben ik nog door hem lastig gevallen en bedreigd maar op een gegeven moment is daar een eind aan gekomen. Ik denk dat een hoop vrouwen de schuld bij zichzelf zoeken en ook zich aan laten praten, tevens bang zijn hem te verlaten omdat dit soort mannen goed kunnen indoctrineren. Tegenwoordig zou een vent dit niet meer lukken bij mij, want als staan zijn sokken me niet aan dan stuur ik hem al de laan uit bij wijze van spreken
Ja maar dat is toch niet altijd zo lijkt me..quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Niet iedereen is hetzelfde opgevoed. Sommige mensen krijgen van jongs af te horen dat ze meteen uit een relatie moeten stappen als er geslagen wordt en dat ze nooit iemand moeten slaan, enz. Andere mensen groeien op in een gezin waar geweld en agressie een normale iets is.
Als je opgroeit in een gezin waarin agressie voorkomt, dan zou je beter moeten weten en dit juist nooit meer willen. Je ziet het effect ervan, je weet dat er nooit iets goeds uit kan voort bloeien.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:41 schreef Keep_Walking het volgende:
Niet iedereen is hetzelfde opgevoed. Sommige mensen krijgen van jongs af te horen dat ze meteen uit een relatie moeten stappen als er geslagen wordt en dat ze nooit iemand moeten slaan, enz. Andere mensen groeien op in een gezin waar geweld en agressie een normale iets is.
Mijn beeldvorming is daardoor niet vervormd. Ik kan nu alleen stukken beter van me af praten, zeker als iets me niet bevalt laat ik me niet meer de mond snoeren. Dus in principe is zo'n situatie goed voor me geweest.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:45 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet alle mannen zijn zo héVervelend dat je beeldvorming daardoor vervormd is
Oh ja zekers wel. Je bent nu beter af en je hebt ook nog geleerd om zo'n klootzak te herkennen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mijn beeldvorming is daardoor niet vervormd. Ik kan nu alleen stukken beter van me af praten, zeker als iets me niet bevalt laat ik me niet meer de mond snoeren. Dus in principe is zo'n situatie goed voor me geweest.
Als mijn mening zou zijn vervormd zou ik alle mannen een klootzak vinden, zo denk ik dus niet. Ik zeg ook niet dat ik zulke klootzakken nu herken. Ik zeg alleen dat ik nu beter voor mezelf op kom, me niet de kaas van het brood laat eten zeker niet door een vent.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:55 schreef D_tjuh het volgende:
[..]
Oh ja zekers wel. Je bent nu beter af en je leert ook nog zo'n klootzak te herkennen.
Ja, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk. Jij kan ook niet veranderen wat jij bewust en onbewust hebt geleerd vanaf jongs af aan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:49 schreef D_tjuh het volgende:
[..]
Als je opgroeit in een gezin waarin agressie voorkomt, dan zou je beter moeten weten en dit juist nooit meer willen. Je ziet het effect ervan, je weet dat er nooit iets goeds uit kan voort bloeien.![]()
Als ik ergens pis nijdig van wordt, dan zijn het mensen die juist om die reden ook maar zo doen in hun eigen leven later.. omdat ze zelf ook zo zijn opgegroeit. Niet beter weten my ass.![]()
Dat ligt volgens mij erg aan je definitie van 'houden van'. Ikzelf zou zeggen: nee.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:00 schreef iwannabehigh het volgende:
En denken jullie dat als een man een vrouw slaat, hij wel van haar houdt?
Sommige mensen zijn uit nature gewoon meer neurotisch/agressief. Iemand met verlatingsangst of iemand die vroeger veel gepest werd kan ook opgroeien in een agressief persoon.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:48 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch niet altijd zo lijkt me..
Ok, dan is het goedquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mijn beeldvorming is daardoor niet vervormd. Ik kan nu alleen stukken beter van me af praten, zeker als iets me niet bevalt laat ik me niet meer de mond snoeren. Dus in principe is zo'n situatie goed voor me geweest.
Vind ik ook wel interessantquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn uit nature gewoon meer neurotisch/agressief. Iemand met verlatingsangst of iemand die vroeger veel gepest werd kan ook opgroeien in een agressief persoon.
Maar voor 1 of andere reden zijn sommige mensen "uit nature" neurotisch. Daar ben ik wel geinteresseerd in.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Neuroticisme
Ergens had ik gelezen dat dat soort mensen sneller agressief worden.
Oh sorry, dat jazekers wel sloeg niet op dat je beeldvorming vervormd zou zijnquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:58 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Als mijn mening zou zijn vervormd zou ik alle mannen een klootzak vinden, zo denk ik dus niet. Ik zeg ook niet dat ik zulke klootzakken nu herken. Ik zeg alleen dat ik nu beter voor mezelf op kom, me niet de kaas van het brood laat eten zeker niet door een vent.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:48 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ten 1e vind ik het echt verschrikkelijk voor je, zoiets blijft je altijd bij lijkt mij. Maar wat gaat er dan door je heen als iemand dat doet? En zou jij hulp waarderen? Voor mij is het logisch dat als iemand mij slaat (ik ben een man, dus als een vrouw mij vaak slaat), ik gewoon een eind aan de relatie maak, of is dit weer te simpel gedacht..
Ik heb het vaak zat aangekaart bij zijn familie enzo maar niemand deed wat. Op het moment zelf ging woede en verdriet door me heen en zeker onmacht. Ik sloeg ook wel eens terug maar dan werd het van kwaad tot erger en werd dan opgesloten in de badkamer of de kelder.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:48 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ten 1e vind ik het echt verschrikkelijk voor je, zoiets blijft je altijd bij lijkt mij. Maar wat gaat er dan door je heen als iemand dat doet? En zou jij hulp waarderen? Voor mij is het logisch dat als iemand mij slaat (ik ben een man, dus als een vrouw mij vaak slaat), ik gewoon een eind aan de relatie maak, of is dit weer te simpel gedacht..
En je eigen familie dan? Of vriendinnen? Was er niemand die je wou helpen? Ik vind het heel erg voor je dat zoiets je is overkomen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik heb het vaak zat aangekaart bij zijn familie enzo maar niemand deed wat. Op het moment zelf ging woede en verdriet door me heen en zeker onmacht. Ik sloeg ook wel eens terug maar dan werd het van kwaad tot erger en werd dan opgesloten in de badkamer of de kelder.
Ik heb na dik 4 jaar mijn spullen gepakt en ben vertrokken. Nu ben ik ruim 10 jaar verder en kan niet zeggen dat ik een trauma heb opgelopen ben alleen een stuk wijzer geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |