abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:02:31 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90957389
Ik zie de correlatie en/of fasevoorsprong van die Baltic-dry niet. Of is het een contra-indicator.

We leven in een wereld met honderdduizenden indexen. Logisch dat er ooit een gevonden wordt die de beursindex lijkt te voorspellen. Maar dat duurt ongeveer net zolang totdat hij gevonden is. Daarna blijkt het toch weer random.
The End Times are wild
pi_90957906
Er is ook weinig correlatie maar als dit een graadmeter is voor de wereldeconomie dan lijken de beurzen me op het moment behoorlijk overgewaardeerd.
Maar goed, je hebt gelijk er is geen directe correlatie dus we zien wel hoe het uitpakt.

Overigens, na de daling vandaag staan we nog maar een fractie van de low van april 2009.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:13:08 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_90957934
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:02 schreef LXIV het volgende:
Ik zie de correlatie en/of fasevoorsprong van die Baltic-dry niet. Of is het een contra-indicator.

We leven in een wereld met honderdduizenden indexen. Logisch dat er ooit een gevonden wordt die de beursindex lijkt te voorspellen. Maar dat duurt ongeveer net zolang totdat hij gevonden is. Daarna blijkt het toch weer random.
er hoort enige correlatie te zijn , maar die is momenteel helemaal zoek.
hier is de correlatie beter te zien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90958392
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
"Momenteel"?
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:24:17 #30
323876 michaelmoore
pi_90958490
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

"Momenteel"?
ja wat is daarmee??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90958521
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja wat is daarmee??
Dat ik de correlatie voorheen ook niet zo heel sterk vind.
pi_90958586
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Inderdaad genoeg uitschieters die vergelijkbaar zijn met de huidige "correlatie".
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:26:30 #33
323876 michaelmoore
pi_90958592
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

ze zoeken elkaar wel op, de Baltic zou weken voor lopen op de SP
pi_90958756
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze zoeken elkaar wel op, de Baltic zou weken voor lopen op de SP
Wie zoekt wie op? ;)

Namelijk ook genoeg momenten waarop het achterloopt, imho heb je er weinig aan als voorspellende waarde (linksom of rechtsom). Al is het wel een leuke index om te combineren met andere zaken en zo te kijken of er wat voorspelbaarheid inzit.
pi_90959591
De relevantie van de Baltic Dry index is wat mij betreft dat er minder schepen met goederen over de wereld varen. Flink minder, dan je zou verwachten in een "aantrekkende economie".
Wat ik me dan afvraag is waar al die geproduceerde goederen blijven van al die bedrijven die zulke mooie cijfers (hebben) laten zien.
pi_90959738
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:49 schreef Blandigan het volgende:
De relevantie van de Baltic Dry index is wat mij betreft dat er minder schepen met goederen over de wereld varen. Flink minder, dan je zou verwachten in een "aantrekkende economie".
Wat ik me dan afvraag is waar al die geproduceerde goederen blijven van al die bedrijven die zulke mooie cijfers (hebben) laten zien.
Aan de andere kant is dat geen lineair verband, beetje het rennen of stil staan waar meerdere sectoren last van hebben). Plus het is een composite van alle scheepvaart toch (dry bulk, container, tanker e.d.)?
pi_90960017
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Aan de andere kant is dat geen lineair verband, beetje het rennen of stil staan waar meerdere sectoren last van hebben). Plus het is een composite van alle scheepvaart toch (dry bulk, container, tanker e.d.)?
Ik zat net naar de 5Y grafiek te kijken en dan zie je dat de index momenteel nauwelijks boven het dieptepunt van de 2008 crash uitkomt.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 00:11:17 #38
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_90960530
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hallo arbitrage :P
The more debt, the better
pi_90965841
Hier in India staan de voorpagina's vol, en wordt de hele dag tv gevuld met 18+% voedselinflatie.

De overheidsbegroting is zwaar negatief, er is een betalingstekort, dit gaat ploffen....

LXIV, heb je je goud shorts al binnen? :)
pi_90968445
Hoe bedoel je Dinosaur? PIGS uitgebreid met India (na België gisteren)?
Ga je daarop proberen short te gaan?

Btw; typisch amerika: http://www.washingtonpost(...)AR2011010603387.html

De Wever heeft imo groot gelijk dat hij daar aan meedoet. De politiek is zo'n klucht hier dat je gewoon geen leven kan hebben gedurende jaren na de verkiezingen als je de formatie voorrang moet geven.

[ Bericht 34% gewijzigd door tony_clifton- op 07-01-2011 11:14:50 ]
pi_90969118
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:06 schreef tony_clifton- het volgende:
Hoe bedoel je Dinosaur? PIGS uitgebreid met India (na België gisteren)?
Ga je daarop proberen short te gaan?

Btw; typisch amerika: http://www.washingtonpost(...)AR2011010603387.html

De Wever heeft imo groot gelijk dat hij daar aan meedoet. De politiek is zo'n klucht hier dat je gewoon geen leven kan hebben gedurende jaren na de verkiezingen als je de formatie voorrang moet geven.
India heeft een samenleving die uit elkaar aan het knallen is. Nu is het weer hommeles in delen van Andra Pradesh (rondon Hyderabad, wat een belangrijk offshoring centrum is) waar de communisten steeds meer tractie onder bevolking krijgen. De politiek/centrale bank gaat hier op de rem stampen, anders krijgen ze hier behalve de stuk of vijf burgeroorlogen die al woeden overal brandhaarden. Het gaat veel te hard, en het is ontzettend ongelijk verdeeld.

Het meerendeel van de Indiaase bevolking besteedt 3/4 van haar inkomen aan voedsel. MOet je voorstellen wat 18% inflatie dan met je doet.

En dat geldt voor een groot gedeelte van Azie. Het Oosterse sprookje is niet vol te houden. En iets om ter dege rekening mee te houden is dat de heersende opinie is dat Japan, Europa en USA daar met name voor verantwoordelijk zijn vanwege hun rentepolitiek.
pi_90970046
Mja, het is al langer duidelijk dat de westerse politiek tussen de lijnen een middenvinger opsteekt naar andere machtscentra in wording... Wie weet leren ze binnen een paar honderd jaar op school over deze periode als het einde van de VS...
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:11:21 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90970974
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

En dat geldt voor een groot gedeelte van Azie. Het Oosterse sprookje is niet vol te houden. En iets om ter dege rekening mee te houden is dat de heersende opinie is dat Japan, Europa en USA daar met name voor verantwoordelijk zijn vanwege hun rentepolitiek.
Natuurlijk zijn die opkomende landen er zelf schuldig aan door sterk negatieve real interest rates te handhaven. Het westen probeert opwaardering van hun munten af te dwingen met QE2 en dat zou best weleens succesvol kunnen gaan zijn als het zo doorgaat met voedselprijs en olieprijs inflatie.

Echter, als dat plan slaagt dan kun je weleens wat "onverwachte" zij effecten gaan krijgen, zoals:
- Minder vraag naar westerse staatsleningen
- Hogere prijsinflatie in het westen
- (veel) hogere rente in het westen, met alle deflatoire gevolgen van dien
- Protectionisme, dus minder mogelijkheden voor expansie naar emerging markets
- Geopolitieke spanningen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_90971982
Hoe emotie je beslissingen, bezit, etc beinvloeden.
Duurde even voor ik er in zat maar leuk interview.
http://www.chrismartenson(...)-wired-inflate/50338
pi_90976306
Nog een paar minuten en we gaan weer omhoog! :p
pi_90976389
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:22 schreef Rejected het volgende:
Nog een paar minuten en we gaan weer omhoog! :p
Zul je zeker net zien dat het weer de 10% ofzo aan zal tikken ;)

Ik denk dat als we de 9.5% of lager halen er al best wel weer een hosanna gevoel aan zal komen en alle nieuwsstukjes van vandaag daar over zullen gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90976606
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zul je zeker net zien dat het weer de 10% ofzo aan zal tikken ;)

Ik denk dat als we de 9.5% of lager halen er al best wel weer een hosanna gevoel aan zal komen en alle nieuwsstukjes van vandaag daar over zullen gaan.
Dat vind ik zo mooi van beleggers, ze leven bij de dag.
pi_90976720
Banen +103,000, verwachting was +150,000.

Werkeloosheid 9,4%, verwachting was 9,7%.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:34:18 #49
256829 Sokz
Livin' the life
pi_90976802
oeff en gelijk down.
pi_90976811
Tja, is dat positief of negatief?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')