Vorige deelquote:Bij een chemisch bedrijf op industrieterrein aan de Vlasweg in Moerdijk woedt woensdagmiddag een zeer grote brand. Dat heeft een politiewoordvoerder gezegd. Er zouden geen gewonden zijn gevallen. Brandweermannen melden dat er levensgevaarlijk spul de lucht in gaat, meldt Omroep Brabant. In Zuid-Holland Zuid is sprake van de hoogste alarmfase.
Het gaat om het bedrijf Chemie-Pack, meldt Omroep Brabant. Ooggetuigen maken melding van enorme rookwolken boven het bedrijf. De vlammen reiken tot wel 40 meter hoog. Brandweerkorpsen uit de hele regio zijn gealarmeerd. Volgens de Brabantse omroep zijn ruim 100 brandweermannen aan het blussen. Uit vrijwel heel West-Brabant zijn brandweerlieden opgeroepen.
In de regio Zuid Holland Zuid is er sprake van een Grip 4 situatie. Het ministerie heeft het Landelijk Operationeel Coördinatiecentrum (LOCC) in werking gesteld. Dat is een landelijk coördinatiecentrum voor de inzet van brandweer en overige hulpdiensten.
Sirenes
Twitteraar Esther Buitenhuis meldt: "Sirenes gaan af in Dordrecht in verband met de grote brand in Moerdijk. Ramen en deuren sluiten, automatische ventilatie uitschakelen aub."
De brand werd om 14.30 uur ontdekt. Volgens ooggetuigen trekt de wolk over de Biesbosch richting Dordrecht. In Dordrecht wordt de kwaliteit van de lucht gemeten. In de verwarmde tanks op het bedrijf zouden giftige en bijtende stoffen zijn opgeslagen.
www.thuisbezorgd.nlquote:
RTL heeft dat laten zienquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:31 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Was dus wel een tankwagen ontploft. en dat laten ze dan niet zien! flikkers.
Niets daarover op Radio 1 nog.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:31 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Dus?quote:
Hoe de hel kan dat ontploffen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:31 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
http://www2.twitstream.net/moerdijkquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:33 schreef Bellatrix het volgende:
Godverdomme ik kan geen tv kijken hier.
o toch welquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Antoin begint 'm zelf een beetje te knijpen..
Welke stream?quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:33 schreef Pino112 het volgende:
Damn, ik las het hier en toen zag ik het (stream)
quote:
http://www2.twitstream.net/moerdijkquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:33 schreef Bellatrix het volgende:
Godverdomme ik kan geen tv kijken hier.
Dank!quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://www2.twitstream.net/moerdijk
quote:
Ja, in 1 klap de zuurstof wegblazen. Maar niet zoquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:34 schreef s0k het volgende:
Die ontploffende tanks, kan dat ook niet juist blussend werken? Die oliebranden van saddam werden toch ook met raketten geblust? Iets met de zuurstof opmaken.
In een woestijn kan je dat doen jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:34 schreef s0k het volgende:
Die ontploffende tanks, kan dat ook niet juist blussend werken? Die oliebranden van saddam werden toch ook met raketten geblust? Iets met de zuurstof opmaken.
Wtfquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:32 schreef Tilboy het volgende:
Die ontploffing zag ik vanuit mijn raam.
Nope.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:35 schreef ditiseenusername het volgende:
Zijn er al doden gevallen trouwens? hoop t niet maar zou niet heel raar zijn met zoiets...
Ze werden echt helemaal stil ook.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:35 schreef Frankz0rz het volgende:
Die 2 van RTL schrokken zich de tyfus
ZOOOOOW DAS NIE NORMAAL HOOR!quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:35 schreef Santello het volgende:
Die gozer van rtl7 kwam helemaal klaar tijdens de explosie
Zoietsquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef Hyman het volgende:
De grap van new kids is zeker al 10 keer gemaakt?
11. Maar ga je gangquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef s0k het volgende:
'Paddestoelwolk'. Het is geen atoombom antoin
Het was wel een paddenstoel....quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef s0k het volgende:
Hij zal gemist wordenquote:
Die zit met een snelkookpan op dr hoofd in de kelderquote:
Paddestoelwolken komen niet alleen voor bij atoombommen hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef s0k het volgende:
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:38 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Die zit met een snelkookpan op dr hoofd in de kelder
Iets met overdrijven van antoin.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:38 schreef SevD het volgende:
[..]
Paddestoelwolken komen niet alleen voor bij atoombommen hoor
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:38 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Die zit met een snelkookpan op dr hoofd in de kelder
U riep?quote:
geen, alleen wat auto's van werknemersquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:39 schreef von_Preussen het volgende:
Heb niet alles kunnen volgen, maar is er informatie over eventuele slachtoffers?
Geen slachtoffersquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:39 schreef von_Preussen het volgende:
Heb niet alles kunnen volgen, maar is er informatie over eventuele slachtoffers?
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:40 schreef wobbel het volgende:
Yvonne is alle ramen aan het dichtplakken
Nee 23500 liter die gast versprak zich.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:39 schreef kahaarin het volgende:
10 tanks met ieder 26.5 duizend liter.... Met wat zeggen ze niet.
Dat dus. Ik blijf lekker veilig hier zittenquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:40 schreef tralalala het volgende:
[..]
Mensen die in het gebied wonen en naar buiten gaan...
Hij zwaait nogquote:
+1quote:
Nou, iig veel rotzooi die eigenlijk niet hoort te branden....quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:40 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Nee 23500 liter die gast versprak zich.
Je zou toch verdomme als directeur wel even snel aangeven what the fuck ze daar hebben liggen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:41 schreef yvonne het volgende:
'Ook al is er geen nieuws, dan is dat toch nieuws"
Ramoenzender Rijnmond
Godskolere, brand is al user bezig en we weten hier nog steeds geen ZAK.
Daar moet een gifje van komen.quote:
Inderdaad.. Er is geen gevaar voor de volksgezondheid hoor. Ga maar rustig slapen..quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:41 schreef yvonne het volgende:
Ramoenzender Rijnmond
Godskolere, brand is al user bezig en we weten hier nog steeds geen ZAK.
Er is helemaal niks te ruiken hoor.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:41 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Ik moest mijn raam dicht doen jadan ruik je het toch even
?
De NOS is naar huis denk ikquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:42 schreef Toad het volgende:
De NOS is toch nu wel meer op afstand gezet...
Als je dit ziet..
Steeds boem, volgens Antoinquote:
Let op dan:stoffen zijn giftig en bijtend...quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:41 schreef Green1 het volgende:
[..]
Inderdaad.. Er is geen gevaar voor de volksgezondheid hoor. Ga maar rustig slapen..
Sbs komt vanavond met een onthullende reportage eroverquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:43 schreef Pino112 het volgende:
Verbaast me dat SBS er nog niet bij is, sensatiezender enzo.
Dit was gewoon een zet van Alberto Stegeman om aan te tonen hoe gevaarlijk zulke bedrijven zijnquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:43 schreef Pino112 het volgende:
dan wordt Antoin wel eerst richting Groningen geblazen...quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:43 schreef Aalbers het volgende:
Het stemmetje van Antoin wordt al hoger, zit er helium in die tanks
TU Delft, ja, die waren succesvolquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:43 schreef kikoooooo het volgende:
Hoe bestrijdt je zo'n ramp?
"Uhh, niet"
Hoogleraar rampenbestrijding. Master
Ik wil ook zo'n baanquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:43 schreef kikoooooo het volgende:
Hoe bestrijdt je zo'n ramp?
"Uhh, niet"
Hoogleraar rampenbestrijding. Master
SBS6 zit vast op een kinderboerderij in hoogsappemeerquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:43 schreef Pino112 het volgende:
Is ook niet gek hequote:Op woensdag 5 januari 2011 17:43 schreef Guanabana het volgende:
Heel het Nederlandse journaille zit met een stijfje nu hoor
Gaat snel idd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:44 schreef wobbel het volgende:
Goeiedag ik kan het topic niet meer volgen
Helium fikt niet volgens mijquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:43 schreef Aalbers het volgende:
Het stemmetje van Antoin wordt al hoger, zit er helium in die tanks
Ach bekijk het van de positieve kant. Je weet nu in iedergeval dat je dood zal gaan aan kanker over een tijdjequote:Op woensdag 5 januari 2011 17:41 schreef yvonne het volgende:
Rampenzender Rijnmond
Godskolere, brand is al uren bezig en we weten hier nog steeds geen ZAK.
Lekkáh!quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Lekker fikkie. Marshmallows iemand?
Prima....zal vast niet schadelijker zijn dan dioxine-eitjes en kipjesquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Geef maar door.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |