Geef het eens 25 jaar.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef finsdefis het volgende:
[..]
IMaar ik ben het niet met je eens dat het daadwerkelijk de potentie heeft om een grootmacht te worden, dan zal er eerst een stabiele middenklasse moeten ontstaan en zal het land zich niet zo afhankelijk van grondstofreserves moeten maken.
Probleem is dat het in die 25 jaar wel af moet stappen van een resource-dependant economy, anders heeft het straks geen centen meer om te moderniseren.quote:
Dat ben ik volstrekt met je eens. Maar die resource-dependant economy kan wel een solide basis vormen voor eigen consumptie.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:00 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Probleem is dat het in die 25 jaar wel af moet stappen van een resource-dependant economy, anders heeft het straks geen centen meer om te moderniseren.
quote:DEN HAAG - De ambassadeur van Iran in Den Haag heeft zaterdag aan het eind van de middag tegen minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken) de terechtstelling bevestigd van de Nederlands-Iraanse Zahra Bahrami.
© ANPRosenthal spreekt van een ''schandaad door een barbaars regime''.
Hij is diep geschokt, aldus zijn woordvoerder. Nederland bevriest per direct alle contacten met Iran.
Zou het? In dat soort landen staan ze te popelen van ongeduld om mensen te kunnen ombrengen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:57 schreef zoalshetis het volgende:
de kans dat ze niet is terechtgesteld is ook nog eens aanwezig, las ik net ergens.
Ik zou je echt willen oproepen waakzaam te blijven voor propaganda. Je kunt er namelijk op wachten tot de eerste berichten verschijnen dat ze zonder enige vorm van proces stelselmatig is gemarteld en geëxecuteerd.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:57 schreef zoalshetis het volgende:
de kans dat ze niet is terechtgesteld is ook nog eens aanwezig, las ik net ergens.
ik las juist dat het iraanse propaganda is om te zeggen dat ze iemand hebben terechtgesteld.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:37 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik zou je echt willen oproepen waakzaam te blijven voor propaganda. Je kunt er namelijk op wachten tot de eerste berichten verschijnen dat ze zonder enige vorm van proces stelselmatig is gemarteld en geëxecuteerd.
Het zal altijd iets van een middenweg zijn. Verschrikkelijk dat een regime zo barbaars kan zijn, laat de verantwoordelijken echt per gisteren nog van deze Aarde verdwijnen. Maar ik vrees dat deze mevrouw het zichzelf toch wel erg lastig heeft gemaakt. Precies als de geëxecuteerde Nederlanders in Thailand, Singapore en Indonesië.
Geen enkel land op deze wereld kan het zich namelijk permitteren om mensen -vooral ingezetenen van Westerse landen- procesloos vanuit staatswegen te executeren. Ook regime van Iran niet, die ernstig behoefte hebben aan diplomatieke en politieke erkenning door ons en onze bondgenoten. Er is geen enkel motief om zo te hebben gehandeld. Bovendien wordt al nergens over onschuld gerept, dus kennelijk is er wel degelijk een "ernstig" strafbaar feit begaan.
Die propaganda werkt 2 kanten uit. Het is voor ons erg moeilijk vast te stellen hoe de werkelijkheid eruit ziet in Iran. Elke vorm van berichtgeving -wie het ook verspreidt- vraagt om nuance.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik las juist dat het iraanse propaganda is om te zeggen dat ze iemand hebben terechtgesteld.
ja, daarom stelde ik het ook als een waarschijnlijkheid. niet als een feit. maar dank voor je tips.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:40 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Die propaganda werkt 2 kanten uit. Het is voor ons erg moeilijk vast te stellen hoe de werkelijkheid eruit ziet in Iran. Elke vorm van berichtgeving -wie het ook verspreidt- vraagt om nuance.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |