Dit vraag ik me ook wel eens af. Ik heb mijn test 'pas' op mijn achttiende laten doen, maar da's inmiddels ook alweer bijna tien jaar geleden, en ik geloof niet dat ik na die leeftijd nog enorm uitgedaagd ben op intellectueel gebied. Ben wel eens bang dat ik nu lager zou scoren. Al is het misschien niet te vergelijken met jouw situatie.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Uhm, ik was tot een jaar of vijf geleden lid van Mensa, maar deed er niks mee.
Na mijn verhuizing heb ik het maar opgezegd, ik deed toch niks met dat clubje.
Maar mijn punt is nu even: ik ben getest toen ik 9 was. Zijn die testresultaten nog goed? In de zin van, toen was ik absoluut hoogbegaafd. Maar kan ik nu beter nog een test laten afnemen?
De test die ik toen deed, was trouwens van een psycholoog, niet een internettestje![]()
Maar kan een iq-test van nu aangeven dat ik een gemiddeld iq heb? Is het mogelijk om van iq te veranderen in de loop der jaren? (Zonder externe factoren als drugs enzo mee te rekenen)
Er zijn ook erg slimme mensen die hele slechte cijfers halen op school, vanwege desinteresse.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:37 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Een persoon die voor het VWO of Gymnasium op zijn eindlijst een 8 of hoger gemiddeld stond en daarna een pittige universitaire studie cum laude afrond zou je hoog begaafd kunnen noemen.
Maar tegenwoordig lijkt een stempel van hoog begaafdheid meer een soort methode te zijn om een minderwaardigheidscomplex te verkleinen of iets dergelijks.
Inderdaad. Ik heb liever een lager IQ en een betere werkhouding.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn ook erg slimme mensen die hele slechte cijfers halen op school, vanwege desinteresse.
Tegelijkertijd heb je mensen die 8en halen, maar dat doen d.m.v. heel veel studeren.
Dan heb je nog geen hoog IQ, waar hoogbegaafheid wel op gebaseerd is toch?
Niet dat het een onder doet voor het ander. Je kan het beter wel goed doen op school.
Serieus? Ik ken iemand met asperger. Enorm creatief en erg leuk om discussies mee te hebben. Viel gewoon normaal over te praten, maar dat zal per persoon verschillen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom heb ik ook vrijwel niemand verteld over de diagnose.
Mijn ouders is laatst verteld dat je nooit in discussie moet gaan met een asperger. Vervolgens kapten ze ieder gesprek wat op een discussie begon te lijken af. Echt frustrerend.
Gelukkig zijn ze nu weer (een beetje) bijgedraaid.
Bijbegaafd..?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:47 schreef FoolWithMokey het volgende:
Was ik maar bijbegaafd, dan hoefde ik niet te leren voor mijn toetsen,, en wist ik zeker dat ik het haal.
Welke opleiding doe jij?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:49 schreef Sosha het volgende:
[..]
Bijbegaafd..?
Da's trouwens wel een voordeel... Leren voor tentamens gaat erg makkelijk. Helaas heb ik nooit tentamens, mijn opleiding is puur dossiers schrijven
Je zal altijd wel iets moeten leren, of opletten in de lessen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:47 schreef FoolWithMokey het volgende:
Was ik maar bijbegaafd, dan hoefde ik niet te leren voor mijn toetsen,, en wist ik zeker dat ik het haal.
Gaan we nou opeens Hitlerachtig doen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:59 schreef _Fanta het volgende:
iedereen weet toch dat FOK!'ers uber menschen zijn!
Wat moet je ook met meer, het is misschien met sommige dingen handig, maar zoals ik hier al lees is het ook soms helemaal niet leuk.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Van Scanman weet ik dat hij hoogbegaafd is.
Ik zelf heb een IQ tussen 120-125, maar dat is zat lijkt me zo.
Ach ja lekker de exellente student uithangen is wel fijn. Er zijn nu veel meer projecten waarin je je energie in kwijt kan dan vroeger.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:51 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Wat moet je ook met meer, het is misschien met sommige dingen handig, maar zoals ik hier al lees is het ook soms helemaal niet leuk.
Precies zo zie ik het ook. Ik vind mijn IQ precies goed. Best of both worlds.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:51 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Wat moet je ook met meer, het is misschien met sommige dingen handig, maar zoals ik hier al lees is het ook soms helemaal niet leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is dus iets waar ik tegenaan liep.
Ik ben echt superlui met bijvoorbeeld wiskunde, terwijl ik met geschiedenis fanatiek ben,
Mijn probleem op school met technische vakken zal zich denk ik goed samen laten vatten met de vetgedrukte tekst in de spoiler.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:02 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Waarom ben je hbo gaan doen ipv uni eigenlijk?
Het is heel belangrijk dat ook slimme mensen deze keuze maken, ook al hadden ze 'meer' gekund.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:06 schreef Sosha het volgende:
[..]
Omdat ik het belangrijk vind dat ik doe wat ik leuk vind. Maar 't is wel nogal een verhaal.
BNN zeker? Dat heeft niks te maken met een echte IQ-test.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:58 schreef Apekoek het volgende:
Ik ben nu bezig met mijn doctoraal wiskunde aan de TU, en ik heb gister mijn iQ gemeten wat op 83 uit kwam. Helaas heeft opleiding niets met je iQ te maken.
Haha, ik lach me dood, 87. Trouwens bij een boel heb ik ze per ongeluk niet aangeklikt, de antwoorden. Of zag ik net het goede antwoord, ging ik er met mijn muit heen... kon ik het niet meer aanklikken omdat de 10sec op waren. Dat is al best vaak gebeurt. Of het geluid deed erg traag bij een filmpje.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:14 schreef Sosha het volgende:
[..]
BNN zeker? Dat heeft niks te maken met een echte IQ-test.
Ow jawel hoor! Ze hebben de test geijkt op basis van een valide sample.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:14 schreef Sosha het volgende:
[..]
BNN zeker? Dat heeft niks te maken met een echte IQ-test.
Tuurlijk johquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:53 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ow jawel hoor! Ze hebben de test geijkt op basis van een valide sample.
Ik heb dit een beetje maar dan met basisschool,eerste 4 jaar vwo en onlangs is er bij mij vastgesteld dat ik ADD hebquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:54 schreef Sosha het volgende:
[..]
Bij mij kwam er ook 142 uit en ook ik was liever normaal geweest. Ik heb me kapot verveeld op de basisschool en geen bal hoeven doen op het Gymnasium, waardoor ik nu al bijna zes jaar over mijn vierjarige hbo doe. Studeren, wat is dat?
Ik hoop zó dat ik in maart af kan studeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |