Daar begon ik dan ook maar helemaal nog niet over.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:28 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
zonder vast dienstverband begin je sowieso weinig.
Mijn vorige huisje was in het huis naast het pand dat ik nu heb en dat was een halve verdieping. Het was klein maar had wel alles wat je nodig had op 35 m2 en ik betaalde daar in het begin 200 euro voor en later 300 in particuliere huur.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:26 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik heb me er niet bijzonder in verdiept, maar dat is wat ik tegenkwam toen ik ernaar zocht, zo'n 4 jaar geleden.
[..]
Oké. Dat is niet wat ik kon vinden toenMaar goed, daarbij vind ik 700 per maand (zoals EM aangeeft) nog vrij veel geld. Ik verhuur mijn woning voor 550 per maand, dat zijn al mijn kosten.
We bedoelen exact hetzelfde.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh, het kan ook zeker welIk heb ook nooit beweerd, net als jij, dat het niet kan. Het wordt starters alleen wel godsgruwelijk moeilijk gemaakt een betaalbare woning te vinden als ze ook niet meer sociaal mogen huren. En dan hebben we het niet eens over de mogelijkheden tot een hypotheek.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:29 schreef CherryLips het volgende:
Gewoon op zoek gaan naar een sugar daddy
Voor 99% van de mensen is het hetzelfde.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Da's TranswijkNiet aanstellen.
Dat klinkt positief, dus zolang ik nog geen nieuwe aanmaning heb, gewoon betalen wat ik nu moet betalen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:14 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Als je voor die 3 nog geen aanmaning/herinnering hebt gekregen, kun je de originele boete nog steeds betalen en krijg je geen herinnering meer. Herinnering duurt ongeveer week of 4 na betaaltermijn.
Dat is een ander verhaal... Maar het probleem ligt dus niet bij het aantal woningen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:26 schreef Kluts het volgende:
[..]
De bank zou me keihard uitleggen, ik krijg in mijn eentje geen hypotheek voor 150.000
op zich niet gek, aangezien de woonlasten dan ook nog goed te doen zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:27 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Volgens de nieuwe regels krijg je bij een jaarsalaris van 33.000 euro bruto, een hypotheek van 105.000 euro, succes !
Ik zou tegenwoordig mn eigen appartement niet meer kunnen kopen ook al verdien ik nu bruto 50% meer dan toen ik hem kocht.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:27 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Volgens de nieuwe regels krijg je bij een jaarsalaris van 33.000 euro bruto, een hypotheek van 105.000 euro, succes !
Mijn eerste kamer toen ik op mezelf ging wonen kostte me 280 euro in de maand. ( en de electra was apart en je moest electrisch verwarmen. Die huisbaas zei dat ik 130 euro per maand extra moest betalen ook nog daarvoor.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:29 schreef Ripley het volgende:
[..]
Mijn vorige huisje was in het huis naast het pand dat ik nu heb en dat was een halve verdieping. Het was klein maar had wel alles wat je nodig had op 35 m2 en ik betaalde daar in het begin 200 euro voor en later 300 in particuliere huur.
Sociale huur zijn voor mensen met een structureel laag inkomen. Terecht dat die beschermd worden tegen mensen die lekker goedkoop willen wonen maar anderen daarmee een woning ontnemen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh, het kan ook zeker welIk heb ook nooit beweerd, net als jij, dat het niet kan. Het wordt starters alleen wel godsgruwelijk moeilijk gemaakt een betaalbare woning te vinden als ze ook niet meer sociaal mogen huren. En dan hebben we het niet eens over de mogelijkheden tot een hypotheek.
Dan had je even naar de dienst wonen moeten gaan, dan komt er een ambtenaar kijken wat de geoorloofde prijs voor jouw woonruimte isquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:30 schreef Kluts het volgende:
[..]
Mijn eerste kamer toen ik op mezelf ging wonen kostte me 280 euro in de maand. ( en de electra was apart en je moest electrisch verwarmen. Die huisbaas zei dat ik 130 euro per maand extra moest betalen ook nog daarvoor.
400 euro voor 15 m2.En dat was 10 jaar terug.
Ik keek naar 3 kamer appartementen samen met mijn zus. Dus 3kamers was een must.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:29 schreef Ripley het volgende:
Mijn vorige huisje was in het huis naast het pand dat ik nu heb en dat was een halve verdieping. Het was klein maar had wel alles wat je nodig had op 35 m2 en ik betaalde daar in het begin 200 euro voor en later 300 in particuliere huur.
Per 1 januari dus niet meer...quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:30 schreef El_Matador het volgende:
Trouwens: inkomen 33.000 euro, leeftijd 30, geen inkomens partner:
ndicatie van het maximale hypotheekbedrag dat je mag lenen.
Maximaal te lenen ¤ 152.032,-
Overwaarde huidige woning ¤ 0,-
Maximaal te besteden ¤ 152.032,-
Jawel, het ligt bij het gebrek aan juist aanbod. Dus indirect het aantal.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal... Maar het probleem ligt dus niet bij het aantal woningen.
Trouwens: inkomen 33.000 euro, leeftijd 30, geen inkomens partner:
ndicatie van het maximale hypotheekbedrag dat je mag lenen.
Maximaal te lenen ¤ 152.032,-
Overwaarde huidige woning ¤ 0,-
Maximaal te besteden ¤ 152.032,-
Vooruitgang FTW!quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Per 1 januari dus niet meer...
Dat dus.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sociale huur zijn voor mensen met een structureel laag inkomen. Terecht dat die beschermd worden tegen mensen die lekker goedkoop willen wonen maar anderen daarmee een woning ontnemen.
Dan heb je dus twee inkomens dus is het al een stuk makkelijker toch?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:31 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik keek naar 3 kamer appartementen samen met mijn zus. Dus 3kamers was een must.
Jahaaa, dat snap ik ook wel! Maar dat betekent niet dat er een andere grote groep is die hiermee ook de dupe wordt. Dat hebben we allemaal al lang besproken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sociale huur zijn voor mensen met een structureel laag inkomen. Terecht dat die beschermd worden tegen mensen die lekker goedkoop willen wonen maar anderen daarmee een woning ontnemen.
Ja, want in de volgende brief staat meestal; Als je reeds betaald hebt, blablabla negeren. En zoniet dan duurt het wel weer weken voor je een nieuwe factuur krijgt voor het resterende bedrag. En CJIB kennende laten ze dat vervallen..quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:30 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dat klinkt positief, dus zolang ik nog geen nieuwe aanmaning heb, gewoon betalen wat ik nu moet betalen?
http://www.hypotheker.nl/(...)enbedrag/default.htmquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Per 1 januari dus niet meer...
Ik was 18 en ging net op mezelf wonen. In deventer (wat nog tig keer goedkoper is) betaalde ik voor 35 m2 500 euro per maand. Ik heb dat toen laten uitzoeken en dat klopte ook nog.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:31 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dan had je even naar de dienst wonen moeten gaan, dan komt er een ambtenaar kijken wat de geoorloofde prijs voor jouw woonruimte is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |