Ja, ik zeg ook nergens dat het niet kan. Maar zeker met die nieuwe wet zal het alleen maar moeilijker worden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:20 schreef Ripley het volgende:
3 vriendinnen van mij hebben 3,4 jaar geleden allemaal een woning gekocht in Amsterdam West, allemaal rond de 140.000 euro. Het zijn kleine huisjes, maar prima voor een single.
Kanaleneilandquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb je al eerder gezegd dat je het jezelf moeilijk maakt door per se in harte Utrecht te willen zitten
quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:20 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
In de randstad is voor de meeste particuliere huur de huur 2400 per maand. Plus datzelfde aan borg. Rest is sociale huur.
Nee hoor. Ik heb 2 verdiepingen van 60/65 m2 het stuk met eigen opgang, badkamer, keuken etc. Niks mis mee maar volgenss het puntensysteem in amsterdam mag ik daar iets meer dan 500 euro voor vragen in particuliere huur.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:20 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
In de randstad is voor de meeste particuliere huur de huur 2400 per maand. Plus datzelfde aan borg. Rest is sociale huur.
Dus ikzelf, maar ook iedereen in mijn apeldoornse vriendenkring kan al jaren geen fatsoenlijke koopwoning vinden daar, maar we zoeken gewoon niet goed genoeg?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Er zijn gewoon te weinig"... vind ik geen sterk argument, jij wel?
Mijn punt blijft staan. Er zijn genoeg koophuizen. Alleen mensen willen er niet wonen, en willen boven hun stand wonen. Sja, dat gaat nou eenmaal niet. Ik zou ook wel een Aston Martin willen.
Nee, want dat is totaal buiten mijn werk gebied, dus voor mij niet te doenquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:20 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Goedkoop wonen hier hoor
[..]
I know![]()
Leuk he.
Wat is 'boven je stand'? Ik hoef geen huis met vier slaapkamers. Eén aparte slaapkamer ben ik al blij meequote:Op woensdag 5 januari 2011 13:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Er zijn gewoon te weinig"... vind ik geen sterk argument, jij wel?
Mijn punt blijft staan. Er zijn genoeg koophuizen. Alleen mensen willen er niet wonen, en willen boven hun stand wonen. Sja, dat gaat nou eenmaal niet. Ik zou ook wel een Aston Martin willen.
die zijn nu waarschijnlijk flink in waarde gestegen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:20 schreef Ripley het volgende:
3 vriendinnen van mij hebben 3,4 jaar geleden allemaal een woning gekocht in Amsterdam West, allemaal rond de 140.000 euro. Het zijn kleine huisjes, maar prima voor een single.
Het lijkt mij een zielige poging om de koopwoningenmarkt weer een boost te geven aangezien die op zn gat schijnt te liggen door de economie.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, ik zeg ook nergens dat het niet kan. Maar zeker met die nieuwe wet zal het alleen maar moeilijker worden.
No offence, maar nu begin je dus de Nederlandse ja, maar... toer op te gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:21 schreef rival het volgende:
[..]
niet vergeten dat het bijna 90% appartementen zijn waar je nog tussen de 120 en 200 euro servicekosten per maand hebt.... daarbij neem je 15 km erbij.... ik zie almere bij amsterdam ertussen staanALMERE
Wij wonen in hartje Utrecht (best wel, en er staat in deze straat genoeg te koop!quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb je al eerder gezegd dat je het jezelf moeilijk maakt door per se in harte Utrecht te willen zitten
Die hoop heb ik al laten varen, maar ik wel in Utrecht blijven wonen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoiquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:22 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb 2 verdiepingen van 60/65 m2 het stuk met eigen opgang, badkamer, keuken etc. Niks mis mee maar volgenss het puntensysteem in amsterdam mag ik daar iets meer dan 500 euro voor vragen in particuliere huur.
Ook in deze gaat het dus om betaalbare starterswoningen en een zelfstandige krijgt als starter niet zo snel een hypotheekquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:23 schreef Kluts het volgende:
[..]
Wij wonen in hartje Utrecht (best wel, en er staat in deze straat genoeg te koop!
http://www.funda.nl/koop/(...)framstraat-64/fotos/quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:22 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dus ikzelf, maar ook iedereen in mijn apeldoornse vriendenkring kan al jaren geen fatsoenlijke koopwoning vinden daar, maar we zoeken gewoon niet goed genoeg?
En ik Apeldoorn heb je niet eens een echte pauperwijk, dus daar ligt het niet aan.
Ik heb me er niet bijzonder in verdiept, maar dat is wat ik tegenkwam toen ik ernaar zocht, zo'n 4 jaar geleden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:22 schreef El_Matador het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik betaalde 700 E inclusief voor een 72m2 appartement met groot dakterras op het zuidwesten op 8 minuten lopen van het centrum van Den Haag. En dat was geen toeval ofzo.
Oké. Dat is niet wat ik kon vinden toenquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:22 schreef Ripley het volgende:
Nee hoor. Ik heb 2 verdiepingen van 60/65 m2 het stuk met eigen opgang, badkamer, keuken etc. Niks mis mee maar volgenss het puntensysteem in amsterdam mag ik daar iets meer dan 500 euro voor vragen in particuliere huur.
Ik ben het helemaal met je eens daarin, maar het kan dus wel. Dat je als starter nu geen hypotheek krijgt is anders, maar ik bedoelde aan te geven dat waar wij en beetman wonen heel veel starterswoningen staan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ook in deze gaat het dus om betaalbare starterswoningen en een zelfstandige krijgt als starter niet zo snel een hypotheek
De bank zou me keihard uitleggen, ik krijg in mijn eentje geen hypotheek voor 150.000quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/(...)framstraat-64/fotos/
http://www.funda.nl/koop/(...)emseweg-161-d/fotos/
Waarom kan jij deze huizen niet kopen dan?
Volgens de nieuwe regels krijg je bij een jaarsalaris van 33.000 euro bruto, een hypotheek van 105.000 euro, succes !quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:26 schreef Kluts het volgende:
[..]
De bank zou me keihard uitleggen, ik krijg in mijn eentje geen hypotheek voor 150.000
Den Haag is ook relatief goedkoop, althans een paar jaar geleden toen ik met ex ricting het westen wilde.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:26 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik heb me er niet bijzonder in verdiept, maar dat is wat ik tegenkwam toen ik ernaar zocht, zo'n 4 jaar geleden.
[..]
Oké. Dat is niet wat ik kon vinden toenMaar goed, daarbij vind ik 700 per maand (zoals EM aangeeft) nog vrij veel geld. Ik verhuur mijn woning voor 550 per maand, dat zijn al mijn kosten.
zonder vast dienstverband begin je sowieso weinig.quote:Op woensdag 5 januari 2011 13:26 schreef Kluts het volgende:
[..]
De bank zou me keihard uitleggen, ik krijg in mijn eentje geen hypotheek voor 150.000
Oh, het kan ook zeker welquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:26 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens daarin, maar het kan dus wel. Dat je als starter nu geen hypotheek krijgt is anders, maar ik bedoelde aan te geven dat waar wij en beetman wonen heel veel starterswoningen staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |