abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90848232
quote:
Als het kabinet de plannen uitvoert die er liggen dan zullen zes op de tien coffeeshops, in gemeenten waar er veel zijn, worden gesloten. Dit meldt NRC Handelsblad.

Het kabinet heeft als voornemen om coffeeshops uit de buurt van scholen te houden. Er moet een afstand van 350 meter zitten tussen scholen en de winkels. Alleen in Amsterdam zouden al 187 van de 223 coffeeshops de deuren moeten sluiten.

De krant onderzocht veertien gemeenten met tien of meer coffeeshops. Samen hebben ze 442 van de ruim 660 coffeeshops in Nederland binnen hun grenzen. 57,9 procent van de zaken in die plaatsen zou op basis van het nieuwe kabinetsbeleid dicht moeten.
Bron

:{
pi_90848299
In mijn buurt zitten er meer dan 10 dus ik zal niks missen.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:29:40 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90848360
Goed nieuws voor illegale dealers. *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_90848452
Goeie zaken voor degenen die overblijven. :Y
pi_90848626
Een goed begin. Maak als overgang maar centrale loketten, bij een politiebureau bijvoorbeeld, waar drugsgebruikers op vertoon van hun ID en het noteren van hun burgerservicenummer softdrugs kunnen kopen. De personen die gepakt worden op doorverkopen moeten naast een keiharde straf krijgen een levenslang verbod op het gebruik van deze loketten.
pi_90848689
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:33 schreef Eminentie het volgende:
Een goed begin. Maak als overgang maar centrale loketten, bij een politiebureau bijvoorbeeld, waar drugsgebruikers op vertoon van hun ID en het noteren van hun burgerservicenummer softdrugs kunnen kopen. De personen die gepakt worden op doorverkopen moeten naast een keiharde straf krijgen een levenslang verbod op het gebruik van deze loketten.
Precies, vooral illegale handel stimuleren. _O_
pi_90848755
quote:
leuk dat de straatdealers weer terug gaan keren in het Hollandse straatbeeld
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_90848840
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies, vooral illegale handel stimuleren. _O_
Zoals je hebt kunnen lezen in mijn reactie wil ik de personen die illegaal doorverkopen keihard straffen en een levenslang verbod geven op het kopen van softdrugs bij loketten.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:38:11 #9
pi_90848889
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:37 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Zoals je hebt kunnen lezen in mijn reactie wil ik de personen die illegaal doorverkopen keihard straffen en een levenslang verbod geven op het kopen van softdrugs bij loketten.
en 15.000 doden per jaar in Brabant. :9~
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_90849015
quote:

[..]

En zoals je hebt kunnen lezen stimuleer je daarmee de illegale handel. :) Maar goed, dat is blijkbaar iets waar je warm van wordt.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:45:25 #11
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_90849302
Echt goed werk van de PVV-VVD-CDA. Waarschijnlijk hebben ze gezien hoe geweldig een verbod op drugs werkt in o.m. de grensstreek van Mexico-VS en aangezien iedereen toch het liefst van die rare Brabanders en Limburgers af wil (die wonen in de grensstreek) is een drugsoorlog, die ontketend wordt dankzij deze kabinetsplannen, echt fantastisch. *O*

450 dode Brabanders en Limburgers door de drugsoorlog per dag, dat is echt fantastisch.

Bedankt heren Rutte, Wilders en Verhagen voor dit kortzichtige beleid. :')
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:47:24 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90849412
leveren 6 op de 10 coffeeshops overlast op? dat is de vraag. anders is het een ridicuul besluit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:48:21 #13
pi_90849461
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Echt goed werk van de PVV-VVD-CDA. Waarschijnlijk hebben ze gezien hoe geweldig een verbod op drugs werkt in o.m. de grensstreek van Mexico-VS en aangezien iedereen toch het liefst van die rare Brabanders en Limburgers af wil (die wonen in de grensstreek) is een drugsoorlog, die ontketend wordt dankzij deze kabinetsplannen, echt fantastisch. *O*

450 dode Brabanders en Limburgers door de drugsoorlog per dag, dat is echt fantastisch.

Krijgen we er een hoop werkgelegenheid bij in het noorden en westen. ^O^
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:48:26 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90849469
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

ik kan me niet aan de aandacht onttrekken dat het school-coffeshop beleid al ver voor de nieuwe regering bedacht is. maar kan het mishebben.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_90849522
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Krijgen we er een hoop werkgelegenheid bij in het noorden en westen. ^O^
Misschien moet ik me gaan omscholen tot begrafenisondernemer, de overheid gaat me een vast aanbod aan clientèle garanderen :D
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_90849685
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:31 schreef niels0 het volgende:
Goeie zaken voor degenen die overblijven. :Y
nu-uh, die worden natuurlik ook gesloten omdat ze over teveel voorraad beschikken om de nieuwe vraag bij te benen. :|W

quote:

[..]

want alle softdrugs worden via de loketten aangeboden, en niet via de zolderkamertjes enzo... :|W
pi_90849802
Klote. De enige coffeeshop in mijn woonplaats bevindt zich op steenworp afstand van een school. Lekker dan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:56:32 #18
pi_90849881
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
Klote. De enige coffeeshop in mijn woonplaats bevindt zich op steenworp afstand van een school. Lekker dan.
Ze komen het straks bij je brengen, net als coke. Ik zie alleen maar voordelen.
pi_90849992
Moeten ze vooral doen. Ze moeten echter ook eens ophouden met kinderachtig zijn en gewoon wiet legaliseren. Er is geen enkel argument te bedenken om dat niet te doen.
Conscience do cost.
pi_90850017
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze komen het straks bij je brengen, net als coke. Ik zie alleen maar voordelen.
Ken idd wel wat figuren bij wie ik op illegale wijze (soft-)drugs kan scoren. Maar het kabinet wil blijkbaar dat het op die manier gaat. Criminaliteit is top!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90850436
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:58 schreef ems. het volgende:
Moeten ze vooral doen. Ze moeten echter ook eens ophouden met kinderachtig zijn en gewoon wiet legaliseren. Er is geen enkel argument te bedenken om dat niet te doen.
Dat is er wel:

drugs are bad,mmokay
pi_90850599
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is er wel:

drugs are bad,mmokay
[ afbeelding ]
:')
pi_90864014
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is er wel:

drugs are bad,mmokay
[ afbeelding ]
Daar komt de beredenering van de tegenstand vaak wel op neer, ja ;)
Conscience do cost.
pi_90864242
Zeer goede zaak. Nou de oorlog op andere fronten openen. Extreme straffen zoals sterilisatie, castratie, TBS-opsluiting, persona non grata verklaringen, heropvoedingskampen, invoeren voor drugsdelicten en je bent binnen 1 generatie van deze plaag af.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:07:51 #25
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90864273
Ach als de wietpas komt, heb ik toch niks meer in de coffeeshop te zoeken.

quote:
Hey, hey, you wanna buy hashish?

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik kan me niet aan de aandacht onttrekken dat het school-coffeshop beleid al ver voor de nieuwe regering bedacht is. maar kan het mishebben.
Klopt maar de afstand niet. Het is een beetje vreemd om iemand eerst een coffeeshop neer te laten zetten en jaren erna te zeggen eigenlijk staat deze coffeeshop te dicht bij een school. Sluit hem maar. Dit zou alleen ergens op slaan als je de uitbater de kans gaf ergens anders een coffeeshop te openen. Het feit dat dit niet mag toont m.i. alleen maar aan dat het een slap excuus is om zoveel mogelijk coffeeshops te sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')