abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94841755
Vanavond (nou ja om 0:00) een flesje Georges Lacombe grand cuvée brut open getrokken.
We hadden die nog over van oudjaar.
En om dat ik een jaartje ouder ben geworden,
Vonden we het wel ff lekker.

Het is een heerlijke champagne voor zijn prijs.(+- 21,00)

Echt een aanrader voor dit geld.

quote:
De wijn werd klassiek gecomponeerd uit ongeveer gelijke delen pinot noir, pinot meunier en chardonnay. Speldenprik belletjes, beschaafde zuren, zacht wit fruit en een vleugje anijs typeren de vrij vieve smaak
pi_94841877
Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik zal nog een glaasje brunello op je drinken.
pi_94842521
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 02:18 schreef ausweiss het volgende:
Vanavond (nou ja om 0:00) een flesje Georges Lacombe grand cuvée brut open getrokken.
We hadden die nog over van oudjaar.
En om dat ik een jaartje ouder ben geworden,
Vonden we het wel ff lekker.

Het is een heerlijke champagne voor zijn prijs.(+- 21,00)

Echt een aanrader voor dit geld.

[..]

[ afbeelding ]
Lekkere champagne, ja. Gisteren ook een glas van op.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_94861512
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:18 schreef Z het volgende:
Voor weinig zal niet lukken denk ik. Op wijnveilingen waar ik geweest ben werd goed geboden en altijd alles verkocht. Als je mazzel hebben schenken ze wijn of is er vooral een proeverij, kan je toch wat drinken.

Deze heb ik ooit op een veiling gekocht (een reeds geconsumeerd):
[ afbeelding ]
Bordeauxwijnen, vijf uit 1969 één uit 1962.
heb je de namen? vallen net niet op de foto te lezen, zie alleen een margaux staan, rest onleesbaar :P

zijn erg leuke wijnen, ff rondgluren op die bva auctions
hardcoholic
pi_94863745
Het mooie van een een wijn auction is dat je wijn kunt krijgen die je zelf waarschijnlijk nooit zou kunnen bewaren (tenslotte, hoeveel mensen hier kochten al actief wijn in de jaren 70 om 40 jaar te bewaren).

Maar aan de andere kant, hoe weet je dat de wijn altijd goed bewaard is? Bij een bewaartijd van 40-50 jaar kunnen een paar graden temperatuur schommeling weer net wel belangrijk zijn en die Chassee-Spleen heeft een dusdanig fill level dat je je afvraagt of hij niet te veel temperatuur schommelingen heeft doorstaan of dat de kurk niet helemaal goed meer is.
pi_94868724
is idd niet vast te stellen, behalve als ze van 1 of andere wijnkenner/chateau komen, wat dus niet te controleren is bij de veiling.

Idd vervelend als je fles van 500 eurie kurksmaak heeft :')
hardcoholic
pi_94870897
Chateau Latour '66 azijn is anders best lekker voor een vinaigrette.
pi_94874645
lafite rothschild azijn spijst dan weer goed bij Waldorfsalade :+
hardcoholic
pi_94880066
De Chasse-Spleen kwam uit '62 en was ver over z'n hoogtepunt heen. De twee dezelfde flessen waren van Chateau Ducru Beaucaillou en zeer goed te drinken. De anderen weet ik niet uit mijn hoofd.

Op papier waren vijf van de zes fantastisch maar ze waren allen wel over hun hoogtepunt heen, dat is ook wel enigszins te verwachten van zulke oude wijnen. Je kon nog wel proeven dat het ooit goede wijnen waren.
Aldus.
  vrijdag 1 april 2011 @ 02:27:20 #160
160841 ausweiss
Weist aus
pi_94888676
Is het nu zo dat door gebruik van de nieuwerwetste flessen stopsels,
(nee geen schroefdoppen) de goede wijn langer houdbaar zijn?.
De kurk van kunsttof lijkt me beter tegen de tand des tijds kunnen.
Dan een ouwerwetst kurken kurk.
pi_94891061
De meeste wijnen met schroefdoppen, glaskurken en/of kunstofkurken zijn geen bewaarwijnen. Er zijn ook verschillende kwaliteiten kurk, ik weet niet of de topkwaliteit kurk onderdoet voor kunstof.
Aldus.
  vrijdag 1 april 2011 @ 17:10:15 #162
340838 VakantieNancy
Altijd op Vakantie
pi_94908486
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 02:27 schreef ausweiss het volgende:
Is het nu zo dat door gebruik van de nieuwerwetste flessen stopsels,
(nee geen schroefdoppen) de goede wijn langer houdbaar zijn?.
De kurk van kunsttof lijkt me beter tegen de tand des tijds kunnen.
Dan een ouwerwetst kurken kurk.
Kurk is traditioneel, maar eigenlijk helemaal niet zo goed om wijn mee af te sluiten. Een schroefdop is wijntechnische gezien veel beter. Kunstof kurken zijn er alleen maar omdat wijnboeren niet aan de schroefdop willen maar ook van de kurk af willen. Echte kurk zorgt voor het meeste bederf van wijn.
Probleem is een beetje dat wijnboeren te schijterig zijn om gewoon schroefdoppen te gaan gebruiken. Ze denken dat de klant dat niet wil.
Ik ben gek op schroefdop en vind het jammer dat het niet meer algemeen gangbaar is. Wijn met schroefdop al direct af te doen als tinnef is onzin, er is meer tinnef met een kurk dan met een schroefdop.

Er is nog een probleem, meeste mensen proeven helemaal niet dat een wijn niet goed meer is door bacterie of schimmelbederf door de kurk.
Zonnenschijn en Champagne, van Spanje tot Rockanje
  zaterdag 2 april 2011 @ 21:20:52 #163
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_94954980
Hier in Nieuw Zeeland zul je zien dat de allerbeste wijnen van het land een schroefdop hebben.
Wijnen met een schroefdop kan je over het algemeen net zo lang, of zelfs langer bewaren dan wijnen met een kurk.
De schroefdop is absoluut 100% luchtducht en in de fles zit evengoed genoeg lucht om het rijpingsprocess door te laten gaan.
Ik zal komende maand weer even een doos met de volgende wijn naar mijn broer sturen (makkelijk als er toch containers heen en weer varen)

Deze wijn staat, zonder discussie, bekend als een van de allerbeste, (zo niet de beste)NZ'se wijnen en zit gewoon onder een schroefdop

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 03-04-2011 06:43:08 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 3 april 2011 @ 06:42:32 #164
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_94969712
Een zondagmiddag in Australische sferen...
een boek van Bryce courtenay en een fles

een volle Cabernet Sauvignon die barst van het fruit met een soepele tannine..geen uitmuntende wijn maar zeker een prima wijn die lekker wegdrinkt op een zondag middag...en omdat het een geschenk was....bedankt Marco!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_95298860
Rose tijd komt er weer aan :P Iemand nog leuke aanraders? Ik ben nog op zoek naar oa een betaalbare rose sancerre. Als die er al zijn rond de 7-10 eurie per fles :P
hardcoholic
pi_95318183
Ik ben niet zo van de rosé. Bij de slijter in de Utrechtsestraat claimen ze de lekkerste rosé van de wereld te verkopen, en op het kaartje wat bij de fles staat dat ze hem alleen aan niet-rokers verkopen. Beetje overdreven maar het is wel typisch voor de slijter in kwestie, de man is wat nukkig. Ik weet even niet uit m'n hoofd hoe de rosé heet.
Aldus.
pi_95330554
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:06 schreef Ferdii het volgende:
Rose tijd komt er weer aan :P Iemand nog leuke aanraders? Ik ben nog op zoek naar oa een betaalbare rose sancerre. Als die er al zijn rond de 7-10 eurie per fles :P
Er is goede rose, maar er is ook een hoop bocht en helaas valt het merendeel wat hier verkocht wordt (en dat is niet veel) in de laatste category. Best jammer, want een goede rose is best lekker op een warme avond. Ik heb meestal success met rose uit de provence.
pi_95360194
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 03:37 schreef devzero het volgende:

[..]

Er is goede rose, maar er is ook een hoop bocht en helaas valt het merendeel wat hier verkocht wordt (en dat is niet veel) in de laatste category. Best jammer, want een goede rose is best lekker op een warme avond. Ik heb meestal success met rose uit de provence.
Vind ik zelf ook mooie Rose, lekker droog :) Wat ik zelf ook erg mooi vind is de faustino V rose van de tempranillo druif. :) subtiele droge rose met tonen van aardbei en bosbes :)
hardcoholic
pi_95360250
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2011 21:21 schreef Z het volgende:
Ik ben niet zo van de rosé. Bij de slijter in de Utrechtsestraat claimen ze de lekkerste rosé van de wereld te verkopen, en op het kaartje wat bij de fles staat dat ze hem alleen aan niet-rokers verkopen. Beetje overdreven maar het is wel typisch voor de slijter in kwestie, de man is wat nukkig. Ik weet even niet uit m'n hoofd hoe de rosé heet.
Utrechtsestraat waar? hoe heet die slijter? :P
hardcoholic
  dinsdag 12 april 2011 @ 04:00:14 #170
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95377328
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:46 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Utrechtsestraat waar? hoe heet die slijter? :P
Ja ik ben ook benieuwd ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95380164
O+ Amsterdam O+ natuurlijk.
Elzinga wijnen. Naast wijn kan je er jazz mixtapes kopen.
Aldus.
  † In Memoriam † woensdag 13 april 2011 @ 01:21:36 #172
25682 2cv
Niet subtiel
pi_95428152
Krenten/rozijnen in ijswijn laten weken voor je ze toevoegt aan het pannekoekbeslag voegt niets toe aan de smaak. Volgende keer gewoon weer laten weken in water.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_95442184
In mei gaan we op vakantie naar Italië, naar Montalcino om precies te zijn. Die regio staat natuurlijk bekend om zijn Brunello wijnen, en ik was benieuwd of er hier toevallig ook liefhebbers nog tips/adresjes hebben om langs te gaan als we daar zijn?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_95461651
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 01:21 schreef 2cv het volgende:
Krenten/rozijnen in ijswijn laten weken voor je ze toevoegt aan het pannekoekbeslag voegt niets toe aan de smaak. Volgende keer gewoon weer laten weken in water.
Ijswijn? Wat had je verwacht? Waarom niet gewoon weken in de rum?
pi_95462043
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:16 schreef fruityloop het volgende:
In mei gaan we op vakantie naar Italië, naar Montalcino om precies te zijn. Die regio staat natuurlijk bekend om zijn Brunello wijnen, en ik was benieuwd of er hier toevallig ook liefhebbers nog tips/adresjes hebben om langs te gaan als we daar zijn?
Tuscany ben ik nog nooit geweest, wel een paar jaar geleden in Umbria en Marche. Ik zou graag nog weer eens naar Italy gaan, maar ik vermijdt liever de tourist traps. Veel drinkplezier ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')