quote:De wijn werd klassiek gecomponeerd uit ongeveer gelijke delen pinot noir, pinot meunier en chardonnay. Speldenprik belletjes, beschaafde zuren, zacht wit fruit en een vleugje anijs typeren de vrij vieve smaak
Lekkere champagne, ja. Gisteren ook een glas van op.quote:Op donderdag 31 maart 2011 02:18 schreef ausweiss het volgende:
Vanavond (nou ja om 0:00) een flesje Georges Lacombe grand cuvée brut open getrokken.
We hadden die nog over van oudjaar.
En om dat ik een jaartje ouder ben geworden,
Vonden we het wel ff lekker.
Het is een heerlijke champagne voor zijn prijs.(+- 21,00)
Echt een aanrader voor dit geld.
[..]
[ afbeelding ]
heb je de namen? vallen net niet op de foto te lezen, zie alleen een margaux staan, rest onleesbaarquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:18 schreef Z het volgende:
Voor weinig zal niet lukken denk ik. Op wijnveilingen waar ik geweest ben werd goed geboden en altijd alles verkocht. Als je mazzel hebben schenken ze wijn of is er vooral een proeverij, kan je toch wat drinken.
Deze heb ik ooit op een veiling gekocht (een reeds geconsumeerd):
[ afbeelding ]
Bordeauxwijnen, vijf uit 1969 één uit 1962.
Kurk is traditioneel, maar eigenlijk helemaal niet zo goed om wijn mee af te sluiten. Een schroefdop is wijntechnische gezien veel beter. Kunstof kurken zijn er alleen maar omdat wijnboeren niet aan de schroefdop willen maar ook van de kurk af willen. Echte kurk zorgt voor het meeste bederf van wijn.quote:Op vrijdag 1 april 2011 02:27 schreef ausweiss het volgende:
Is het nu zo dat door gebruik van de nieuwerwetste flessen stopsels,
(nee geen schroefdoppen) de goede wijn langer houdbaar zijn?.
De kurk van kunsttof lijkt me beter tegen de tand des tijds kunnen.
Dan een ouwerwetst kurken kurk.
Er is goede rose, maar er is ook een hoop bocht en helaas valt het merendeel wat hier verkocht wordt (en dat is niet veel) in de laatste category. Best jammer, want een goede rose is best lekker op een warme avond. Ik heb meestal success met rose uit de provence.quote:Op zondag 10 april 2011 14:06 schreef Ferdii het volgende:
Rose tijd komt er weer aanIemand nog leuke aanraders? Ik ben nog op zoek naar oa een betaalbare rose sancerre. Als die er al zijn rond de 7-10 eurie per fles
Vind ik zelf ook mooie Rose, lekker droogquote:Op maandag 11 april 2011 03:37 schreef devzero het volgende:
[..]
Er is goede rose, maar er is ook een hoop bocht en helaas valt het merendeel wat hier verkocht wordt (en dat is niet veel) in de laatste category. Best jammer, want een goede rose is best lekker op een warme avond. Ik heb meestal success met rose uit de provence.
Utrechtsestraat waar? hoe heet die slijter?quote:Op zondag 10 april 2011 21:21 schreef Z het volgende:
Ik ben niet zo van de rosé. Bij de slijter in de Utrechtsestraat claimen ze de lekkerste rosé van de wereld te verkopen, en op het kaartje wat bij de fles staat dat ze hem alleen aan niet-rokers verkopen. Beetje overdreven maar het is wel typisch voor de slijter in kwestie, de man is wat nukkig. Ik weet even niet uit m'n hoofd hoe de rosé heet.
Ja ik ben ook benieuwdquote:Op maandag 11 april 2011 20:46 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Utrechtsestraat waar? hoe heet die slijter?
Ijswijn? Wat had je verwacht? Waarom niet gewoon weken in de rum?quote:Op woensdag 13 april 2011 01:21 schreef 2cv het volgende:
Krenten/rozijnen in ijswijn laten weken voor je ze toevoegt aan het pannekoekbeslag voegt niets toe aan de smaak. Volgende keer gewoon weer laten weken in water.
Tuscany ben ik nog nooit geweest, wel een paar jaar geleden in Umbria en Marche. Ik zou graag nog weer eens naar Italy gaan, maar ik vermijdt liever de tourist traps. Veel drinkplezierquote:Op woensdag 13 april 2011 14:16 schreef fruityloop het volgende:
In mei gaan we op vakantie naar Italië, naar Montalcino om precies te zijn. Die regio staat natuurlijk bekend om zijn Brunello wijnen, en ik was benieuwd of er hier toevallig ook liefhebbers nog tips/adresjes hebben om langs te gaan als we daar zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |