Nu weet ik dat je wiellagers wel met enig beleid moet afstellen en dat je dat beter door een vakman kunt laten doen. Waar de ATU sinds ons bezoek dus niet meer onder valt in onze bescheiden meningquote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:18 schreef kolan1 het volgende:
Doe het dan zelf als je het allemaal zo goed weet.
De ATU is de Duitse variant van de KwikFit. Normaal gezien stukken beter en goedkoper dan de KwikFit.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:20 schreef Hukkie het volgende:
De ATU lijkt dus gewoon KwikFit met een andere naam, uitzuigers dus.
Kijk jou eens kennis van zaken hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Zoals menig autobezitter wel weet, heeft een auto wielen. Die vervolgens middels kogellagers aan de assen bevestigd zijn.
Dat kan ik inderdaad niet, want het schijnt heel nauw te luisteren. Als je ze te vast aandraait lopen ze warm omdat het vet eruit loopt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:41 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Kijk jou eens kennis van zaken hebben..
Zou me niets verbazen als je kogellagers helemaal niet kunt afstellen.
De rest van internet is het niet met je eens.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:45 schreef method21 het volgende:
Wiellagers KUN JE HELEMAAL NIET AFSTELLEN !!!!!!
Dr zit een kroonmoer op en die kun je eventueel een tandje vaster draaien, maar dat is geen afstellen, dat is uitstel van .....
Bij een oude auto gewoon vervangen, kosten zijn minder dan die van het ziekenhuis, die je wellicht zult bezoeken om je vriendin te te zien, nadat er een wiellager is vast gelopen omdat ie te heet werd doordat ie te vast zat.
Dat zou een mooie backfire zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:41 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Kijk jou eens kennis van zaken hebben..
Zou me niets verbazen als je kogellagers helemaal niet kunt afstellen.
Stel je het volgende eens voor:quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Er kunnen volgens mij twee dingen aan de hand zijn:
1) de ATU probeert zo van de argeloze klant extra geld los te krijgen door onnodige werkzaamheden uit te laten voeren.
2) de ATU werkplaatsmeneer wist echt niet dat je wiellagers kon afstellen.
quote:Op
dinsdag 4 januari 2011 14:45 schreef method21 het volgende:
Wiellagers KUN JE HELEMAAL NIET AFSTELLEN !!!!!!
Dr zit een kroonmoer op en die kun je eventueel een tandje vaster draaien, maar dat is geen afstellen, dat is uitstel van .....
Bij een oude auto gewoon vervangen, kosten zijn minder dan die van het ziekenhuis, die je wellicht zult bezoeken om je vriendin te te zien, nadat er een wiellager is vast gelopen omdat ie te heet werd doordat ie te vast zat.
Waarmee je dus eigenlijk deze post...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat kan ik inderdaad niet, want het schijnt heel nauw te luisteren. Als je ze te vast aandraait lopen ze warm omdat het vet eruit loopt.
...onderschrijft en daarmee het topic impliciet promoveert tot backfire-topic?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:45 schreef method21 het volgende:
Een dikke 150 piek wordt er gevraagd. Dan is tien minuten die dingen afstellen toch wel veel goedkoper.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:45 schreef kanevenniksbedenken het volgende:
Vervang dat ding voor 3 tientjes!
En nieuwe wiellagers hoef je niet aan te draaien / af te stellen?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:04 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Stel je het volgende eens voor:
Monteur heeft wel kennis van zaken, begint te demonteren tot aan de wiellager en stelt ze bij/af. Monteert de boel weer en maakt een factuur voor zijn gedane werk.
In die tijd dat hij die wiellager staat af te stellen kan hij ook voor 3 tientjes per wiellager een compleet nieuwe er in zetten waarmee je van al het gezeur af bent want afstellen is uitstellen, de kwaliteit van de wiellager wordt er namelijk niet beter op.
Dan moet hij dat gewoon eerlijk zeggen en niet de uitspraak doen dat hij er nog nooit van heeft gehoord. Want daar geeft hij ook nog eens valse voorlichting mee. Alleen met een eerlijk advies kan een klant een goede verantwoorde beslissing nemen.quote:Klacht 2 is nog enigzins in te komen maar klacht 1 klopt totaal niet, een jaar later terugkomen en weer betalen voor dezelfde werkzaamheden én nieuwe wiellagers is pas onnodig mensen op kosten jagen...
Nee, maar een "pro" die aangeeft nog nooit van het afstellen van wiellagers te hebben gehoord is dat sowieso al niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:08 schreef Kper_Norci het volgende:
Ts is zeker weer zo'n amateur die het beter denkt te weten dan een pro
echt waar wat ben jij een domme lul zeg.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En nieuwe wiellagers hoef je niet aan te draaien / af te stellen?
De auto wordt overigens verkocht, dus op dure reparaties en verhalen over "uitstel" zitten we helemaal niet te wachten.
[..]
Dan moet hij dat gewoon eerlijk zeggen en niet de uitspraak doen dat hij er nog nooit van heeft gehoord. Want daar geeft hij ook nog eens valse voorlichting mee. Alleen met een eerlijk advies kan een klant een goede verantwoorde beslissing nemen.
Zo had ik laatst ook een garage die mijn koppelingsvloeistof verving, maar niet naar de oorzaak ervan zocht. Waardoor ik drie weken later naast de kosten van het vervangen van de koppelingcylinders ook nog eens voor exra vloeistof moest betalen. Dan hadden ze me die 35 piek van de eerste keer ook kunnen besparen.
Was dezelfde ATU trouwens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |