Nu weet ik zeker dat ik niet meer naar bruins wil :cquote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:14 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nope, wel in dezelfde regio...
Notabene bij een boeren(jongeren)disco. (te Saasveld voor de kenners
.)
Is dat dit verhaal?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:21 schreef poepgoeroe het volgende:
Mijn vader zat vroegah in het leger en was hospik.
op een gegeven moment ging een instructeur een anti-tank mijn demonstreren of zo.
die dingen gaan alleen af als er 1000 kilo of zo overheen gaat.
dus dat wou die ff demonstreren door erop te gaan staan terwijl de aspiranten eromheen stonden.
helaas is oud en verroest materiaal niet betrouwbaar en toen deed die boem.
van helpen was weinig sprake nog, alleen nog puzzelen wat bij wat hoorde
9 doden en meerdere gewonden.quote:
in that case: dan moet dat voor mij mn letterlijk benauwdste momenten zijn geweest. Ik kon eerst niet ademenquote:Op zondag 9 januari 2011 22:49 schreef Inlognaam het volgende:
Ik denk dat dat mn geboorte is geweest. Ik kan me er eerlijk gezegd weinig van herinneren, maar ik denk dat ik verschrikkelijk gekrijst heb en dat het een behoorlijk schok is geweest.
Wat ontzettend sneu. Misschien verklaart dat deels ook wel waarom je zo bent geworden..quote:Op zondag 9 januari 2011 22:53 schreef Apotheose het volgende:
[..]
in that case: dan moet dat voor mij mn letterlijk benauwdste momenten zijn geweest. Ik kon eerst niet ademen
Dan weet je iig dat er niets gaat gebeuren.quote:Op maandag 10 januari 2011 00:19 schreef Mangostine het volgende:
Het plotselinge sterven van mijn oma (aneurysma, op bezoek bij mijn tante), en een buurman die met een samurai-zwaard bij mij aan de deur kwam melden dat hij iemand anders in de straat af ging maken.
En zo geschiedde, idd.quote:Op maandag 10 januari 2011 00:26 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Dan weet je iig dat er niets gaat gebeuren.
hoe ik ben geworden? Ken jij mij soms?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:57 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Wat ontzettend sneu. Misschien verklaart dat deels ook wel waarom je zo bent geworden..
Ik ga er maar van uit die persoon toen nog niet wist dat het een collega betrof en dan is het alsnog een bizarre opmerking (op televisie nota bene)...quote:Op woensdag 5 januari 2011 02:10 schreef kastanova het volgende:
[..]
...
Lullig detail 1: Een van haar directe collega's was door sbs6 geïnterviewd over de vertraging / het ongeluk en vertelde daarbij vrolijk dat ze het wel prettig vond, daardoor kon ze nog wat langer van het zonnetje genieten. Dat interview werd diezelfde avond nog op Hart van Nederland uitgezonden.
damn..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:28 schreef _F.U.B.A.R_ het volgende:
1 van mijn ervaringen.. denk wel de meest indrukwekkende tot nu toe.
Op vakantie gaan naar Spanje met 2 vrienden met de bus ... what was i thinking ...
vervolgens in Frankrijk een bus ongeluk krijgen (met de tour bus)
bus vol met 70 mensen 20km er voor volledig afgetankt met diesel enz
alles bewust meegemaakt op 100m voor ons...
Begon met een gigantische plens bui
Drukke 4baans weg
(zo erg dat na er ongeval er nog ruim 2cm regen op de baan stond)
2 auto's 1 invoegen 1 uitvoegen (je ziet hem al aankomen)
(geven elkaar een kusje halver wegen)
Beide auto's in een schrik reactie vol in de ankers
(bedenk dan even hoeveel auto's er in ongeveer 100 vierkante meter min of meer passen)
En die gaan dus ook allemaal vol op de rem
De bus wijkt uit naar rechts om de vluchtstrook te bereiken zo dat hij niemand raakt ding staat namelijk niet binnen 10meter stil
Geeft helaas een camper een zet,
die zelfde camper word gelanceerd naar links over de vangrail van de middenberm en er vliegen letterlijk 2 koters uit door het achterraam (het leek wel een film)
(koters maakte het naar omstandigheden goed)
daardoor ramt de bus de vangrail bestuurder denkt okay dat talud gaat wel heel ver naar beneden moesten we maar niet doen.(dit heeft hij mij verteld na het ongeluk)
ruk aan het stuur naar links met alle gevolg van dien.
na een meter of xx door geploegd te zijn staat de bus in eens heel verdacht hoog stil
vreemd genoeg bijna geen paniek in de bus.
(2 vrouwtjes die helemaal voor inzaten waren de enige gewonden uit de bus 1 gebroken arm de ander glas in de armen en gezicht (splinters)
de bestuurder zit bekneld en zijn medebestuurder neemt de leiding over
nood uitgang kan niet open staat een Audi achterstevoren tegenaan. die staat weer tegen de vangrail enz
maar de deuren aan de voorkant kunnen na wat gehannes toch geopend worden.
mensen lopen de bus uit en eenmaal buiten de verklaring waarom de bus zo raar stond
er zat een Ford Fiësta klem onder de bus ....
2 mensen opslag dood en een jankende hond in het wrak (das echt wel aangrijpend)
(gelukkig was er een brandweer man of een broeder die het beestje snel uit zijn lijden heeft verlost)
(auto lag gelukkig te ver onder de bus om ze te kunnen zien)
Na dat min of meer verwerkt te hebben zijn we naar achter gelopen achter de bus om
Achter de vangrail op de hulp diensten te wachten die er echt snel waren..
(ook indrukwekkend trauma heli die op 20m van je af land op de snelweg...)
Weet nog dat ik me verbaasde over de hoeveelheid autos die er bij betrokken waren
En de zooi onderdelen verspreid over de weg wielen, motor onderdelen enz
Tis nog op het nieuws geweest ben benieuwd of ik er nog wat van kan vinden
Denk dat het ruim 15 jaar geleden is maar zit nog in mn kop als of het gister gebeurde..
Goeie start van je vakantie
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:28 schreef _F.U.B.A.R_ het volgende:
1 van mijn ervaringen.. denk wel de meest indrukwekkende tot nu toe.
Op vakantie gaan naar Spanje met 2 vrienden met de bus ... what was i thinking ...
vervolgens in Frankrijk een bus ongeluk krijgen (met de tour bus)
bus vol met 70 mensen 20km er voor volledig afgetankt met diesel enz
alles bewust meegemaakt op 100m voor ons...
Begon met een gigantische plens bui
Drukke 4baans weg
(zo erg dat na er ongeval er nog ruim 2cm regen op de baan stond)
2 auto's 1 invoegen 1 uitvoegen (je ziet hem al aankomen)
(geven elkaar een kusje halver wegen)
Beide auto's in een schrik reactie vol in de ankers
(bedenk dan even hoeveel auto's er in ongeveer 100 vierkante meter min of meer passen)
En die gaan dus ook allemaal vol op de rem
De bus wijkt uit naar rechts om de vluchtstrook te bereiken zo dat hij niemand raakt ding staat namelijk niet binnen 10meter stil
Geeft helaas een camper een zet,
die zelfde camper word gelanceerd naar links over de vangrail van de middenberm en er vliegen letterlijk 2 koters uit door het achterraam (het leek wel een film)
(koters maakte het naar omstandigheden goed)
daardoor ramt de bus de vangrail bestuurder denkt okay dat talud gaat wel heel ver naar beneden moesten we maar niet doen.(dit heeft hij mij verteld na het ongeluk)
ruk aan het stuur naar links met alle gevolg van dien.
na een meter of xx door geploegd te zijn staat de bus in eens heel verdacht hoog stil
vreemd genoeg bijna geen paniek in de bus.
(2 vrouwtjes die helemaal voor inzaten waren de enige gewonden uit de bus 1 gebroken arm de ander glas in de armen en gezicht (splinters)
de bestuurder zit bekneld en zijn medebestuurder neemt de leiding over
nood uitgang kan niet open staat een Audi achterstevoren tegenaan. die staat weer tegen de vangrail enz
maar de deuren aan de voorkant kunnen na wat gehannes toch geopend worden.
mensen lopen de bus uit en eenmaal buiten de verklaring waarom de bus zo raar stond
er zat een Ford Fiësta klem onder de bus ....
2 mensen opslag dood en een jankende hond in het wrak (das echt wel aangrijpend)
(gelukkig was er een brandweer man of een broeder die het beestje snel uit zijn lijden heeft verlost)
(auto lag gelukkig te ver onder de bus om ze te kunnen zien)
Na dat min of meer verwerkt te hebben zijn we naar achter gelopen achter de bus om
Achter de vangrail op de hulp diensten te wachten die er echt snel waren..
(ook indrukwekkend trauma heli die op 20m van je af land op de snelweg...)
Weet nog dat ik me verbaasde over de hoeveelheid autos die er bij betrokken waren
En de zooi onderdelen verspreid over de weg wielen, motor onderdelen enz
Tis nog op het nieuws geweest ben benieuwd of ik er nog wat van kan vinden
Denk dat het ruim 15 jaar geleden is maar zit nog in mn kop als of het gister gebeurde..
Goeie start van je vakantie
Kan er weinig over vinden. Alleen dat het waarschijnlijk om een ongeluk ging in juli 1997 tussen Metz en Nancyquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |