abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90919708
De manier van innen is idd niet zo heel netjes als bovenstaande objectief verteld wordt. Maar in eerste instantie toch wel een typisch gevalletje van eigen stomme schuld, hoe je het wendt of keert DSB heeft gewoon "recht" op dat geld. Eronderuit proberen te komen is naar mijn idee dan ook net zo laakbaar als de toegepaste methoden van het incassobureau. Let wel, er zijn ook mensen die nog geld van DSB moeten krijgen en die pot wordt weer 38.000 lichter wanneer je er tussenuit piept/wegloopt.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_90920372
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 08:55 schreef De_Rikster het volgende:
De manier van innen is idd niet zo heel netjes als bovenstaande objectief verteld wordt. Maar in eerste instantie toch wel een typisch gevalletje van eigen stomme schuld, hoe je het wendt of keert DSB heeft gewoon "recht" op dat geld. Eronderuit proberen te komen is naar mijn idee dan ook net zo laakbaar als de toegepaste methoden van het incassobureau. Let wel, er zijn ook mensen die nog geld van DSB moeten krijgen en die pot wordt weer 38.000 lichter wanneer je er tussenuit piept/wegloopt.
QFT!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_90920842
quote:
Maar in eerste instantie toch wel een typisch gevalletje van eigen stomme schuld, hoe je het wendt of keert DSB heeft gewoon "recht" op dat geld.
Dat is maar de vraag als de DSB niet goed gecheckt heeft of ze deze lening wel mochten verstrekken, dan is de rechter steeds vaker geneigd om de schuld gewoon in de schoenen van de bank te schuiven. En terecht natuurlijk.
pi_90921083
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag als de DSB niet goed gecheckt heeft of ze deze lening wel mochten verstrekken, dan is de rechter steeds vaker geneigd om de schuld gewoon in de schoenen van de bank te schuiven. En terecht natuurlijk.
Nergens uit het verhaal blijkt dat het onterecht verstrekt is behalve dat de TS dat zelf beweerd.
De schuld is ontstaan door een scheiding en een gedwongen verkoop van het huis niet door de extra hypotheek die is afgesloten bij DSB.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_90921123
Het is natuurlijk ook niet de eerste keer dat we zo'n verhaal horen over de schuldeisers van de DSB, laten we wel wezen.
Maar, inderdaad, schulden maak je zelf, en over het algemeen trekken mensen veel te laat op de rem dan wel aan de bel.
pi_90921580
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:52 schreef Basp1 het volgende:

Hoezo terecht? Iemand die geld leent is er zelf bij. Het is in beginsel de verantwoordelijkheid van die persoon om niet meer te lenen dan mogelijk.
pi_90938373
Je vriendin weet dat een incassobureau niets mag behalve irritant doen in de hoop dat mensen zich onder druk voelen gezet? Ze zijn geen gerechtsdeurwaarder en hebben geen bijzondere bevoegdheden. Je kunt ze dus veilig negeren.
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 17:02:59 #33
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_90938605
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 00:28 schreef Kikky het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.
Hoopte op een reactie van iemand die zo'n ervaring heeft gehad met DSB, die mij misschien kon vertellen hoe dit gestopt is.
Geen ervaring met DSB, maar ik weet wel dat dit stopt als je betaald.
pi_90939060
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoezo terecht? Iemand die geld leent is er zelf bij. Het is in beginsel de verantwoordelijkheid van die persoon om niet meer te lenen dan mogelijk.
Daarvoor hebben ze tegenwoordig ook de zogenaamd zorgplicht ingevoerd. Wanneer de uitlenende instantie dingen mooier voorspiegeld als ze in werkelijkheid zijn, wat de laatste jaren wel vaker gebeurd is, is het in mijn optiek daardoor terecht dat de uitlenende instanties door de rechter op de vingers getikt worden, omdat ze soms gewoon leningen aan mensen hebben aangesmeerd die deze echt niet konden dragen. Maar ja als "onafhankelijke" adviseur wil je graag de lening met de hoogste provisie voor jezelf aansmeren.
pi_90939137
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:11 schreef Basp1 het volgende:

Daarvoor hebben ze tegenwoordig ook de zogenaamd zorgplicht ingevoerd. Wanneer de uitlenende instantie dingen mooier voorspiegeld als ze in werkelijkheid zijn, wat de laatste jaren wel vaker gebeurd is, is het in mijn optiek daardoor terecht dat de uitlenende instanties door de rechter op de vingers getikt worden, omdat ze soms gewoon leningen aan mensen hebben aangesmeerd die deze echt niet konden dragen. Maar ja als "onafhankelijke" adviseur wil je graag de lening met de hoogste provisie voor jezelf aansmeren.
Wat mij betreft een verkeerde ontwikkeling. Ik zou liever zien dat het nemen van verantwoordelijkheid bij iedereen gestimuleerd zou worden..
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:20:50 #36
330572 Kikky
Onrecht is geen recht!
pi_90939501
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 08:19 schreef lezzer het volgende:
Vergis je ook niet in de mensen die hier meeposten die hier hier vanuit hun beroep mee te maken hebben. Die kunnen je wel degelijk van advies voorzien ;)

Mijn idee is dat die DSB mensen proberen om jouw vriendin in een staat van paniek te brengen, waardoor ze misschien iets tekent.
Zij weten ook wel dat als er WSNP in beeld is, er voor hun niks meer te halen valt.
Vergis ik me zeker niet in. De vraag was: "Wie heeft ........ of weet hoe je dit kan stoppen"
Laat je niet gek maken, is natuurlijk al een gepasseerd station en andere tips waren al gebruikt.

Je idee omtrent de DSB is volkomen juist, in paniek en tekenen.
Nu, op dag 20, weer een envelop op de deurmat met daarin de zoveelste eis, onmiddellijk bijgaand formulier te tekenen en retour, zodat een betalingsregeling getroffen kan worden omdat anders blablabla.
En dat nadat Schuldhulpverlening de curatoren al weken geleden in kennis heeft gesteld van onmacht tot betalen.

Ik vrees dat, na een niet zo netjes verlopen scheiding, de niet te stoppen DSB terreur, traject Schuldhulpverlening/WSNP, mijn vriendin er zodanig aan toe zal zijn dat ik haar wekelijks kan gaan opzoeken in een psychiatrisch ziekenhuis.
Waarom wordt de gezondheidszorg toch zo duur? Nou ja, dat is dan een ander topic.
pi_90939520
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat mij betreft een verkeerde ontwikkeling. Ik zou liever zien dat het nemen van verantwoordelijkheid bij iedereen gestimuleerd zou worden..
Ik zou liever zien dat bedrijven een boetekleed aantrekken wanneer ze zulke producten die mensen naar een financiele afgrond brengen op de markt gezet hebben.

Nee dat hebben we nog niet zien gebeuren. Ja toch wel een beetje DSB is failliet gegaan omdat er toen even geen draagvlak meer was voor die proudcten.

Maar de klanten die zulke producten hebben afgenomen zitten nu wel met de problemen.

Wat het natuurlijk nog bizarder maakt die zogenaamde eigen verantwoordelijkheid die je zou moeten nemen geldt voornamelijk maar voor 1 richting, als je teveel geld op de bank hebt staan raak je het kwijt bij een faillisement van een bank, maar de schulden bij die bank worden wel overgedragen. Over asysmeterische verantwoordelijkheid gesproken.
pi_90939605
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:20 schreef Kikky het volgende:
Vergis ik me zeker niet in. De vraag was: "Wie heeft ........ of weet hoe je dit kan stoppen"
Laat je niet gek maken, is natuurlijk al een gepasseerd station en andere tips waren al gebruikt.
Volgens mij is er verder gewoon niet zo veel wat je kunt doen.
Documenteren vind ik een goede tip, en verder die hele rommel verzamelen en wekelijks bij Bureau Schuldhulp neerleggen.
pi_90939634
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:20 schreef Kikky het volgende:
En dat nadat Schuldhulpverlening de curatoren al weken geleden in kennis heeft gesteld van onmacht tot betalen.
Kijk en hier gaat het dus fout, op het moment dat de curatoren dat weten, moeten ze gewoon voor elke foute melding bij de client een flinke boete opgelgd gaan krijgen dan zullen we zien dat zulke smerige praktijken binnen de kortste keren uit de wereld geholpen zijn.
pi_90939682
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kijk en hier gaat het dus fout, op het moment dat de curatoren dat weten, moeten ze gewoon voor elke foute melding bij de client een flinke boete opgelgd gaan krijgen dan zullen we zien dat zulke smerige praktijken binnen de kortste keren uit de wereld geholpen zijn.
Daar ga ik wel een stuk in mee inderdaad.
DSB heeft niks bij die mevrouw te zoeken, want het is al uit handen gegeven.
pi_90940563
Ze heeft 40K gehad, wat heeft ze daar mee gedaan?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_90943890
Een aanmelding bij schuldhulpverlening heeft geen opschortende werking. Pas wanneer er een WSNP is uitgesproken of ze vrijwilig meegaan in en minnelijke sanering, mag DSB niet meer vorderen. Vooralsnog hebben ze dus het volste recht om achter hun geld aan te gaan. Dat is ook niet zo vreemd: half Nederland loopt zo langzamerhand bij één of andere schuldhulpverleningsorganisatie en dit soort trajecten leiden met grote regelmaat nergens naar omdat de cliënt zich niet houdt aan afspraken.
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:09:09 #43
330572 Kikky
Onrecht is geen recht!
pi_90947552
quote:
hoe je het wendt of keert DSB heeft gewoon "recht" op dat geld. Eronderuit proberen te komen is naar mijn idee dan ook net zo laakbaar als de toegepaste methoden van het incassobureau. Let wel, er zijn ook mensen die nog geld van DSB moeten krijgen en die pot wordt weer 38.000 lichter wanneer je er tussenuit piept/wegloopt.
Tikkie kortzichtig? Niemand betwist het recht van DSB op dat geld. Eronderuit proberen te komen is al helemaal niet aan de orde. Dat er mensen zijn die hun spaargeld kwijt zijn bij DSB is al even triest. Schuldhulpverlening betekent in dit geval dat ze geholpen wordt te kijken naar mogelijkheden om als minima toch aan haar verplichtingen te kunnen voldoen. Er is geen enkele kwade opzet in het spel om de pot weer 38.000 lichter te maken door er tussenuit te piepen of weg te lopen. Er is DSB keurig gevraagd even geduld te hebben tot een en ander in kaart is gebracht. De curatoren zijn ingelicht. Het gaat hier puur om de wijze waarop de DSB desondanks opereert, agressief, bedreigend, intimiderend.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:42 schreef raptorix het volgende:
Ze heeft 40K gehad, wat heeft ze daar mee gedaan?
In hoeverre is dat hier relevant?
pi_90947945
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:09 schreef Kikky het volgende:

[..]

Tikkie kortzichtig? Niemand betwist het recht van DSB op dat geld. Eronderuit proberen te komen is al helemaal niet aan de orde. Dat er mensen zijn die hun spaargeld kwijt zijn bij DSB is al even triest. Schuldhulpverlening betekent in dit geval dat ze geholpen wordt te kijken naar mogelijkheden om als minima toch aan haar verplichtingen te kunnen voldoen. Er is geen enkele kwade opzet in het spel om de pot weer 38.000 lichter te maken door er tussenuit te piepen of weg te lopen. Er is DSB keurig gevraagd even geduld te hebben tot een en ander in kaart is gebracht. De curatoren zijn ingelicht. Het gaat hier puur om de wijze waarop de DSB desondanks opereert, agressief, bedreigend, intimiderend.

[..]

In hoeverre is dat hier relevant?
Ze heeft toch 40K erbij gehad, waar is dat geld gebleven? Daar kan ze mee gaan betalen.
pi_90948524
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze heeft toch 40K erbij gehad, waar is dat geld gebleven? Daar kan ze mee gaan betalen.
Dat is natuurlijk besteed snuggere. En nu wil jij als een echte ramptoerist weten waaraan, hopende dat het om domme dingen gaat zodat je daar weer over kan miauwen.. zoiets?
pi_90948726
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:26 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk besteed snuggere. En nu wil jij als een echte ramptoerist weten waaraan, hopende dat het om domme dingen gaat zodat je daar weer over kan miauwen.. zoiets?
Nee hoor, ik besteed ook wel eens geld, maar geen 40K, ok stel ,ze heeft er 20K in 2 jaar doorheen geklapt, dan heeft ze nog steeds 20K over die ze kan gebruiken.
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:36:58 #47
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_90949038
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee hoor, ik besteed ook wel eens geld, maar geen 40K, ok stel ,ze heeft er 20K in 2 jaar doorheen geklapt, dan heeft ze nog steeds 20K over die ze kan gebruiken.
Iemand die bij meerdere partijen uitstel van betaling aanvraagt, waaronder DSB en de Rabobank waar een hypothecaire lening is aangegaan, en jij denkt dat er nog ergens ¤ 20.000,- rondslingert?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_90949277
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 20:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Iemand die bij meerdere partijen uitstel van betaling aanvraagt, waaronder DSB en de Rabobank waar een hypothecaire lening is aangegaan, en jij denkt dat er nog ergens ¤ 20.000,- rondslingert?
Het geld moet ergens gebleven zijn lijkt me, of wat doe je anders met 40K?
pi_90949405
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 18:54 schreef Kimbell het volgende:
Dat is ook niet zo vreemd: half Nederland loopt zo langzamerhand bij één of andere schuldhulpverleningsorganisatie en dit soort trajecten leiden met grote regelmaat nergens naar omdat de cliënt zich niet houdt aan afspraken.
Ja eens hoor :) er wordt ook vaak wel vrij snel geroepen van "gewoon effe drie jaar doorbijten in de Wsnp en je bent overal vanaf".
Stimuleert ook niet echt om te sparen ipv alsmaar te lenen.
pi_90949452
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 20:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het geld moet ergens gebleven zijn lijkt me, of wat doe je anders met 40K?
Ja kom op. Auto gekocht, bankstel, drie keer op vakantie en toen was het op. Wat denk jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')