SPOILER: voorkant, wijzelf, de katjes en seleneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: raviOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: kiro, oa ook ecmoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: samenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 06-07-2011 11:36:17 ]Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh![]()
Simmu, wat een prachtig boek heb je van jullie gezinnetje gemaakt. Er staan hele mooie en ontroerende foto's en verhaaltjes tussen. Bij het verhaal over Kiro kreeg ik kippenvel.
Ik vind het een mooie herinnering aan jullie 5 geworden.Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)![]()
ik vond het soms wel lastig hoor, aangezien sommige foto's van megabaggerkwaliteit zijn, soms wat vaag, er is vrijwel nergens iets te bekennen van compositie ofzo en een paar zijn vaag en hebben een vreemde kleur omdat die door de verpleegsters gemaakt zijn op zaal. het was bij een paar nog best een hele toer om het qua kleur en compositie van de pagina kloppend te krijgen voor mijn gevoel.
maar ik vind het zalig om te doenik merk dat ik gewoon blij en ongehinderd door enige kennis vanalles maak. het is voor ons en anderen mogen ernaar kijken
als ze het niet leuk/mooi vinden geeft het niks. het album voor selene en schoonpa zal ook ff wennen zijn, aangezien dat grote boeken zijn. dit is een klein boekje. vond ik soms ook lastig. voor ravi start ik ook nog een boek (zodra ik geld heb om voor hem ook een eigen album te maken
) en kiro krijgt ook nog een eigen boekje
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
prachtig gedaanontroerend ook.
Ik heb pogingen gedaan keer op keer om een mooi album voor Thijs te maken, maar het lukt gewoon niet zoals ik het wil.
Ik heb dan een bepaald idee in mijn hoofd zitten, maar de uitvoering is dan haast onmogelijk![]()
Nog steeds hier dus doosjes vol foto's van Thijs...Herinnering is een vorm van ontmoeting.![]()
Top simmu! Heel eigen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm so glamourous I piss glitter!![]()
quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Top simmu! Heel eigen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.komt vanzelf goed! ik heb meer dan een jaar over dit album gedaan hoor, ik weet hoe dat gaat!
kan je de foto's niet inscannen? dan heb je reproduceerbaarheid en kan je dus dingen zo vaak af (laten) drukken als je wil! de originelen kunnen dan terug in het doosje en jij hebt een oneindige voorraad om gewoon maar te beginnen. want gewoon maar beginnen is de sleutelquote:Op woensdag 6 juli 2011 16:13 schreef _Bar_ het volgende:
prachtig gedaanontroerend ook.
Ik heb pogingen gedaan keer op keer om een mooi album voor Thijs te maken, maar het lukt gewoon niet zoals ik het wil.
Ik heb dan een bepaald idee in mijn hoofd zitten, maar de uitvoering is dan haast onmogelijk![]()
Nog steeds hier dus doosjes vol foto's van Thijs...sommige pagina's vind ik nu achteraf wat minder, maar dat boeit me geen zak
sommige pagina's ben ik ook eerst 3 avonden aan het prullen geweest met verschillende motieven enzo om dan uiteindelijk in een uurtje alles in elkaar te raggen
Wat mooi gemaakt Simmu en die buidelfoto
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Ik heb de crop a dile. Maar kan er nog niet best mee overweg.
Nu heb ik sowieso nog nooit een eyelet gebruikt.
Maar ze vervormen, ookal druk ik heel lichtjes aan.
Iemand enig idee wat ik fout kan doen? Of is het een kwestie van wennen.
Ik durf het nu nog niet voor het echie te doen. Iemand ervaring mee? Van Simmu weet ik dat ze er iig 1 heeft.
En scrappen op canvas, moet je daarvoor nog iets als ondergrond gebruiken? Gesso bijvoorbeeld.
Als je een heel vel papier wil opplakken, waarmee kun je dat het beste doen?![]()
Gebruik je wel het juiste "kopstukje" voor de maat eyelet die je gebruikt? De crop-a-dile heeft twee roterende blokjes op de kop met verschillende maten. Ik heb het ook wel eens dat ik een grote eyelet wil dichtknijpen maar dan vergeten ben dat ik vlak daarvoor een kleine eyelet heb gezet. Dat geeft een heel raar effect.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb de crop a dile. Maar kan er nog niet best mee overweg.
Nu heb ik sowieso nog nooit een eyelet gebruikt.
Maar ze vervormen, ookal druk ik heel lichtjes aan.
Iemand enig idee wat ik fout kan doen? Of is het een kwestie van wennen.
Ik durf het nu nog niet voor het echie te doen. Iemand ervaring mee? Van Simmu weet ik dat ze er iig 1 heeft.Ik heb tot nog toe steeds gewoon verf gebruikt als achtergrond. Zowel plakaatverf als olieverf, maar ook een keer een restje latex muurverf dat ik nog over had. Werkt allemaal prima. Als je er maar voor zorgt dat je foto alleen geraakt wordt door zuurvrij papier is er m.i. niets aan de handquote:En scrappen op canvas, moet je daarvoor nog iets als ondergrond gebruiken? Gesso bijvoorbeeld.
Als je een heel vel papier wil opplakken, waarmee kun je dat het beste doen?![]()
Ingrid, ik denk dat je inderdaad de verkeerde standen op je Crop A Dile gebruikt voor de eyelets. Je hebt zowel boven als onder verschillende maten zitten en die moeten beiden kloppen. Ik moet thuis nog ergens een briefje hebben waar de combinaties op staan. Ben nu op m'n werk dus kan het niet nakijken, maar als ik eraan denk zal ik het van de week voor je opzoeken.
Ik gebruik Tacky Glue om papier op mijn canvas vast te plakken. En idd eerst de randen met plakaatverf schilderen. Gesso kan je ook gebruiken op canvas, maar niet om iets mee vast te plakken. Wel als onderdgrond voor de verf. Ik heb zelf nog niet met Gesso gewerkt, dus ik heb er nog geen ervaring mee. Maar volgens mij kan je er ook structuur mee aanbrengen.Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)![]()
Ik heb het dacht ik volgens de handleiding gedaan. Maar wellicht doe ik dan toch iets niet goed.
Woensdag ga ik naar een kennisje die er verstand van heeftZe kijkt ff mee. Het is vast iets simpels!
![]()
Op youtube kan je ook filmpjes vinden waarin uitgelegd wordt hoe je de crop a dile moet gebruiken. Ik zie trouwens dat er 2 soorten zijn: de big bite en een kleinere versie waarvan ik niet weet of die nog een eigen naam heeft.
Ik heb zelf de Big Bite en daarvoor geldt het volgende:
A+1 = 3/16 eylets, dat zijn de grotere eylets
B+2 = snaps en dichte eyelets
C+3 = 1/8 eyelets, dat zijn de kleinere eyelets
D+4= gromletsIk word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)![]()
Ik zie dat deel 1 van dit topic bijna vol is dus ik heb alvast een begin van een OP voor het volgende topic gemaakt waarin veel termen van scrapbooking bescreven worden. Voel je vrij om het evt. nog aan te vullen.
Dit is een topic voor scrapbooking van beginner tot gevorderd.
Wat is scrapbooking?
Simpel gezegd: foto's op een creatieve manier verwerken in een foto-album.
Welke termen komen vaak voorbij scrapbooking?
Lay-out
Dit is (de indeling van) je pagina en wordt vaak afgekort tot LO.
Sketch
Voorbeeld van een indeling van een LO.
Matten
Je foto of journaling op een stuk cardstock plakken zodat er een randje om je foto heen komt. Dit accentueert je foto.
Cardstock
Zuurvrij papier dat gebruikt wordt bij het scrapbooken. Te koop in verschillende maten en kleuren. Bij scrapbooking wordt meestal een vel van 30,5 x 30,5 cm gebruikt.
Zuurvrij
Zuren kunnen je foto's aantasten. Om ervoor te zorgen dat je foto's niet aangetast worden na verloop van tijd wordt bij scrapbooking gebruik gemaakt van zuurvrij papier.
Album
Je album (scrapbook) waarin je je LO's bewaard. Vaak wordt hiervoor een 30,5 x 30,5 cm album gebruikt, maar andere formaten kunnen natuurlijk ook.
Page-protector
Een plastic insteekhoes die in je scrapalbum zit en waar je je LO's in kan opbergen.
Glue-dots
Dubbelzijdige plakkertjes om bv. embellishments mee te bevestigen.
Embellishments
Versieringen op je pagina.
Brads
Dit zijn een soort splitpennen die je op je LO kan gebruiken.
Eyelets
Een ringetje van metaal dat met een eyelettool moet worden vastgemaakt.
Charms
Kleine bedeltjes die je als decoratie op je LO kan gebruiken.
Embossing
Je hebt twee soorten van embossing.
1. het aanbrengen van reliëf in je pagina.
2. het aanbrengen van poeder (d.m.v. inkt) welke daarna moet worden verhit met een heattool zodat je een soort emaillelaagje krijgt.
Heattool
Dit is een soort föhn die alleen warm wordt maar niet blaast. O.a. te gebruiken voor embossen of het snel laten drogen van dingen.
Journaling
Een kort verhaaltje op je LO waarin je bv. beschrijft wie er op de foto staat.
Ponsen
Een gereedschap waarmee je figuren uit papier ponst.
Rub-ons
Een soort wrijfplaatjes die je op je LO kan wrijven. Ze bestaan bv. in letters, teksten of afbeeldingen.
Tags
Een label die je kan gebruiken om bv. je journaling op te zetten of gewoon ter decoratie op je LO kan plakken.Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)![]()
Dank je. Ik heb de "gewone". crop-a-dile.quote:Op maandag 18 juli 2011 19:49 schreef Jambo het volgende:
Op youtube kan je ook filmpjes vinden waarin uitgelegd wordt hoe je de crop a dile moet gebruiken. Ik zie trouwens dat er 2 soorten zijn: de big bite en een kleinere versie waarvan ik niet weet of die nog een eigen naam heeft.
Ik heb zelf de Big Bite en daarvoor geldt het volgende:
A+1 = 3/16 eylets, dat zijn de grotere eylets
B+2 = snaps en dichte eyelets
C+3 = 1/8 eyelets, dat zijn de kleinere eyelets
D+4= gromlets
Ik zie het woensdag wel, zal vast iets fout doen, maarja wat he. Te hard knijpen, verkeerde combo ik weet het echt niet.
Ik doe het zoals op you tube en volgens het schema op de kaart. Voel me wel dom nu het niet goed lukt hoor!
gn
Enne goede lijst!
Trouwens de Big shot bevalt heel goed. Veel geoefend en de vlinder van Marianne Design lukt nu goed. Ik heb nu ook decorative strips, kennen jullie dat?
[ Bericht 6% gewijzigd door _Ingrid_ op 18-07-2011 21:21:33 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: