Je weet wat readyboost is?quote:Op maandag 3 januari 2011 00:51 schreef jacobussss het volgende:
met wat voor apparaten kun je readyboost gebruiken ??
en kun je het ook gebruiken met je telefoon dus als je je telefoon aansluit op de pc kan je dan ook readyboost gebruiken ? ? er zit een microsd 8gb in mijn telefoon als ik die der uithaal en in mijn pc doe werkt die dan wel ??
De usb stick wordt dan geadresseerd als werkgeheugen (RAM). Als je je usb stick er dus uit trekt kan je een BSOD krijgen.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:57 schreef jacobussss het volgende:
en als je readyboost gebruikt wat krik je dan op ?? je ddr geheugen ?? of geheugen ?? wat gaat er dan precies sneller als ik het gebruik
Je moet een USB-stick er dan ook nooit zomaar uittrekken.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:00 schreef fonsoy het volgende:
[..]
De usb stick wordt dan geadresseerd als werkgeheugen (RAM). Als je je usb stick er dus uit trekt kan je een BSOD krijgen.
Ik zou ff op tweakers kijken voor antwoorden.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:08 schreef jacobussss het volgende:
en een snelle usb stick ?? naar wat moet ik dan precies kijken ??
ik heb een duracell 4gb
Hoeveel slots heb je en hoeveel RAM heb je erin geprikt?quote:Op maandag 3 januari 2011 01:06 schreef jacobussss het volgende:
maar in mijn moederbord kan er niet meer in geprikt worden
Koop dan 2x2 GB en verkoop je huidige 2x1 GBquote:Op maandag 3 januari 2011 01:13 schreef jacobussss het volgende:
ik heb maar 2x 1gb werkgeheugen ik heb al in andere topics gevraagt of ik er meer kon inprikken maar dat kon niet met mijn moederbord!
daaarom d8 ik misschien aan die manier
Dan zou ik eerder naar een ander moederbord kijken dan naar readyboost.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:13 schreef jacobussss het volgende:
ik heb maar 2x 1gb werkgeheugen ik heb al in andere topics gevraagt of ik er meer kon inprikken maar dat kon niet met mijn moederbord!
Welk moederbord heb je?quote:Op maandag 3 januari 2011 01:13 schreef jacobussss het volgende:
Als dat echt waar is kun je beter kijken voor een nieuwe PC.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:14 schreef jacobussss het volgende:
hij kan niet meer aan geloof ik dan 2 gb
Lees dit bv eens.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:19 schreef jacobussss het volgende:
ik heb nu windows 7 ja en ik wil af en toe ook wat gamen en zo en dan kom ik gewoon wat te kort
maar wat is het verschil dan van een tragere versie ?? usb stick
Corsair Flash Voyager GT 16GB kan ik die ook ergens in de winkel kopen ?? of alleen in een webshop want dan zou ik hem morgen kunnen halen en kijken
TS, neem maar van mij aan dat je beter dat hele readyboost uit je hoofd kunt zetten. Begin in plaats daarvan met sparen voor een nieuwe, want als je PC 4 jaar oud is, is 'ie wel weer aan vervanging toe.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:19 schreef jacobussss het volgende:
ik heb nu windows 7 ja en ik wil af en toe ook wat gamen en zo en dan kom ik gewoon wat te kort
maar wat is het verschil dan van een tragere versie ?? usb stick
Corsair Flash Voyager GT 16GB kan ik die ook ergens in de winkel kopen ?? of alleen in een webshop want dan zou ik hem morgen kunnen halen en kijken
kan dat met mijn moederbord ??quote:Op maandag 3 januari 2011 01:27 schreef fonsoy het volgende:
[..]
TS, neem maar van mij aan dat je beter dat hele readyboost uit je hoofd kunt zetten. Begin in plaats daarvan met sparen voor een nieuwe, want als je PC 4 jaar oud is, is 'ie wel weer aan vervanging toe.
Als het echt erg wordt, herinstalleer dan windows of vervang je geheugen voor 2x2GB.
quote:Op maandag 3 januari 2011 01:31 schreef jacobussss het volgende:
i dont have ithmmm
waarom zou volgens jou readyboost niet werken dan >>>??
Als het wel goed werkte gebruikte iedereen het wel. Maar het tegendeel is waar.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:31 schreef jacobussss het volgende:
i dont have ithmmm
eigenlijk wel heel belangrijk majah no moneyquote:Op maandag 3 januari 2011 01:32 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dan moet je erop gokken of beter zoeken. Hoe belangrijk vind je een snellere PC?
Dit is je handleiding.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:31 schreef jacobussss het volgende:
i dont have ithmmm
Ik heb, om dit ff te controleren, net een 2Gb SD-card erin gestopt en deze kan ik instellen als ready-boost. Ook de Wiki bevestigd dat dit mogelijk is.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:52 schreef Markster het volgende:
Je weet wat readyboost is?
En volgens mij werkt het alleen met USBsticks.
Ja hoe moet je da eigenlijk testen ?quote:Op maandag 3 januari 2011 01:58 schreef Andiamo het volgende:
[..]
Ik heb, om dit ff te controleren, net een 2Gb SD-card erin gestopt en deze kan ik instellen als ready-boost. Ook de Wiki bevestigd dat dit mogelijk is.
Ik weet alleen niet precies hoe ik moet controleren of dit nu ook 'werkt' en dat dus de prestaties zijn verbeterd.
is deze ook in de winkel te koop ? of alleen in een webshop ??quote:Op maandag 3 januari 2011 01:16 schreef Graseter het volgende:
Geen idee of het snel genoeg is maar probeer een Corsair Flash Voyager GT 16GB (kan ook meer of minder gb zijn) en doe hem achterin je pc.
Dat kunnen we moeilijk bepalen op afstand. In theorie maakt merk niet veel uit, in de praktijk wel. Maar, no offense, ik adviseer je als ik jouw berichten zo lees echt om gewoon met je computer kast richting een winkel te gaan. Ik krijg het gevoel dat als jij je computer open gaat schroeven er meer kapot kan gaan dan je lief is. Ga je naar een winkel, kunnen ze misschien nog wel terwijl je wacht wat geheugen er in prikken en zien ze meteen of het werkt of niet. Werkt het niet, koop je het niet.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:13 schreef jacobussss het volgende:
welke moet ik dan kopen ?? met mijn moederbord??
"most innovative brand 2007" is helaas geen type, maar meer zoiets als "Mijn vriendin is de lekkerste"quote:Op maandag 3 januari 2011 10:13 schreef jacobussss het volgende:
en het is een packard bell most innvative brand 2007
Geen idee, bel een winkel op, Google er eentje bij je in de buurt. Het zal een paar euro schelen op wat een webshop vraagt, maar dan heb je geen verzendkosten en weet je ook nog eens direct of het geheugen werkt of niet.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:13 schreef jacobussss het volgende:
hoeveel kost het dan ongeveer in de winkel geen webshop
Omdat op internet heel veel staat, wat niet altijd even waar is.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:13 schreef jacobussss het volgende:
maar waarom staat er dan op internet max ddr2 geheugen 2gb dan ??
Ik zou eerst maar eens deze stap afronden (kijken of 4GB werkt) voordat we verder pratenquote:Op maandag 3 januari 2011 10:13 schreef jacobussss het volgende:
en als ik dan 4gb werkgeheugen heb moet ik dan geen windows 7 64 bits hebben ??
Ja, want een USB stick valt ook echt in dezelfde prijsklasse als een compleet nieuwe PCquote:Op maandag 3 januari 2011 01:27 schreef fonsoy het volgende:
TS, neem maar van mij aan dat je beter dat hele readyboost uit je hoofd kunt zetten. Begin in plaats daarvan met sparen voor een nieuwe, want als je PC 4 jaar oud is, is 'ie wel weer aan vervanging toe.
Als het echt erg wordt, herinstalleer dan windows of vervang je geheugen voor 2x2GB.
maar die dingen zijn toch zo oud dat ze eigenlijk niet zo veel kosten ??quote:Op maandag 3 januari 2011 10:38 schreef jacobussss het volgende:
en ik kijk net bij tweakers dat het ongeveer 50 a 60 euro kost ?? zou dat kunnen >?
Als je HD relatief traag is zul je verschil merken bij startup van je systeem en applicaties.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:59 schreef jacobussss het volgende:
en hoe kan ik het testen als ik er toch een usb in doe ??
Het is geen extra RAM, het is een disk-cache.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:32 schreef captainkid het volgende:
Hoezo. Ik heb hier een 2GB stick die ik nooit meer gebruik dus gratis extra RAM.
Leuk toch.
Die 2GB extra is aanzienlijk trager dan je normale interne geheugen. Met ready-boost wordt dat als RAM geadresseerd; daardoor kunnen bepaalde processen die snel zouden moeten worden afgehandeld plots trager worden. Daar waar je dan in je machine 4GB RAM (virtueel) zou hebben zitten zal het zelfs mogelijk trager zijn dan 2GB "echte" RAMquote:Op maandag 3 januari 2011 13:32 schreef captainkid het volgende:
[..]
Hoezo. Ik heb hier een 2GB stick die ik nooit meer gebruik dus gratis extra RAM.
Leuk toch.
Dat is dus complete onzin. Het wordt niet als RAM gebruikt maar als disk-cache. Flash geheugen via USB is veel te traag om maar in de buurt van RAM te komen.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:31 schreef kroegtijger het volgende:
Die 2GB extra is aanzienlijk trager dan je normale interne geheugen. Met ready-boost wordt dat als RAM geadresseerd; daardoor kunnen bepaalde processen die snel zouden moeten worden afgehandeld plots trager worden. Daar waar je dan in je machine 4GB RAM (virtueel) zou hebben zitten zal het zelfs mogelijk trager zijn dan 2GB "echte" RAM
Als je dit soort dingen niet zelf kunt, kun je beter met je PC naar de lokale PC boer gaan.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:42 schreef jacobussss het volgende:
ik wil het liever proberen met 2x2gb alleen ik weet niet welke kitje ik moet hebben en ik heb geen zin om 60euro of so uit te geven
Dat klopt inderdaad, maar hoe wordt disk-cache gebruikt?? Als een verkapte vorm van RAM (niet helemaal, maar als een heel versimpelde uitleg). USB-storage is t.o.v. disk-cache nog trager; daarom werkt het ook niet echt fantastisch.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:44 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat is dus complete onzin. Het wordt niet als RAM gebruikt maar als disk-cache. Flash geheugen via USB is veel te traag om maar in de buurt van RAM te komen.
Zn bord ondersteund max 2GB, en gezien de rest van de specs van het bord is het 't imho ook niet waard.... Accepteer gewoon de traagheid, gooi er het lichtst mogelijke OS op en ga maar sparen voor een compleet nieuw systeem want alles wat je eraan gaat prutsen gaat het niet beter maken.quote:Als je dit soort dingen niet zelf kunt, kun je beter met je PC naar de lokale PC boer gaan.
Disk-cache wordt niet als RAM gebruikt, RAM wordt als disk-cache gebruikt. HDs zijn in random reads enorm traag t.o.v. direct-adresseerbaar geheugen. Windows gebruikt je RAM ook als disk-cache maar dat is maar een paar MB. Op zo'n memorystick kan gigabytes aan DLLs en andere kleine files die veel aangesproken worden gezet worden zodat deze van stick i.p.v. van disk gelezen kunnen worden.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:56 schreef kroegtijger het volgende:
Dat klopt inderdaad, maar hoe wordt disk-cache gebruikt?? Als een verkapte vorm van RAM (niet helemaal, maar als een heel versimpelde uitleg). USB-storage is t.o.v. disk-cache nog trager; daarom werkt het ook niet echt fantastisch.
ReadyBoost merk je vooral in het opstarten van applicaties en windows zelf. In het geheugengebruik zelf ga je dat waarschijnlijk niet terugzien, hoogstens in het gebruik van je swap-file.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:05 schreef jacobussss het volgende:
maar ik heb ook op het internet gelezen en ook hier dat het wel kan en dat somigge mensen met de zelfde moederbord 4 gb standaart hebben
ik heb die usb stick er in gedaan maar ik merk niet echt het verschil en ik heb het exc voor readyboost gedaan.(nu ik het heb getest lagg ik niet zo erg terwijl ik heel veel dingen tegelijk doe want toen ik die usb er niet in hd en bij windows taakbeheer stond 1,7gb begon die te haken en traag te gaan maar nu haakt die al een stuk minder)bij windows taakbeheer staat toeg.mb 855/4092 ??
wat betekent dat dan ??
uhmm ??quote:Op maandag 3 januari 2011 15:19 schreef Catbert het volgende:
Jij claimt dat ReadyBoost je systeem vertraagt omdat het in als/plaats van RAM gebruikt wordt, en dat is gewoon onzin. Die flash-storage wordt gebruikt als kleine snelle HD.
Dat klopt inderdaad wel ja... maar gezien de traagheid van USB vraag ik me af of dat uberhaupt wel een werkbare situatie oplevert. Tegen de tijd dat je de data van je USB-stick afgepeuterd hebt (of hebt weg geschreven) had je mogelijk al sneller je gegevens benaderd door gewoon even te wachten tot er weer voldoende geheugen vrij was gekomen.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:19 schreef Catbert het volgende:
[..]
Disk-cache wordt niet als RAM gebruikt, RAM wordt als disk-cache gebruikt. HDs zijn in random reads enorm traag t.o.v. direct-adresseerbaar geheugen. Windows gebruikt je RAM ook als disk-cache maar dat is maar een paar MB. Op zo'n memorystick kan gigabytes aan DLLs en andere kleine files die veel aangesproken worden gezet worden zodat deze van stick i.p.v. van disk gelezen kunnen worden.
Da's niet helemaal wat ik claim, maar dat is wel in het kort hoe ik het versimpelt heb uitgelegd inderdaad. Puntje is alleen dat die "kleine snelle HD" helemaal niet zo snel is.... overigens zou het met de komst van USB3 in de toekomst (dus bij gebruik van USB3-poort en USB3-memorystick) wel eens een écht voordeel kunnen gaan worden, maar op het moment is het vaak eerder een vertragende factor dan een versnellende factor.quote:RAM en ReadyBoost kun je niet vergelijken omdat ze gewoon voor compleet andere zaken gebruikt worden, en juist specifiek in situaties waar je weinig RAM hebt zal windows weinig ruimte over hebben voor caching en is readyboost een uitkomt. De situatie van de TS is ongeveer het voorbeeld waar ReadyBoost voor verzonnen is.
Jij claimt dat ReadyBoost je systeem vertraagt omdat het in als/plaats van RAM gebruikt wordt, en dat is gewoon onzin. Die flash-storage wordt gebruikt als kleine snelle HD.
quote:ReadyBoost merk je vooral in het opstarten van applicaties en windows zelf. In het geheugengebruik zelf ga je dat waarschijnlijk niet terugzien, hoogstens in het gebruik van je swap-file.
Post eens een screenshot? Ik vermoed dat je naar je virtueel geheugen kijkt. Da's je geheugen + swapfile dus.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:26 schreef jacobussss het volgende:
uhmm ??
windows taakbeheer staat toeg.mb 855/4092 ??
wat betekent dat dan ??
Geheugen komt niet 'even' vrij. En in niet alle gevallen levert het snelheids winst nee, het is vooral bedoeld voor systemen met te weinig RAM, zoals die van de TS. Het lezen van kleine files vanaf een flash drive is meestal sneller dan ze opzoeken op HD. Daarnaast kan er dan parallel tegelijkertijd van HD en van je flashdisk gelezen worden. Dat jij je twijfels hebt is prima, maar dit is een geval "baat het niet dan schaad het niet". Een dergelijke flashdrive kost helemaal niks.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:32 schreef kroegtijger het volgende:
Dat klopt inderdaad wel ja... maar gezien de traagheid van USB vraag ik me af of dat uberhaupt wel een werkbare situatie oplevert. Tegen de tijd dat je de data van je USB-stick afgepeuterd hebt (of hebt weg geschreven) had je mogelijk al sneller je gegevens benaderd door gewoon even te wachten tot er weer voldoende geheugen vrij was gekomen.
Niet bij oude PCs met oude HDDs. Een flashdrive is vele malen sneller in random access dan een HDD. Ook nu nog trouwens, dat gaat ook niet veranderen omdat een HDD altijd fysiek een kop moet verplaatsen. Het gaat niet om de throughput ten opzichte van een HDD, het gaat om de random seek tijden. Grote files worden ook niet van de flashdrive gelezen, die blijven op je HD staan. Het gaat vooral om kleine files zoals DLLs die voor applicaties in 't geheugen geladen moeten worden.quote:Da's niet helemaal wat ik claim, maar dat is wel in het kort hoe ik het versimpelt heb uitgelegd inderdaad. Puntje is alleen dat die "kleine snelle HD" helemaal niet zo snel is.... overigens zou het met de komst van USB3 in de toekomst (dus bij gebruik van USB3-poort en USB3-memorystick) wel eens een écht voordeel kunnen gaan worden, maar op het moment is het vaak eerder een vertragende factor dan een versnellende factor.
Tuurlijk kan je het altijd even proberen; zoals gezegd zijn de kosten 0, dus waarom niet... maar verwacht geen wonderen ervanquote:Op maandag 3 januari 2011 15:39 schreef Catbert het volgende:
[..]
Geheugen komt niet 'even' vrij. En in niet alle gevallen levert het snelheids winst nee, het is vooral bedoeld voor systemen met te weinig RAM, zoals die van de TS. Het lezen van kleine files vanaf een flash drive is meestal sneller dan ze opzoeken op HD. Daarnaast kan er dan parallel tegelijkertijd van HD en van je flashdisk gelezen worden. Dat jij je twijfels hebt is prima, maar dit is een geval "baat het niet dan schaad het niet". Een dergelijke flashdrive kost helemaal niks.
ah, ik begrijp het niet... dat zal het zijnquote:[..]
Niet bij oude PCs met oude HDDs. Een flashdrive is vele malen sneller in random access dan een HDD. Ook nu nog trouwens, dat gaat ook niet veranderen omdat een HDD altijd fysiek een kop moet verplaatsen. Het gaat niet om de throughput ten opzichte van een HDD, het gaat om de random seek tijden. Grote files worden ook niet van de flashdrive gelezen, die blijven op je HD staan. Het gaat vooral om kleine files zoals DLLs die voor applicaties in 't geheugen geladen moeten worden.
En als je meent dat het een vertragende factor is, kom dan met benchmarks in plaats van loos geneuzel. Je snapt nieteens het verschil tussen seek tijden en doorvoer kennelijk
quote:Op maandag 3 januari 2011 15:43 schreef jacobussss het volgende:
http://i54.tinypic.com/2ille8p.png
maar hoeveel kost het dan ongeveer een 2x2gb ddr2 ? en hoeveel 2de hands ?? en is het slecht als je het 2e hands koopt ??
Die hebben mogelijk toch een net iets ander bord, of misschien dat via een bios-update 4GB wel mogelijk is (alhoewel ik dat niet in 't lijstje tegen kom van de updates) maar de specs die jij hebt afgegeven zijn vrij duidelijk; max 2GBquote:Op maandag 3 januari 2011 15:53 schreef jacobussss het volgende:
maar wat ik al tich x heb verteld op het internet hebben mensen de zelfde moederbord met 4gb standaart er in!!! hoe kan dat dan
Voor dit soort toepassingen is Readyboost helemaal niet geschikt....Het werkt een beetje als je veel office-type applicaties hebt, en veel bestanden moet openen, als een soort cache.... maar niet als een goedkope manier om extra geheugen aan een spel toe te wijzen.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:19 schreef jacobussss het volgende:
waar kan ik dan precies een driver downloaden dat die het updatequote:Op maandag 3 januari 2011 16:04 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Die hebben mogelijk toch een net iets ander bord, of misschien dat via een bios-update 4GB wel mogelijk is (alhoewel ik dat niet in 't lijstje tegen kom van de updates) maar de specs die jij hebt afgegeven zijn vrij duidelijk; max 2GB
Wil je het precies weten, vraag het dan aan iemand die 4GB met eenzelfde bord heeft
Jawel, en ik denk dat er best meer dan 2 Gb in dat bordje kan. Als het niet werkt, kun je het geheugen altijd weer terugbrengen naar de winkel en je geld terug vragen.quote:
http://www.foxconnsupport(...)&keywords=&sort=BIOSquote:Op maandag 3 januari 2011 16:14 schreef jacobussss het volgende:
waar kan ik dan precies een driver downloaden dat die het update
Een bios update doe je niet met een driver; je moet je bios flashen... maar gezien je vraagstelling denk ik niet dat 't wijs is dat je daar aan begint... Daarbij gaven de bios-updates die ik voor je bord gezien heb bij geen enkele update aan dat er meer geheugen in kon; allemaal bug-fixesquote:Op maandag 3 januari 2011 16:14 schreef jacobussss het volgende:
[..]
waar kan ik dan precies een driver downloaden dat die het update
De eerder gegeven link geeft aan dat je een Foxconn 6627MA-RS2H bord zou hebben; klopt dat?? Of klopt die link niet en heb je een ander bord?quote:Op maandag 3 januari 2011 16:21 schreef jacobussss het volgende:
kweet niet of het mag ? maar
http://www.fixya.com/support/t352979-foxconn_n15235
hier zegt een gozer dat die standaart 3 gb heeft en dan kom er nog een en die zegt dat de mobo 4gb ondersteunt
Neem gewoon je hele machine mee en laat hun 't voor je doen. Beetje pc-boer doet 't als servicequote:Op maandag 3 januari 2011 16:39 schreef jacobussss het volgende:
da weet ik allemaal niet xD
en uhmm hoe haal je precies een reepje er uit ?? want dan ga ik gewoon langs dynabyte
is google.nl en tweakers.net dan niet bereikbaar vanaf je eigen pc?quote:Op maandag 3 januari 2011 17:44 schreef jacobussss het volgende:
er moet toch wel iemand weten hoeveel het kost>??
Heb je al economie gehad op school?quote:Op maandag 3 januari 2011 18:05 schreef jacobussss het volgende:
wel maar als ik op tweakers kijk staat er 60 euro
en als ik op mp kijk staat het voor dezelfde prijs
die dingen zijn ouddus dat moet wel goedkoper kunnen want de huidige ddr3 kitjes zijn 60euries
Oudere geheugen chips worden veel minder geproduceerd, dus kunnen iets duurder zijn dan de nieuwe geheugen chips. E.e.a. heeft ook nog eens te maken met de stand van de dollar ten tijde van de productie, omdat de meeste Aziatische landen (china/taiwan/korea/japan etc) waar het overgrote deel van geheugen wordt gemaakt, haar exportwaar verhandeld in dollars. Meestal is dit redelijk gunstig voor de sterkere Eurolanden, maar als de chips verkocht zijn toen de dollar hoog stond, en nu de dollar laag is.... kan dat redelijk verklaren waarom de allernieuwste chips net zoveel kosten als de ietwat oudere.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:17 schreef jacobussss het volgende:
die vraag beantwoord ik nog niet eens maar ik weet zeker dat het wel lager kan met de prijs
quote:Op maandag 3 januari 2011 19:12 schreef beatrijs het volgende:
Jacobus, ben jij soms een mongooltje? Leer eens googlen en zelf na te denken/verdiepen.
Je pc is gewoon te traag.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:19 schreef jacobussss het volgende:
Ja, maar je typt zo belabberd dat er gewoon geen touw aan vast te knopen is.quote:
QFTquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:04 schreef Loveless85 het volgende:
Voor de prijs van een goeie USB stick waar je écht aan hebt als 'extra RAM' koop je wss gewoon wat RAM. Readyboost is echt
Ja, en alles wat men hier voorstelt.... is teveel moeite voor je. Je moet "helemaal" naar de computer winkel, nou nou..... vraag je pa of ie even met je gaat van het weekend of zo.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |