#pragma message Warning: port I/O not allowed in Windows NT
#pragma link "ports.obj"
//#pragma link "outport.obj"
#ifdef __cplusplus
extern "C" {
#endif
unsigned char inportb( unsigned short __portid );
unsigned short inport ( unsigned short __portid );
short int inp( unsigned short __portid );
unsigned short inpw( unsigned short __portid );
void outportb( unsigned short __portid, unsigned char __value );
void outport ( unsigned short __portid, unsigned short __value );
short int outp( unsigned short __portid, unsigned char __value );
unsigned short outpw( unsigned short __portid, unsigned short __value );
#ifdef __cplusplus
}
#endif
#endif
--------------------------------------
Dit is een stukje code voor een *.h file die ik wil gebruiken bij Borland c++ Builder 5.0 Maar ik snap er de ballen van. Het bestand heet 'Ports.h' en moet in de include directory komen van Borland.
Kan iemand van jullie mij middels commentaarstrepen wat duidelijk commentaar toevoegen in het programma? Ik zou jullie heel dankbaar zijn.
quote:HAHAHAHAHA
Op woensdag 05 juni 2002 13:52 schreef Freel het volgende:
Nou het liefst wat elke regel, of stukjes regel doet.
quote:hahahahah
Op woensdag 05 juni 2002 13:52 schreef Freel het volgende:
Nou het liefst wat elke regel, of stukjes regel doet.
De defines ervoor zorgen dat het 1x gebeurd...
Include dat h filetje en gebruik de functies: bv outportb zal wel iets met het sturen van een byte te maken hebben
quote:Welk programma btw? Het is een h-file, dus een exe ofzo krijg je niet hoor.
Kan iemand van jullie mij middels commentaarstrepen wat duidelijk commentaar toevoegen in het programma? Ik zou jullie heel dankbaar zijn
Al de meuk eromheen is om het allemaal goed te laten verlopen (geen dubbele declaraties etc).
Ik ga niet vertellen welke parameters een functie nodig heeft en teruggeeft, met een beetje bril kun je dat zelf wel lezen.
PS Ik ken deze opdracht nog ergens van vroeger, alleen in Borland C 3.0 (DOS rulez!) Zit je op de HTS in Arnhem ofzo
quote:My point exactly...
Op woensdag 05 juni 2002 14:03 schreef Pheno het volgende:
Hoe wil je iets in Borland C++ programmeren als je niet eens weet hoe een functiedeclaratie in c eruit zietDe defines ervoor zorgen dat het 1x gebeurd...
Include dat h filetje en gebruik de functies: bv outportb zal wel iets met het sturen van een byte te maken hebben
quote:jaja
Op woensdag 05 juni 2002 15:13 schreef Fliepke het volgende:[..]
My point exactly...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |