abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90783688
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje:

O: 250 gr biogarde met beetje muesli
T: appel
L: 2 bth appelstroop
T: ?
S: RPM, mits niet te verrot
D: maaltijdsalade

Duvel heeft nieuwjaarsborrel en eet op z'n werk :).
Ach weet je wat, ik probeer het nog een keer. XM, lieverd, da's echt te weinig. Want zo'n 1100 kcals. Als je nu van die T.
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:46 schreef Merel het volgende:
En wéér wil ik één woordje editten en is daardoor m'n hele bericht weg :? :(

Mo, help eens, wat had ik ookalweer geschreven? :D
Je vond mijn droom interessant en je wist het niet zo van die huur en je vriendin kon geen huis kopen wegens te goedkoop. :+

edit: oh ja ik was eik iets begonnen te typen aan XM, maar halverwege bedacht ik me dat het geen zin had en toen drukte ik op updates en reageerde ik op Merel en nu staat het er toch. Dan maak ik het ook maar af: een hele grote dikke T eten dan maar!!!
pi_90783713
Nou ja, als mensen veel verdienen en goedkoop wonen, omdat er gesubsidieerd wordt, dan is dat best scheef. Zeker als zo'n goedkoop huis kopen wel binnen de mogelijkheden ligt :) .
Nu komt natuurlijk het probleem van het gebrek aan doorstroming, de alleenstaanden gaan never nooit meer hun eensgezinswoning uit, ook al zijn ze gescheiden en zijn de kinderen uit huis.
pi_90783764
Als je veel verdient krijg je natuurlijk geen subsidie hè, alleen de mensen die anders de huur niet op kunnen brengen. :)
pi_90783788
Lijstje:

O: 2 grote sneden vers brood met 2 plakjes kaas, 2 plakjes ham, een gekookt eitje, wat tomaat en een glas jus d'orange.
L: 2 boterhammen smeerworst
T: wat yoghurt met honing en walnoten
D: zuurkooltaart (een kwart, uit een héle grote springvorm) met wat knoflookyoghurt :)
T: yoghurt met honing en walnoten
Ja doei.
pi_90783844
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Als je veel verdient krijg je natuurlijk geen subsidie hè, alleen de mensen die anders de huur niet op kunnen brengen. :)
Ja, maar die ook niet wegens ellenlange wachtlijsten! Ik was verplicht een particulier huis te huren en heb destijds 17000 gulden overname betaald en zit nu wel op een redelijke huur omdat ik er zolang al woon. In Amsterdam red je het alleen als je via via iets ritselt.
  maandag 3 januari 2011 @ 10:57:57 #256
331 Merel
Be here now.
pi_90783944
Thanks Mo :)

En ach, ik heb inmiddels een leuk koophuisje waar ik de komende jaren prima woon, dus ik bemoei me verder nergens mee :+
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 3 januari 2011 @ 10:58:05 #257
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90783948
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:54 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, maar die ook niet wegens ellenlange wachtlijsten! Ik was verplicht een particulier huis te huren en heb destijds 17000 gulden overname betaald en zit nu wel op een redelijke huur omdat ik er zolang al woon. In Amsterdam red je het alleen als je via via iets ritselt.
Had je geen oude buurvrouw die daar voor een habbekrats woont, omdat ze er al zo lang woont? :P (zoiets meen ik me te herinneren)
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 3 januari 2011 @ 10:58:15 #258
70532 loveli
N
pi_90783956
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
...of die anders een kleiner/goedkoper huisje hadden gezocht. Collega van me, student, zit met huursubsidie voor weinig in een 4-kamerflat. Wonincorporatie die ik eerder had zorgde ervoor dat ze studentenwoningen konden aanbieden waar huursubsidie voor aan te vragen was, zodat ze maximale huuronkomsten kregen. Huursubsidie voor alleenstaande moeders met 3 koters die anders met p een 2-kamerflatje moeten zitten vind ik begrijpelijk, maar er wordt aan alle kanten gebruik van de regeling gemaakt, waardoor deze aan z'n doel voorbijschiet.
crap in = crap out
pi_90784015
Goedemorgen! De hypotheekrenteaftrek mag van mij blijven, anders komen we wel erg hoog in onze vaste lasten uit :@ .. en zo blijft het - wat mij betreft ook scheve - systeem in stand, omdat als je het één afschaft er een hele grote groep mensen failliet gaat, maar als je het andere afschaft je daar weer gezeur over krijgt.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: twee boterhammen kaas/komkommer, glas optimel
T: appel
L: twee roggebrood met rookvlees/ei/komkommer, cup-a-soup tomaat, thee
T: mandarijntjes met yoghurt
D: bami met kip
T: ?
pi_90784114
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Had je geen oude buurvrouw die daar voor een habbekrats woont, omdat ze er al zo lang woont? :P (zoiets meen ik me te herinneren)
Ja, goed onthouden!!! Mijn buuf van in de 70, die betaalt echt minder dan de helft dan ik doe. Maar ik denk dat als mensen er nieuw komen te wonen, weer echt beduidend meer betalen dan ik.
pi_90784310
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Goedemorgen! De hypotheekrenteaftrek mag van mij blijven, anders komen we wel erg hoog in onze vaste lasten uit :@ .. en zo blijft het - wat mij betreft ook scheve - systeem in stand, omdat als je het één afschaft er een hele grote groep mensen failliet gaat, maar als je het andere afschaft je daar weer gezeur over krijgt.

Dat snap ik hoor en met jou alle huizenbezitters, maar voor mensen die net buiten alle regelingen vallen (zoals ik, ik kan geen huis kopen wegens onregelmatig inkomen en omdat de huizenprijzen hier zo idioot duur zijn, oa door de hypotheekaftrek, die ik dus medefinancieer en niet van kan profiteren) is het wel een beetje zuur. Maar ach, ik heb me er bij neergelegd dat ik in dit huis zal blijven wonen en eik is het ook wel prima, dus ik ga het nu beschouwen als mijn 'eigendom' en het eens flink onderhanden nemen, te beginnen met de keuken. Heel veel zin in. (Niet in de verbouwing an sich, maar wel om zo'n echte grote-mensen-keuken te hebben met inbouwapparatuur en dergelijke. :D (In Belgie had ik dat wel, maar die zat er al in en was bepaald niet mijn smaak, dus dit wordt de eerste keuken die ik helemaal zelf ga uitzoeken. *O* )
pi_90784337
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 09:07 schreef Phaidra het volgende:
Eens met ouwe lul ;) . En ook raar: op het HBO moet je zonodig projectmatig leren werken, maar op de uni is dat opeens niet meer nodig? Tenminste, ik heb nooit in groepen hoeven werken...
Ik ook niet, de hemel zij dank _O_
Ik heb nu op mijn werk 1 project afgerond, het verslag moet nog gemaakt (niet door mij :+ ) maar dat was ook een zooi. Ik doe nu mee in een tweede project en ik bemoei me nu veel meer met dingen navragen enzo. Ik vind het ook een veel leuker project.

Overigens vind ik mijn baan op dit moment leuk, maar ben wel al stiekem aan het plannen welke kant het op moet gaan. Of stiekem niet, want we moeten perse POP's maken etc oO<
Maar ik vind het zalig dat we zoveel vakantiedagen opbouwen. Al doe ik er niks bijzonders mee :') (nou ja, nu dus toevallig wel, drie weken vrij om te verhuizen, uitermate luxe!)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_90784418
Sociale huurwoningen worden toch sowieso gesubsidieerd met de bouw enzo? Dat je geen huursubsidie krijgt als je inkomen te hoog is, begrijp ik heus wel :P
Maar bv dat mn (ex)collegae het idioot vonden dat een van hen de studentenstudio niet over kon nemen van de ander, vind ik dan weer best begrijpelijk, en zij niet ;)
  maandag 3 januari 2011 @ 11:14:28 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90784426
O/L: vier geroosterde krentenbroodjes, kop groene thee munt :9

Zo maar eens naar het UWV, vanmiddag schoonmaken en als ik nog zin / inspiratie heb nog een open sollicitatie schrijven. Anders doe ik die morgen. Niks gehoord van de school trouwens -O-. Valt me echt zwaar tegen. Maar ja.
Niet meer actief op Fok!
pi_90784460
Had je al gebeld Vik? School is pas vandaag weer begonnen natuurlijk, misschien komt het nog?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2011 11:15:39 ]
pi_90784486
Oeps, dubbele ontkenning!
Ik wil ook bellen, maar het is nog geen week, misschien is dat te vroeg :@
  maandag 3 januari 2011 @ 11:17:31 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90784524
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Had je al gebeld Vik? School is pas vandaag weer begonnen natuurlijk, misschien komt het nog?
Ja, dat kan. De reageertermijn sloot op 29 dec en de ingangsdatum 1 jan. Dat werkt natuurlijk ook niet :'). Maar zet dat dan ook niet in zo'n vacature.

Er is een communicatiebureau dat zich vooral bezighoudt met de hoorsector en zij zijn ook op zoek naar nieuwe mensen, dus ik ga daar eens een hele goeie brief naartoe schrijven.
Niet meer actief op Fok!
pi_90784549
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:57 schreef Merel het volgende:
Thanks Mo :)

En ach, ik heb inmiddels een leuk koophuisje waar ik de komende jaren prima woon, dus ik bemoei me verder nergens mee :+
Ik dank God op mijn blote knietjes dat ik het huis heb kunnen krijgen dat ik nu heb :o voor 10 euro per maand meer dan ik huur betaalde. De komende 20 jaar zit ik goed :7 maar het is echt stom geregeld nu :{ De enige plek in Limburg waar de huizen echt een stuk goedkoper zijn is de Parkstad (krimpregio). En niet iedereen wil in Brunssum wonen.

Co, mijn huur was 485 en ik heb net op de site gekeken waar mijn flat weer te huur staat, nieuwe huur is nu 513. Dus zodra er iemand uitgaat gooien ze er weer wat bovenop :{
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Vis een optie? maandag 3 januari 2011 @ 11:23:00 #269
70532 loveli
N
pi_90784730
Co, wat een leuke oplossing kan zijn voor je keuken is het bekijken van veilingsites waar showroomkeukens op staan, of keukens uit faillissementen. Kosten beduidend minder dan bij de keukenboer en vaak staan er mooie keukens op. Ook de inbouwapparatuur is daar voor weinig te koop. Goed om te onthouden, keukenkastjes hoeven niet precies zo opgehangen te worden als in het voorbeeld. En dan een aanrechtblad op maat erbij kopen, klaar is je keuken. Oh ja, en Polen om 'em in te bouwen.
crap in = crap out
pi_90784739
Kun je trouwens de gemeente bellen om te vragen of ze je inschrijving hebben ontvangen?! Ik heb nog niks gehoord maar krijg van de oude gemeente wel een nieuwe parkeervergunning etc :X maar ik had wel de datum van verhuizing op 31-12-2010 gezet.
  Vis een optie? maandag 3 januari 2011 @ 11:24:27 #271
70532 loveli
N
pi_90784786
Je ouders wonen toch in je oude gemeente? Kun je het komende jaar daar nog voor de deur parkeren..
crap in = crap out
pi_90784810
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:23 schreef loveli het volgende:
Co, wat een leuke oplossing kan zijn voor je keuken is het bekijken van veilingsites waar showroomkeukens op staan, of keukens uit faillissementen. Kosten beduidend minder dan bij de keukenboer en vaak staan er mooie keukens op. Ook de inbouwapparatuur is daar voor weinig te koop. Goed om te onthouden, keukenkastjes hoeven niet precies zo opgehangen te worden als in het voorbeeld. En dan een aanrechtblad op maat erbij kopen, klaar is je keuken. Oh ja, en Polen om 'em in te bouwen.
Goeie tip! Ik wil ook een nieuwe keuken O+ Zal deze week eens foto's maken van de woonkamer (die is klaar!!!!). Ik had een eigen K&W topic willen beginnen, maar dat is me echt teveel werk :@ kom je lam van het latexen thuis en dan nog foto's uploaden, de img-link eruit pielen etc etc....
pi_90784903
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:24 schreef loveli het volgende:
Je ouders wonen toch in je oude gemeente? Kun je het komende jaar daar nog voor de deur parkeren..
Mijn ouders wonen in mijn nieuwe gemeente :P 650 meter van mij af. Daar is nergens vergunningparkeren (ik erger me nu al kapot aan 1 of andere Belg in een aftandse Audi die bij mij aan de overkant woont en zijn auto steeds voor mijn tuin neerzet :( WTF man, daar woon IK).

Ow man, ik heb nu twee tuinen :P voor een flinke lap en achter ook.
pi_90784904
Vijf jaar oude Bruynzeel keuken gespot bij kringloopwinkel, voor 150,- gekocht, voor 200,- opgeknapt!
Voor 350,- een goede keuken gehad die 4jr is meegegaan...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_90784988
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:23 schreef loveli het volgende:
IN MIJN HUIS GEEN POLEN MEER!! :P

Hmmmmm, ik weet het niet met die showroomkeukens, eigenlijk wil ik nu eens gewoon iets heel moois en nieuws. Dan maar iets duurder. Ik loop altijd al te sjoemelen, dat ik denk: nou ja, dit is ook best als ik het gratis krijg van iemand of zo en daardoor is er best veel net mijn smaak niet en nu ik voor het eerst in tijden alleen woon, wil ik mijn huisje eigenlijk helemaal tot mijn smaak maken. Does that make any sense?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')