abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:38:34 #176
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_91593072
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 22:33 schreef HAL9000S het volgende:
Funny games is een briljante film, wel het origineel van Haneker uiteraard.
de remake, ook van Haneke, heeft Naomi Watts!
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
pi_91596142
Ik vond de remake ook erg geslaagd!

Laat ik nog even een duit in het spreekwoordelijke zakje doen:

fokking eng: Shutter
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:39:57 #178
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91596204
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:38 schreef Smeich het volgende:
Ik vond de remake ook erg geslaagd!

Laat ik nog even een duit in het spreekwoordelijke zakje doen:

fokking eng: Shutter
Die probeerde ik laatst te kijken. Ter inspiratie horror opgezocht op imdb, deze film binnegehaald, aangezet... Ja hoor, slechte Amerikaanse remake. Allesbehalve eng.
pi_91596453
Ja, zoals vaker dien je het origineel te kijken, uit Thailand :) Ik weiger, zoals vaker, de remake dus ook te bekijken. Hetzelfde geldt voor The Eye, ook al speelt Jessica Alba in de remake :P
  donderdag 20 januari 2011 @ 00:47:43 #180
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91596558
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:45 schreef Smeich het volgende:
Ja, zoals vaker dien je het origineel te kijken, uit Thailand :) Ik weiger, zoals vaker, de remake dus ook te bekijken. Hetzelfde geldt voor The Eye, ook al speelt Jessica Alba in de remake :P
Ja, ik probeer vaak ook het origineel te kijken, hierbij faalde ik gewoon. Mja, misschien ook beter. Was een horroravondje met daarbij ook mensen die van alles schrikken en gillen, dus deze minder enge versie was misschien wel een betere keuze.
  donderdag 20 januari 2011 @ 09:44:35 #181
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_91601643
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:33 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dat is toch een film uit de jaren '80.
Over het algemeen juist een reden om zo'n film te kijken :D
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 20 januari 2011 @ 09:46:40 #182
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_91601703
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:29 schreef jpg97 het volgende:
Quarantine
doe maar gewoon het origineel REC en het vervolg REC2 ;)
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:24:23 #183
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91602673
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:46 schreef AntiChrist het volgende:

[..]
doe maar gewoon het origineel REC en het vervolg REC2 ;)
Quarantine zoog, ondanks Jennifer Carpenter, inderdaad stierenkloten vergeleken met 't origineel.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:45 schreef Smeich het volgende:
Ja, zoals vaker dien je het origineel te kijken, uit Thailand :) Ik weiger, zoals vaker, de remake dus ook te bekijken.
Ik moet toegeven dat de Verbinskiremake van The Ring niet tegenviel. Maar dat is inderdaad (samen met Csarpenters The Thing, overigens) een zeldzame uitzondering op de regel.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_91603047
Dat moet inderdaad gezegd worden! Ik had eerst Ringu gekeken, zat er helemaal klaar voor..helemaal opgehemeld door vrienden van mij uit Indonesië die Ringu zo verdomd eng vonden... nee, dat vond ik dus niet..wellicht was ik te hyped-up om het zo maar te noemen. The Ring (remake) vond ik inderdaad goed te doen ja. Maar mensen, ga Shutter kijken! Zie net ook dat er een eigen topic voor was gemaakt back in the days
SHUTTER: Een Thais Griezelfestijn
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:58:07 #185
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91603670
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:36 schreef Smeich het volgende:
Dat moet inderdaad gezegd worden! Ik had eerst Ringu gekeken, zat er helemaal klaar voor..helemaal opgehemeld door vrienden van mij uit Indonesië die Ringu zo verdomd eng vonden... nee, dat vond ik dus niet..wellicht was ik te hyped-up om het zo maar te noemen. The Ring (remake) vond ik inderdaad goed te doen ja. Maar mensen, ga Shutter kijken! Zie net ook dat er een eigen topic voor was gemaakt back in the days
SHUTTER: Een Thais Griezelfestijn
Hmz. Ok dan, ik geef de Thaise versie nog een kans.
pi_91603740
Zeker doen! :)

Kent iemand The Loved Ones? Lijkt mij wel een aparte leuke film
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:02:19 #187
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91603786
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 10:58 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Hmz. Ok dan, ik geef de Thaise versie nog een kans.
"All we are saying...." :)

Overigens, ik ben er nog niet aan toegekomen maar ik heb hoopgevende verhalen gehoord over Heartless.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:02:45 #188
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91603795
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:00 schreef Smeich het volgende:
Zeker doen! :)

Kent iemand The Loved Ones? Lijkt mij wel een aparte leuke film
In huis, ook nog niet aan toegekomen. Zoveel films, zo weinig tijd... :@
pi_91603822
the loved ones is een coole film, moet je zeker kijken!!

the shutter uit 2004 ookal gezien is inderdaad een toffe film!

als iemad nog meer toffe horror films weet/ik zoek echt een goeie horror
en geen gore horror
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:08:24 #190
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91603935
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:03 schreef casper019 het volgende:
the loved ones is een coole film, moet je zeker kijken!!

the shutter uit 2004 ookal gezien is inderdaad een toffe film!

als iemad nog meer toffe horror films weet/ik zoek echt een goeie horror
en geen gore horror
Hij is al eerder langsgekomen in dit topic, maar omdat dat alweer even geleden is: Session 9.
pi_91604229
Die kende ik ook nog niet tot ik die hier tegenkwam, thnx. En inderdaad..te veel films, te weinig tijd... ik heb The Loved Ones ook al tijdje maar nog nooit aan toegekomen ook.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:02 schreef Telecaster het volgende:

Overigens, ik ben er nog niet aan toegekomen maar ik heb hoopgevende verhalen gehoord over Heartless.
Net eerste secondes van de trailer gezien, lijkt me cool!
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:02:04 #192
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_91610698
Eerste 10 min van the loved ones gezien. Valt me mee zeg. Hoofdpersoon is prima. Dat het Australisch is helpt ook denk ik, geen Amerikaans gezever over 'prom' enzo. Muziek is ook best goed.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:05:28 #193
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91610883
quote:
99s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:02 schreef egeltje1985 het volgende:
Eerste 10 min van the loved ones gezien. Valt me mee zeg. Hoofdpersoon is prima. Dat het Australisch is helpt ook denk ik, geen Amerikaans gezever over 'prom' enzo.
Ach, Australië heeft ons eveneens het meer dan prima "Wolf Creek" geschonken.

(En natuurlijk "The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert". Maar dat is een andere discussie. :) )
pi_91613433
Australië O+ Ik vond Wolf Creek dan weer niets hoor... echt alles wat je niet moet doen in zo'n situatie wordt door mevrouw toch gedaan. ..even filmpje kijken als ze achterna wordt gezeten en met een zaklantaarn aan door het rond rennen terwijl je net bent ontsnapt uit de armen van de killer.. na ja :P

Wat wel ERG tof was, is het volgende toen ik zelf in Australië aan het roadtrippen was. Ik was samen met een andere Nederlandse jongen die ik had ontmoet daar en twee Canadese meiden een road trip aan het maken in West Australië. We zaten al urenlang in de auto en toen we eindelijk, in the middle of nowhere, een road house cafe aan de kant van de weg zagen, moesten we koffie hebben, wat te eten en onze auto maar bijvullen voor de zekerheid. Dus wij naarbinnen. Vlak daarvoor waren wij ghost stories tegen elkaar aan het vertellen om elkaar toch ook wakker te houden, het was tenslotte 's avonds en pikkedonker daar op de weg waar wij trouwens de enige leken die daar aan het rijden waren. Ook Wolf Creek kwam dus naarboven tijdens die verhalen, waarvan de meiden het nou niet echt op prijs stelde dat wij hen zo bang aan het maken waren aangezien die film dus losjes is gebaseerd op twee verschillende gebeurtenissen die zich daadwerkelijk in Australië hebben afgespeeld.
Anyways, eenmaal daar binnengekomen werden wij begroet door een vrouw, haar man en drie zoons... echte out back people zoals wij ze hadden ervaren :P Ze wouden echt alles van ons weten en bijzonder nieuwsgierig en niet echt..fris. Toen we uiteindelijk weer in de auto waren gestapt kwam ik met het verhaal dat die familie nu vlak achter ons aan het rijden is, zonder verlichting en dat ze die pas aandoen als ze een meter achter ons zitten en ons vervolgens aanrijden en mee terugnemen. Die meiden hadden het niet meer, bang haha :D We waren ongeveer 10 minuten van dat roadhouse cafe vandaan ofzo en ik moest plots nodig plassen. Dus wij de auto geparkeerd, ik stap uit aan de linkerkant, loop 1,2 meter van de auto vandaan, rits open... Sta ik net op het punt om te plassen, komt er in de verte, zo'n 20 a 30 meter van ons vandaan, ons tegemoetrijdend, een auto aan die toen pas haar koplampen aandeed! Wij echt zo van WTF! Ik stond echt verstijfd in het zand stil..blijven kijken naar die naderende auto. Bleek een kleine truck te zijn, zo'n typisch outbackgeval met daarin een gast die best wel leek op die vent uit Wolf Creek! Dus naast dat ik moest plassen scheet ik plots ook in mijn broek! Vooral ook omdat die auto precies naast ons stil ging staan en hij enkele seconden lang nietszeggend en al rokend van zijn sigaar strak naar ons bleef kijken. Riep één van die meiden die achterin zat plots "Get the fuck in the car Michel (mijn naam dus), GET THE FUCK IN THE CAR!!!" Dus wat deed deze jongen? Inderdaad...ik spring die auto in en die andere jongen die op dat moment aan het rijden was, vol met zijn voet op het gaspedaal :D Weg waren we!!! En nog steeds weten we niet wat die vent nu wou van ons :D
pi_91636441
Ik ben nu A L'interieur aan het kijken en film keek lekker weg maar ik ben nu aangekomen op een punt dat ik eigenlijk niet meer verder wil kijken. Niet vanwege de gore ofzo maar gewoon omdat ik dit zo'n geknutsel vind:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door shitbrick op 21-01-2011 09:34:40 ]
pi_91640499
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:27 schreef shitbrick het volgende:
Ik ben nu A L'interieur aan het kijken en film keek lekker weg maar ik ben nu aangekomen op een punt dat ik eigenlijk niet meer verder wil kijken. Niet vanwege de gore ofzo maar gewoon omdat ik dit zo'n geknutsel vindt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En heb je de film nog afgekeken?
signatuurloos
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:54:57 #197
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_91647588
Afgelopen week voor 't eerst de klassieker Le locataire gezien van Polanski.

quote:
De rustige Trelkovsky (gespeeld door Polanski zelf) huurt een appartement in Parijs. Daar blijkt de vorige huurster geprobeerd te hebben zelfmoord te plegen. Trelkovsky ontmoet haar vriendin (Adjani) in het ziekenhuis en krijgt er een relatie mee. Zijn goede gevoelens over zijn nieuwe woonplaats beginnen langzaam te verdwijnen als hij het gevoel krijgt dat zijn hospita en de buren proberen hem eenzelfde lot te laten nastreven als de vorige huurster.
Een juweeltje in mijn optiek, een naargeestig verhaal dat erg langzaam op gang komt, wat na het einde toe steeds vreemder en gekker begint te worden.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:08:52 #198
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91649238
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 08:54 schreef HAL9000S het volgende:
Afgelopen week voor 't eerst de klassieker Le locataire gezien van Polanski.
Ah ja. Ik kende 'm onder de Engelse titel.

Ken je 's mans vergelijkbare Repulsion dan ook?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:16:21 #199
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_91653589
Ja uiteraard, ook erg sterk. Maar vond The Tenant wat indrukwekkender... misschien wel het beste werk van Polanski.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_91655164
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:40 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

En heb je de film nog afgekeken?
Ja, vandaag net afgekeken. Einde was inderdaad vrij grof maar had al een aardig vermoeden dat iets in die trend stond te gebeuren. Wel weer een paar rare stukken in de laatste 10 minuten

SPOILER
Al met al een goede rauwe Franse horrorfilm maar met enkele moeilijk te onderbouwen stukken erin. Ook lang niet zoveel indruk achtergelaten als Martyrs. Die film heeft me nog dagenlang beziggehouden nadat ik hem had gekeken. Die kon ik op een gegeven moment ook bijna niet meer aanzien. Heb enkele stukken gefastforward.....

Ik vond A LInterieur meer te vergelijken met Haute Tension waarbij ik de laatste nog net iets beter vond omdat deze niet zoveel onlogische stukken in zich had.

Nu 3 Franse horrormovies gezien en moet zeggen dat die Fransen het toch wel heel goed doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')