![2vnjfog.jpg]()
Iedereen heeft laatst
die VPRO documentaire gezien waarin de hele hype van de sociale media wordt belicht en de bijbehorende tieners/studenten/scholieren die dit als een vast onderdeel van hun leven beschouwen.
Enige weerwoord hoef je dan ook niet te verwachten in deze documentaire die mensen die een andere kijk(lees= andere generaties) op dit alles hebben niet aan het woord laat of interviewt en vooral benadrukt wat criticasters allang weten en telkens verwoorden:
Het gaat uiteindelijk allemaal nergens over wat daar gebeurd.![sgn4np.jpg]()
de iPhone en sociale sites nemen 90% van de facebook generatie hun tijd in en alles wat daarbuiten valt kent men niet of sluit men zich voor af.
![ju7pl1.jpg]()
Simpele en gewone dingen als intellectueel en baanbrekend bezig zijn is er niet bij,wel imago plaatsing en hypen in zowel gedrag als taalgebruik schijnt de boventoon te voeren.
En het beste voorbeeld is nog wel dat dit alles geleid wordt een stagaire van de VPRO Danielle Cohen die sedert de uitzending zowel haar Hyves als Facebook pagina heeft gedelete netzo als alle andere vrouwelijke deelneemsters van het programma.
Het besef is schijnbaar ook nu pas doordrongen dat al die social sites ed gewoon leuk vertier is maar niet meer dan dat.
[ Bericht 0% gewijzigd door rubje op 02-01-2011 15:48:35 ]