+ ongeveer 150 vrijwilligers die op 1 januari het evenement in goede banen leiden, ongeveer 15 man organisatie op die dag, 12 man politie, brandweer, reddingsbrigade, EHBO en GHOR inzet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:37 schreef Weissman het volgende:
[..]
2 euro, voor erwtensoep, broodje knakworst, handschoenen, een muts, verwarmde tenten; ehbo en duikers die klaar staan vind ik niet veel
Heb een keer hetzelfde gehad. Maar toen op het voormalige Rotterdam CS. 2 politie-menschen waarschuwde me dat het niet mocht ivm veiligheid ?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:41 schreef NiGeLaToR het volgende:
Overigens is fotograferen in het openbaar altijd toegestaan, tenzij je hulpdiensten herkenbaar in beeld brengt bijvoorbeeld. Toch zie je op bijna alle winkelcentra, treinstations en dat soort 'besloten' locaties in ene een fotografieverbod opdoemen. Ben in Engeland een keer bijna gearresteerd in een winkelcentrum voor het nemen van een foto, beveiligers behandelden me meteen als crimineel (beveiligers).
Maar juist Luca Prins, waarmee deze hype begon, werd in Katwijk gefotografeerd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Verder, de meeste fotografen staan bij Scheveningen. Duik in Zandvoort, Katwijk of een andere plaats, en je bent al weer veel anoniemer. En trek een badpak aan ipv een bikini als je je zoveel zorgen maakt
Fout.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De tekst op dat kaartje heeft weinig te maken met deze discussie.
En zegt niet dat het maken van foto's door anderen verboden is. Wat betekent dat het mag, aangezien de wet het ook prima vindt.quote:Die gaat erom dat je Unox toestemming geeft om een foto/opname van jou te gebruiken in reclamecampagnes voor bijvoorbeeld de nieuwjaarsduik 2012.
Expliceer?quote:
En wat Unox op hun kaartje zet, zal mij als iemand die niet meedoet aan die duik maar op een openbaar strand staat met een fototoestel, dus volledig aan m'n reet roetsen. Unox heeft niets te zeggen over de wet.quote:[..]
En zegt niet dat het maken van foto's door anderen verboden is. Wat betekent dat het mag, aangezien de wet het ook prima vindt.
Leest het topic. Of onderstaande.quote:
Als het strand op dat moment was afgehuurd door UNOX is het besloten terrein. De algemene voorwaarden van UNOX mogen dan aanvullende eisen stellen aan fotografen.quote:En wat Unox op hun kaartje zet, zal mij als iemand die niet meedoet aan die duik maar op een openbaar strand staat met een fototoestel, dus volledig aan m'n reet roetsen. Unox heeft niets te zeggen over de wet.
Goedkope dooddoener.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:06 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Leest het topic. Of onderstaande.
Jawel, maar iemand die net buiten het terein staat, kan volgens mij dus wel een lange neus maken naar Unox. Je kan voorwaarden opleggen aan deelnemers, maar niet aan iemand die op openbaar terrein staat. En ALS Unox al het strand had afgehuurd (wat we dus niet weten, iemand?), houdt dat ook eens opquote:[..]
Als het strand op dat moment was afgehuurd door UNOX is het besloten terrein. De algemene voorwaarden van UNOX mogen dan aanvullende eisen stellen aan fotografen.
Het gedeelte waar de duik werd genomen was afgesloten en zonder kaartje had je dus geen toegang tot dat gebied.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En ALS Unox al het strand had afgehuurd (wat we dus niet weten, iemand?)
Buiten het evenemententerrein (het afgezette deel waarvoor een vergunning verstrekt was incl delen op de boulevard) heb je je aan de wet te houden.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus als ik naast het afzetlint sta op het niet afgehuurde gedeelte, kan Unox dus hoog of laag springen...
Ja? En? Zolang je geen gevaar vormt voor andere mensen mag je volgens mij ook op 1 jan op het strand staan. Dus als het heel druk wordt kan de politie me ook weg sturen als ik niet op het terrein sta, maar dan moet het echt wel een noodsituatie zijn, en dat heeft niets te maken met de fotografie vraag! Dat mag de politie altijd als het nodig is. heeft Unox geen enkele zeggenschap over.quote:Op zondag 9 januari 2011 17:08 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
Buiten het evenemententerrein (het afgezette deel waarvoor een vergunning verstrekt was incl delen op de boulevard) heb je je aan de wet te houden.
Op het strand niet nee, alleen op het terrein wat als evenemententerrein aangemerkt is hebben ze die zeggenschap.quote:Op maandag 10 januari 2011 08:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja? En? Zolang je geen gevaar vormt voor andere mensen mag je volgens mij ook op 1 jan op het strand staan. Dus als het heel druk wordt kan de politie me ook weg sturen als ik niet op het terrein sta, maar dan moet het echt wel een noodsituatie zijn, en dat heeft niets te maken met de fotografie vraag! Dat mag de politie altijd als het nodig is. heeft Unox geen enkele zeggenschap over.
Als je een foto maakt van een strand waar op dat moment 30 mensen op aanwezig zijn, bijv. voor een reisfolder, dan hoef je niet elke persoon apart toestemming te vragen of te betalen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 08:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Precies, en de vraag van TS was geloof ik meer of het ook maar ergens mag, onafhankelijk van het terrein.
Waar in de wet staat dat laatste ? Of is dat slechts een mening ingegeven door fatsoensnormenquote:Op donderdag 13 januari 2011 08:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je een foto maakt van een strand waar op dat moment 30 mensen op aanwezig zijn, bijv. voor een reisfolder, dan hoef je niet elke persoon apart toestemming te vragen of te betalen.
Maak je echter een closeup van een aantal mensen voor die reisfolder dan moet je wel toestmming vragen.
dat staat in de auteurswet. lees hem zelf maar even doorquote:Op donderdag 13 januari 2011 18:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Waar in de wet staat dat laatste ? Of is dat slechts een mening ingegeven door fatsoensnormen?
Gedaan, en kan het niet vinden. Artikel svp ?quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat staat in de auteurswet. lees hem zelf maar even door.
goeie kickquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:19 schreef SunChaser het volgende:
Ja dat mag, openbare weg. Ik mag het zelfs verkopen aan Unox voor een Abri
Opbrengst televisie gelden vergeet je even mee te nemen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:37 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
+ ongeveer 150 vrijwilligers die op 1 januari het evenement in goede banen leiden, ongeveer 15 man organisatie op die dag, 12 man politie, brandweer, reddingsbrigade, EHBO en GHOR inzet.
En 3 dagen vooraf tot 2 dagen na afloop ongeveer 30 man die dagelijks bezig zijn
Ah fuck niet gekeken.quote:
Mag het ook 2011 zijnquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
"nieuwjaarsduik 2014" invullen bij Google afbeeldingen zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |