redelijk, zie vorig topic.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:05 schreef FreezePop het volgende:
Zitten er een beetje veel mensen in dit topic? Werk er ook namelijk
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:18 schreef Dipstaart het volgende:
Hey Dagoduck. Ik ben op het moment bezig met een nieuwe op, omdat deze niet meer helemaal up to date is. Is er een mogelijkheid dat ik er eentje maak en dat jij je OP dan aanpast?
Gaat het eindelijk gebeuren? Deze werkt al een topic of 4 niet meer (waarschijnlijk langer zelfsquote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:18 schreef Dipstaart het volgende:
Hey Dagoduck. Ik ben op het moment bezig met een nieuwe op, omdat deze niet meer helemaal up to date is. Is er een mogelijkheid dat ik er eentje maak en dat jij je OP dan aanpast?
Wil ik wel even doen!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:31 schreef Dipstaart het volgende:
Ik zag in het tnt medewerkerstopic dat zij hem op fok wiki hebben staan. Misschien kunnen wij dat ook wel doen. Zou dan wel ff iemand anders moeten doen want ik weet verder niet hoe dat werkt
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 | [cimg]http://i1137.photobucket.com/albums/n520/reflector26/hamsteren.jpg[/cimg] [b]Algemeen[/b] Dit topic is voor alle medewerkers van Albert Heijn. Of je nou in een filiaal, DC of misschien wel op het hoofdkantoor werkt, het maakt niet uit! Praat hier over die verschikkelijke actie die ze nou weer hebben verzonnen of roddel over je vervelendste klant. Wees trots op je werkgever! [b]Handige links[/b] [img]http://i1137.photobucket.com/albums/n520/reflector26/ah.gif[/img] [url=http://www.ah.nl]Albert Heijn[/url] [img]http://i1137.photobucket.com/albums/n520/reflector26/ah.gif[/img] [url=http://www.ah.nl/aanbiedingen]Aanbiedingen[/url] [img]http://i1137.photobucket.com/albums/n520/reflector26/ah.gif[/img] [url=http://www.allerhande.nl]Allerhande[/url] [img]http://i1137.photobucket.com/albums/n520/reflector26/ah.gif[/img] [url=http://www.ah.nl/commercials]AH TV Commercials[/url] [b]Medewerkersportal[/b] [img]http://i1137.photobucket.com/albums/n520/reflector26/ah.gif[/img] [url=http://plaza.ah.nl]AH Plaza[/url] [b]CAO voor het levensmiddelenbedrijf[/b] [img]http://i1137.photobucket.com/albums/n520/reflector26/ah.gif[/img] [url=http://www.werkenindesupermarkt.nl]CAO voor het levensmiddelenbedrijf[/url] [b]Uitbetalingen 2011[/b] * 10 januari * 7 februari * 7 maart * 4 april * 2 mei * 30 mei * 27 juni * 25 juli * 1 augustus * 29 augustus * 26 september * 24 oktober * 21 november * 19 december [cimg]http://i1137.photobucket.com/albums/n520/reflector26/Logo_AH-1.jpg[/cimg] [sub]De OP is [url=hier de link]hier[/url] te vinden.[/sub] |
Oja, zou ook kunnenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:43 schreef Dipstaart het volgende:
Okej! Doe maar niet, dat is een error picture volgens mij.
Wordt overwerk bij jullie niet uitbetaald dan?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:46 schreef Dagoduck het volgende:
Maandag weer werken, hopelijk is de rust een beetje teruggekeerd, uren onbetaald overwerken word ik ook moe van
Niet altijd, ik zal toch eens kijken hoe dat in m'n contract staat.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:14 schreef Silverstone het volgende:
[..]
Wordt overwerk bij jullie niet uitbetaald dan?
Bij mij is het ook zo dat 90% van de keer een onhaalbare norm eindtijd is gepland. Dan heb ik 15 AGF containers staan die, in mijn eentje, volgens de vulnorm, in 2 uur gevult moeten zijn. bij wijze van sprekenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:55 schreef Paxcon het volgende:
Ik word er een beetje moe van dat we altijd gezeik krijgen dat we te laat klaar zijn, terwijl dat helemaal niet aan mij ligt. Laatst moest ik een pad in m'n eentje doen (want die andere was niet komen opdagen) en toen was ik gewoon optijd klaar.
Een van de drie overtuigd..
ik heb altijd het idee dat de colli-aantallen niet kloppen, maar volgens TL kan dat niet.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:55 schreef EWK het volgende:
Je maakt het niet echt concreet zo.
Ben wel benieuwt naar colliaantallen + norm dan in jouw winkel.
Bij ons ook, hiervoor was 55 maar dat bleek te veel en daarvoor nog was het 45..quote:
Ik. Nu ook ongeveer 2 jaar, eerst vakken gevuld.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:34 schreef Rdaalwil het volgende:
Ik werk nu 2 jaar bij de AH. Bij de deli/broodafdeling..(jaja, ik had voor iets anders gesolliciteerd maar kon alleen daar terecht)
Wie werken er nog meer op deze afdelingen?
Ik, vooral deli dan.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:34 schreef Rdaalwil het volgende:
Ik werk nu 2 jaar bij de AH. Bij de deli/broodafdeling..(jaja, ik had voor iets anders gesolliciteerd maar kon alleen daar terecht)
Wie werken er nog meer op deze afdelingen?
daar gaat het bij mij dan weer net niet omquote:Op maandag 3 januari 2011 12:39 schreef Dagoduck het volgende:
Ik moet ook weer, had wel darten willen kijkenhopelijk niet te laat klaar, dan kan ik nog wat meepikken
AGF vandaag:quote:Op zondag 2 januari 2011 12:55 schreef EWK het volgende:
Je maakt het niet echt concreet zo.
Ben wel benieuwt naar colliaantallen + norm dan in jouw winkel.
Dat hebben ze bij ons gewoon af te maken hoor. En ze mogen tot 19:00 werken en als het dan nog niet af is, dan mogen ze ook langer blijven.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:32 schreef Dagoduck het volgende:
Wat ik bij ons ergerlijk vind is dat als de 15 jarige tot 18 uur werken en ze hebben een pad niet af (vaak hadden ze al 30 minuten of langer klaar moeten zijn), dan mogen ze naar huis en dan kunnen de 16+ers het af maken, en de planning is meestal al zo krap dat we dan weer te laat naar huis gaan... Ik vind dat die gasten die overdag werken het gewoon zelf af moeten maken
70 colli per uur moet op de groente prima te halen zijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:26 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
AGF vandaag:
colliaantallen= 220
geplande vulnorm= 68
Ja hier kloppen de normen vaak ook niet heb ik het gevoel.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:26 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
AGF vandaag:
colliaantallen= 220
geplande vulnorm= 68
gewenste vulnorm= 50
begintijd= 7:00
norm eindtijd= 10:08
misschien ben ik wel een ongelovelijke zeurpiet, maar het is wel vaak zo dat ik het gewoon niet af krijg binnen de aangewezen tijd.
Wel ben ik dan zo iemand dat netjes blijft om het af te maken. Maar dit alles kwam weer op nadat een TL, waar mijn ploeg weinig temaken mee krijgt, zei dat we harder moeten werken om de vulnorm te halen.
Toen ik er kwam werken had ik meerdere keren aangegeven dat de tijd wat ik krijg aangewezen om alles te doen onhaalbaar is. Want ik heb hiervoor nog in een andere AH gewerkt (AH1080), dus ik weet wel wat een beetje realistische tijden zijn...
Ik hoor wel vaker dat er problemen zijn met de vulnorm, dus jullie zijn niet de enigste.
Geef dat eens aan bij je TL of je ASM als je TL er niets mee doet.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:53 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ja hier kloppen de normen vaak ook niet heb ik het gevoel.
Voor sommige paden zijn ze veel te makkelijk (pad 9; groenten in potten, chinees, kruiden enz. ben ik altijd heel vroeg klaar mee) en voor sommige paden zijn ze veels te krap (pad 5; ontbijtproducten en koek,daar ben ik altijd zo'n beetje een half uur later klaar mee)
Beide.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:56 schreef Paxcon het volgende:
Hebben die XL AH's eigenlijk meer aanbod of staan daar de producten gewoon breder?
De TL's weten het dondersgoed van het koek&ontbijt pad want er is vrijwel nooit iemand die er op tijd mee klaar isquote:Op maandag 3 januari 2011 14:55 schreef NJ het volgende:
[..]
Geef dat eens aan bij je TL of je ASM als je TL er niets mee doet.
Voor die paden zou de vulnorm heel anders moeten zijn. Koek en ontbijtkoek moet je FiFo vullen, dus daar heb je langer voor nodig (bij ons 45 colli per uur). Groenteconserven en Conimex dat kan je gewoon stampen (60 colli per uur). Zijn voordeel is dan ook dat zijn planning beter gaat kloppen.
karton scheelt wel veel maar nog steeds overdreven hoge vulnormen als je het mij vraagtquote:Op maandag 3 januari 2011 20:46 schreef ikbenschipper het volgende:
Ik zal mijn mening als teamleider maar eens neer zetten. En dat is dat ik als ik me paden op 60 colli per uur zet en me beschikbare uren voor vullen inplan ik niet de gehele vulling weg krijg in de vulplanning. Vulnormen bij ons, wel even uit me hoofd
AGF 90
Sappen 80
Panklaar 100
Vis 150
Salades/Kaas/VVV 80
Vlees 100
Maaltijden 150
Zuivel 60
inclusief restanten
Houdbaar 60+ (bier/fris 100, sappen 80, wijn 80, niet fifo 70) Karton hoef je alleen niet weg te gooien dat word voor je geregeld.
Haalbaar? Nee. Urenbudget! Ja.
Met z'n drieën?quote:Op maandag 3 januari 2011 22:40 schreef Dagoduck het volgende:
Zo, was weer een leuke avond NOT, 50 minuten overwerken, we waren maar met z'n 3en ingepland incl. teamleider, niemand op vers, niemand om te vegen/schrobben, oh wat ben ik blij dat ik daar werk
Het is wel een kleine AH maar dan nog hebben we op maandag colli voor 5 vullers + 1 vers, excl. teamleider en excl. schrobben... Dit is nu al de 3e maandag dat we een uur overwerkenquote:Op maandag 3 januari 2011 22:41 schreef NJ het volgende:
[..]
Met z'n drieën?.
Hoeveel colli krijg je op een avond binnen?.
Ja, maar hoeveel colli?quote:Op maandag 3 januari 2011 22:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het is wel een kleine AH maar dan nog hebben we op maandag colli voor 5 vullers + 1 vers, excl. teamleider en excl. schrobben... Dit is nu al de 3e maandag dat we een uur overwerken
Vers wordt hier ook overdag gedaan, alleen 's avonds is er altijd wel iemand die nog een keer vers loopt. Ik heb geen idee hoeveel colli wij hebbenquote:Op maandag 3 januari 2011 22:52 schreef NJ het volgende:
Dat is alleen houdbaar hè. Vers vullen we 's ochtends.
Wat wou je anders, je norm niet halen en erbij zeggen dat je je medewerkers niet goed aanstuurt?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:01 schreef NJ het volgende:
Dus jij zet onrealistische vulnormen neer waardoor je medewerkers in hun eigen tijd door moeten werken zodat jij je budget kan halen?
De OPWUnorm is zo vastgesteld dat het gewoon mogelijk moet zijn om die te halen met een normale planning. Het consequent naaien van je medewerkers en / of het uitbetalen van bergen overuren doen op de lange termijn nog minder goed.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat wou je anders, je norm niet halen en erbij zeggen dat je je medewerkers niet goed aanstuurt?
Nee, dat zijn ze niet en dat is nou net de grap. Ze zouden het moeten zijn, maar ze zijn het niet. Als jij of ik ga vullen halen we echt wel 100 colli per uur op pak 'm beet de AGF. Maar wetende dat je je team moet vullen met veelal schoolgaanden, dan worden ze ineens een stuk minder realistisch.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:05 schreef NJ het volgende:
[..]
De OPWUnorm is zo vastgesteld dat het gewoon mogelijk moet zijn om die te halen met een normale planning. Het consequent naaien van je medewerkers en / of het uitbetalen van bergen overuren doen op de lange termijn nog minder goed.
Als je niet in staat bent om een ploeg normaal aan te sturen met de normen die je tot je beschikking hebt, maar je moet verlagen tot frauduleuze praktijken, dan wordt het toch echt eens tijd om te kijken of je wel geschikt bent als teamleider.
Iddquote:Op maandag 3 januari 2011 22:41 schreef NJ het volgende:
[..]
Met z'n drieën?.
Hoeveel colli krijg je op een avond binnen?.
Maar 2 mensen voor vers, en 2 magazijnmannen? Wat is dat voor heldenwinkel? Ik ben tot en met deze week ruim een jaar magazijnman geweest. Storend gewoon hoezeer de leiding totaal niet naar je advies luistert, puur vanwege het feit dat ze ouder zijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:22 schreef blckbb het volgende:
[..]
IddWij staan op een doordeweekse dag gewoon met 8-9 vullers + 2 mensen voor vers + 2 magazijnmannen en 1 of 2 teamleiders. En dan word Drogmetica sochtends pas gevuld
Dat geldt voor bierfris niet anders. Als je 200 colli binnenkrijgt, krijg je waarschijnlijk 8 dozen bananen, 4 kisten komkommers, 2 rics, wat appels en citrus en de rest losse meuk. Daar kun je echt wel een norm op zetten.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vulnorm voor AGF kan je eigenlijk niet echt berekenen vind ik persoonlijk! Als je van iets 10 colli binnenkrijgt dan vult dat weer heel anders dan dat je van 10 verschillende producten 1 colli binnenkrijgt!
Jep, 2 mensen. En meer is er volgens mij ook niet nodig. Ik heb het ook alleen over de avond he, dan is er ook niet zoveel vers.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 02:15 schreef Froop het volgende:
[..]
Maar 2 mensen voor vers, en 2 magazijnmannen? Wat is dat voor heldenwinkel? Ik ben tot en met deze week ruim een jaar magazijnman geweest. Storend gewoon hoezeer de leiding totaal niet naar je advies luistert, puur vanwege het feit dat ze ouder zijn.
Bij ons moet er gewoon 1 iemand op magazijn staan anders is het een zooitje, en nog bezuinigen ze die ene persoon eruit. Ik denk ook omdat we over een maand gaan verbouwen maar dan nog. Heb je vulling tot 21 uur, dan sluiten we ook, en tot 21 uur is ook de werktijd, kan je daarna ook nog eens flessenband gaan doen etc..quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:09 schreef blckbb het volgende:
[..]
Jep, 2 mensen. En meer is er volgens mij ook niet nodig. Ik heb het ook alleen over de avond he, dan is er ook niet zoveel vers.
Hier zijn we meestal wel op tijd klaar, maar 9/10 keer is het fluiten naar je overuren hoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:16 schreef Casboy het volgende:
Is onbetaald werken niet strafbaar?
En volgens mij zijn wij ook 1 van de weinigen die 22:00+ klaar zijn.
En als we dan als we dan overwerken tot 21.40, dan krijgen we maar tot 21.30 uitbetaald, dus vaak laten ze ons als het 21.33 uur is nog ff tot 21.43 spiegelen en dan moeten we meteen uitklokken want dan telt het nog bij dat eerste half uurquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:43 schreef Silverstone het volgende:
Doen ze bij jullie echt allemaal zo raar met die uren joh? Wij krijgen gewoon uitbetaald tot de tijd dat we klaar zijn, en dat is maar goed ook want ik zou het niet pikken als ik onbetaald moest overwerken. Lijkt mij ook dat dat wettelijk niet mag?
Leeftijdsracismequote:Op woensdag 5 januari 2011 09:13 schreef blckbb het volgende:
Zo, vandaag precies 2 jaar geleden dat ik aangenomen werd.
Half jaartje gespiegeld en sindsdien in de vulploeg.
Nu nog een jaartje te gaan want aan een 3e contractverlenging doen ze er niet eh
Ze kunnen je toch als laatste contract een 1.5 jaar contract geven?quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:13 schreef blckbb het volgende:
Zo, vandaag precies 2 jaar geleden dat ik aangenomen werd.
Half jaartje gespiegeld en sindsdien in de vulploeg.
Nu nog een jaartje te gaan want aan een 3e contractverlenging doen ze er niet eh
Kostenmanagement, gebaseerd op wetgeving die het mogelijk maakt.quote:
Staat er niet..quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:06 schreef UncleSam het volgende:
Dat is alleen bij wijze van hoge uitzondering. Er moet op het contract ook een reden worden genoemd waarom dit vierde contract wordt aangeboden. Bijv: overbruggingsperiode tussen AH en start nieuwe opleiding oid.
Nope, hier krijg je alleen een 3e contractverlenging als je teamleider word / de ambitie hebt om teamleider te worden. En dat word/heb ik nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als jij van grote toegevoegde waarde bent dan doen ze tegenwoordig niet zo moeilijk meer hoor.
En wat je verstaat onder grote toegevoegde waarde, dat mag je zelf invullen, dat is voor iedereen weer anders!
stervende? half-dood?quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef piepkuiken21 het volgende:
hoe ziek moet je zijn om je ziek te melden? ik zit achter de kassa heb al 2 weken geen stem en koorts en nog vinden ze me niet ziek genoeg
Pff bij ons zijn ze ook zo erg. Voor 10 uur moet je je ziekmelden. En raak je onverhoops in de middag ziek (terwijl je in de avond moet werken): pech, mag je zelf een vervanger regelenquote:Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef piepkuiken21 het volgende:
hoe ziek moet je zijn om je ziek te melden? ik zit achter de kassa heb al 2 weken geen stem en koorts en nog vinden ze me niet ziek genoeg
Je moet je ziek melden wanneer jij dat nodig vindt. Zij kunnen dat niet bepalen, jij echter wel.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:00 schreef piepkuiken21 het volgende:
Doorbetaald? Niet zeker?quote:Op donderdag 6 januari 2011 01:20 schreef Dagoduck het volgende:
Wij gaan 5 februari supermegagrote verbouwing doen3 weken dicht
Denk het nietquote:
En dat is dus zo klote aan een bijbaantje hebben daar in dat gevalquote:
Met MVP volgens mijquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:34 schreef bigbass het volgende:
Als je een contract hebt van een x aantal uur per maand dan moet je die uren wel kunnen maken, als je er op aandringt zal je waarschijnlijk bij een filiaal in de buurt aan de slag kunnen. Dat was bij ons ook zo, maar ze houden het stil omdat ze anders een hoop extra gedoe hebben
Maandag weer salaris
Oh datquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:23 schreef blckbb het volgende:
[..]
Je medewerkersvoordeel 75-euro-per-kwartaal
Ik dacht van wel?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:34 schreef j95 het volgende:
Weet iemand of dat maandag al is of toch niet? Kan het wel gebruiken
Voordat hier dadelijk weer een hele discussie over losbarst... Het volgende bericht dateert van 16 november j.l.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:34 schreef j95 het volgende:
Weet iemand of dat maandag al is of toch niet? Kan het wel gebruiken
Je krijgt dus pas in februari (want aankomende salaris betreft periode 13-2010) de personeelskorting uitbetaald van 4 maanden, waardoor deze dus (mogelijk) iets hoger uit kan vallen dan 75 euro.quote:Onjuiste kwartaalberekening van MVP
Bij de verwerking van de gegevens over kwartaal 3 van het Medewerker Voordeel Plan (personeelskorting) zijn door een fout de bestedingen van de maand september niet meegenomen. Dit betekent dat de uitbetaalde korting over boodschappen bij Albert Heijn lager kan zijn dan verwacht.
De gemiste korting van de maand september wordt samen met de korting van kwartaal 4 uitbetaald met de salarisbetaling van periode 1-2011.
Nee, je leest het niet goed het word uitbetaald met de periode 1-2011. Dat is dus bij je salaris van Februariquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:37 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Voordat hier dadelijk weer een hele discussie over losbarst... Het volgende bericht dateert van 16 november j.l.
[..]
Je krijgt aankomende maandag dus personeelskorting uitbetaald van 4 maanden, waardoor deze dus (mogelijk) iets hoger uit kan vallen dan 75 euro.
Je hebt gelijk. Heb het ff aangepast in m'n eerdere postquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:42 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Nee, je leest het niet goed het word uitbetaald met de periode 1-2011. Dat is dus bij je salaris van Februari
Dat inderdaad, nog een maandje wachten dus.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:42 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Nee, je leest het niet goed het word uitbetaald met de periode 1-2011. Dat is dus bij je salaris van Februari
Bij ons zijn ze uitverkocht en vandaag ook niet binnen gekomen, voorraad bleek ook flink verkeerd te staan. Zelfde voor kipfilet, nog 7 pakjes (39 volgens de terminal).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:33 schreef Etsu het volgende:
Boulognes. Klotebroden zijn dat. Heb vanmiddag 7 ovens in één uur verkocht, echt niet normaal. Was niks anders aan het doen dan boulogne snijden.
Dit dus. Heb hele dag school, dus kan pas vanavond kijken.quote:Op zondag 9 januari 2011 10:38 schreef Paxcon het volgende:
Benieuwd wat ik deze maand heb verdiend...
Ja, ik vond het erg storend!quote:Op maandag 10 januari 2011 18:25 schreef Mark-Hgl het volgende:
Had iemand vandaag trouwens nog last van de verstoringen op de DC's waardoor diverse afleverstromen HB/Vers niet geleverd konden worden?
Ik ging er na een berichtje op Plaza al vanuit dat we vanmorgen maar 500 van de 1200 colli houdbaar zouden krijgen, alles werd echter keurig geleverd.
Wij hebben zeer weinig binnen gekregen en er vielen vanavond ook al flink wat gaten.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:25 schreef Mark-Hgl het volgende:
Had iemand vandaag trouwens nog last van de verstoringen op de DC's waardoor diverse afleverstromen HB/Vers niet geleverd konden worden?
Ik ging er na een berichtje op Plaza al vanuit dat we vanmorgen maar 500 van de 1200 colli houdbaar zouden krijgen, alles werd echter keurig geleverd.
Nee, dat mag niet. Ontslag op staande voet mag alleen bij gegronde reden en moet DIRECT zijn (vandaar staande voet). Je mag enkel een korte periode uitstellen om juridisch advies in te winnen.quote:
Ja ik ben dus geschorst, was ik er bij vergeten te vertellen, sorry...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:41 schreef NJ het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Ontslag op staande voet mag alleen bij gegronde reden en moet DIRECT zijn (vandaar staande voet). Je mag enkel een korte periode uitstellen om juridisch advies in te winnen.
Als deze situatie daadwerkelijk grond was geweest voor ontslag op staande voet, hadden ze dat direct moeten doen en jou niet de gelegenheid geven om het op te lossen.
Inderdaad, ik mag niet eens geschorst worden voor dit geval. Ik hoop niet dat ik dit soort dingen op tafel hoef te gooien, want het komt de onderlinge verstandshouding niet ten goede, maar altijd handig om achter de hand te hebben...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:42 schreef Dipstaart het volgende:
Lucros is geschorst op grond van artikel 18:1 lid c van de huidige CAO.
Dit terwijl hier absoluut geen sprake van is (namelijk ziek geweest, maar niet ziek gemeld). Dit is echter geen reden tot ontslag (art. 7:678 BW). Zeker niet gezien het feit dat dit het pas het eerste akkefietje is wat er speelt.
Zijn AH gooit het nu echter niet op dat ene feit dat hij zich niet ziek gemeld heeft (daar waar het eigenlijk allemaal om draait), maar op zijn privésituatie, waarvan ze vinden dat hij die moet veranderen.
Ik heb door omstandigheden en door de zaterdagen die uitvielen door de feestdagen deze periode maar 8 (quote:Op maandag 10 januari 2011 17:54 schreef blckbb het volgende:
Kleine 115 euro, maar heb deze maand niet zo gek veel gewerkt (22 uur, werk normaal gesproken 30+ uur)
die zaterdagen krijg je gewoon uitbetaald, mits je van de 10 zaterdagen daarvoor minimaal 4 zaterdagen hebt gewerkt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:17 schreef Marissaatje het volgende:
[..]
Ik heb door omstandigheden en door de zaterdagen die uitvielen door de feestdagen deze periode maar 8 () uur gewerkt en gewoon alsnog 125 eurootjes haha chill!
Je basisloon is 3.54, maar door alle extra's kom je op een hoger loon uit (het all-in loon dat op de website van de ah staat). Dit bedrag staat niet op je loonstrookje maar is dus onderverdeeld onder verschillende onderdelen op je loonstrookje zoals voorschot winstuitkering, en uitbetaling vakantiegeld.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:18 schreef bb-boy94 het volgende:
Ik neem aan dat 'gewerkte uren' je uurloon zou moeten zijn?
En stel dat onder het kopje 'gewerkte uren' dan 3,54 staat, wat moet ik dan doen want dan snap ik het helemaal niet.
Of staat er ergens anders (onder een andere kopje) op je salarisstrook hoeveel je p/u verdient?
Ik zeg ook niet dat het uursalaris van de website niet klopt, ik zeg dat wat op mijn contract staat (3,54) niet klopt, terwijl ik dus 4,71 hoor te krijgen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:05 schreef OVWKG het volgende:
een fulltimer krijgt al de "extra's" 1 kéér per jaar uitbetaald,...winstuitkering in december,...vakantiegeld in mei,..ADV in tijd. alle kort partimers krijgen dit elke maand al bij hun salaris. Je hoeft hier dus niet het hele jaar op te wachtten.
Dit alles bij elkaar, geeft een brutosalaris wat ongeveer 32 of 33 % hoger is dan normaal. dan kom je dus op dit salaris. op je loonstrook staat : ADV uren uitbetaald kpt,....vakantie uren uitbetaald kpt,...afrekenen tvt uren,...voorstchot wuk kpt,..voorschot vak toeslag kpt
Dus het uursalaris van de website klopt wel,...het is alleen een optelsom van al de extra's die je krijgt.
Het klopt wel, maar je snapt het gewoon niet. En je leest niet wat we in dit topic zeggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:41 schreef bb-boy94 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het uursalaris van de website niet klopt, ik zeg dat wat op mijn contract staat (3,54) niet klopt, terwijl ik dus 4,71 hoor te krijgen.
Ja die heb ik 4 weken geleden toen ik voor het eerst begon ingevuld, ondertekend en ingeleverd bij m'n leidinggevende.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:57 schreef ikbenschipper het volgende:
@bb-Boy94:Heb je een loonbelastingverklaring ingevuld?
Zo ja, bestaat de kans dat die nog niet verwerkt is en dat je dus belasting hebt betaald.
Zo nee, betaal je belasting, dit kan je via de belastingdienst weer terug vragen.
Dit kan een verschil van+/- 33% (eerste schijf) verklaren. Wacht dus even je loonstrookje af (of als je al een plaza log-inn hebt kijk daar even)
Ik snap jullie helemaal, alleen het probleem is dat ik NOG geen salarisstrook heb gekregen..quote:Op woensdag 12 januari 2011 01:39 schreef NJ het volgende:
[..]
Het klopt wel, maar je snapt het gewoon niet. En je leest niet wat we in dit topic zeggen.
Vraag gewoon even aan een teamleider of hij je salarisstrook uit wil leggen.
De laatste periode (periode 12 volgens mij) Ik hoorde dat er ook een periode 13 is, maar dat snap ik niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:09 schreef Dipstaart het volgende:
Dat ja
En over welke periode reken je dan bb-boy64? 6 december tot en met 2 januari?
Die krijg je vrijdag met de posttas.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:00 schreef bb-boy94 het volgende:
[..]
Ik snap jullie helemaal, alleen het probleem is dat ik NOG geen salarisstrook heb gekregen..
Misschien dat die nog niet verwerkt is en dat daardor een verschil ontstaat. Zodra je je lonstrook hebt kunnen zullen we dat merkenquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:00 schreef bb-boy94 het volgende:
[..]
Ja die heb ik 4 weken geleden toen ik voor het eerst begon ingevuld, ondertekend en ingeleverd bij m'n leidinggevende.
Er zijn 13 periodes, jij praat over periode 13.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:02 schreef bb-boy94 het volgende:
[..]
De laatste periode (periode 12 volgens mij) Ik hoorde dat er ook een periode 13 is, maar dat snap ik niet.
En de 10e kreeg ik m'n loon.
Oke nou snap ik het.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:48 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Misschien dat die nog niet verwerkt is en dat daardor een verschil ontstaat. Zodra je je lonstrook hebt kunnen zullen we dat merken
[..]
Er zijn 13 periodes, jij praat over periode 13.
We hebben namelijk 52 weken in een jaar. Iedere periode van 4 weken krijg je salaris. 52 : 4 = 13 periodes. Zodoende kom je dus op 13 periode.
Ik snap wat jij bedoeld maar het probleem is dat ik het all in loon het 1e maand (dus in m'n proeftijd) niet gekregen heb..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:05 schreef OVWKG het volgende:
een fulltimer krijgt al de "extra's" 1 kéér per jaar uitbetaald,...winstuitkering in december,...vakantiegeld in mei,..ADV in tijd. alle kort partimers krijgen dit elke maand al bij hun salaris. Je hoeft hier dus niet het hele jaar op te wachtten.
Dit alles bij elkaar, geeft een brutosalaris wat ongeveer 32 of 33 % hoger is dan normaal. dan kom je dus op dit salaris. op je loonstrook staat : ADV uren uitbetaald kpt,....vakantie uren uitbetaald kpt,...afrekenen tvt uren,...voorstchot wuk kpt,..voorschot vak toeslag kpt
Dus het uursalaris van de website klopt wel,...het is alleen een optelsom van al de extra's die je krijgt.
nee.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:55 schreef bb-boy94 het volgende:
[..]
Is dat misschien de 2e maand of pas als je een halfjaarcontract hebt ofzo?
Is het misschien zo dat je de 1e maand niet met een all in loon betaald wordt maar met de zogenaamde 'basisloon'?
Zelf ga ik er niet aan meedoen. Mij te risicovol op dit moment.quote:Beste supermarkt medewerker,
Het afgelopen jaar heb je een reactie gegeven over het niet naleven van de supermarkt-cao in jouw winkel en in jouw situatie.
Dit najaar heb ik opnieuw een onderzoek laten doen naar de naleving van de cao supermarkten en het blijkt dat er nog steeds niet veel veranderd is.
N.a.v. het opnieuw uitgevoerde onderzoek naar naleving van de cao in de supermarkten ben ik benaderd door een Tv-programma. Dat programma wil op tv laten zien dat het soms (erg) fout gaat in supermarkten. Ik werk daar aan mee omdat ik wil laten zien dat dit gebeurd en ik zo mogelijk werkgevers onder druk kan zetten om voor jullie wel goede afspraken te maken.
Graag wil het Tv-programma medewerkers spreken die meemaken dat de cao niet nageleefd wordt en kunnen vertellen wat de realiteit van vandaag is m.b.t. werken in de supermarkt. Zij zijn op zoek naar de zaken die niet goed gaan als illustratie van mijn onderzoek. Bv. het niet betalen van het afhelpkwartiertje, geen toeslagen krijgen, eerder naar huis gestuurd worden en niet betaald worden, ADV of vakantie inleveren als je ziek bent, wel werken, niet betaald worden, etc, etc. Ook het nakomen van de veiligheidsafspraken in de cao vallen hieronder; hebben jullie wel een training gehad, wat is er gebeurd n.a.v. de week van de veiligheid, etc.
Ik zou jullie willen vragen of als jullie dergelijke ervaringen hebben dat ook op TV willen vertellen.
Dat kan je volledig in beeld doen, maar ik raad jullie dat af als je nog werkt bij de supermarkt en je, je baan wil behouden. Werk je er niet meer, maar heb je wel een verhaal, dan laat ik het aan jou over of je, je verhaal kwijt wil. Maar het Tv-programma wil erg graag jouw verhaal horen en is ook bereid dat volledig anoniem te doen; niet herkenbaar in beeld en met eventueel een vervormde stem.
Zou jij je verhaal willen doen m.b.t. het niet-naleven van de cao, eventueel in volledige anonimiteit? Of ken je mogelijk een collega die dat zou willen doen? Door dit TV-programma help je ook mee het werken in de supermarkt beter te maken.
Mocht je interesse hebben, dan hoor ik dat graag van je. Dat kan op dit e-mailadres (f.monsma@cnvdibo.nl) of per telefoon: 023 - 5670615.
Uiteraard wordt jou reactie vertrouwelijk behandeld als je dat aangeeft.
Ik hoop van je te horen!
Met vriendelijke groet,
Fedde Monsma
CAO-onderhandelaar
CNV Dienstenbond
Je kan als je geen zin hebt om naar je tl te gaan (weet ik waarom jedat niet zou willen) Ook je loonstrook even posten + de gewerkte dagen en uren.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:55 schreef bb-boy94 het volgende:
[..]
Ik snap wat jij bedoeld maar het probleem is dat ik het all in loon het 1e maand (dus in m'n proeftijd) niet gekregen heb..
Is dat misschien de 2e maand of pas als je een halfjaarcontract hebt ofzo?
Is het misschien zo dat je de 1e maand niet met een all in loon betaald wordt maar met de zogenaamde 'basisloon'?
Vertel! Wat en hoe gaan ze dat doen?quote:
Nóg minder uren inplannen. En we hebben nu al gaten in het rooster, en ze willen er nog meer.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:58 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Vertel! Wat en hoe gaan ze dat doen?
Wij hebben al 2 bezuinigingsrondes gehad. Gezien het nieuwe jaar zal het me niet verbazen dat er weer eentje op komst is.
Dit is waarom ik AH minder begin te vinden. Er wordt steeds meer bezuinigd op winkelpersoneel.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nóg minder uren inplannen. En we hebben nu al gaten in het rooster, en ze willen er nog meer.
Vorige week zaterdag stond 1 18-jarige op brood, met 2 15-jarigen. Werkt voor geen meter.
Jullie worden tot kwart over ingepland en uitbetaald?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:50 schreef Etsu het volgende:
Lol, vandaag weer iets bizars meegemaakt..
Ik sta op brood/deli, we staan tot 20:15 ingepland.. als we bv om 20:00 klaar zijn, dan MOETEN we een kwartier helpen met vakkenvullen. Ondertussen zie ik al die vakkenvullers naar huis gaan.
We staan ingepland voor brood/deli, we zorgen dat het daar schoon is & de rest van de taken gedaan worden, niet ons probleem als houdbaar hele tijd zit te beppen en langzaam werkt, want dat kunnen wij ook heel erg goed zodat wij nét om kwart over 8 klaar zijn.
Nee, want gisteren ben ik gewoon weggegaan.. Maar als ze volgende week weer moeilijk over doen en dat we mee moeten helpen, ga ik er wel iets van zeggen.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:05 schreef OVWKG het volgende:
ik denk dat het niet erg is om met elkaar de winkel klaar te krijgen,....maar als er al vulploegers weg gaan terwijl de vulling nog niet af is,....dan is het raar dat jullie moeten blijven. neem aan dat je dit wel even gemeld hebt??
Met jeugdlonen wordt het verschil in salaris tussen een 15 en 20 jarige bedoeld?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:34 schreef ikbenschipper het volgende:
De CAO onderhandelingen zitten er weer aan te komen. Meepraten is heel belangrijk voor een betere CAO. Want wij willen toch ook die 2% hebben?
FNV bondgenoen heeft nu een speciaalforum waarop je mee kan praten over de CAO. www.supermarkt.forum2go.nl heb jij een mening geef hem dan hier voor JOUW CAO. "Gewoon goed werk" is het motto.
Ik hoop dat iedereen zijn mening geeft, samen zijn we sterk en dan praten we tenminste NAMENS een ieder.
Inzet van dit jaar onderander, (gedeeltelijke) afschaffing jeugdlonen, Loonsverhoging van 2% en Toeslagen voor iedereen of je nu een 1 of 40 uur in de week werkt.
De toeslagen krijgen part-timers ook alleen als er boven de 12 uur per week gewerkt wordt.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:22 schreef bigbass het volgende:
[..]
Met jeugdlonen wordt het verschil in salaris tussen een 15 en 20 jarige bedoeld?
En wat voor toeslagen missen we als part-timers dan?
Ja.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:08 schreef bb-boy94 het volgende:
Ooh ik snap het al.. ik heb wel het all in loon gekregen maar het probleem is dat er veeeeeels te veel loonheffing eraf getrokken is!
27 euro namelijk..
van de 86..
Hoe kan dit?
Heeft dit te maken met de loonbelastingverklaring?
Laatste salarisstrookje periode 12/13 nemen.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:45 schreef blckbb het volgende:
Weet iemand wanneer de jaaropgaaf verschijnt?
Okquote:Op maandag 17 januari 2011 22:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
Laatste salarisstrookje periode 12/13 nemen.
Dat gebeurde bij mij toen ik kwam werken, na een paar maanden werd het recht gezet en kreeg ik alles meteen terug.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:08 schreef bb-boy94 het volgende:
Ooh ik snap het al.. ik heb wel het all in loon gekregen maar het probleem is dat er veeeeeels te veel loonheffing eraf getrokken is!
27 euro namelijk..
van de 86..
Hoe kan dit?
Heeft dit te maken met de loonbelastingverklaring?
Klopt. De medewerkers voordeelpas. Deze krijg je automatisch. Volgens mij wel pas na je proeftijd, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:13 schreef Kasa het volgende:
Hoi, een vraagje.
Ik werk bij de Ah 2 weken en ik heb ergens gelezen over een pasje die je kan krigen -> en als je genoeg heb gespaard dan krijg je elke 3 maanden 75 euro extra samen met je loon. Is dat waar? Krijg het iedereen? Moet ik het vragen of krijg ik het automatisch?
tnx in adv
De passen worden verstuurd met de posttas op de 2de vrijdag van de maand waarop je in dienst bent gekomen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:09 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Klopt. De medewerkers voordeelpas. Deze krijg je automatisch. Volgens mij wel pas na je proeftijd, maar dat weet ik niet zeker.
Franchise zeker ofzo?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:02 schreef FlinkeNaam het volgende:
Wij moeten gewoon kassabonnen inleveren (waarbij een bonuskaart gebruikt is).
Haha ik heb ook een velletje besteld!quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:07 schreef tinoburg het volgende:
Afgelopen week zelf voetbalplaatje gemaakt op de site met de codes van het AHA blad.
Mailtje gekregen dinsdag dat over 2 werkdagen mijn 5plaatjes klaar zouden liggen bij het opgegeven filiaal.
Kom ik daar net bij de servicebalie, weet die muts van niets.''voetbalplaatjes beginnen pas volgende week'' , mail erbij actie uitgelegd. belt collega, ''nee is pas vanaf maandag'' wtf! waarom die mail van de AH fotoservice dan?
Werk zelf bij ''onze'' bezorgservice'' dus heb weinig tot geen connectie met wel filiaal dan ook, behalve als ik prive boodschappen doe.
Ik wil mijn mooie plaatjes:(
Er ging bij mij wat tijd overheen, al ben ik niet zeker of ik het meteen heb doorgegeven. Ik kreeg iig na 5x salaris alles in een klap terug.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:16 schreef bb-boy94 het volgende:
Kan iemand mij helpen?
Ik werk sinds een maand bij de Albert Heijn en de eerste keer moest ik een loonbelastingverklaring invullen. Hier had ik ingevuld dat ik loonheffingskorting wou. Op mijn loonstrook staat dat er geen loonheffingskorting is toegepast terwijl ik dit wel had aangegeven. De eerste werkdag had ik die loonbelastingverklaring bij mijn teamleider ingeleverd zodat hij em kon opsturen, dit is zo te zien dus niet gebeurd.
Daardoor is er ook 33% van mijn loon afgetrokken, wat ik dus niet wou
.
Wat kan ik hieraan doen? Mijn teamleider vragen hoe dit komt? Kan ik de volgende periode gewoon een loon krijgen waar wel loonheffingskorting is toegepast? Hoe moet ik dit dan doen?
En is dit de schuld van de albert heijn ofniet?
Ook bij de Albert Heijn ofniet?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:25 schreef bigbass het volgende:
[..]
Er ging bij mij wat tijd overheen, al ben ik niet zeker of ik het meteen heb doorgegeven. Ik kreeg iig na 5x salaris alles in een klap terug.
Bij de Ah ja.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:29 schreef bb-boy94 het volgende:
[..]
Ook bij de Albert Heijn ofniet?
En waarom maakt de Albert Heijn dit soort fouten?
gast, ga gewoon naar je teamleider en vraag hoe het zit. Wij kunnen dat van een afstand toch ook niet zien.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:29 schreef bb-boy94 het volgende:
[..]
Ook bij de Albert Heijn ofniet?
En waarom maakt de Albert Heijn dit soort fouten?
Als jezelf geen actie onderneemt zul je over periode 2 ook gewoon weer belasting betalen. Dus in plaats van dit topic vol te spammen kun je beter ff naar je TL toe gaan..quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:47 schreef bb-boy94 het volgende:
Kan ik dan nog wel in de 2e periode en daarna mijn 'gewone' loon (met loonheffingskorting) krijgen?
Of moet ik helemaal opnieuw zo'n loonbelastingverklaring invullen en opsturen?
Voor periode 1 van 2011 kan het zijn dat het alsnog geregeld is. Wat kan je het beste nu doen voor de zekerheid nog een keer even z'n formulier invullen. Misschien is het niet aangekomen bij Accounting Plaza (het bedrijf dat het voor AH verwerkt). Het is niet veel werk vraag je teamleider even om je te helpen is het makkelijkste.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:47 schreef bb-boy94 het volgende:
Kan ik dan nog wel in de 2e periode en daarna mijn 'gewone' loon (met loonheffingskorting) krijgen?
Of moet ik helemaal opnieuw zo'n loonbelastingverklaring invullen en opsturen?
haha is nie erg hoor, maar deze jongeman wil wel heeel erg grappig zijn:)quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:06 schreef einschtein het volgende:
Doe eens even normaal, hij wil gewoon wat informatie inwinnen.
Vloerstickers plakken, houders voor de voetbalplaatjes vouwen, raamstroken, actiekaartjes en ik zag nog twee worpen. Wordt leuk morgen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:14 schreef einschtein het volgende:
Ah, morgenavond weer thema-avond.
Voetbalplaatjes!![]()
Friesbiljetten
Wij hadden geen vloerstickers. Raamstroken zouden er wel bij zitten, zaten er echter niet bij.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:29 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Vloerstickers plakken, houders voor de voetbalplaatjes vouwen, raamstroken, actiekaartjes en ik zag nog twee worpen. Wordt leuk morgen.
Wij zijn aan het verbouwen, we hebben niet eens ramenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 21:20 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wij hadden geen vloerstickers. Raamstroken zouden er wel bij zitten, zaten er echter niet bij.
Willen we half 9 weg gaan, zit een strook van de nachtkoeling vast. We hebben 'm maar naar beneden getrokken. Moet ik maandag maar even een monteur bellen.
Ik kan je wel vertellen dat de ochtenden hier van 06 of 06.30 tot 8 zijn, mits vulploegmedewerker. (verschilt per dag).quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:56 schreef levanteudtherevival het volgende:
Vraagje van een toekomstig collega,
Op het sollicitatieformulier staan de vakjes Ochtend/Middag/Avond, maar wat verstaan ze precies onder die dagdelen, ik begrijp dat avond wss tot eind is maar wanneer begint 'middag' en eindigt die, en wanneer begint avond? Of word dat pas bepaald bij een eventueel gesprek?
Hangt maar net van het filiaal af. Ligt er meestal aan wanneer de vracht binnen komt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:56 schreef levanteudtherevival het volgende:
Vraagje van een toekomstig collega,
Op het sollicitatieformulier staan de vakjes Ochtend/Middag/Avond, maar wat verstaan ze precies onder die dagdelen, ik begrijp dat avond wss tot eind is maar wanneer begint 'middag' en eindigt die, en wanneer begint avond? Of word dat pas bepaald bij een eventueel gesprek?
Programmeer het nummer gewoon in. Ik neem nooit op als ze bellen. Ze kunnen me wat.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:00 schreef blckbb het volgende:
buh. Zijn er meerdere bijbaanmensen hier die ook zovaak gebeld worden om in te vallen?
Dat ik al 7.5-10 uur in de week werk als 17-jarige schijnt niet mee te tellen blijkbaar
Doe ik ook wel, en dat andere (te vaak) eigenlijk ook nietquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:04 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Programmeer het nummer gewoon in. Ik neem nooit op als ze bellen. Ze kunnen me wat.
Gewoon zeggen dat je momenteel druk bezig bent met school, en dat je school voor werk gaat. Als je een beetje normale teamleiders hebt accepteren ze dat wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:06 schreef blckbb het volgende:
[..]
Doe ik ook wel, en dat andere (te vaak) eigenlijk ook nietMja ik vind het wel redelijk onbeleefd om 't niet te doen.
Maargoed als ik niet kan neem ik ook niet meer op. En een ''echt geen zin'' werkt ook averechts
Tsja, dat zeg ik ze heel veel maar op gegeven moment zeggen ze dan ''Dat is al de zoveelste keer dat ik dat hoor''..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:58 schreef Froop het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je momenteel druk bezig bent met school, en dat je school voor werk gaat. Als je een beetje normale teamleiders hebt accepteren ze dat wel.
Dan zeg je dat zij de planningen beter moeten maken, niet jouw fout dat ze je extra nodig hebben. Alleen de weken voordat je contract afloopt zou ik er iets voorzichtiger mee zijnquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:00 schreef blckbb het volgende:
[..]
Tsja, dat zeg ik ze heel veel maar op gegeven moment zeggen ze dan ''Dat is al de zoveelste keer dat ik dat hoor''..
Tsja het is ook gewoon zo
Ik werkte soms 20 uur in de week. Prima.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:00 schreef blckbb het volgende:
buh. Zijn er meerdere bijbaanmensen hier die ook zovaak gebeld worden om in te vallen?
Dat ik al 7.5-10 uur in de week werk als 17-jarige schijnt niet mee te tellen blijkbaar
Tsja maar er zijn ook 17-jarigen die veel andere dingen te doen hebbenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik werkte soms 20 uur in de week. Prima.
17 zat ik op het MBO, 4 dagen in de week les.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:19 schreef blckbb het volgende:
[..]
Tsja maar er zijn ook 17-jarigen die veel andere dingen te doen hebben
Plus dat ik in het zwaarste jaar van VWO zit.
5VWO (zwaarste jaar), 5 dagen in de week les.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
17 zat ik op het MBO, 4 dagen in de week les.
Werkte donderdagavond 16-19
Vrijdag 8-17
Zaterdag 8-17
Dat kan je dan toch gewoon aangeven, zullen zij ook wel begrip voor hebben. Ik heb iig nog geen ASM gehad die er geen begrip voor had als ik niet extra kon werken door school.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:24 schreef blckbb het volgende:
Maargoed daar kan je uren over door discussiëren maar punt is gewoon dat ik geen tijd heb om extra te werken, misschien af en toe zaterdag in de middag maar daar bellen ze dan weer nooit voor
Ik betwijfel het ''begrip'' af en toe een beetje. Ene moment lijken ze er begrip voor te hebben, volgende keer is het dat je altijd afzegt omdat je altijd bezig bent met schoolquote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:31 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dat kan je dan toch gewoon aangeven, zullen zij ook wel begrip voor hebben. Ik heb iig nog geen ASM gehad die er geen begrip voor had als ik niet extra kon werken door school.
Daar heb ik echt zo'n hekel aan, als ik mensen extra bel. Dat je hele verhalen te horen krijgt over wat er wel niet gebeurd is of nog moet gebeuren. Ik wil gewoon ja of nee horen en ik reken die persoon echt niet op het antwoord af.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:58 schreef Froop het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je momenteel druk bezig bent met school, en dat je school voor werk gaat. Als je een beetje normale teamleiders hebt accepteren ze dat wel.
Als je dadelijk ziet met wat voor een mongolide Polen je gaat samenwerken valt het allemaal best mee.quote:Op woensdag 2 februari 2011 07:57 schreef Cameron35 het volgende:
Hey mensen,
Ik ben aangenomen door Tempo Team voor een fulltime baan als Orderpicker @ AH DC Delfgauw. Ik ben 18 jaar, na 1e jaar HBO gestopt om ff wat geld te verdienen. Ik heb 4 maanden bij Lidl gewerkt, maar ik wou fulltime
Na de rondleiding in de DC was ik eigenlijk een beetje bang omdat je te maken hebt met strikte normen die je moet halen en geen fouten etc etc... vergeleken met de supermarkt is dit echt....werk.
of valt alles allemaal wel mee en maak ik me zorgen om niets?
Nou, dan ben jij een van de weinigen die daarmee genoegen neemt en geen rare gevoelens gaat kweken...quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:24 schreef NJ het volgende:
[..]
Daar heb ik echt zo'n hekel aan, als ik mensen extra bel. Dat je hele verhalen te horen krijgt over wat er wel niet gebeurd is of nog moet gebeuren. Ik wil gewoon ja of nee horen en ik reken die persoon echt niet op het antwoord af.
Alleen het mes snijdt natuurlijk wel aan twee kanten. Mensen die altijd extra komen, staan ook hoger op de lijst voor vakantiewerk. En bij die mensen ben je als TL ook soepeler als ze een keer onverhoopt een dag niet kunnen (en er geen vrij meer voor kunnen vragen).
Fijn dat jij een TL bent die met een ja/nee genoegen neemt, want zo zijn ze hier helaas niet.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:24 schreef NJ het volgende:
[..]
Daar heb ik echt zo'n hekel aan, als ik mensen extra bel. Dat je hele verhalen te horen krijgt over wat er wel niet gebeurd is of nog moet gebeuren. Ik wil gewoon ja of nee horen en ik reken die persoon echt niet op het antwoord af.
Alleen het mes snijdt natuurlijk wel aan twee kanten. Mensen die altijd extra komen, staan ook hoger op de lijst voor vakantiewerk. En bij die mensen ben je als TL ook soepeler als ze een keer onverhoopt een dag niet kunnen (en er geen vrij meer voor kunnen vragen).
ja dat dus.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Fijn dat jij een TL bent die met een ja/nee genoegen neemt, want zo zijn ze hier helaas niet.
''Nee? Waarom niet?''
In april loopt mn 3de contract af, en om weer te solliciteren, moet er 3 maanden tussenin zitten... Toch?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
Kan je niet naar een ander filiaal?
Voor April stoppen, ergens anders naar toe gaan?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:30 schreef Etsu het volgende:
[..]
In april loopt mn 3de contract af, en om weer te solliciteren, moet er 3 maanden tussenin zitten... Toch?
Ik doe vwo, en wil hierna waarschijnlijk rechten doen, verzin maar een baantje.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:41 schreef Renesite het volgende:
Zoek wat meer studiegerelateerd iets.
Kan. Maar ik kijk wel ff verder.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Voor April stoppen, ergens anders naar toe gaan?
Tja, dat is wel een probleem. Zodrá je rechten gaat doen weet ik wel een bijbaantje.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:47 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik doe vwo, en wil hierna waarschijnlijk rechten doen, verzin maar een baantje.
Helaas is het nog geen september. Maar wat dan?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tja, dat is wel een probleem. Zodrá je rechten gaat doen weet ik wel een bijbaantje.
Een bedrijf zoals incasso. Maar utieraard: callcenters.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Helaas is het nog geen september. Maar wat dan?
gefeliciteerdquote:Op zondag 6 februari 2011 15:08 schreef Etsu het volgende:
Goed nieuws!
Ik ben naar een AH XL in de buurt geweest. Heb met de baas daar gesproken, en mijn situatie uitgelegd. Hij zei dat hij gaat kijken of voor mij plek is, en hij gaat mijn baas bellen voor overplaatsing. Dan ga ik gewoon tot mijn contract werken bij hem, en als ik hem beval, kan ik een vast contract krijgen voor 12 uur p/w (ik heb 7 u p/w contract, maar werk vrijwel altijd overheen). Dus ben erg blij mee.
Nu is het nog afwachten op mijn huidige baas of hij mee gaat werken...
Ik laat het jullie weten!
Klinkt goed!quote:Op zondag 6 februari 2011 15:08 schreef Etsu het volgende:
Goed nieuws!
Ik ben naar een AH XL in de buurt geweest. Heb met de baas daar gesproken, en mijn situatie uitgelegd. Hij zei dat hij gaat kijken of voor mij plek is, en hij gaat mijn baas bellen voor overplaatsing. Dan ga ik gewoon tot mijn contract werken bij hem, en als ik hem beval, kan ik een vast contract krijgen voor 12 uur p/w (ik heb 7 u p/w contract, maar werk vrijwel altijd overheen). Dus ben erg blij mee.
Nu is het nog afwachten op mijn huidige baas of hij mee gaat werken...
Ik laat het jullie weten!
¤75 maximaal, dus dan moet je wel voor ¤750 boodschappen doen in 3 maanden oid...quote:Op maandag 7 februari 2011 15:08 schreef j95 het volgende:
Ik heb een vraag. Medewerkersvoordeel is toch 75 euro? Dan snap ik het niet. Ik heb namelijk vorige keer geen 75 euro gehad (eerste keer dat ik het had moeten krijgen), dus ik dacht dat ik dat nu kreeg. Dat heb ik wel gekregen, maar inplaats van 150 euro iets van 85 euro. Hoe kan ik erachter komen hoe dit zit?
Ik heb de vorige keer ook niet gehad, dat moest ik dus nog krijgen.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
¤75 maximaal, dus dan moet je wel voor ¤750 boodschappen doen in 3 maanden oid...
Wij zijn nu aan het verbouwentwee weken dicht
Vandaag, zit hij bij jullie bij het salaris in? Ik werk bij een franchise dus heb salaris altijd op andere data...quote:
Inderdaad, ze komen netjes binnen, worden in de display gezet en gaan 2 weken later net zo netjes weer de kartonpers in...quote:Op maandag 7 februari 2011 15:34 schreef AlexanderC het volgende:
Is iemand de nieuwe design van de receptenkaartjes al opgevallen? Ik vind het wel mooi uitzien, alleen is er bij ons geen hond die die kaartjes meeneemt...
Wij eten bijna nooit via receptenquote:Op maandag 7 februari 2011 19:34 schreef UncleSam het volgende:
Inderdaad, iedereen gebruikt de recepten op internet of in de Appie applicatie.
En dan komt er weer een 5 kilo zware doos binnen..
Volgende uitbetaling - 7 maart -, volgens mij. Er zitten 3 periodes tussen elke MVP-uitbetaling in.quote:
Ah. Mogelijk dus in maart nog een paar eurootjesquote:Op dinsdag 8 februari 2011 07:37 schreef einschtein het volgende:
[..]
Volgende uitbetaling - 7 maart -, volgens mij. Er zitten 3 periodes tussen elke MVP-uitbetaling in.
Ja, die pas heb ik wel gebruikt.. kregen jullie de mvp deze uitbetaling wel?quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:29 schreef UncleSam het volgende:
Heb je wel een MVP pas gebruikt en niet gewoon een Bonuskaart? Meestal duur het ontvangen van die MVP pas al een paar maanden..
Personeelskorting zat er bij deze maand.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:34 schreef Appel. het volgende:
[..]
Ja, die pas heb ik wel gebruikt.. kregen jullie de mvp deze uitbetaling wel?
Of is het pas in maart?
Nog erger, er komen 3!!!! dozen van die bende binnen en we geven er nog geen 1 van uit dus bij binnenkmst gaan er al 2 de karton pers in. Misschien eens een SSC aanmaken voor 2 dozen minder IDEE.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:27 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Inderdaad, ze komen netjes binnen, worden in de display gezet en gaan 2 weken later net zo netjes weer de kartonpers in...
Zwart op wit laten zetten??quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:12 schreef Etsu het volgende:
Nieuws.
Ik word overgeplaatstAs zondag voor kennismaking etc., week 9 overplaatsing, dan werk ik tot aan 't eind van mn contract, en als alles goed en lekker verloopt, krijg ik een vast contract.
Ze kunnen nog altijd besluiten om mij eruit te schoppen als ze vinden dat ik niet goed functioneer hé.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zwart op wit laten zetten??
Ja, maar misschien iets duidelijk laten benoemen welke aspecten dit zijn en de intentie bij ged functioneren laten vastleggen.... Je moet hem nu op ze goede "wil" geloven he ;-)quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ze kunnen nog altijd besluiten om mij eruit te schoppen als ze vinden dat ik niet goed functioneer hé.
Ik kan dat als teamleider gewoon, alleen weten de meeste teamleiders niet he het moet dat is een 2de.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:27 schreef UncleSam het volgende:
Bij je (A)SM langs, TL kunnen het ook niet.
LokAut. Heeft een oranje icoontje. Ik kan het inderdaad ook als TL.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:59 schreef UncleSam het volgende:
Ok vertel maar waar ik (als TL) moet zijn. Volgens mij heeft mijn (A)SM een icoontje die ik niet heb..
Dat kan.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:55 schreef einschtein het volgende:
Kun je met LokAut ook wachtwoord wijzigen? Zo ja, dan is dat genoeg. De (A)SM heeft ook geen speciale deblokkeer functie, die stelt alleen een nieuw wachtwoord in.
He, cool. Heb loonsverhoging gekregen.
Als jij vrig jaar benoemd bent kom je in aanmerkingquote:Op zondag 13 februari 2011 15:18 schreef AHTLVA het volgende:
Weet iemand of TL's die dit jaar de opleiding doen ook in aanmerking komen voor de normtrede (Bij een C-beoordeling of hoger)?
Mijn SM dacht van niet, maar ik hoorde van een SM van een ander filiaal dat dat wel zo was...
Ja vorig jaar na de zomervakantie benoemd, ben nu bezig met de cursus.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:19 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als jij vrig jaar benoemd bent kom je in aanmerking
Dat mag inderdaad niet, je krijgt ook betaald naar de tijd die je werkt en niet naar de hoeveelheid werk die je verzet, maar dat willen ze (vooral bij vakkenvullers) nog wel eens vergeten bij de ah...quote:Op maandag 14 februari 2011 23:12 schreef Paxcon het volgende:
Ik moest vannochtend vakkenvullen (vanaf 06 uur) en ik had om 08.30 les. We hadden handel tot 07.35 en daarna moesten we het pad spiegelen. Wij moesten allebei om 08.30 op school zijn maar we mochten niet weg van de teamleider omdat hij vond dat we langzaam waren. We moesten het dus afmaken.
Het gevolg hiervan is dat ik te laat op school was, en me bij de volgende keer om 08 uur moet melden. Mag dit eigenlijk wel, aangezien ik ook m'n schoolverplichtingen heb?
Werken voordat je naar school gaatquote:Op maandag 14 februari 2011 23:12 schreef Paxcon het volgende:
Ik moest vannochtend vakkenvullen (vanaf 06 uur) en ik had om 08.30 les. We hadden handel tot 07.35 en daarna moesten we het pad spiegelen. Wij moesten allebei om 08.30 op school zijn maar we mochten niet weg van de teamleider omdat hij vond dat we langzaam waren. We moesten het dus afmaken.
Het gevolg hiervan is dat ik te laat op school was, en me bij de volgende keer om 08 uur moet melden. Mag dit eigenlijk wel, aangezien ik ook m'n schoolverplichtingen heb?
Hij moet je dan gewoon die uren uitbetalen, al zal je dan minder ingepland worden in het vervolg en zal je contract waarschijnlijk niet verlengd wordenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:25 schreef einschtein het volgende:
Ik kan hem overigens wel begrijpem dat hij je niet uitbetaald naar je gewerkte aantal uren. Maar daar moet ie dan een hele goede reden voor hebben.
Als jii bijvoorbeeld 3 uur over 90 colli doet, zonder verzachtende omstandigheden. Kan ik het begrijpen dat ie je niet de volle 3 uur uitbetaald.
Deed ik ook altijd. Superchillquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:16 schreef iRemco het volgende:
[..]
Werken voordat je naar school gaat
Tuurlijk, ze moeten. Maar in de praktijk wil het nog weleens anders gaan, wat ik ze eigenlijk niet kwalijk neem.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:28 schreef bigbass het volgende:
[..]
Hij moet je dan gewoon die uren uitbetalen, al zal je dan minder ingepland worden in het vervolg en zal je contract waarschijnlijk niet verlengd worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |