abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90700927
Stuur je eigen bank een mailtje en laat hun het uitzoeken? Heb jij iig ter goeder trouw gehandeld.
dag
pi_90704301
ik zal ze wel even een mail sturen, doen ze waarschijnlijk niks mee, maar stuur wel een cc naar mijn werk zodat het daar in een backup komt en dan heb ik inderdaad het gemeld.

Maar meer moeite wil ik er niet voor doen, heb zelf bij ABN AMRO gewerkt en weet hoelang de wachttijden voor dit soort aparte vragen zijn, ze komen vanzelf wel bij me.

Ik vind het trouwens vreemd dat iemand een verkeerd nummer invoert, je kan bij een gironummer niet zomaar een nummer wisselen aangezien het aan wat voorwaarden moet voldoen. Misschien is dit rekeningnummer ooit van iemand anders geweest (lijkt me sterk, maar dat doen ze met mobiele telefoonnummers ook).

Onderstaan bericht heb ik gemaild (naast mijn gegevens die je op die site moest invullen natuurlijk). Bellen doe ik echt niet, kost 0,10 per minuut! Absurd natuurlijk.

quote:
Beste heer/mevrouw,

Op 31/12/2009 heb ik van de ABN AMRO een bedag van ¤ *** en een bedrag van ¤ *** gestort met de melding:

ABN AMRO
VRIJGEKOMEN BEDRAG VAN
SPAARREKENING NR. ***
T.N.V. ****

Ik ken de heer/mevrouw *** niet. Ik heb het geld ten onrechte ontvangen.

Met vriendelijke groet,
***
Edit: normaal Nederlands kan ik kennelijk niet typen, maar het zal wel duidelijk zijn. De drank doet me geen goed :X

[ Bericht 19% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 01-01-2011 11:59:25 ]
pi_90704464
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 22:56 schreef Pandora73 het volgende:
En dan wordt het dus dokken, waarschijnlijk met 3% rente als je niet binnen redelijke termijn terugbetaalt en niet kan aantonen dat je enige moeite hebt gedaan om de echte eigenaar te vinden.
Als ik geen reactie op de mail krijg bel ik wel en trek de belkosten van het bedrag af dat ik eventueel terug moet storten. Dat zou toch voldoende moeten zijn?
pi_90704524
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 11:52 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik vind het trouwens vreemd dat iemand een verkeerd nummer invoert, je kan bij een gironummer niet zomaar een nummer wisselen aangezien het aan wat voorwaarden moet voldoen.
Dat is bij een gironummer juist niet zo (wel bij een regulier bankrekeningnummer). Er zou wel een naam-/nummercontrole uitgevoerd moeten worden, maar dat gaat nog wel eens 'mis'.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_90740036
Heb reactie terug van ABN AMRO dat ze willen dat ik een betaald 0900 nummer bel omdat ze het niet per mail willen oplossen in verband met de vertrouwelijkheid.

Ik heb teruggemaild dat ik er geen kosten aan wil maken, heb telefoonnummers gemaild waarop ik bereikbaar ben en aangegeven dat ze met mij contact moeten opnemen in plaats van andersom op mijn kosten.

Benieuwd wat ze nu gaan doen, maar het lijkt me dat de bank dit wil oplossen en dan doen ze maar wat moeite in plaats van mij het werk te laten doen. En een 0900 nummer, het moet toch niet gekker worden, waarom een 0900 nummer om je bank te bellen? Bizar.
  zondag 2 januari 2011 @ 12:37:23 #31
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90740431
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 12:26 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Heb reactie terug van ABN AMRO dat ze willen dat ik een betaald 0900 nummer bel omdat ze het niet per mail willen oplossen in verband met de vertrouwelijkheid.

Ik heb teruggemaild dat ik er geen kosten aan wil maken, heb telefoonnummers gemaild waarop ik bereikbaar ben en aangegeven dat ze met mij contact moeten opnemen in plaats van andersom op mijn kosten.

Benieuwd wat ze nu gaan doen, maar het lijkt me dat de bank dit wil oplossen en dan doen ze maar wat moeite in plaats van mij het werk te laten doen. En een 0900 nummer, het moet toch niet gekker worden, waarom een 0900 nummer om je bank te bellen? Bizar.
:) Maak je geen zorgen, jij hoeft echt niet zo heel veel actie te ondernemen, je bent pas in gebreke als jij aangeeft niet terug willen te betalen.
Het is namelijk niet verplicht om dagelijks je rekening te controleren, er zijn genoeg mensen die dat 1x per maand doen bij de afschrijvingen.
Je bent ook niet verplicht direct te reageren, een brief moet voldoende zijn waarin je e.e.a. aangeeft, daarna kan je rustig afwachten tot de vervolgstappen van de bank.

Het is namelijk niet jouw fout dat jij het geld gestort krijgt, dat is de fout van de verzender, de eerste verantwoordelijkheid ligt toch echt daar. Als jij kunt aantonen dat jij contact gezocht hebt maar de bank wil daar niets mee doen is dat niet jouw probleem.
Wacht dus inderdaad rustig af tot ze contact opnemen, ik weet namelijk zeker dat een bank dit zal doen, want als zij hier niets mee doen is de bank nalatig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 2 januari 2011 @ 15:38:41 #32
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_90746828
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 12:26 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Heb reactie terug van ABN AMRO dat ze willen dat ik een betaald 0900 nummer bel omdat ze het niet per mail willen oplossen in verband met de vertrouwelijkheid.

Ik heb teruggemaild dat ik er geen kosten aan wil maken, heb telefoonnummers gemaild waarop ik bereikbaar ben en aangegeven dat ze met mij contact moeten opnemen in plaats van andersom op mijn kosten.

Benieuwd wat ze nu gaan doen, maar het lijkt me dat de bank dit wil oplossen en dan doen ze maar wat moeite in plaats van mij het werk te laten doen. En een 0900 nummer, het moet toch niet gekker worden, waarom een 0900 nummer om je bank te bellen? Bizar.
10c/minuut. Je hebt meerdere jaren een paar euro gehad aan rentebeschrijvingen. Vrek :{w
pi_90750069
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:38 schreef eXistence het volgende:

10c/minuut. Je hebt meerdere jaren een paar euro gehad aan rentebeschrijvingen. Vrek :{w
Hey wacht, het is allemaal niet zijn fout hè, maar van de bank of een derde persoon. Lijkt mij ook niet dat hij voor de kosten hoeft op te draaien.

Ik geloof dat ik het niet eens zou merken als ik elk jaar 2 euro zou krijgen :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_90752429
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat ik het niet eens zou merken als ik elk jaar 2 euro zou krijgen :')
Het viel op omdat het een rekening is die voor mijn zoon is en die gebruikten we niet. We hadden namelijk per ongeluk een normale rekening voor hem geopend en dit had een spaarrekening moeten zijn. Het viel dus op een gegeven moment op dat er opeens geld op stond.

Maar ik ben geen vrek, vind alleen niet dat ik een 0900 nummer moet bellen en kosten (+ tijd) moet maken hiervoor.
  zondag 2 januari 2011 @ 17:39:16 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_90752628
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 12:01 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Als ik geen reactie op de mail krijg bel ik wel en trek de belkosten van het bedrag af dat ik eventueel terug moet storten. Dat zou toch voldoende moeten zijn?
De belkosten aftrekken van het bedrag lijkt me niet heel verstandig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_90775146
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:35 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

Het viel op omdat het een rekening is die voor mijn zoon is en die gebruikten we niet. We hadden namelijk per ongeluk een normale rekening voor hem geopend en dit had een spaarrekening moeten zijn. Het viel dus op een gegeven moment op dat er opeens geld op stond.

Maar ik ben geen vrek, vind alleen niet dat ik een 0900 nummer moet bellen en kosten (+ tijd) moet maken hiervoor.
God, je zou eens wat voor een ander doen hè? Iedereen maakt weleens een fout, je gooit er een paar euro tegenaan, en je maakt een ander blij.
Sjongejonge zeg.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_90778089
Wat is dit voor triest topic :'). Ga er gewoon achteraan. Als jij een fout zou maken zou jij het ook niet chill vinden er na maanden pas achter te komen.Die paar euro die je spendeert om een ander te helpen :') Je kunt het altijd nog terug vragen en misschien krijg je het wel terug, misschien niet. Als je je portemonnee met 650eu losgeld verliest zie je het ook graag terug, dus waarom zou je dit niet melden?
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_90779041
Toen ik net mijn Rabo rekening had, had ik dit ook vaak. Eens 130 euro, een keer 300 euro, en als kers op de taart een keer 1250 euro :') Met omschrijvingen die iets weg hadden van de betaling van een order met bedrijfsnamen in de scheepsbouw ofzo, alsof ze per ongeluk mijn nummer met die van een fabriek verwisseld hadden o.i.d...

Anyway, gewoon niks mee gedaan, en op een gegeven moment kreeg ik dan een brief van een of andere ABN of Lanschot met het verzoek het bedrag terug te geven op rekeningnummer xxxxxxxxxx. Ook gewoon hetzelfde bedrag, geen rente erbij ofzo.
Als je niet aan zo'n verzoek voldoet, dan kan een rechter in het spel komen met extra kosten e.d., maar eerder echt niet. Het is niet jouw fout.
pi_90788981
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 01:25 schreef Dropdown het volgende:
Wat is dit voor triest topic :'). Ga er gewoon achteraan.
Ik heb twee mails gestuurd, meer dan voldoende.

Als ABN AMRO niks met mijn mails doet, dan is dat de keuze van de bank en als ABN AMRO zo met haar klanten wil omgaan, prima.
pi_90789564
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:19 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Ik heb twee mails gestuurd, meer dan voldoende.

Als ABN AMRO niks met mijn mails doet, dan is dat de keuze van de bank en als ABN AMRO zo met haar klanten wil omgaan, prima.
anders zet je dat bedrag over op een spaarrekening zodat je in de tussentijd dat je moet wachten toch nog rente kan trekken met dat bedrag :)
pi_90789900
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:32 schreef bestmage het volgende:
anders zet je dat bedrag over op een spaarrekening zodat je in de tussentijd dat je moet wachten toch nog rente kan trekken met dat bedrag :)
Dat heb ik inmiddels gedaan. Maar volgens mij krijg ik maar 2% rente, dus veel zal het niet opbrengen
  maandag 3 januari 2011 @ 13:40:07 #42
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_90790010
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:19 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Ik heb twee mails gestuurd, meer dan voldoende.

Als ABN AMRO niks met mijn mails doet, dan is dat de keuze van de bank en als ABN AMRO zo met haar klanten wil omgaan, prima.
Tsja je zal ook eens moeite moeten doen voor een ander.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_90792220
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:53 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Niet melden. Als het om een rentebijschrijving gaat heeft iemand waarschijnlijk een verkeerde tegenrekening opgegeven om de rente op te storten.

Geld apart zetten, na 5 jaar is er sprake van verjaring en kan je er aan komen.
20 jaar zou ik van uit gaan. De termijn van 5 jaar geldt slechts indien de benadeelde op de hoogte was van zijn vordering én op de hoogte van de persoon die het bedrag ten onrecht heeft ontvangen.
pi_90792516
Bel gewoon de bank even op met het vraagstuk en laat hun het oplossen. Het telefoongesprek is vervolgens opgenomen en je hebt dus altijd bewijs dat je er iets aan gedaan hebt. Wanneer het na een x aantal jaar nog steeds op je rekening staat heeft betreffende derden helaas pech...
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 3 januari 2011 @ 15:17:32 #45
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_90794625
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:40 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tsja je zal ook eens moeite moeten doen voor een ander.
veel meer moeite zou ik er ook niet voor doen trouwens...
Hoewel ik wel een alternatief nummer heb voor het 0900 nummer van de ABN en dus in feite gratis zou bellen.

Het is niet de fout van TS.. En als de bank gewoon zn werk doet wordt TS vanzelf gebeld.
En anders krijgt TS na verloop van tijd een brief en daar staat netjes in naar waar hij het geld over mag maken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 3 januari 2011 @ 17:48:49 #46
148219 Jeroen_S.
De waarheid bestaat niet
pi_90801916
misschien ff aan je ouders vragen. lijkt me een typisch gevalletje vrijgekomen spaargeld.
PSV - Feyenoord 10 - 0
  maandag 3 januari 2011 @ 18:25:04 #47
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_90803185
Gewoon bijhouden dat geld, als het toch een rekening van je zoon is lekker laten staan totdat hij er zelf aankan. Indien in tussentijd de ware eigenaar naar boven komt zal deze zich wel melden, niks van aantrekken.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:05:38 #48
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_90807886
Kwa bedrag lijkt het op een vrijgevallen termijn van een spaarloonregeling. Gewoon ABN mailen en afwachten wat ze zeggen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 3 januari 2011 @ 20:10:52 #49
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_90808187
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:48 schreef Jeroen_S. het volgende:
misschien ff aan je ouders vragen. lijkt me een typisch gevalletje vrijgekomen spaargeld.
waarom??????????????????????????????????????????????

quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:35 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Het viel op omdat het een rekening is die voor mijn zoon is en die gebruikten we niet. We hadden namelijk per ongeluk een normale rekening voor hem geopend en dit had een spaarrekening moeten zijn. Het viel dus op een gegeven moment op dat er opeens geld op stond.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_90809601
mijn vader is vorig jaar met pensioen gegaan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')