Edit: normaal Nederlands kan ik kennelijk niet typen, maar het zal wel duidelijk zijn. De drank doet me geen goedquote:Beste heer/mevrouw,
Op 31/12/2009 heb ik van de ABN AMRO een bedag van ¤ *** en een bedrag van ¤ *** gestort met de melding:
ABN AMRO
VRIJGEKOMEN BEDRAG VAN
SPAARREKENING NR. ***
T.N.V. ****
Ik ken de heer/mevrouw *** niet. Ik heb het geld ten onrechte ontvangen.
Met vriendelijke groet,
***
Als ik geen reactie op de mail krijg bel ik wel en trek de belkosten van het bedrag af dat ik eventueel terug moet storten. Dat zou toch voldoende moeten zijn?quote:Op vrijdag 31 december 2010 22:56 schreef Pandora73 het volgende:
En dan wordt het dus dokken, waarschijnlijk met 3% rente als je niet binnen redelijke termijn terugbetaalt en niet kan aantonen dat je enige moeite hebt gedaan om de echte eigenaar te vinden.
Dat is bij een gironummer juist niet zo (wel bij een regulier bankrekeningnummer). Er zou wel een naam-/nummercontrole uitgevoerd moeten worden, maar dat gaat nog wel eens 'mis'.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:52 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik vind het trouwens vreemd dat iemand een verkeerd nummer invoert, je kan bij een gironummer niet zomaar een nummer wisselen aangezien het aan wat voorwaarden moet voldoen.
quote:Op zondag 2 januari 2011 12:26 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Heb reactie terug van ABN AMRO dat ze willen dat ik een betaald 0900 nummer bel omdat ze het niet per mail willen oplossen in verband met de vertrouwelijkheid.
Ik heb teruggemaild dat ik er geen kosten aan wil maken, heb telefoonnummers gemaild waarop ik bereikbaar ben en aangegeven dat ze met mij contact moeten opnemen in plaats van andersom op mijn kosten.
Benieuwd wat ze nu gaan doen, maar het lijkt me dat de bank dit wil oplossen en dan doen ze maar wat moeite in plaats van mij het werk te laten doen. En een 0900 nummer, het moet toch niet gekker worden, waarom een 0900 nummer om je bank te bellen? Bizar.
10c/minuut. Je hebt meerdere jaren een paar euro gehad aan rentebeschrijvingen. Vrekquote:Op zondag 2 januari 2011 12:26 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Heb reactie terug van ABN AMRO dat ze willen dat ik een betaald 0900 nummer bel omdat ze het niet per mail willen oplossen in verband met de vertrouwelijkheid.
Ik heb teruggemaild dat ik er geen kosten aan wil maken, heb telefoonnummers gemaild waarop ik bereikbaar ben en aangegeven dat ze met mij contact moeten opnemen in plaats van andersom op mijn kosten.
Benieuwd wat ze nu gaan doen, maar het lijkt me dat de bank dit wil oplossen en dan doen ze maar wat moeite in plaats van mij het werk te laten doen. En een 0900 nummer, het moet toch niet gekker worden, waarom een 0900 nummer om je bank te bellen? Bizar.
Hey wacht, het is allemaal niet zijn fout hè, maar van de bank of een derde persoon. Lijkt mij ook niet dat hij voor de kosten hoeft op te draaien.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:38 schreef eXistence het volgende:
10c/minuut. Je hebt meerdere jaren een paar euro gehad aan rentebeschrijvingen. Vrek
Het viel op omdat het een rekening is die voor mijn zoon is en die gebruikten we niet. We hadden namelijk per ongeluk een normale rekening voor hem geopend en dit had een spaarrekening moeten zijn. Het viel dus op een gegeven moment op dat er opeens geld op stond.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat ik het niet eens zou merken als ik elk jaar 2 euro zou krijgen
De belkosten aftrekken van het bedrag lijkt me niet heel verstandig.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 12:01 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Als ik geen reactie op de mail krijg bel ik wel en trek de belkosten van het bedrag af dat ik eventueel terug moet storten. Dat zou toch voldoende moeten zijn?
God, je zou eens wat voor een ander doen hè? Iedereen maakt weleens een fout, je gooit er een paar euro tegenaan, en je maakt een ander blij.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:35 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Het viel op omdat het een rekening is die voor mijn zoon is en die gebruikten we niet. We hadden namelijk per ongeluk een normale rekening voor hem geopend en dit had een spaarrekening moeten zijn. Het viel dus op een gegeven moment op dat er opeens geld op stond.
Maar ik ben geen vrek, vind alleen niet dat ik een 0900 nummer moet bellen en kosten (+ tijd) moet maken hiervoor.
Ik heb twee mails gestuurd, meer dan voldoende.quote:Op maandag 3 januari 2011 01:25 schreef Dropdown het volgende:
Wat is dit voor triest topic. Ga er gewoon achteraan.
anders zet je dat bedrag over op een spaarrekening zodat je in de tussentijd dat je moet wachten toch nog rente kan trekken met dat bedragquote:Op maandag 3 januari 2011 13:19 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Ik heb twee mails gestuurd, meer dan voldoende.
Als ABN AMRO niks met mijn mails doet, dan is dat de keuze van de bank en als ABN AMRO zo met haar klanten wil omgaan, prima.
Dat heb ik inmiddels gedaan. Maar volgens mij krijg ik maar 2% rente, dus veel zal het niet opbrengenquote:Op maandag 3 januari 2011 13:32 schreef bestmage het volgende:
anders zet je dat bedrag over op een spaarrekening zodat je in de tussentijd dat je moet wachten toch nog rente kan trekken met dat bedrag
Tsja je zal ook eens moeite moeten doen voor een ander.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:19 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Ik heb twee mails gestuurd, meer dan voldoende.
Als ABN AMRO niks met mijn mails doet, dan is dat de keuze van de bank en als ABN AMRO zo met haar klanten wil omgaan, prima.
20 jaar zou ik van uit gaan. De termijn van 5 jaar geldt slechts indien de benadeelde op de hoogte was van zijn vordering én op de hoogte van de persoon die het bedrag ten onrecht heeft ontvangen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:53 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Niet melden. Als het om een rentebijschrijving gaat heeft iemand waarschijnlijk een verkeerde tegenrekening opgegeven om de rente op te storten.
Geld apart zetten, na 5 jaar is er sprake van verjaring en kan je er aan komen.
veel meer moeite zou ik er ook niet voor doen trouwens...quote:Op maandag 3 januari 2011 13:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja je zal ook eens moeite moeten doen voor een ander.
waarom??????????????????????????????????????????????quote:Op maandag 3 januari 2011 17:48 schreef Jeroen_S. het volgende:
misschien ff aan je ouders vragen. lijkt me een typisch gevalletje vrijgekomen spaargeld.
quote:Op zondag 2 januari 2011 17:35 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Het viel op omdat het een rekening is die voor mijn zoon is en die gebruikten we niet. We hadden namelijk per ongeluk een normale rekening voor hem geopend en dit had een spaarrekening moeten zijn. Het viel dus op een gegeven moment op dat er opeens geld op stond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |