Misschien dat 'ie bedoelt dat het ¤400 'scheelt' omdat hij de loonheffingen t.z.v. die 13e maand wel meeneemt in de berekening, maar het inkomen dus niet (waardoor hij eventueel ¤400 zou kunnen terugkrijgen). Althans, dat is hoe ik 't lees.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het is loon over periode 13 en de werkgever heeft het in 2010 verloond.
Je fiscaal loon is dus inclusief periode 13.
Geef je het niet op, krijg je vanzelf een vragenbrief van de fiscus omdat het loon wat je werkgever heeft doorgegeven niet overeenkomst met hetgeen in jouw aangifte staat.
Met als kanttekening dat ik me haast niet voor kan stellen dat het ¤ 400,- aan belasting scheelt. (Plus dat het dan in 2011 erbij komt en je er dus niks mee opschiet.)
Aangezien ik in 2011 niet het hele jaar zal werken i.v.m. afstudeerstage leek me dat wel handig. Maar dat gaat dus helaas niet.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het is loon over periode 13 en de werkgever heeft het in 2010 verloond.
Je fiscaal loon is dus inclusief periode 13.
Geef je het niet op, krijg je vanzelf een vragenbrief van de fiscus omdat het loon wat je werkgever heeft doorgegeven niet overeenkomst met hetgeen in jouw aangifte staat.
Met als kanttekening dat ik me haast niet voor kan stellen dat het ¤ 400,- aan belasting scheelt. (Plus dat het dan in 2011 erbij komt en je er dus niks mee opschiet.)
Tsja, je wilt dus maar 12 perioden opgeven en over 13 perioden de heffingskortingen gebruiken. Geen wonder dat er een verschil ontstaat.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:57 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Aangezien ik in 2011 niet het hele jaar zal werken i.v.m. afstudeerstage leek me dat wel handig. Maar dat gaat dus helaas niet.
Toch scheel het echt 400 euro dat ik nu minder terugkrijg. Dat is echt elk jaar zo als ik die laatste 13e maand erbij doe :|
Nu is mijn loonstrook:
- Heffingsloon: 23071
- Loonheffing: 4696
- Arbeidskorting: 1437
- Aftrekpost studiekosten: 2214 (voor aftrek drempel)
Mijn loonstrook ervoor:
- Heffingsloon: 21607
- Loonheffing: 4468
- Arbeidskorting: 1323
- Aftrekpost studiekosten: 2214 (voor aftrek drempel)
Vul ik het met het bedrag in dat ik vandaag ontvangen heb dan krijg ik 762 terug. Daarvoor kreeg ik nog 1150 terug. Vind het dus toch veel schelen!
je krijgt mogelijk een gedeelte van de loonheffing terug.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:20 schreef ninasky het volgende:
wat krijg je nu precies terug? het bedrag dat bij de arbeidskorting staat of het bedrag die bij loonheffing genoteerd staat? doe al 3 jaar digitaal aangifte, ben een student en als ik afgelopen jaren goed heb bekeken kreeg ik elke keer de loonheffing terug, maar deze jaar laat de berekening zien dat ik het bedrag van arbeidskorting terug krijg![]()
![]()
iemand die er beetje verstand van heeft? of ben ik gewoon beetje scheel aan het worden, dat kan natuurlijk ook altijd![]()
p.s. afgelopen 3 jaar was mijn loonheffing rond 500 ¤ ( die 500 heb ik ook elke keer terug gekregen) deze jaar heb ik iets meer gewerkt en is het nu 1000 ¤
De afgelopen jaren bleef je waarschijnlijk onder de grens om loonheffing te betalen, en kreeg je daarom alles terug.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:20 schreef ninasky het volgende:
wat krijg je nu precies terug? het bedrag dat bij de arbeidskorting staat of het bedrag die bij loonheffing genoteerd staat? doe al 3 jaar digitaal aangifte, ben een student en als ik afgelopen jaren goed heb bekeken kreeg ik elke keer de loonheffing terug, maar deze jaar laat de berekening zien dat ik het bedrag van arbeidskorting terug krijg![]()
![]()
iemand die er beetje verstand van heeft? of ben ik gewoon beetje scheel aan het worden, dat kan natuurlijk ook altijd![]()
p.s. afgelopen 3 jaar was mijn loonheffing rond 500 ¤ ( die 500 heb ik ook elke keer terug gekregen) deze jaar heb ik iets meer gewerkt en is het nu 1000 ¤
LB/PR VOLKSVERZ.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:44 schreef Stampie22 het volgende:
Vraagje: bij het bekijken van mijn loonstroken kom ik het woord "loonheffing" niet tegen. Welke van de volgende punten kan ik invullen bij/als loonheffing?
DGN SOC VERZ
PREMIELOON ZVW
GRSL. PH&C
GRSL. FBA
GRSL. SUCON I B
GRSL. ZIEK GLD
HEFF. PL. LOON
WG. DEEL ZVW
LB/PR. VOLKSVERZ.
PREMIE ZVW
Ja dat kan..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:48 schreef Maharbal het volgende:
Ziekenbezoek aftrekken van de belasting? Je bedoelt dat JIJ op bezoek gaat bij een ziek persoon in een ziekenhuis, en dat wil je aftrekken?
Ik zeg nergens dat het niet kan, ik vroeg of hij dat bedoelde. Je kunt namelijk ook reiskosten t.b.v. je eigen verpleging maken, en dat is natuurlijk weer anders.quote:
Bezoek aan ziekenhuis voor eigen verpleging is iets heel anders, dat bedoelde ik dus niet. Ziekenbezoek wil zeggen dat je een zieke bezoekt (hoe verrassend)quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:57 schreef Maharbal het volgende:
Ik zeg nergens dat het niet kan, ik vroeg of hij dat bedoelde. Je kunt namelijk ook reiskosten t.b.v. je eigen verpleging maken, en dat is natuurlijk weer anders.
Ja, na m'n vraag kwam ik erachter dat 't een domme vraag wasquote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:03 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Bezoek aan ziekenhuis voor eigen verpleging is iets heel anders, dat bedoelde ik dus niet. Ziekenbezoek wil zeggen dat je een zieke bezoekt (hoe verrassend)
Zijn we niet van jou gewend.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, na m'n vraag kwam ik erachter dat 't een domme vraag was
Wel als je wil weten waardoor dat verschil is ontstaan. Als ze het niet weten kan je een bezwaarschrift indienen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:58 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Eind 2010 heb ik een Verzoek of wijziging voorlopige aanslag voor het jaar 2010 ingevuld en verstuurd aan de Belastingdienst. In 2010 had ik een negatief inkomen.
Vandaag kreeg ik de voorlopige aanslag 2010 in de brievenbus.
Het terug te ontvangen bedrag, vermeld op de voorlopige aanslag was tot mijn verbazing enkele honderden euro's lager dan het bedrag wat door het aangifteprogramma 2010 was berekend.
Vind dit nogal merkwaardig, omdat eventuele verschillen (+ of -) in de berekening pas bekend zijn als de definitieve aanslag volgt.
Heeft heeft zin om de Belastingdienst hierover te benaderen? Alle info is welkom...
Aangifte 2010 noteer je de ontvangen inkomsten in dat jaar.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:48 schreef Hiya het volgende:
Ik heb nu persoonlijk een situatie waar ik niet zo 1 - 2 -3 het antwoord op weet. Ik heb een conflict met mijn (ex-)arbeidsgever het gaat hierbij om loon over 2010 wat hij niet wilt uitbetalen.
Op het moment dat hij het uitbetaald, ergens in 2011 dus hoort dit dan nog bij 2010 aangifte of bij 2011?
Dat ligt eraan in welk jaar het verloond wordt.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:48 schreef Hiya het volgende:
Ik heb nu persoonlijk een situatie waar ik niet zo 1 - 2 -3 het antwoord op weet. Ik heb een conflict met mijn (ex-)arbeidsgever het gaat hierbij om loon over 2010 wat hij niet wilt uitbetalen.
Op het moment dat hij het uitbetaald, ergens in 2011 dus hoort dit dan nog bij 2010 aangifte of bij 2011?
Je kunt ook in 2011 nog het salaris ontvangen dat verloond is over bijv. december 2010.quote:Op zondag 16 januari 2011 08:51 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Aangifte 2010 noteer je de ontvangen verloonde inkomsten in dat jaar.
Gebruik je dan een ander programma dat voor ons ook aan te bevelen is. Of is het het betere excel werk?quote:Op maandag 10 januari 2011 11:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Omdat het een aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekering is en geen aangifte toeslagen.
(Daarom gebruik ik het aangifteprogramma van de belastingdienst dus ook niet.)
Het één van de commerciële producten.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:36 schreef komrad het volgende:
[..]
Gebruik je dan een ander programma dat voor ons ook aan te bevelen is. Of is het het betere excel werk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |