Thx.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:20 schreef dvr het volgende:
[..]
Als je echt het onderste uit de kan wilt hebben kan het inderdaad even duren voor je bod opgepakt wordt, maar dan heb je het ook voor practisch de 'spot price' (wat een spotprijsje mag heten!) te pakken. Hopelijk komt er nog een dipje langs vandaag - succes!
Ik heb even gekeken en de koersgrafiek op Bullionvault is sinds vanmorgen ook vrijwel onafgebroken omhoog gegaan. Dat is heel frustrerend als je net wilt kopen, want dan moet je steeds je prijs bijstellen als je het scherp wilt spelen. Om 16:50u kwam er wel een mooie dip van zo'n 5 euro per kilo langs, heb je die kunnen benutten?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:24 schreef Blandigan het volgende:
Comex duikt telkens in het rood maar de bullion zilverprijs stijgt
Hoezo verschil tussen fysiek en papier.
Integendeel, voor fysiek metaal zijn ze minimaal. En vrij van 19% BTW, dat je als particulier bij zilver eigenlijk altijd kwijt bent...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:47 schreef Mendeljev het volgende:
Wat een gigantische spreads zijn dat zeg.
Indien je wenst te profiteren van koersschommelingen dan is 2% wel heel veel. Dan kun je m.i. beter een bepaalde hoeveelheid fysiek kopen via Bullionvault ofzo en het gedeelte dat je reserveert voor trading gebruiken voor futures. Ik neem namelijk aan dat je niet met al je goud/zilver aan het handelen bent.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:03 schreef dvr het volgende:
Integendeel, voor fysiek metaal zijn ze minimaal. En vrij van 19% BTW, dat je als particulier bij zilver eigenlijk altijd kwijt bent...
Specifiek beleggen in fysiek metaal, zoals je via Bv kunt doen, is een langetermijns hedge tegen waardeverlies van geld en economische/maatschappelijke instorting. In dat scenario vallen die paar procentjes in het niet bij de verwachte stijging in de metaalprijs, bovendien is er vrijwel geen goedkopere manier te vinden om aan fysiek metaal te komen en het veilig op te slaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:18 schreef Mendeljev het volgende:
Indien je wenst te profiteren van koersschommelingen dan is 2% wel heel veel.
Ik had de buit nog niet binnen of ik zag een melding dat ze door hun fysieke zilver heen zijn en momenteel dus niet meer verkopen tot er nieuwe voorraad is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:41 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken en de koersgrafiek op Bullionvault is sinds vanmorgen ook vrijwel onafgebroken omhoog gegaan.
Gefeliciteerd! Wel een teken aan de wand.. Bullionvault koopt notabene op de LBMA!quote:Op zondag 9 januari 2011 18:34 schreef Blandigan het volgende:
Ik had de buit nog niet binnen of ik zag een melding dat ze door hun fysieke zilver heen zijn en momenteel dus niet meer verkopen tot er nieuwe voorraad is.
Ik ken het verhaal, maar ik vertrouw het niet - het is te mooi. Het is duidelijk dat er de laatste maanden schaarste aan fysiek zilver is, maar al dit soort verhalen geeft me het gevoel dat iemand opzettelijk de prijs aan het opjagen is en dat er begin maart wel eens een grote uitverkoop kon beginnen. De markt wordt opgezet om fysieke levering te eisen, en het zou me niets verbazen als kopers die dadelijk probleemloos tegen de hoogstmogelijke prijs krijgen, waarna de koers een flink stuk terugvalt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:53 schreef Blandigan het volgende:
Slechts één vraag: broodje aap of...niet
Er zijn veel opties verhandeld vandaag op strike 30/35/40, met name voor april.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:27 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik ken het verhaal, maar ik vertrouw het niet - het is te mooi. Het is duidelijk dat er de laatste maanden schaarste aan fysiek zilver is, maar al dit soort verhalen geeft me het gevoel dat iemand opzettelijk de prijs aan het opjagen is en dat er begin maart wel eens een grote uitverkoop kon beginnen. De markt wordt opgezet om fysieke levering te eisen, en het zou me niets verbazen als kopers die dadelijk probleemloos tegen de hoogstmogelijke prijs krijgen, waarna de koers een flink stuk terugvalt.
Dit soort verhalen klinken inderdaad wel erg leuk. In hoeverre zit het van de werkelijkheid? En wie zijn volgens jou die mensen die het opzettelijk omhoog jagen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:27 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik ken het verhaal, maar ik vertrouw het niet - het is te mooi. Het is duidelijk dat er de laatste maanden schaarste aan fysiek zilver is, maar al dit soort verhalen geeft me het gevoel dat iemand opzettelijk de prijs aan het opjagen is en dat er begin maart wel eens een grote uitverkoop kon beginnen. De markt wordt opgezet om fysieke levering te eisen, en het zou me niets verbazen als kopers die dadelijk probleemloos tegen de hoogstmogelijke prijs krijgen, waarna de koers een flink stuk terugvalt.
quote:The easiest way to earn a quick 20 percent is to buy a huge number of silver contracts right before delivery on March 1 and stand for delivery. Remember we are talking big money in the hundreds of millions where the hedge funds play.
Comex can't deliver and is forced to pay a premium. This happened in December which was why silver ran $7 from October 1 to December
Het zou wel leuk zijn als dit nu eindelijk eens een keer echt zou gebeuren, want dit soort short squeeze verhalen doet al tenminste vanaf de jaren '90 de ronde. Ik ken ze nog van Usenetquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit soort verhalen klinken inderdaad wel erg leuk. In hoeverre zit het van de werkelijkheid? En wie zijn volgens jou die mensen die het opzettelijk omhoog jagen?
[..]
Zilver is enerzijds onder invloed van dezelfde fundamentals als goud omhoog gegaan, het profiteert daarnaast van de sterk toegenomen industriële toepassingen, en daarnaast is er door de stijgende prijs veel ge-dehedged door producenten. Tot zover de normale drivers. Maar het laatste jaar is er onder silverbugs natuurlijk veel te doen geweest over marktmanipulatie en de onderzoeken daarnaar door de toezichthouder, en over het feit dat de verhouding tussen papieren aanbod en daadwerkelijk beschikbare fysieke handelsvoorraden nog veel krapper ligt dan bij goud, wat ook een hoop speculatie heeft aangemoedigd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Dit soort verhalen klinken inderdaad wel erg leuk. In hoeverre zit het van de werkelijkheid?
Geen idee.. er zijn grote partijen die nu juist nog baat hebben bij een lage prijs (China bv en de grote shorters). Maar het kan ook zijn dat iemand net zoals vroeger de Hunt broertjes en later Buffet geprobeerd hebben, jarenlang zilver opgekocht heeft en dat nu in één grote smak tegen een sterk gestegen prijs wil unloaden. Al die aanmoedigingen overal om begin maart toe te slaan vind ik in dat opzicht verdacht. Als zo'n superspeculant zijn zilver in kleine hoeveelheden op de markt brengt, brengt hij daarmee zelf de prijs omlaag. Maar door het in één grote klap te doen kan hij de hoofdprijs pakken.quote:En wie zijn volgens jou die mensen die het opzettelijk omhoog jagen?
Ja hahaha die goeie ouwe tijd met de Amigo computers toch? Ik heb al mijn zilver verkocht voor het enige met waarde......Fiat Money ja hahahahhaahquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het zou wel leuk zijn als dit nu eindelijk eens een keer echt zou gebeuren, want dit soort short squeeze verhalen doet al tenminste vanaf de jaren '90 de ronde. Ik ken ze nog van Usenet
Dank voor de toelichting. Of er zo'n superspeculant tussen zit zie ik vanzelf wel, heb de stoplos van beide producten al aangescherpt dat ik bij enorme dalingen op intraday niveau direct uitstap.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:19 schreef dvr het volgende:
[..]
Zilver is enerzijds onder invloed van dezelfde fundamentals als goud omhoog gegaan, het profiteert daarnaast van de sterk toegenomen industriële toepassingen, en daarnaast is er door de stijgende prijs veel ge-dehedged door producenten. Tot zover de normale drivers. Maar het laatste jaar is er onder silverbugs natuurlijk veel te doen geweest over marktmanipulatie en de onderzoeken daarnaar door de toezichthouder, en over het feit dat de verhouding tussen papieren aanbod en daadwerkelijk beschikbare fysieke handelsvoorraden nog veel krapper ligt dan bij goud, wat ook een hoop speculatie heeft aangemoedigd.
Normaal is het zo dat als er op de markten een buitenkansje ligt, de ontdekkers daarvan hun mond dichthouden om er zelf maximaal van te kunnen profiteren. In dit geval is het juist zo, dat naarmate méér mensen fysieke levering eisen, de kans toeneemt dat de Comexdealers op hun knieën gedwongen worden en dadelijk een dikke premium moeten betalen als ze niet kunnen leveren. Misschien verklaart dat waarom er zo openlijk over gesproken wordt. Het zou op zich heel goed kunnen dat die verhalen gewoon waar zijn (Bullionvault kon immers echt geen zilver op de LBMA krijgen, en Sprott niet op de Comex)..
[..]
Geen idee.. er zijn grote partijen die nu juist nog baat hebben bij een lage prijs (China bv en de grote shorters). Maar het kan ook zijn dat iemand net zoals vroeger de Hunt broertjes en later Buffet geprobeerd hebben, jarenlang zilver opgekocht heeft en dat nu in één grote smak tegen een sterk gestegen prijs wil unloaden. Al die aanmoedigingen overal om begin maart toe te slaan vind ik in dat opzicht verdacht. Als zo'n superspeculant zijn zilver in kleine hoeveelheden op de markt brengt, brengt hij daarmee zelf de prijs omlaag. Maar door het in één grote klap te doen kan hij de hoofdprijs pakken.
Die vent wordt dan wel meteen opgeknoopt door de silverbugs community, want die zitten zich nu al te verlustigen aan de megawinsten die ze in maart denken te gaan halen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat het meer in het nieuws komt is vaak toch wel een slecht teken en ik heb niet de tijd om het veel bij te houden. Mocht die speculant zijn slag wel slaan, is dat een echte bazen actie
Ik heb inderdaad op basis van jouw info posities op Goud ingenomen tergelijkertijd met Zilver om het toch enigzsins te varieren. Ik had natuurlijk niet kunnen inschatten dat ik veel meer ging verdienen op Zilver dan op Goudquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:19 schreef dvr het volgende:
[..]
Die vent wordt dan wel meteen opgeknoopt door de silverbugs community, want die zitten zich nu al te verlustigen aan de megawinsten die ze in maart denken te gaan halen.
Maar ja, dadelijk is het allemaal toch waar, dan is JP Morgan (of namens wie JPM dan ook aan het shorten is) binnenkort kassiewijlen en heeft de wereld er een hoop zilvermiljonairs bij. Ik baal best dat ik van de zomer niets met mijn info heb gedaan (maar ik gun jou mijn succes van harte) maar ik vind de omstandigheden nu te turbulent om alsnog in te stappen. Bij zilver spelen er toch een aantal factoren mee waar je bij goud minder last van hebt, zoals het hogere speculatieve gehalte, het ontbreken van een centralebankmarkt, etc.
De zilvermeeuw die potentiële kopers weglokt bij de gouden eieren.quote:Het is duidelijk dat er de laatste maanden schaarste aan fysiek zilver is, maar al dit soort verhalen geeft me het gevoel dat iemand opzettelijk de prijs aan het opjagen is en dat er begin maart wel eens een grote uitverkoop kon beginnen.
voor de goede orde m.b.t. Illinois: state income tax. van 3% naar 5%, met een verlaging over vier jaar naar 4%. En Illinois is al sinds eind jaren '70 crisisgebied in het kwadraat, en niet bepaald representatief voor de hele USA, wel voor delen. Maar de trend is duidelijk naar hogere lasten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 07:33 schreef Blandigan het volgende:
http://jsmineset.com/2011(...)other-all-time-high/
Commodities gaan nog verder door het plafond.
Nieuwe POMO agenda is bekend (112 nog wat miljard $). Ben ziet wettelijk gezien geen kans US gemeentes te redden, en Illinois heeft de income tax derhalve alvast met 66% verhoogd.
2011 wordt van alles, maar zeker niet saai.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |