Enkele plaatjes:quote:Het nieuwe plan-Lievense, gemaakt door ingenieursbureau Lievense en energieconsultant KEMA, is een energie-eiland in de Noordzee, dat niet uit een stuwmeer bestaat waar het water hoger staat dan de omringende zee, maar om een valmeer waarvan het peil maar liefst 40 m lager ligt. Het eiland wekt energie op door het meer vol te laten stromen. 'Het eiland kan een belangrijke ondersteuning zijn voor een alternatieve energiebron als windenergie', zegt ir. Arie Mol, directeur van Lievense. 'Het aanbod van deze energievorm varieert immers sterk en loopt niet in de pas met de vraag.' Volgens Mol biedt het eiland ook mogelijkheden voor natuurcompensatie en voor de aanleg van een windmolenpark en eventueel een biomassacentrale. Een rendement in de ordegrootte van 70 % is volgens hem haalbaar.
[url=]bron[/url]
Bron ? Berekeningen ? Vind dit een bijzondere bewering..quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
Bovendien hebben windmolens bij windstilte elektriciteit nodig om de wieken te laten draaien, anders gaan de lagers naar de kloten.
Windmolens draaien op subsidie en niet op wind.
De enige windmolens die resultaten opleveren zijn graan- of oliemolens. Of dingen van gelijke strekking.
fixedquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:25 schreef Monque het volgende:
Hét grote probleem van windenergie (en trouwens óók zonne-energie) is dat de levering van energie onregelmatig is. In mindere mate geldt dat trouwens ook voor anderssoortige energie-opwekkers. Er zit altijd een kloof tussen vraag en aanbod. Met windenergie bijvoorbeeld waait het misschien s'nachts erg hard terwijl er dan nauwelijks stroom wordt verbruikt, terwijl het overdag windstil is. de hele zooi versleten is tegen de tijd dat het uit begint te kunnen
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik woonde niet zover van een windturbinepark en daar zag ik bij echte windstilte de turbines gewoon stil staan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
Bovendien hebben windmolens bij windstilte elektriciteit nodig om de wieken te laten draaien, anders gaan de lagers naar de kloten.
Je kunt die troll gerust negeren. Er komt enkel volslagen onzin uit.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:45 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Bron ? Berekeningen ? Vind dit een bijzondere bewering..
Kan we wel voorstellen dat ze geen weken stil mogen staan.. Maar dagje lijkt me niets uit te maken ?
Dat dus. Kan mij niet voorstellen dat een dergelijk project rendabel is.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:52 schreef pfaf het volgende:
Prima idee. Al is het uiteraard niet echt een idee, maar een toepassing van een bewezen concept. Ik weet alleen niet of de kosten niet wat erg hoog zijn..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop