abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90811947
Laat ze eens wat doen voor hun geld dan :+
Moeilijk is niet onmogelijk.
dag
pi_90811975
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
Nee, dat is te ingewikkeld om dat continu up-to-date te kunnen houden.
Niet als de NS zelf voor informatievoorziening gaat zorgen :). Medewerkers weten prima met welke trein ze vertrekken -> *poef* op alle CTA's te zien.
pi_90812081
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:09 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk zouden de nieuwe CTA's hier ook mooi voor gebruikt kunnen worden, door de vakken aan te geven waar de trein gaat stoppen en welke klasse daar stopt.
Standaard bij Deutsche Bahn. Zelfs op de flapjes-CTA's.
pi_90812112
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Stom gesufkut ook altijd. Zal wel weer een moslim zijn geweest die zat te bidden ofzo.. :')
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?
pi_90812158
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?
Van Apeldoorn naar Amersfoort kom je erlangs, hè.
pi_90812165
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?
IC Berlijn van Schiphol via Amersfoort, Apeldoorn, etc. naar Berlijn.
pi_90812242
Ja ok, zie de foto's is inderdaad de splitsing bij Barneveld noord. Hele P+R vol politie zo te zien. Dacht al, bij Barneveld Centrum ;)
  maandag 3 januari 2011 @ 21:27:06 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90812561
quote:
Op maandag 3 januari 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
En dat is weer moeilijk met de vele afwijkende materieelinzetten, andere indelingen van rijtuigen en noem maar op.
En hoe wil je dat voor elke trein aangeven? De ene trein is 6 bakken, de ander 8, de ander maar 3, en de ander hoort er bijvoorbeeld 10 te zijn en zijn er maar 6 ofzo.. Nee, dat is te ingewikkeld om dat continu up-to-date te kunnen houden.
Wel als iemand dat handmatig up to date moet houden ja. Maar met de technische mogelijkheden die er tegenwoordig zijn moet dat te doen zijn. NS heeft al een track en trace-systeem waarmee ze weten waar hun treinen zijn. Bovendien, DB kan het ook.
pi_90812742
Ik kan verdomme op vrijwel elk station zelf al gokken waar ik moet gaan staan omdat de trein tot daar komt. Dan moet de NS het ook kunnen aangeven hoor :{

Op schiphol bijvoorbeeld, de IC naar vlissingen. Je weet gewoon dat je minstens bij de 8 kan gaan staan. Het zijn toch altijd minstens 2 virm IV :)
pi_90812835
Zie ik het nou goed dat je met de trein niet voor half acht in Eindhoven kan zijn, als je van boven de grote rivieren moet komen? :o

Discriminasie! :(

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2011 21:33:48 ]
  maandag 3 januari 2011 @ 21:33:48 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90812926
En daar kan ik je niet gelijk in geven Jeroen... Er zit ook regelmatig een losse zes in. Planmatig (sowieso in het weekend) zelfs een losse vier.
pi_90812987
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Igen het volgende:
Zie ik het nou goed dat je met de trein niet voor half acht in Eindhoven kan zijn, als je van boven de grote rivieren moet komen? :o

Discriminasie! :(
Mensen van boven de grote rivieren hebben nou eenmaal niks in Eindhoven te zoeken :+ . 'k Kan vanuit Roosendaal gewoon om 06:27 in Ehv zijn :9 .
pi_90813239
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:34 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mensen van boven de grote rivieren hebben nou eenmaal niks in Eindhoven te zoeken :+ . 'k Kan vanuit Roosendaal gewoon om 06:27 in Ehv zijn :9 .
Het is niet eerlijk. :'(

Ik ga over een paar dagen met het vliegtuig, en nou moet ik dus extra een overnachting ergens ten zuiden van de grote rivieren regelen om er op tijd te kunnen zijn.
  maandag 3 januari 2011 @ 21:40:22 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90813297
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Igen het volgende:
Zie ik het nou goed dat je met de trein niet voor half acht in Eindhoven kan zijn, als je van boven de grote rivieren moet komen? :o

Discriminasie! :(
Ehm. 7:00 is de eerste in Eindhoven. Nachttreinen uitgezonderd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 januari 2011 @ 21:40:37 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90813305
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:29 schreef Yreal het volgende:
Ik kan verdomme op vrijwel elk station zelf al gokken waar ik moet gaan staan omdat de trein tot daar komt. Dan moet de NS het ook kunnen aangeven hoor :{

Op schiphol bijvoorbeeld, de IC naar vlissingen. Je weet gewoon dat je minstens bij de 8 kan gaan staan. Het zijn toch altijd minstens 2 virm IV :)
Het al eerder hier voorgestelde lichtlijntje zou goed kunnen werken. Subtiel en tegelijkertijd toch ook opvallend.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90813591
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Het al eerder hier voorgestelde lichtlijntje zou goed kunnen werken. Subtiel en tegelijkertijd toch ook opvallend.
Ook niets nieuws. NS werkt daar al mee op de Emmerlijn.

http://www.emmerlijn.nl/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 januari 2011 @ 21:49:25 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90813779
Dat zijn geschilderde vlakken. Wat ik bedoel zijn echt lichtlijntjes van LED die aangeven hoe lang de trein is en waar deze ongeveer stopt. Zo kun je de verschillen tussen 2 bakken Plan V en 12 bakken VIRM prima aangeven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90814276
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Ehm. 7:00 is de eerste in Eindhoven. Nachttreinen uitgezonderd.
Ja okee, voor Rotterdam en Utrecht is het net niet helemaal zo erg.

Maar dan vanuit Amsterdam, dan zijn dit de vroege reisopties:
V 3:47 Amsterdam Centraal, A 7:00 Eindhoven, reistijd 3:15
V 4:17 Amsterdam Centraal, A 7:11 Eindhoven, reistijd 2:54
V 6:08 Amsterdam Centraal, A 7:28 Eindhoven, reistijd 1:20

Wat is dat nou voor waardeloos. :{
pi_90814789
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dan zet je die IC toch even stil bij Culemborg of Geldermalsen. :N
Bij Geldermalsen past ie prima achter de stoptrein naar utrecht.

Waarom heb ik overigens altijd het idee dat de 1900 sneller rijdt dan andere IC's. Vandaag in tig treinen gezeten, maar ze lijken allemaal maar een beetje traag te rijden.
Misschien omdat een deel van het traject geschikt is voor het rijden van 160 km/h?
Voor mijn gevoel wordt er ook sneller gereden tussen Amersfoort en Zwolle dan tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch, wat in ieder geval in overeenstemming is met de snelheden waarvoor de trajecten geschikt zijn.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:09:08 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90814916
Die geschilderde vlakken zijn leuk op een lijntje waar altijd hetzelfde materieel rijdt in dezelfde samenstelling. Op een station als 's-Hertogenbosch of Utrecht Centraal gaat dat je niet lukken. LED-strepen langs de perronranden die aangeven waar de trein stopt is een leuk iets, dit kun je ook nog mooi combineren met de CTA's die aangeven langs welke vakken een trein komt te staan.

Over baanvaksnelheid: Tilburg - Den Bosch - Utrecht is 130 km/h. Van Rotterdam tot aan Venlo is bijna alles 140 km/h (uitgezonderd Tilburg - Boxtel) of 160 km/h. Daarnaast heb je ook nog dat de ATB-installatie in treinen soms wel eens afwijkt waardoor een trein 145 op GPS rijdt terwijl 140 de maximum is die ATB toestaat.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:11:34 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90815047
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:07 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Misschien omdat een deel van het traject geschikt is voor het rijden van 160 km/h?
Voor mijn gevoel wordt er ook sneller gereden tussen Amersfoort en Zwolle dan tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch, wat in ieder geval in overeenstemming is met de snelheden waarvoor de trajecten geschikt zijn.
Ook al is het traject geschikt voor 160 km/h, dat word er never nooit gereden met het huidige materieel. Niet de juiste beveiliging ;)
pi_90815111
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
En daar kan ik je niet gelijk in geven Jeroen... Er zit ook regelmatig een losse zes in. Planmatig (sowieso in het weekend) zelfs een losse vier.
In de tijden dat dat van toepassing is , is het ook niet druk genoeg dat het daadwerkelijk uitmaakt :P
  maandag 3 januari 2011 @ 22:17:14 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90815396
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:09 schreef James1988 het volgende:Over baanvaksnelheid: Tilburg - Den Bosch - Utrecht is 130 km/h. Van Rotterdam tot aan Venlo is bijna alles 140 km/h (uitgezonderd Tilburg - Boxtel) of 160 km/h. Daarnaast heb je ook nog dat de ATB-installatie in treinen soms wel eens afwijkt waardoor een trein 145 op GPS rijdt terwijl 140 de maximum is die ATB toestaat.
Dan is het stel recent bij de KWB (KuilWielenBank) geweest. De ATB moet dan weer afgesteld worden. Vaak is dat in het begin iets hoger dan toegestaan, wat vanzelf wegslijt.
  maandag 3 januari 2011 @ 23:12:39 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90818689
quote:
Op maandag 3 januari 2011 21:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Standaard bij Deutsche Bahn. Zelfs op de flapjes-CTA's.
Precies. Maar in Nederland is het ineens een soort rocket science 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 januari 2011 @ 23:20:48 #225
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_90819116
In de media spreken ze over de ICE uit Frankfurt die bij Barneveld stilstaat. :|W

De andere Berlijntrein is via Zwolle gereden en dat is best snel gedaan met maar 24 minuten vertraging.

Wat zijn we aan het doen ???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')