Niet als de NS zelf voor informatievoorziening gaat zorgenquote:Op maandag 3 januari 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
Nee, dat is te ingewikkeld om dat continu up-to-date te kunnen houden.
Standaard bij Deutsche Bahn. Zelfs op de flapjes-CTA's.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:09 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk zouden de nieuwe CTA's hier ook mooi voor gebruikt kunnen worden, door de vakken aan te geven waar de trein gaat stoppen en welke klasse daar stopt.
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Stom gesufkut ook altijd. Zal wel weer een moslim zijn geweest die zat te bidden ofzo..
Van Apeldoorn naar Amersfoort kom je erlangs, hè.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?
IC Berlijn van Schiphol via Amersfoort, Apeldoorn, etc. naar Berlijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?
Wel als iemand dat handmatig up to date moet houden ja. Maar met de technische mogelijkheden die er tegenwoordig zijn moet dat te doen zijn. NS heeft al een track en trace-systeem waarmee ze weten waar hun treinen zijn. Bovendien, DB kan het ook.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
En dat is weer moeilijk met de vele afwijkende materieelinzetten, andere indelingen van rijtuigen en noem maar op.
En hoe wil je dat voor elke trein aangeven? De ene trein is 6 bakken, de ander 8, de ander maar 3, en de ander hoort er bijvoorbeeld 10 te zijn en zijn er maar 6 ofzo.. Nee, dat is te ingewikkeld om dat continu up-to-date te kunnen houden.
Mensen van boven de grote rivieren hebben nou eenmaal niks in Eindhoven te zoekenquote:Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Igen het volgende:
Zie ik het nou goed dat je met de trein niet voor half acht in Eindhoven kan zijn, als je van boven de grote rivieren moet komen?
Discriminasie!
Het is niet eerlijk.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mensen van boven de grote rivieren hebben nou eenmaal niks in Eindhoven te zoeken. 'k Kan vanuit Roosendaal gewoon om 06:27 in Ehv zijn
.
Ehm. 7:00 is de eerste in Eindhoven. Nachttreinen uitgezonderd.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Igen het volgende:
Zie ik het nou goed dat je met de trein niet voor half acht in Eindhoven kan zijn, als je van boven de grote rivieren moet komen?
Discriminasie!
Het al eerder hier voorgestelde lichtlijntje zou goed kunnen werken. Subtiel en tegelijkertijd toch ook opvallend.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:29 schreef Yreal het volgende:
Ik kan verdomme op vrijwel elk station zelf al gokken waar ik moet gaan staan omdat de trein tot daar komt. Dan moet de NS het ook kunnen aangeven hoor![]()
Op schiphol bijvoorbeeld, de IC naar vlissingen. Je weet gewoon dat je minstens bij de 8 kan gaan staan. Het zijn toch altijd minstens 2 virm IV
Ook niets nieuws. NS werkt daar al mee op de Emmerlijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Het al eerder hier voorgestelde lichtlijntje zou goed kunnen werken. Subtiel en tegelijkertijd toch ook opvallend.
Ja okee, voor Rotterdam en Utrecht is het net niet helemaal zo erg.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ehm. 7:00 is de eerste in Eindhoven. Nachttreinen uitgezonderd.
Misschien omdat een deel van het traject geschikt is voor het rijden van 160 km/h?quote:Op maandag 3 januari 2011 18:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan zet je die IC toch even stil bij Culemborg of Geldermalsen.![]()
Bij Geldermalsen past ie prima achter de stoptrein naar utrecht.
Waarom heb ik overigens altijd het idee dat de 1900 sneller rijdt dan andere IC's. Vandaag in tig treinen gezeten, maar ze lijken allemaal maar een beetje traag te rijden.
Ook al is het traject geschikt voor 160 km/h, dat word er never nooit gereden met het huidige materieel. Niet de juiste beveiligingquote:Op maandag 3 januari 2011 22:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Misschien omdat een deel van het traject geschikt is voor het rijden van 160 km/h?
Voor mijn gevoel wordt er ook sneller gereden tussen Amersfoort en Zwolle dan tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch, wat in ieder geval in overeenstemming is met de snelheden waarvoor de trajecten geschikt zijn.
In de tijden dat dat van toepassing is , is het ook niet druk genoeg dat het daadwerkelijk uitmaaktquote:Op maandag 3 januari 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
En daar kan ik je niet gelijk in geven Jeroen... Er zit ook regelmatig een losse zes in. Planmatig (sowieso in het weekend) zelfs een losse vier.
Dan is het stel recent bij de KWB (KuilWielenBank) geweest. De ATB moet dan weer afgesteld worden. Vaak is dat in het begin iets hoger dan toegestaan, wat vanzelf wegslijt.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:09 schreef James1988 het volgende:Over baanvaksnelheid: Tilburg - Den Bosch - Utrecht is 130 km/h. Van Rotterdam tot aan Venlo is bijna alles 140 km/h (uitgezonderd Tilburg - Boxtel) of 160 km/h. Daarnaast heb je ook nog dat de ATB-installatie in treinen soms wel eens afwijkt waardoor een trein 145 op GPS rijdt terwijl 140 de maximum is die ATB toestaat.
Precies. Maar in Nederland is het ineens een soort rocket sciencequote:Op maandag 3 januari 2011 21:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Standaard bij Deutsche Bahn. Zelfs op de flapjes-CTA's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |