abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90781014
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:27 schreef QuantumCat het volgende:
(wat ik ook doe, als ik er erg in heb, is de auto met de neus naar de kant van de opgaande zon zetten, als het dan licht wordt, wordt de voorruit als eerste warm, en het ijs erop wordt dan ook sneller zacht)
moet je wel pas wegrijden als de zon schijnt ;)

wat ook helpt is je auto dicht bij een groot object zetten: ik zet mijn auto zo dicht mogelijk naast een garagebox en dan hoef ik vaak alleen de zijruit, welke het verst weg van de box zit, te krabben. de andere auto's in de buurt zijn dan vaak wel helemaal bevroren :P
zo'n groot object zoals een huis of garagebox neemt overdag veel warmte op en geeft deze gedurende de nacht weer af: het is er dus warmer dan wanneer je in een grote open ruimte staat ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_90782259
Ik laat de auto altijd rustig opwarmen. Niet direct wegrijden na het starten (20-30 seconden bij een koude start) en daarna de eerste aantal kilometers niet boven de 2500rpm komen en niet vol gas geven. Na een kilometer of 15 gaat het gas er rustig aan steeds meer op.

[ Bericht 2% gewijzigd door Matel op 03-01-2011 09:48:46 ]
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 10:08:34 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_90782796
Tja, wat is warm rijden. Ik woon niet zo heel ver van de snelweg. Ik denk iets van 1500 meter vanaf mn voordeur tot invoegen op de autoweg. Dus de auto is nog niet warm maar het metertje loopt wel al naar boven als ik daar ben. Dan weer 2 km verder wordt het autosnelweg, dus dan rij ik al 120km/u. Dus echt tijd om op te warmen voor ik 120km/u rij heb ik niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_90851713
t dieseltje vind t niet zo lekker om meteen hard te moeten werken als die koud is :)

het 3 jaar jongere benzineblokje vind het minder erg :) die wil altijd wel :D
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:49:32 #155
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_90856899
Gewoon snel in de koppeling in die koude weertje tog. Daarna na een stuk of 8 minuten rijden gaat de baksteen op het gaspedaal.
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:28:36 #156
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_90865040
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:08 schreef CoolGuy het volgende:
Tja, wat is warm rijden. Ik woon niet zo heel ver van de snelweg. Ik denk iets van 1500 meter vanaf mn voordeur tot invoegen op de autoweg. Dus de auto is nog niet warm maar het metertje loopt wel al naar boven als ik daar ben. Dan weer 2 km verder wordt het autosnelweg, dus dan rij ik al 120km/u. Dus echt tijd om op te warmen voor ik 120km/u rij heb ik niet.
Je kunt best meteen 120 rijden als de motor koud is. Het is allen de manier waarop je die 120 haalt, dat een probleem kan zijn.

Ik heb meerdere bronnen geraadpleegd en daarmee ben ik tot de conclusie gekomen, dat de hoeveelheid toeren niet het enige probleem is met warm rijden. De belasting van de motor speelt ook mee. Rustig gas geven tot 6000 toeren kan in principe minder belastend zijn dan vol gas geven tot 3500 toeren
Horrible Cunt!
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2011 @ 09:11:48 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90869763
Welke bronnen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_90873481
Hebben mensen hier al eens gezien hoe nieuwe auto van de boot komen? :P

Doen ze bij Porsche bijzonder netjes trouwens. In colonne en langzaam. Geen kans dat die het zwaar krijgen.

Weet van bekenden dat er wel Audi's zijn die al schade hebben voordat ze in showroom staan :X

En racemotoren die met 0km de testbank opgaan om er zeker van te zijn dat het opgegeven vermogen gehaald wordt. Een splinternieuwe Fireblade direct even de 13000 toeren injanken en vervolgens door de versnellingen heen :o
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:16:09 #159
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_90875833
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
Hebben mensen hier al eens gezien hoe nieuwe auto van de boot komen? :P

Doen ze bij Porsche bijzonder netjes trouwens. In colonne en langzaam. Geen kans dat die het zwaar krijgen.

Weet van bekenden dat er wel Audi's zijn die al schade hebben voordat ze in showroom staan :X

En racemotoren die met 0km de testbank opgaan om er zeker van te zijn dat het opgegeven vermogen gehaald wordt. Een splinternieuwe Fireblade direct even de 13000 toeren injanken en vervolgens door de versnellingen heen :o
Ja, daar heb ik ook weleens over gehoord. Motoren kunnen ook wel meer hebben dan sommige mensen denken.

Dat is echter nog steeds geen reden om elke ochtend volgas de straat uit te racen met je koude motor. Op de langere termijn ga je daar namelijk wel de gevolgen van voelen. :P
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_90877678
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:16 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:

[..]

Dat is echter nog steeds geen reden om elke ochtend volgas de straat uit te racen met je koude motor. Op de langere termijn ga je daar namelijk wel de gevolgen van voelen. :P
Eens, maar de allereerste kilometers zijn de belangrijkste voor het motorblok, omdat onderdelen op elkaar in moeten lopen.

Moet zeggen dat ik niet altijd netjes warmrijdt. Maar over het algemeen blijf ik in het begin onder de 2500 toeren.
En heb de auto ook al wel eens uitgezet met een kokende turbo. Mijn oliepomp (en condensor ook) blijft dan lopen. Hoor je je auto aan het einde van de parkeerplaats nog blazen :@
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_90877965
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:11 schreef 2cv het volgende:
Welke bronnen ?
goed punt!
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:44:40 #162
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_90881627
Ik woon niet ver van de provinciale weg, maar rijd het eerste stuk altijd over de ventweg naast de provinciale weg, geen zin om meteen 80 te knallen met een koude motor...
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_90889145
Ik heb even nagelezen in het boekje van m'n (uit 2007) nieuwe Mazda staat over warmrijden. Het advies is om de auto rustig 20 seconden te laten draaien na het starten en daarna 15 minuten rustig te rijden en niet vol te remmen.
pi_90894385
ik start de auto en dan rij ik gewoon sportief weg. wel natuurlijk eerst mijn gordeltje om. ik heb het niet zo met warm rijden.
blaat xD
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:55:53 #165
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90894806
Oh, ik rijd wel gelijk 80 als ik vertrek. Moet kunnen hoor. Ik woon aan een 60km-weg dus daar ga ik niet met 30 of 40 over kakken. Ik trek gewoon niet te snel op en rem niet te hard, maar ik ga niet langzamer rijden.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_90901554
80 kan toch makkelijk in zn 5, zit je op 2000 toeren ofzo. Perfecte snelheid om warm te rijden denk ik persoonlijk ;)
pi_90905938
Het is logisch dat een motor onder belasting netter warm loopt dan eentje die wat staat te pruttelen omdat een of andere opa de ruiten ligt te kratsen.

Het is ook altijd handig om turbo's uit te laten draaien, en ja, vooral vrachtwagens kunnen turbo problemen geven omdat een of andere gladiool ermee rijdt en de motor klakkeloos uitzet en uiteindelijk de turbo kapot loopt.

En de reden dat je een motor stationair laat lopen voordat je hem uitzet is ook logisch, buitenkant van de motor is sneller koud dan de binnenkant, dus van binnen krimpt ie minder snel dan van buiten.
Door er een oliedruk erdoor te laten lopen wordt ie geleidelijk koud.
pi_90911666
uh ? kachel aan zetten .!!!
pi_90925853
mijn huidige auto rijd ik niet warm, maar mijn oude auto (astra turbo) wel.
Vanwege de gevoeligheid van de turbo heb ik deze wel altijd warm gereden en hij was voorzien van een turbotimer dus na een tijdje snelweg kon ik hem gewoon uitzetten en dan bleef hij 1 minuut lopen om de turbo af te koelen.
pi_91018644
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:49 schreef QuantumCat het volgende:
'gezoem' dat roept mijn moeder ook. Dat hoor je (idd) als je de sleutel omdraait in het contact.
Daarom moet ik hem niet meteen starten.

... het is de CD speler van de autoradio.
Dat is dus gewoon je brandstofpomp die het systeem op druk zet :')
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:11:53 #171
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_91029624
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
Hebben mensen hier al eens gezien hoe nieuwe auto van de boot komen? :P

Doen ze bij Porsche bijzonder netjes trouwens. In colonne en langzaam. Geen kans dat die het zwaar krijgen.

Weet van bekenden dat er wel Audi's zijn die al schade hebben voordat ze in showroom staan :X

En racemotoren die met 0km de testbank opgaan om er zeker van te zijn dat het opgegeven vermogen gehaald wordt. Een splinternieuwe Fireblade direct even de 13000 toeren injanken en vervolgens door de versnellingen heen :o
Whehe, dat denk jij.. Wellicht dat het bij aankomst netjes gebeurd, maar de monteurs beulen die auto's echt af.
'sup.
pi_91037897
warm wrijven op de motorkap
me , myself and...
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:20:21 #173
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_91038315
Parkeren in de buurt van Chemiepack
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:28:46 #174
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_91038649
Starten, even laten lopen en dan wegrijden.
Daarna rustig naar de snelheden toe laten lopen en vroeg schakelen.
Als ik thuis kom laat ik de motor nog eventjes rustig nalopen terwijl ik mijn spullen bij elkaar zoek.
pi_91051066
Wat ik een beetje mis in het turbo-verhaal is de snellere verkoling van de olie bij snelle afkoeling. Daarom is het mede belangrijk bij turbomotoren om deze rustig te laten afkoelen. Snelle afkoeling zorgt voor koolafzetting op je turbo (vooral bij een mindere kwaliteit olie) en dus eerder overlijden van de turbo. Met name bij variabele geometrie.
Dit is trouwens hoofdzakelijk het geval bij benzine motoren omdat diesel turbomotoren minder warm worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')