O?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:48 schreef Afketser het volgende:
Dat is wel een voordeel dat daarzo de grondprijs nog erg goedkoop is.
Niet dan?quote:
775k is geen 7 ton.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:30 schreef Afketser het volgende:
[..]
Niet dan?
Moet je eens kijken wat je voor 7 ton kan kopen:
HUIS
Daar heb je bij ons maar een rijtjeshuis voor zonder tuin.
Het lijkt wel alsof iedereen dat hier doet. Ik heb nog nooit gezien dat iemand na de rit in de auto blijft zitten met de motor aan vanwege de levensduur van de turbo.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:42 schreef WalkingDisaster het volgende:
Nadraaien ook, blijf altijd minstens 1 minuut zitten, soms wat langer.
quote:Op donderdag 30 december 2010 15:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Inderdaad niet boven de 2500 toeren rijden. Rustig aan. En wachten tot de olie op temperatuur is, niet tot de motor rond de 90 graden Celsius staat.
Auto heb ik nu 4 jaar, is 24 jaar oud en moet nog 25 jaar mee.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:48 schreef Afketser het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof iedereen dat hier doet. Ik heb nog nooit gezien dat iemand na de rit in de auto blijft zitten met de motor aan vanwege de levensduur van de turbo.
Ik kan me voorstellen dat je dat zou overwegen om te doen als je je auto van plan bent jaren lang te houden. Maar welke automobilist houdt zijn auto nog voor lange tijd?
Zodemieters.... dat wordt zowiezo een kostenpost.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Auto heb ik nu 4 jaar, is 24 jaar oud en moet nog 25 jaar mee.
Heb overigens geen turbo.
idd: nog nooit iemand zien doen. En ook nog nooit bij collega's gehoord die al enkele auto's gereden hebben dat een turbo stuk ging binnen 200k kmquote:Op zondag 2 januari 2011 13:48 schreef Afketser het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof iedereen dat hier doet. Ik heb nog nooit gezien dat iemand na de rit in de auto blijft zitten met de motor aan vanwege de levensduur van de turbo.
Ik kan me voorstellen dat je dat zou overwegen om te doen als je je auto van plan bent jaren lang te houden. Maar welke automobilist houdt zijn auto nog voor lange tijd?
Dat is op een industrieterrein... Nee, daar wil je wonen!quote:Op zondag 2 januari 2011 13:30 schreef Afketser het volgende:
Niet dan?
Moet je eens kijken wat je voor 7 ton kan kopen:
HUIS
Nou en?quote:Daar heb je bij ons maar een rijtjeshuis voor zonder tuin.
Nee, het punt is dat je niet je motor af moet zetten als de turbo net daarvoor vol op druk is geweest. Het typische is dat je iha het laatste deel van je rit rustig rijdt (in een woonwijk, op een parkeerkeerplaats, enz. enz. waardoor de turbo al van nature weer tot rust is gekomen.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:26 schreef Palomar het volgende:
Ja, ik ook niet. Heb zelf geen turbo, maar m'n vader heeft altijd Volvo turbodiesels gehad waarmee die tot zo'n 350K doorrijdt, maar ook nooit iets met de turbo gehad. En die zet hem altijd direct uit. Lijkt me dus dat die dingen wel zo degelijk gemaakt zijn dat ze er wel tegen kunnen om door gewone mensen gebruikt te worden.
Misschien dat dit bij bepaalde high performance turbo's gevoeliger is?
het punt was ook dat sommige mensen aangeven dat ze de motor nog een volle minuut stationair laten draaien voordat ze hem uitzettenquote:Op zondag 2 januari 2011 17:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat je niet je motor af moet zetten als de turbo net daarvoor vol op druk is geweest. Het typische is dat je iha het laatste deel van je rit rustig rijdt (in een woonwijk, op een parkeerkeerplaats, enz. enz. waardoor de turbo al van nature weer tot rust is gekomen.
Dat doe ik idd ook altijd. Als ik mn auto op contact zet hoor je eerst wat gezoem van een elektromotor oid (brandstofpomp?). Pas daarna zet ik hem aan. Geen idee of dat ook moet, want hij start ook wel zonder te wachtenquote:Op zondag 2 januari 2011 18:54 schreef Catch_me het volgende:
Sleutel in contact en even een paar tellen wachten zodat de computer zichzelf alvast afregelt.
Motor aan.
Maar soms kan dat dus wel nodig zijn...quote:Op zondag 2 januari 2011 19:16 schreef Palomar het volgende:
het punt was ook dat sommige mensen aangeven dat ze de motor nog een volle minuut stationair laten draaien voordat ze hem uitzettenDat vind ik ook wat overdreven en zou niet zo moeten zijn voor een 'gebruiksproduct'.
dat doe ik wel. plus dat de achterruit verwarming aangaat. ik begin met de zijruiten.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:56 schreef Maharbal het volgende:
Ik laat de auto ook nooit warmdraaien terwijl ik de ruiten krab. Het is meteen starten en wegrijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |