een tv kun je ook beter aan het plafond hangen idd maar aangezien de meeste mensen hem nog aan de muur hangen dacht ik zal maar met de massa mee gaanquote:
als de native resolutie van je tv 1920-1080quote:Op woensdag 29 december 2010 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
Maar hoezo zou je een maar een kwart van de pixels zien?
En hier hangt ie min of meer aan de muur. Hij staat op een kast, maar die hangt dan weer aan de muur
niet op monitoren. wel op tv's (monitoren zijn te krijgen in een hogere resolutie)quote:Op woensdag 29 december 2010 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
Maar datzelfde heb je toch op alle schermen?
Maar niet op die 3008*2008! Of groter.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:36 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
niet op monitoren. wel op tv's (monitoren zijn te krijgen in een hogere resolutie)
vandaar ook dat mensen foto's laten printen. (dan zou je wel iets hebben aan de gehele resolutie)quote:Op woensdag 29 december 2010 22:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar niet op die 3008*2008! Of groter.
Nou, dat is niet helemaal waar. Want als je gaat croppen komen die pixels wel weer tevoorschijn!quote:Op woensdag 29 december 2010 22:41 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
vandaar ook dat mensen foto's laten printen. (dan zou je wel iets hebben aan de gehele resolutie)
krijg je weer de volgende discussie. waarom zou je een camera kopen met bv. 16mp als je die toch NOOIT nodig hebt
klinkt als verkeerde lens gebruikt bij het fotograferen.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, dat is niet helemaal waar. Want als je gaat croppen komen die pixels wel weer tevoorschijn!
quote:Op woensdag 29 december 2010 22:46 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
klinkt als verkeerde lens gebruikt bij het fotograferen.
je koopt niet een dure camera met veel pixels om alleen de middelste 10% te gebruiken
ik denk dat jij meer hebt aan een leuk movie maker software programma als aan een fotocamera.quote:
Ik vond ook al dat mijn vader voor de 46" moest gaan, maar 2000 euro was toch net teveel voor een tvquote:
Blij om te weten dat je nog aan ons denkt!quote:Op donderdag 30 december 2010 00:36 schreef xEefjee het volgende:
Moest toch wel aan mijn goeie ouwe vriendjes hier denken toen een student van de MBO deeltijd opleiding vroeg of hij foto's niet net zo goed half automatisch kon maken (L).
Het wordt een beetje opgedwongen, niet? Ik zou best een K-5 willen met 10MP, maar die bestaat niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:41 schreef PKfotografie het volgende:
krijg je weer de volgende discussie. waarom zou je een camera kopen met bv. 16mp als je die toch NOOIT nodig hebt
Ja.. nu ga je goed het nieuwe jaar in he!quote:Op donderdag 30 december 2010 00:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Blij om te weten dat je nog aan ons denkt!
Je hebt vaker inderdaad geen ander mogelijkheid dan een camera met veel MP te kopen.. maar je hebt er niks aan..quote:Op donderdag 30 december 2010 01:05 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Het wordt een beetje opgedwongen, niet? Ik zou best een K-5 willen met 10MP, maar die bestaat niet.
Vervelende is dat ze toch altijd te klein zijn. 50" leek ons in eerste instantie gigantisch, maar toen hij krap twee weken hing waren we er al zo aan gewend dat 'ie al weer klein begon te worden.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vond ook al dat mijn vader voor de 46" moest gaan, maar 2000 euro was toch net teveel voor een tv
Hèhè, ik miste je al eigenlijk.quote:Op donderdag 30 december 2010 00:36 schreef xEefjee het volgende:
Moest toch wel aan mijn goeie ouwe vriendjes hier denken toen een student van de MBO deeltijd opleiding vroeg of hij foto's niet net zo goed half automatisch kon maken (L).
Toch voelt zo'n sraw als het begrenzen van je camera.quote:Op donderdag 30 december 2010 01:45 schreef Omniej het volgende:
[..]
Vervelende is dat ze toch altijd te klein zijn. 50" leek ons in eerste instantie gigantisch, maar toen hij krap twee weken hing waren we er al zo aan gewend dat 'ie al weer klein begon te worden.Maar zo blijf je bezig natuurlijk.
[..]
Hèhè, ik miste je al eigenlijk.Welcome back?
En wat die megapixels betreft: zelf gebruik ik voor veruit de meeste van mijn foto's nog geen 20% van alle megapixels die ik schiet, maar 't is zo nu en dan (met croppen en zo) toch vaak ook wel handig om wat pixels achter de hand te hebben. De camera's met écht veel megapixels (als in 18, 21, etc.) hebben vaak ook wel een sRAW optie, dus dan kun je er altijd nog zelf voor kiezen of je voor het volle aantal MP gaat of niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |