abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:20:11 #251
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90688101
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 18:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Voor de scheefhuurders, geniet nog even van de laatste 5 uur in vrijheid, vanaf morgen kun je niet meer zo makkelijk verkassen als waar je al die jaren voor dacht te betalen. :+

Gekheid natuurlijk, allemaal alvast de beste wensen en een gezond 2011! *O*
Dat geld neem ik aan voor het inkomen van de hoofdhuurder, of telt het inkomen van de vriendin en - of haar kinderen ook mee en zal dat jaarlijks aangepast worden of alleen bij toewijzing , en als het inkomen daalt bij scheiding en derg, krijg je dan weer een huurverlaging ofzo

Het is dus belangrijk om die huurgrens goed in de gaten te houden en zorgen dat je niet teveel verdient of je vriendin uitschrijft op dat adres of haar kinderen op kamers laat gaan.
dit vereist wel wat aandacht dat is zeker.

Maar logisch is dat bij minder verdienen er een huurverlaging zal volgen en ook extra huursubsidie dus

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-12-2010 19:25:32 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90688319
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:20 schreef michaelmoore het volgende:
Dat geld neem ik aan voor het inkomen van de hoofdhuurder, of telt het inkomen van de vriendin en - of haar kinderen ook mee
Ik neem aan dat er uitgegaan wordt van het gezinsinkomen. Dus als man en vrouw allebei werken een inkomen hebben zal dat bij elkaar opgeteld worden. (Hoe dat met inkomen van kinderen zit weet ik niet, ik denk niet dat dat meetelt.)

quote:
en zal dat jaarlijks aangepast worden of alleen bij toewijzing
Volgens mij heb je er geen last van als je al ergens zit, maar wil je verhuizen dan moet je naar de vrije sector.

quote:
en als het inkomen daalt bij scheiding en derg, krijg je dan weer een huurverlaging ofzo
Ik geef je weinig kans dat je huisbaas in de vrije sector daar een boodschap aan heeft. Heel weinig. Je kunt dan natuurlijk wel weer via een woningbouwvereniging een sociale huurwoning zien te krijgen.

quote:
Het is dus belangrijk om die huurgrens goed in de gaten te houden en zorgen dat je niet teveel verdient
Zolang je niet wilt gaan verhuizen is er niets aan de hand.

quote:
Maar logisch is dat bij minder verdienen er een huurverlaging zal volgen en ook extra huursubsidie dus
Niet dus. Bij minder verdienen krijg je uiteraard geen huurverlaging, en huursubsidie krijg je ook niet omdat je huur boven de huursubsidiegrens zit. :{

[ Bericht 6% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 31-12-2010 19:34:23 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 31 december 2010 @ 20:20:37 #253
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90689897
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]
Niet dus. Bij minder verdienen krijg je uiteraard geen huurverlaging, en huursubsidie krijg je ook niet omdat je huur boven de huursubsidiegrens zit. :{
Als je meer huur gaat betalen bij meer verdienen, dan krijg je ook huurverlaging als je minder gaat verdienen dat kan niet anders
maar als er nou een vriendin bij je komt wonen een paar maanden of een half jaar, wat dan
maar als je kind nu meer verdiend dan jij ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90690386
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
Als je meer huur gaat betalen bij meer verdienen, dan krijg je ook huurverlaging als je minder gaat verdienen dat kan niet anders
Nee. Volgens mij ga je niet meer huur betalen als je meer gaat verdienen, maar als je wilt verhuizen krijg je gewoon geen woning meer met een huur lager dan 652,-

Dus je kunt OF blijven zitten waar je zit, OF de hogere huur op de koop toe nemen. Dat jij wellicht na 2 jaar minder gaat verdienen is dan vervelend, maar heeft niets te maken met de huur van je NIEUWE woning. Je kunt dan wel weer terugverhuizen naar een sociale woning natuurlijk.

quote:
maar als er nou een vriendin bij je komt wonen een paar maanden of een half jaar, wat dan
maar als je kind nu meer verdiend dan jij ,
Zoals ik het begrepen heb, heb je dus nergens last van. TENZIJ je wilt verhuizen, dan wordt een nieuwe huurwoning een heel stuk duurder. (En vaak zelfs duurder dan een gelijkwaardige koopwoning)
  vrijdag 31 december 2010 @ 20:43:20 #255
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90690530
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee. Volgens mij ga je niet meer huur betalen als je meer gaat verdienen, maar als je wilt verhuizen krijg je gewoon geen woning meer met een huur lager dan 652,-

Dus je kunt OF blijven zitten waar je zit, OF de hogere huur op de koop toe nemen. Dat jij wellicht na 2 jaar minder gaat verdienen is dan vervelend, maar heeft niets te maken met de huur van je NIEUWE woning. Je kunt dan wel weer terugverhuizen naar een sociale woning natuurlijk.

[..]

Zoals ik het begrepen heb, heb je dus nergens last van. TENZIJ je wilt verhuizen, dan wordt een nieuwe huurwoning een heel stuk duurder. (En vaak zelfs duurder dan een gelijkwaardige koopwoning)
dus als je gewoon blijft wonen waar je woont, dan heb je nergens last van.
Ok das dan mooi
Dan maakt het niet uit of je een nieuwe vriendin krijgt of dat ze juist weggaat of dat je in de WW komt.
Anders zou je de vriendin hoofdhuurder kunnen maken
Dat maakt de woningmarkt nog meer op slot alsie al was

volstrekte zinloze regel dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-12-2010 20:48:58 ]
pi_90690889
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:43 schreef michaelmoore het volgende:
dus als je gewoon blijft wonen waar je woont, dan heb je nergens last van.
Ok das dan mooi
Dan maakt het niet uit of je een nieuwe vriendin krijgt of dat ze juist weggaat of dat je in de WW komt
Zo heb ik het in ieder geval begrepen. Voor de 'zittende' huurders in de sociale woningbouw veranderd er niets. Zolang je blijft zitten waar je zit.

quote:
Dat maakt de woningmarkt nog meer op slot alsie al was
Integendeel. Als jij nu 400,- betaalt per maand en je nieuwe (vrije sector) huurwoning gaat 700,- kosten is het veel interessanter om eens naar een koopwoning te kijken als dat je nieuwe woning weer 400,- zou gaan kosten.

quote:
volstrekte zinloze regel dus.
Nou... Zinloos is dan ook weer overdreven. In een woning wonen waarvan de huren door subsidie laag worden gehouden terwijl je het niet nodig hebt verdiend nu ook weer niet de schoonheidsprijs....
  vrijdag 31 december 2010 @ 20:59:13 #257
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90691067
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Integendeel. Als jij nu 400,- betaalt per maand en je nieuwe (vrije sector) huurwoning gaat 700,- kosten is het veel interessanter om eens naar een koopwoning te kijken als dat je nieuwe woning weer 400,- zou gaan kosten.

[..]
Maar dan ga je dus helemaal niet meer verhuizen he, dan blijf je bij de 400 euro per maand
Dus raakt de woningmarkt helemaal op slot
quote:
Nou... Zinloos is dan ook weer overdreven. In een woning wonen waarvan de huren door subsidie laag worden gehouden terwijl je het niet nodig hebt verdiend nu ook weer niet de schoonheidsprijs....
HRA subsidie opstrijken met een aflossingsvrije hypotheek ook niet, dus dat maakt niet uit
pi_90691234
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:59 schreef michaelmoore het volgende:
Maar dan ga je dus helemaal niet meer verhuizen he, dan blijf je bij de 400 euro per maand
Als je kunt zul je blijven zitten ja. Net als verkopers doen als de verkoopprijs van hun woning daalt onder de hypotheekschuld.

Maar soms kan het niet anders. (Werk, gezinsuitbreiding, scheiding, whatever)

quote:
Dus raakt de woningmarkt helemaal op slot
Als je daarmee bedoelt dat een flink deel van de huurders niet meer KAN verhuizen heb je gelijk.

quote:
HRA subsidie opstrijken met een aflossingsvrije hypotheek ook niet, dus dat maakt niet uit
Er zijn maar weinig aflossingsvrije hypotheken op de markt. 80% van de hypotheken valt onder NHG. De NHG eist dat er minimaal 50% wordt afgelost. Kies je een hypotheekvorm die daar niet aan voldoet, krijg je dus geen NHG.

Van de overige 20% zal wellicht een deel aflossingsvrij zijn, maar zeer zeker niet alles van die 20%

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 01-01-2011 16:54:30 ]
  vrijdag 31 december 2010 @ 21:19:31 #259
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90691664
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 21:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je daarmee bedoelt dat een flink deel van de huurders dan niet meer KAN verhuizen heb je gelijk.

vreselijke domme zinloze maatregel dus.
Niemand gaat verhuizen als ie er zwaar op achteruit gaat, behalve met een scheiding, dan heb je al zoveel ellende, dat je ook nog eens geen huis meer krijgt, tenzij je tijdelijk minder gaat werken

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 31-12-2010 22:06:26 ]
  zaterdag 1 januari 2011 @ 11:42:17 #260
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90704132
Ik vind het wel een echte VVD maatregel, inkomensafhankelijke huur, en we hadden al de inkomensafhankelijke ziektepremie ook door de VVD verzonnen.

Wat is het volgende, inkomensafhankelijke benzine, of brood?
  zaterdag 1 januari 2011 @ 15:08:14 #261
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_90709391
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Wat kees zegt, ontkennen....cognitieve dissonantie.
cognitieve dissonantie is zooo tachtiger jaren.
pi_90713793
Ook leuk artikel

Disclaimer:
Mijn positie in deze discussie: Neutraal.
Als ik ergens iets tegenkom over de huizenmarkt pleur ik dat linkje hier gewoon neer, ik zag niet zo snel of het al gepost was of niet.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 2 januari 2011 @ 00:58:00 #263
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90731962
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:19 schreef Resistor het volgende:
Ook leuk artikel

Disclaimer:
Mijn positie in deze discussie: Neutraal.
Als ik ergens iets tegenkom over de huizenmarkt pleur ik dat linkje hier gewoon neer, ik zag niet zo snel of het al gepost was of niet.
zal ik het even quoten

quote:
"Woningmarkt stort in januari in!"

Volgens het Wegwijs Kenniscentrum, de research afdeling die onder meer onderzoek doet naar de gang van zaken op de woningmarkt, wijst alles erop dat woningmarkt na de jaarwisseling afstevent op een debacle. Belangrijkste oorzaken van de demotivatie bij het koperspubliek is de negatieve invloed die overheidsorganen, zoals de AFM, uitoefenen op de huizen- en hypotheekmarkt. Ook uitspraken van minister De Jager en De Nederlandsche Bank (DNB) zorgen voor een verlammende werking. Het lijkt erop dat het kabinet Rutte bewust de andere kant op kijkt en afwacht waar de gezamenlijke woonark op de klippen loopt.
pi_90741900
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zal ik het even quoten

[..]

Zoals eerder, 'what's new?'
pi_90746628
inderdaad, niks nieuws. Mensen die zowieso geen huis zouden moeten kunnen kopen, kunnen dat nu werkelijk zowieso niet doen. Goede zaak.
Daarnaast vind ik de vergelijking met huur en koop markt scheef gaan. Bij een huurwoning ga je geen 30-jarige verplichting aan met grote consequenties als je bv ziek wordt. Je hebt geen huisonderhoud, lagere belastingen en je hebt geen last van een restschuld als je gaat verhuizen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_90748133
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
inderdaad, niks nieuws. Mensen die zowieso geen huis zouden moeten kunnen kopen, kunnen dat nu werkelijk zowieso niet doen. Goede zaak.
Daarnaast vind ik de vergelijking met huur en koop markt scheef gaan. Bij een huurwoning ga je geen 30-jarige verplichting aan met grote consequenties als je bv ziek wordt. Je hebt geen huisonderhoud, lagere belastingen en je hebt geen last van een restschuld als je gaat verhuizen.
Lagere belastingen? Het zijn juist de kopers die massaal een dikke korting krijgen op hun belastingen :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 2 januari 2011 @ 16:12:04 #267
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90748436
quote:
1s.gif[b] Op zondag 2 januari 2011 15:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
en je hebt geen last van een restschuld als je gaat verhuizen.
merk ik hier een omslag in het dogmatisch denken :?
  zondag 2 januari 2011 @ 19:05:44 #268
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_90756567
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
En voor al die vrijheid betaal je dan ook.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zondag 2 januari 2011 @ 20:22:41 #269
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_90760250
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het zijn juist de kopers die massaal een dikke korting krijgen op hun belastingen :7
Dat mag ook wel, ik heb ze eerst gespekt door middel van de overdrachtsbelasting. Volgende maand voor de derde keer, totaal al zo'n 42.000 euro.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_90771035
quote:
Lagere belastingen? Het zijn juist de kopers die massaal een dikke korting krijgen op hun belastingen :7
WOZ?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_90771309
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

WOZ?
Poe hee..... dat valt in het iets tegenover de HRA. Die overdrachtsbelasting is niet oke.... maar dan had je maar beter moeten onderhandelen over de prijs, welke gek betaald er dan ook zoveel geld voor een tweedehands huis 8)7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90771731
Zullen we dan nu echt dood gaan, de doemdenkers roepen het al 4 jaar...
pi_90781403
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Poe hee..... dat valt in het iets tegenover de HRA. Die overdrachtsbelasting is niet oke.... maar dan had je maar beter moeten onderhandelen over de prijs, welke gek betaald er dan ook zoveel geld voor een tweedehands huis 8)7
Zou je voor mij eens willen voorrekenen hoeveel belasting een huiseigenaar en huurder in een vergelijkbaar huis betalen?
  maandag 3 januari 2011 @ 09:19:15 #274
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_90781949
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:08 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

cognitieve dissonantie is zooo tachtiger jaren.
Wat een intelligente opmerking. Ik ben erg onder de indruk
  maandag 3 januari 2011 @ 09:20:26 #275
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_90781968
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 08:33 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Zou je voor mij eens willen voorrekenen hoeveel belasting een huiseigenaar en huurder in een vergelijkbaar huis betalen?
Is het inkomen niet meer belangrijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')