Grappig, ik heb precies het omgekeerdequote:Op woensdag 29 december 2010 12:37 schreef MASD het volgende:
Tenzij ik Batman Begins in twee delen mag splitten. Het eerste deel is toffer dan The Prestige, maar het tweede deel heeft de domste verhaallijn ooit.
Dit.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:18 schreef Gorro het volgende:
1.The Dark Knight vs. Insomnia
2.Following vs. Memento
3.Batman Begins vs. The Prestige
Mwah, imo is the Prestige een van de tofste films ooit. Vol sfeer en mooie beelden, de opbouw van de film als eén grote goocheltruc vond ik goed bedacht en Bowie die Tesla speelt is fantastisch. En ja, de hele cast is idd goed, waardoor je ook gewoon meer wordt geraakt door het verhaal dan bij een film als Inception, waar het je eigenlijk geen hol kan schelen hoe het is gegaan met de wel of niet dode echtgenote van de hoofdpersoon, maar vooral toffe actie wil zien.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit.
Vind The Prestige eigenlijk nogal een overgewaardeerde film. De sterrencast draagt hem wat mij betreft, niet zozeer het verhaal, of de verhaallijn of slimme editing ofzo.
quote:Op woensdag 29 december 2010 19:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Suggestie voor volgend toernooi: Alfred Hitchcock
Ik vind het in dit geval juist wel leuk om te kijken hoe er nu naar het oeuvre van een Nolan gekeken wordt (en of dat over bv. 5 of 10 jaar anders is). Maar ik begrijp je punt.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ben trouwens meer aanhanger (qua tournaments) van regisseurs die ofwel geen films meer maken of anders toch al lang over hun top zijn (ja, Coppola, jij dus). Nolan zit op zijn piek en moet zijn beste films misschien nog maken.
De 3 in 't vet vind ik trouwens meteen zijn 3 beste.
Wat mij betreft ook de minste Nolan. Ik vond het verhaal voorspelbaar en de twist mager. Nooit gesnapt waarom sommige mensen er zo lyrisch over waren.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit.
Vind The Prestige eigenlijk nogal een overgewaardeerde film. De sterrencast draagt hem wat mij betreft, niet zozeer het verhaal, of de verhaallijn of slimme editing ofzo.
Die is toch wel vrij duidelijk dood hoorquote:Op woensdag 29 december 2010 19:15 schreef superjojo het volgende:
Inception, waar het je eigenlijk geen hol kan schelen hoe het is gegaan met de wel of niet dode echtgenote van de hoofdpersoon
Goocheltruc? Dat is dus mijn probleem met de film.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:15 schreef superjojo het volgende:
[..]
Mwah, imo is the Prestige een van de tofste films ooit. Vol sfeer en mooie beelden, de opbouw van de film als eén grote goocheltruc vond ik goed bedacht en Bowie die Tesla speelt is fantastisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik bij Batman Beginsquote:Op donderdag 30 december 2010 01:00 schreef Mike het volgende: Ik vond het verhaal voorspelbaar en de twist mager. Nooit gesnapt waarom sommige mensen er zo lyrisch over waren.
quote:Op donderdag 30 december 2010 08:48 schreef Gorro het volgende:
[..]
Goocheltruc? Dat is dus mijn probleem met de film.Ja, met genre-shifts heb ik meestal niet zo'n probleem. Heel veel mensen hebben ook een hekel aan The Village, bijvoorbeeld, omdat deze van een horrorfilm naar een dramafilm ontwikkeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
Dat vond ik ook het enige probleem van de film.quote:Op donderdag 30 december 2010 09:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat had ik bij Batman Begins. Typische proloog die alle conventies van de origin story mooi aftikt, enige echt goede element vond ik de originele insteek om het erg realistisch te maken, al toonde Nolan later met TDK dat het nog veel beter kon. Met Ra's Al Ghul vond ik de film ook maar een erg zwakke en onduidelijke villain hebben, met zijn omslachtige plannetjes.
Die dus.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:32 schreef Rubenaldo het volgende:
1.The Dark Knight vs. Insomnia
2.Following vs. Memento
3.Batman Begins vs. The Prestige
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. De genre-switch is daarbij ondergeschikt aan het moraliteitsvraagstuk vind ik.
Zelfde geldt voorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in TDK, supervet karakter, brilliant neergezet, zou zo nog een film mee kunnen. Maar de huidige ontwikkeling stuurt her verhaal in een andere richting. Het is zonde wat betreft het karakter, maar dat is ondergeschikt aan het verhaal, en het thema van de film"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
quote:Op maandag 3 januari 2011 12:18 schreef Tanin het volgende:
[..]
Die dus.
Enkel Following vind ik wat minder dan de rest (nog steeds top), en dat komt met name door acteer prestaties. Maar ik neem het Nolan niet kwalijk, het was zijn eerste film en een enorme binnenkomer.
Jammer van Insomnia, die erg ondergewaardeerd is naar mijn mening.
Wat betreft genre-switch in the Prestige: de film gaat (wat mij betreft) over de tweestrijd tussen de goochelaars, en hoe ver je gaat om die tweestrijd te winnen,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. De genre-switch is daarbij ondergeschikt aan het moraliteitsvraagstuk vind ik.
Zelfde geldt voorSowieso is Nolan niet iemand die aan karakterontwikkeling doet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in TDK, supervet karakter, brilliant neergezet, zou zo nog een film mee kunnen. Maar de huidige ontwikkeling stuurt her verhaal in een andere richting. Het is zonde wat betreft het karakter, maar dat is ondergeschikt aan het verhaal, en het thema van de film
Het is natuurlijk ook wel een beetje alsof je tegen Doutzen Kroes zegt dat haar heupen te breed zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:29 schreef Tanin het volgende:
"Geen karakterontwikkeling" is een beetje overdreven, als je kijkt naar een TDK, Inception of Prestige, maar het is wel minimaal, en meestal maar 1 karakter. Maar dat vind ik en sich niet erg, het verhaal + de morele vraagstukken zijn voor mij genoeg.
Eens, stop het toernooi maar.quote:
Ik vind dat hij dat net iets te expliciet doet, hij zet zelfs af en toe gewoon zijn subtext mee in de dialogen zodat het allemaal zeker duidelijk is. Helaas werkt dat soms tegen hem, hij moet die gevoelens die tussen de regels staan gewoon laten uitbeelden door de acteurs, niet laten uitleggen, want dan is 't gewoon tekst en krijg je moeilijker een band met de personages. Je krijgt empathie voor iemand omdat je zijn trauma's ziet, niet omdat hij zegt dat hij toch zo zielig is.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:12 schreef Deckard het volgende:
[..]
Sowieso is Nolan niet iemand die aan karakterontwikkeling doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |