quote:
Op woensdag 5 januari 2011 00:01 schreef Odysseuzzz het volgende:[..]
Idd gaat een mislukte mavo'er bij de gemeente haar gebrek aan fantasie botvieren op het medicijngebruik van je gekke oom?
"PTSS? Aah, die kan best werken ik heb ook wel eens stress."
En dat dan Mork Prutte over haar rug meekijkt en zegt: "Inderdaad mislukte mavo'er ome Piet moet zich niet zo aanstellen. Gewoon lekker meedoen." En dan gooit ie er zo'n VVD nep liberaal lachje uit.
Even een nuancering, voor het BigBrother gevoel te groot wordt

. Gegevens van medicijngebruik en andere onder het beroepsgeheim vallende zaken zijn natuurlijk niet direct gekoppeld. Er is geen koppeling tussen dit systeem en het patiėntendossier.
Uiteraard kan het wel dat via berichtenverkeer in MensCentraal (wat in pilotvorm in diverse gemeenten gekoppeld is aan het systeem wat ik in de OP omschrijf) dit soort gegevens worden gedeeld. Daar moet ik bij vermelden dat dat nu ook al gebeurd via de telefoon. Nadeel is dat deze vorm van informatie delen nu makkelijker wordt, voordeel is dat het nu geregistreerd gebeurt. Als de psychiater gekoppeld is en medische geheimen deelt dan is dat voor een controleur te zien. Nun is dat niet zo, ik heb veel als reļntegratiemedewerker voor gemeentes gewerkt in het verleden en ik wist zaken over klanten die ik niet hoorde te weten. Medicijngebruik, ziektebeelden. Door dit electronische berichtenverkeer wordt dit zichtbaar, niet voor de klant, wel voor een controleur.
quote:
Als je nog niet paranoide bent dan ga je dat toch vanzelf worden zodra je met die instanties in aanraking komt? Is het ook meteen gerechtvaardigd dat je er nooit meer uit komt.
Nu nog het systeem koppelen aan de gezichtsherkenning en het hele land vol cameras plempen.
Alles helemaal automatish omdat ze te lui zijn om constant om irhe papieren te vragen. Gaat lekker zo.
Die koppeling met gezichtsherkenning noemde ik eerder ook al. Geniale mogelijkheden krijg je daarmee, maar wel doodeng. Klant komt het gemeentehuis binnen en voor dat hij bij de balie staat ligt er al een aanvraagformulier klaar, ingevuld met al zijn persoonlijke gegevens.
Of hier en daar wat valkuilen bij openbare gelegenheden. Crimineel komt voorbij, camera registreert, valkuil open, boefje weg,