Zelf heb ik ook borderline, maar ik schaam me juist voor mijn bps-gedrag. Vooral doordat ik weet dat ik voor anderen soms lastig ben om mee om te gaan. Het is dus niet zo dat alle borderliners de gevoelens van anderen vergetenquote:Op woensdag 29 december 2010 17:00 schreef backgammon het volgende:
[..]
Klinkt als iemand die gelukkig veel begrip kan tonen, valt niet mee voor hun maar ook niet voor de partner.
Dat vergeten ze vaak.
Zo hoort het ook lijkt mij.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:50 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Zelf heb ik ook borderline, maar ik schaam me juist voor mijn bps-gedrag. Vooral doordat ik weet dat ik voor anderen soms lastig ben om mee om te gaan. Het is dus niet zo dat alle borderliners de gevoelens van anderen vergeten.
Hoewel ik wel eerlijk zal toegeven dat het bij m'n ergste downs weleens voorkomt. Maar gelukkig maken mijn vriend, familieleden en vrienden mij hier ook wel bewust van bij de erge downs. En ik denk dat het voor veel andere borderliners (maar zeker niet alle, er zijn verschillende vormen enz) fijn zou zijn als mensen in hun omgeving duidelijker zijn met grenzen stellen en het aangeven als ze vinden dat de borderliner geen rekening houdt met hun gevoel.
Ben wel blij dat mijn vriend helpt door duidelijk z'n grenzen aan te geven. Hij wist ook al vanaf het begin van mijn borderline en heeft ook veel met me meegemaakt. Maar zelf vind ik niet dat ik doordat ik borderline heb "alles maar kan flikken" en daarom ben ik ook al jaren in therapie. Vind het ook wel apart dat de ex van TS eerst nergens last van leek te hebben, maar toen bekend was ze het leek te gebruiken om haar verkeerde gedrag te verontschuldigen.
Zag dat TS het heeft uitgemaakt, hopelijk wel netjes en vind je over een tijd een meisje dat beter bij je past.
Jezus Daniel, wat een verhaal. Triest om zo een vriendin de slechte kant op te zien gaan.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zo hoort het ook lijkt mij.
Overigens had ik een vriendin die ook BL heeft (als ze nog leeft) en die is nog nooit zo blij geweest als toen ze die sticker kreeg opgeplakt. Het was een echte excuustrut geworden.
Ze deed alles maar en voor alles gaf ze de schuld aan BL. Toen haar vriendje haar even niet zag staan besloot ze maar coke voor zijn neus te snuiven om hem te shockeren.
Sindsdien is ze verslaafd aan dat spul. De laatste keer dat ik haar gezien heb was ze 20 kilo lichter dan toen ik haar leerde kennen.
Inmiddels heb ik al 5 jaar geen contact meer met haar omdat zij wel haar best deed om iedereen en alles in haar omgeving kapot te maken.
Maargoed niet alle Borderliners zijn zo en niet iedereen heeft het even erg. Dus om nu te stellen dat je met een grote boog om een borderliner heen moet lopen per definitie, nee dat vind ik niet.
Nee, jij voelt je liever kut door het toedoen van een anderquote:
Ja dat was niet zo leuk.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:48 schreef D_tjuh het volgende:
Jezus Daniel, wat een verhaal. Triest om zo een vriendin de slechte kant op te zien gaan.
Echt zonde van die vriendin. Voordat ze de diagnose borderline kreeg gingen jullie wel gewoon goed met elkaar om of waren er toen ook al problemen? Heeft ze ook geen therapie?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Overigens had ik een vriendin die ook BL heeft (als ze nog leeft) en die is nog nooit zo blij geweest als toen ze die sticker kreeg opgeplakt. Het was een echte excuustrut geworden.
Ze deed alles maar en voor alles gaf ze de schuld aan BL. Toen haar vriendje haar even niet zag staan besloot ze maar coke voor zijn neus te snuiven om hem te shockeren.
Sindsdien is ze verslaafd aan dat spul. De laatste keer dat ik haar gezien heb was ze 20 kilo lichter dan toen ik haar leerde kennen.
Inmiddels heb ik al 5 jaar geen contact meer met haar omdat zij wel haar best deed om iedereen en alles in haar omgeving kapot te maken.
Maargoed niet alle Borderliners zijn zo en niet iedereen heeft het even erg. Dus om nu te stellen dat je met een grote boog om een borderliner heen moet lopen per definitie, nee dat vind ik niet.
Wel knap dat juist er niet bitter over ben geworden elke borderliner als zo iemand zit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Vriendin en goede vriendin is gewoon niet het zelfdequote:
probeer je een reactie uit te lokken ofzoquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vriendin en goede vriendin is gewoon niet het zelfde
Tsja en het echte borderline, elke grens opzoeken en daar moedwillig overheen gaan om het even wie je daar pijn mee doet inclusief jezelf natuurlijk. Ik heb een hoop mensen met borderline ontmoet in mijn leven en gelukkig zijn ze niet allemaal zo extreem.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:45 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Wel knap dat juist er niet bitter over ben geworden elke borderliner als zo iemand zit.
Het moeilijke is dat bij mensen met Borderline en geen zelfinzicht , zichzelf zo naar de vernieling kunnen helpen.
Soms denk ik dat een borderliner meer het zichzelf heel moeilijk kan maken.
Dat vind ik apart. Ik neem aan dat de diagnose pas gesteld wordt als er al problemen zijn. Ze kunnen door de diagnose verergeren, maar ook verbeteren. En anders zit je alsnog met de problemen waarvoor je oorspronkelijk naar een psycholoog bent gegaan.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:37 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja dat was niet zo leuk.
Maar dat was niet het nieuws wat ik wilde brengen.
Ik heb ook een goede vriendin met borderline en daar valt best goed mee te leven.
Ik ben bijna in de overtuiging dat een borderliner het beter niet kan weten.
Je hebt toch ook borderliners die wel door hebben dat hun gedrag destructief is, maar dat ze het toch blijven doen. Ze hebben het zelfinzicht wel, maar kunnen moeilijk veranderen, omdat ze dan toch een soort controle uit handen geven.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:45 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Wel knap dat juist er niet bitter over ben geworden elke borderliner als zo iemand zit.
Het moeilijke is dat bij mensen met Borderline en geen zelfinzicht , zichzelf zo naar de vernieling kunnen helpen.
Soms denk ik dat een borderliner meer het zichzelf heel moeilijk kan maken.
Die zal je inderdaad hebben, dat lijkt me helemaal moeilijk. De mensen die ik kende die Borderline hadden, die hadden juist het zelfinzicht ook totaal niet en snapte het ook niet dat sommige mensen juist door hun eigen gedrag hun niet meer moesten.quote:Op zondag 9 januari 2011 01:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je hebt toch ook borderliners die wel door hebben dat hun gedrag destructief is, maar dat ze het toch blijven doen. Ze hebben het zelfinzicht wel, maar kunnen moeilijk veranderen, omdat ze dan toch een soort controle uit handen geven.
Ja want de eerste paar maanden was ze gewoon erg blij, eigenlijk niets te merken dat ze het zou hebbenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
TS, kwam je er na zoveel maanden pas achter dat ze dat had? Pas nadat ze je dat vertelde? Dat klopt niet echt. Je weet het hoor, als je vriendin borderliner heeft
Dat is heel manipulatief, dat klopt weer wel in het plaatje. Maar dat ze het zolang kan verbergen weer niet. Het is tenslotte een problleem met zeflbeheersing.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:54 schreef Marienbean het volgende:
[..]
Ja want de eerste paar maanden was ze gewoon erg blij, eigenlijk niets te merken dat ze het zou hebben![]()
Pas nadat ze het mij verteld had ging het achteruit, ze wilt het gewoon maar niet zeggen waarom ze eerst wel vrolijk kon zijn en daarna niet meer..
Ik weet het het klopt ook niet, maar volgens mij schaamde ze zich voor haar stoornis, en liet ze mij eerst verliefd op haar worden zodat als ze het vertelde dat ze borderline had, ik toch al verliefd zou zijn dus zou ze minder kans hebben dat ik het gelijk zou uitmaken..ik denk dat dat het is..
En nadat ze het had verteld, toen begon ik pas echt te merken dat ze inderdaad die aandoening had
Ik heb zoveel dingen voorgesteld, om te gaan naar een relatie therapeut om wat informatie te verkrijgen over hoe we gelukkig kunnen blijven, en ook naar een psychiater te gaan om daar even mee te kunnen praten, maar dat mens wees gewoon alles af, ze wilde het gewoon niet![]()
Ik geef eerlijk toe, ik mis haar wel heel erg hoor.. Maar ik had gewoon geen keuze meer, want het begon gewoon uit de hand te lopen.. kut borderline
Fijn dat er ook nog zulke mensen zijn !quote:Op woensdag 29 december 2010 16:57 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Sommigen wel, sommigen niet.
Althans, sommigen willen het beter doen. Anderen blijven erbij dat hun persoonlijke malaise ze ontdoet van verantwoordelijkheid wat betreft andermans gevoelens
Mijne doet duidelijk haar best een fatsoenlijk persoon te zijn. Ondertussen worstelt zij wel met allesoverheersende emoties die ze een plek en uiting moet geven.
Ga er maar aanstaan... Zo is het ook.
Tja, die zijn er ook, maar er zijn ook genoeg mensen die de ziekte wél hebben. Het gevaar bestaat altijd dat ook die mensen niet meer serieus genomen worden door het belachelijke gedrag van de mensen die alleen maar claimen dat ze Borderline hebben.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:48 schreef Saar1987 het volgende:
Ik was nog niet klaar met mijn berichtje. Maar er zijn veel meiden tegenwoordig die zeggen Borderline te hebben , alleen maar voor een schreeuw om aandacht . En wat hebben ze een medelijden met zichzelf . Een schop onder hun hol moeten ze krijgen !
En dat is precies wat ik bedoel !quote:Op maandag 10 januari 2011 21:54 schreef MotorCitySoul het volgende:
[..]
Tja, die zijn er ook, maar er zijn ook genoeg mensen die de ziekte wél hebben. Het gevaar bestaat altijd dat ook die mensen niet meer serieus genomen worden door het belachelijke gedrag van de mensen die alleen maar claimen dat ze Borderline hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |