ATF????? Wa's dat nou weer voor raar advies?quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:35 schreef Anne het volgende:
Waarschijnlijk de klepstoters die tikken.
Als je geluk hebt alleen een halve liter ATF olie erin kiepen.
Ik heb dat al eens vaker gehoord, alleen vertelt ze het niet helemaal goedquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
ATF????? Wa's dat nou weer voor raar advies?
Als je nou dunnere motorolie had gezegd was ik het met je eens geweest maar je gebruikt toch geen ATF als motorolie?
Ik wou al zeggen, is niet echt een blijvende oplossing.....quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb dat al eens vaker gehoord, alleen vertelt ze het niet helemaal goed![]()
Je moet het erbij gooien, even warm laten lopen of een stukje warmrijden en dan meteen verversen; ik zou wel een dagje (rustig, korte stukjes, geen snelweg of gekkigheid) durven rijden met een litertje erbij; in the end is olie gewoon olie, en atf doet niets met keerringen en pakkingen, dus echt kwaad kan het ook niet volgens mij![]()
Klikkie post #4
klikkie post #7
Ik zeg niet : wondermiddel![]()
maar het is het proberen waard .. het kan ook nog dat er gewoon een klepstoter of klep de geest heeft gegeven door oliegebrek.. maar ik zou niet meteen de kop eraf gaan trekken
Neuh, dat lijkt me nietquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik wou al zeggen, is niet echt een blijvende oplossing.....
Gaat juist om de reinigende eigenschap die er aan de ATF wordt toegeschreven denk ik, om bijvoorbeeld een verstopte stoter weer gangbaar te krijgen en je oliekanaaltjes een beetje schoon te krijgen..quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:33 schreef vannelle het volgende:
Maar gewoon dunnere olie is ook een alternatief, zeker met dit koude weer.
rijden op een olielampje......quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:35 schreef FeestBoek het volgende:
(krukas)lager naar de Filistijnen?
Heb hetzelfde gehad, oliewaarschuwingslampje kapot, geen olie, 230 op de snelweg, en toen was het afgelopen met het blokje.
Dat had ik gelezen idd.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gaat juist om de reinigende eigenschap die er aan de ATF wordt toegeschreven denk ik, om bijvoorbeeld een verstopte stoter weer gangbaar te krijgen en je oliekanaaltjes een beetje schoon te krijgen..
Eenschquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat had ik gelezen idd.
Maar dunnere olie zorgt er dan weer voor dat de stoter sneller gevuld en weer leeg is.
Zeker met dit koude weer zou het een oplossing kunnen zijn.
Al zou ik zelf na me ingelezen te hebben eerst die atf doen en daarna verversen met dunnere olie.
Een combi kan ook prima werken!
Ik vind je conclusie nogal voorbarig, ik denk dat eerdere gegeven tips de oplossing al bieden.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
als hij blijft ratelen, dan liggen er waarschijnlijk een setje lagers uit, dan zul je op een motor revisie of op een sloop blokje komen,
kosten grofweg met een slopblok
2500E benzine handbak
3000E benzine automaat
incl btw + arbeid
Het verschil tussen automaat en hand bak is de tijd.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik vind je conclusie nogal voorbarig, ik denk dat eerdere gegeven tips de oplossing al bieden.
En waar haal je het prijsverschil tussen een automaat of een handbak vandaan? Het blok blijft hetzelfde en zou dus even duur zijn.
Plus dat de prijzen die je noemt ook nogal aan de hoge kant zijn, daar kun je gewoon een andere complete Focus uit 1999 voor kopen.
Misschien moet die automaat uit Australië komen ??quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:45 schreef vannelle het volgende:
500 euro voor het verschil in tijd?
Het zijn net zoveel boutjes en het tijdsverschil is toch geen dag?
Blijft toch allemaal in de auto zitten als je een blok overhangt ?? die bak hoeft er niet uit, en zowel, blijft dat allemaal zitten toch ?? ik denk dat een automaat zelfs sneller is om over te bouwen als een schakelbak.. als je gaat OMbouwen wordt het een ander verhaal, maar dan ga je het niet redden met 500¤ extraquote:Op vrijdag 31 december 2010 23:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Meer, je zit met een koppel omvormer, extra compter, kabel boom
Dat dus.quote:Op vrijdag 31 december 2010 23:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien moet die automaat uit Australië komen ??![]()
Als de prijs inclusief bak is zou er wel verschil in kunnen zitten, maar de bak is niet kaduuk, en het blok met een beetje mazzel ook niet, dus waar hébben we het over ?![]()
Laat TS eerst maar eens een weekje gaan rijden; als er een klepstotertje vastgekoekt of gefikt zit komt die misschien wel weer los na een paar daagjes lekker in de olie weken, en zoniet is er nog de ATF optie, en dan nog... kan een blok best wel oud worden met een tikkende stoter, er is sowieso geen nood aan de man voorlopig
rare prijzen ?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 03:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat dus.
Altijd beter dan ergens een prijskaartje aan hangen zonder het probleem te kennen en ook nog es met rare prijzen komen.
nee, alles gaat er uit, motor, versnllingsbak de helezooi, dan wordt de motor van de bak gescheiden, nieuwe motor op de bak, en dan weer ingebouwtquote:Op vrijdag 31 december 2010 23:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Blijft toch allemaal in de auto zitten als je een blok overhangt ?? die bak hoeft er niet uit, en zowel, blijft dat allemaal zitten toch ?? ik denk dat een automaat zelfs sneller is om over te bouwen als een schakelbak.. als je gaat OMbouwen wordt het een ander verhaal, maar dan ga je het niet redden met 500¤ extra
Nieuwe motor of andere motor?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 12:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
nee, alles gaat er uit, motor, versnllingsbak de helezooi, dan wordt de motor van de bak gescheiden, nieuwe motor op de bak, en dan weer ingebouwt
Precies.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:04 schreef ibaneX het volgende:
Zal wel nieuw wezen, voor een sloop blok veel te duur.
automaten olie?quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:35 schreef Anne het volgende:
Waarschijnlijk de klepstoters die tikken.
Als je geluk hebt alleen een halve liter ATF olie erin kiepen.
Sommige auto's hebben een oliedruklampje en een oliehoeveelheidslampje. Als het hoeveelheidslampje gaat branden is er nog geen man overboord, maar moet je gewoon bijvullen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:45 schreef -moppie- het volgende:
[..]
rijden op een olielampje......Als het lampje gaat branden ben je eigenlijk al te laat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |