Ik heb Lola altijd leuk gevonden! Nina ook. Mijn vriend vindt 'Lola' te ordinair.quote:
nee joh gekquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Zeg op dan! Dan moet je het ook maar gewoon zeggen, vind ik dan hè.Anders ook onnodig om te laten weten dat je het al weet
.
Is dat een heuse naam? Zou zo iemand De 120 dagen van... gelezen hebben?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:46 schreef SacreCoeur het volgende:
Ivan & Sadé dat klinkt pas hip xD! (en een beetje als saté)
Ik zal het onthouden. Dan zal ik bij jou in elk geval niet gaan raden.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:50 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nee joh gekik hou helemaal niet van namen raden. Ik zou t zelf helemaal niet leuk vinden als dé naam wel genoemd danwel geraden wordt namelijk.
maar das persoonlijkhele volksstammen die daar minder issues mee hebben
SC Hip-Sadé klinkt helemaal als kipsaté
Hoezo eigenlijk? Want de tweede naam kan je toch zelf beslissen? Gewoon niet met H laten beginnen?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:50 schreef wickie het volgende:
Ik vind Benthe echt heel erg leuk. Die kon bij ons niet omdat je dan als intialen B.H. zou krijgen
nja online kun je er natuurlijk een stuk makkelijker overheen lullen hèquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik zal het onthouden. Dan zal ik bij jou in elk geval niet gaan raden.![]()
Kan me dat eigenlijk ook heel goed voorstellen hoor.
Ik had het verkeerd geformuleerd. Remco's achternaam begint met een H. We vonden het gewoon een beetje raar, het heeft toendertijd toch wel even op de shortlist gestaanquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:53 schreef oeke het volgende:
[..]
Hoezo eigenlijk? Want de tweede naam kan je toch zelf beslissen? Gewoon niet met H laten beginnen?
Ik ben zo benieuwd naar Ivans zusje! En oke, ook naar haar naam!
Grappig, ik kan me niet herinneren dat er bij ons ooit geraden is naar de naam. Ook niet gespeculeerd of het een jongetje of een meisje zou worden trouwens.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:54 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nja online kun je er natuurlijk een stuk makkelijker overheen lullen hè![]()
ik vind het voornamelijk IRL erg vervelend altijd. Met name mn schoonmoeder heeft er een handje van om dan weer een giga namenlijst af te werken.
Met name de manier waarop ze raadt is vervelend. "oh nee het wordt toch geen ... hè?"
dat vind ik stommer dan "oeh wordt het ... ?" want in beide gevallen, wat nou als je het goed raadt? Bij de eerste optie hou je er gelijk een stom gevoel aan over.
Bij mij ook niet. Iedereen in mijn nabije omgeving was allang op de hoogte van de naamquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Grappig, ik kan me niet herinneren dat er bij ons ooit geraden is naar de naam. Ook niet gespeculeerd of het een jongetje of een meisje zou worden trouwens.
t is bij ons duidelijk de nationale sport zodra wij in de buurt zijnquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Grappig, ik kan me niet herinneren dat er bij ons ooit geraden is naar de naam. Ook niet gespeculeerd of het een jongetje of een meisje zou worden trouwens.
Jasmijn stond ook op ons lijstje, maar Lente bleef toch met stip bovenaan staan. Dus wilde ik Lente Jasmijn, maar Nils vond Lente Amber mooier. Ook best, ik ben zo meegaand.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Hahaha die hebben alle vier op het lijstje gestaan. Madeleine viel snel af, Julia vonden we allebei erg mooi maar geen "klik" ofzo. Matilda vond ik leuk (oooh dat boek van Roal Dahl!) maar B. niet (huuu dat boek van Roal Dahl
) en Jasmijn heeft heeeeel lang op onze shortlist gestaan. Zelfs een tijd nog dé naam geweest. Maar helaas. B. heeft een nichtje met die naam en dat meisje heeft ook dezelfde achternaam als B. (en dus als de baby) daardoor zou je in 1 familie 2 keer een Jasmijn H. krijgen en dat vonden we weer een beetje too much.
Linde heeft ook heel lang op 1 gestaan en was bij B. veruit favoriet, maar uiteindelijk ook niet vanwege, jawel, een nichtje van hem dat zo heet.
Feline en Amélie past wel bij elkaar maar t is niet helemaal mijn smaak geloof ik, ik weet niet waarom.
Mette en Ward (is dat met een t of met een d?)quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:08 schreef wickie het volgende:
Ik heb nog inspiratie nodig voor een jongensnaam, vind dat zo moeilijk. Voor meisje hebben alweer de nodige opties.
Jullie leuke Ideeën?
Ja ik ken iemand die zo heetquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is dat een heuse naam? Zou zo iemand De 120 dagen van... gelezen hebben?
Las laatst ergens op babybytes dat een (vond ik) groot aantal leden niet blij meer waren met de naam en ook een aantal van hen waren nu gescheiden en hadden er flink de pest in. Hoe stupid is datquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds ontzettend blij met de naam Ivan. Ik vind het een krachtige maar ook lieve en zachte naam om uit te spreken. Dat wilde ik ook graag voor de naam van zijn zusje.
Niet meer blij zijn met de naam die je je kind gegeven hebtquote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Las laatst ergens op babybytes dat een (vond ik) groot aantal leden niet blij meer waren met de naam en ook een aantal van hen waren nu gescheiden en hadden er flink de pest in. Hoe stupid is dat
Ja en er werd ook gezegd.. 'ja als het aan mij had gelegen werd het ... maar manlief was er niet mee eens dus toen kwamen we op een andere naam uit, eigenlijk vind ik de naam niet zo, maar toen eenmaal het kindje geboren was begon ik eraan te wennen. Maar ik vind hem nog steeds niet perfect'.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niet meer blij zijn met de naam die je je kind gegeven hebtDamn, dat lijkt me aardig pijnlijk.
Feyenoord betekend veel voor ons jaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:24 schreef Incantrix het volgende:
Grappig, FTA, wij hebben Stef's 2e naam gekozen o.a. omdat we dan zijn initialen (S.Z.) zo mooi vonden
En zijn jullie zo voetbalfanatiek dan?
Ik las laatst de naam van de broer van Isabeau: Olavquote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:08 schreef wickie het volgende:
Ik heb nog inspiratie nodig voor een jongensnaam, vind dat zo moeilijk. Voor meisje hebben alweer de nodige opties.
Jullie leuke Ideeën?
Oh, dat is wel heel gaaf dan jaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:29 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
[..]
Feyenoord betekend veel voor ons jaZonder Feyenoord hadden we elkaar ook niet gekend en vanuit ons huis hebben we uitzicht op de kuip
Wij vonden een verwijzing wel bij ons passen, maar dan wel op subtiele wijze. Veel mensen is het in eerste instantie niet eens opgevallen.
Mijn vriend en ik hebben echt een heel erg uiteenlopende smaak (eigenlijk vinden we altijd precies het tegenovergestelde mooi!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:25 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja en er werd ook gezegd.. 'ja als het aan mij had gelegen werd het ... maar manlief was er niet mee eens dus toen kwamen we op een andere naam uit, eigenlijk vind ik de naam niet zo, maar toen eenmaal het kindje geboren was begon ik eraan te wennen. Maar ik vind hem nog steeds niet perfect'.
Ik vind dat echt raar!![]()
Kan het stukje op babybytes niet meer terug vinden, jammer. (stond in V&A 'ben jij nog steeds blij met de naam')
Hij moet nog wennen. Gewoon over een paar weken weer noemenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:35 schreef wickie het volgende:
Olav is net afgekeurd![]()
Ik voel dat dit heel moeilijk gaat worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |