Ik heb je vorige topic gelezen en ik vond het eigenlijk wel een heel net en beschaafd topicquote:Op maandag 27 december 2010 22:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
Door een iets te ijverige moderator werd mijn vorige topic gesloten, omdat het een user base bash zou zijn.
Kennelijk is het verschil tussen een verzoek om duidelijke bronnen en bashen bij deze persoon niet helemaal helder. Maakt niet uit, ik zal proberen me in dit topic niet in een waarde oordeel te laten lokken.
Maar mijn vraag nu: als dit forum en wat er geroepen wordt niet met feiten en bewijzen kan worden onderbouwd, maar het slechts een kwestie van geloven is, horen de onderwerpen dan niet in het filosofie en levensbeschouwing forum?
Of kan iemand mij alsnog bewijzen tonen van alle beweringen hier, ik kan ze in de verschillende topics niet vinden.
Edit: fout in de titel, moet zijn in het tweede deel:'of is dat eng'
Exactly !quote:Op maandag 27 december 2010 22:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ook op Fok! wordt vaak de fout gemaakt dat een bron pas een bron is als het een link op internet is.
Terwijl de bron net zo goed uit een boek, uit een radioprogramma of van een getuige kan zijn.
Maar het is wel heel lastig om in een discussie de waarheid te achterhalen als die uit een bron buiten internet gehaald wordt.quote:Op maandag 27 december 2010 22:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ook op Fok! wordt vaak de fout gemaakt dat een bron pas een bron is als het een link op internet is.
Terwijl de bron net zo goed uit een boek, uit een radioprogramma of van een getuige kan zijn.
Probeer het nog een keer inderdaad, toch blijf ik bij mn punt;quote:Op maandag 27 december 2010 22:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
Door een iets te ijverige moderator werd mijn vorige topic gesloten, omdat het een user base bash zou zijn.
Kennelijk is het verschil tussen een verzoek om duidelijke bronnen en bashen bij deze persoon niet helemaal helder. Maakt niet uit, ik zal proberen me in dit topic niet in een waarde oordeel te laten lokken.
quote:Op maandag 27 december 2010 22:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat ben ik volledig met je eens. Met dat verschil dat ik een getuige niet per definitie geloof en dat een boek wel bewijzen kan bevatten, maar vaak meer een uiteenzetting van een theorie is.quote:
Het enige wat eniszins in de buurt komt van bewijs is het filmpje van lord Blackheat. Interessante materie, al vind ik de teksten die er overheen worden gezet wel erg suggestief, waar ze pretenderen verklarend te zijn. Ik ga dat filmpje zeker nog wel een keer bekijken. De organisatie die het geld aanbiedt zou net zo goed een verzameling Arabische oliemagnaten kunnen zijn die via een bekende in Engeland contact zoeken, om maar iets te noemen. Of hij verkondigd gewoon onzin omdat hij seniel is. Dat kan ook nog, maar ik blijf er bij dat het een interessant filmpje is.quote:Op maandag 27 december 2010 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
TS: Heb je al gekeken naar de zaken die genoemd zijn in het vorige topic? Je wilt hapklare brokken als bewijs. Die zijn er niet. Tenminste, niet in die zin dat het ook als algemeen bewijs zal worden aanvaard.
En waar wil je eigenlijk bewijs van hebben? BNW is namelijk nogal divers.
Yep, zelf zoeken is de boodschap. Lezen, lezen, lezen , de materie waar je in geinteresseerd bent onderzoeken, en niet aan andere mensen met allemaal hun eigen ideeen om pasklare antwoorden vragen, want die krijg je niet. Het kan je hooguit helpen je mening te vormen, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 28 december 2010 09:20 schreef Ticker het volgende:
Hoe kan je vragen om concreet bewijs, als bewijs juist het punt is in de gehele onderwerpen.
Bewijs is naar het schijnt nogal subjectief. Zelfs een rechtbank heeft rechters en jury leden nodig om 'bewijs' als bewijs te bestempelen.
Naar het schijnt, blijkt bewijs zich meer en meer samen te hangen met meningen en dogma's, dan daadwerkelijk de intentie om ergens tot de bodem te komen.
Ook het feit dat je hapklaar bewijs wilt, en niet een aanknoping om zelf achter de waarheid te komen zegt al genoeg over je intentie.
Jaja, typefoutje en je kunt hier de topicnaam niet wijzigen. Staat in mijn TS. Misschien dat een moderator dat even kan wijzigen. Doen ze ook nog iets zinnigs....quote:
En daarin vind ik dit forum tot op heden niet bepaald behulpzaam, alleen Jokkebrok heeft tot nu toe serieus gereageerd en Typisch heeft me naar een zinnig topic verwezen. Verder word ik alleen voor idioot, schaap en onwetende uitgemaakt. Ik vind het grappig dat IK vervolgens door een moderator als basher wordt beschouwd, maar eigenlijk is dat te achterlijk voor woorden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 09:27 schreef Lavenderr het volgende:
Yep, zelf zoeken is de boodschap. Lezen, lezen, lezen , de materie waar je in geinteresseerd bent onderzoeken, en niet aan andere mensen met allemaal hun eigen ideeen om pasklare antwoorden vragen, want die krijg je niet. Het kan je hooguit helpen je mening te vormen, dat dan weer wel.
Het laatste gedeelte van je vraag zal ik niet op ingaan, maar wat wil je veranderd hebben?quote:Op dinsdag 28 december 2010 09:34 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Jaja, typefoutje en je kunt hier de topicnaam niet wijzigen. Staat in mijn TS. Misschien dat een moderator dat even kan wijzigen. Doen ze ook nog iets zinnigs....
[..]
En daarin vind ik dit forum tot op heden niet bepaald behulpzaam, alleen Jokkebrok heeft tot nu toe serieus gereageerd en Typisch heeft me naar een zinnig topic verwezen. Verder word ik alleen voor idioot, schaap en onwetende uitgemaakt. Ik vind het grappig dat IK vervolgens door een moderator als basher wordt beschouwd, maar eigenlijk is dat te achterlijk voor woorden.
Natuurlijk moet ik ook zelf lezen, dat heb ik ook gedaan. Maar er wordt hier verschrikkelijk veel in kringetjes geluld en alles wat er op aarde gebeurt wordt met veel vouwwerk in de bestaande complottheorieën gefrunnikt, zonder enige realiteitszin of daadwerkelijke aanwijzigingen. Voor wat betreft de NWO kom ik wat dichter bij logische verbanden, maar de topics over Reptillians, 9/11 en dergelijke vind ik tot op heden tamelijk lachwekkend en niemand heeft tot nu toe ook maar iets aangedragen wat lijkt op logica.
Het zijn toch ook over het algemeen alleen maar theorieen? Verhalen, ideeen, fantasieen, waarbij men elkaar aan- en invult.quote:Op dinsdag 28 december 2010 09:34 schreef Hoppahoppa het volgende:
En daarin vind ik dit forum tot op heden niet bepaald behulpzaam, alleen Jokkebrok heeft tot nu toe serieus gereageerd en Typisch heeft me naar een zinnig topic verwezen.
Dat topic ging toch ook dicht omdat jij werd gebashtquote:Verder word ik alleen voor idioot, schaap en onwetende uitgemaakt. Ik vind het grappig dat IK vervolgens door een moderator als basher wordt beschouwd, maar eigenlijk is dat te achterlijk voor woorden.
't Is hier ook over het algemeen niet logisch, maar ja, da's BNW: Verhalen, ideeen, fantasieen, waarbij men elkaar aan- en invult en op zoek gaat naar bevestiging. Soms wordt er hier zelfs wiskunde aangehaald om ergens kracht bij te zetten, maar dan vaak weer wel met verzonnen parameters.quote:Natuurlijk moet ik ook zelf lezen, dat heb ik ook gedaan. Maar er wordt hier verschrikkelijk veel in kringetjes geluld en alles wat er op aarde gebeurt wordt met veel vouwwerk in de bestaande complottheorieën gefrunnikt, zonder enige realiteitszin of daadwerkelijke aanwijzigingen. Voor wat betreft de NWO kom ik wat dichter bij logische verbanden, maar de topics over Reptillians, 9/11 en dergelijke vind ik tot op heden tamelijk lachwekkend en niemand heeft tot nu toe ook maar iets aangedragen wat lijkt op logica.
OW. Ik werd in bescherming genomen. Nou zo voelde het niet echt, maar goed.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:47 schreef JoepiePoepie het volgende:
Dat topic ging toch ook dicht omdat jij werd gebasht?!
Nou ja, dat vind ik dan een zwaktebod. Ik had gewoon meer verwacht van dit forum, zeker omdat sommige hier met zoveel zekerheid van alles beweren. Helaas is dat dan dus slechts gebakken lucht en blijft het bij fantaseren. Dan blijf ik bij mijn standpunt dat dit forum niets meer is dan een topic in filosofie en levensbeschouwing. Geen apart forum waard.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:47 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Het zijn toch ook over het algemeen alleen maar theorieen? Verhalen, ideeen, fantasieen, waarbij men elkaar aan- en invult.
't Is hier ook over het algemeen niet logisch, maar ja, da's BNW: Verhalen, ideeen, fantasieen, waarbij men elkaar aan- en invult en op zoek gaat naar bevestiging. Soms wordt er hier zelfs wiskunde aangehaald om ergens kracht bij te zetten, maar dan vaak weer wel met verzonnen parameters.
Nou we zullen je opmerkingen en conclusies in overweging nemen, bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:53 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
OW. Ik werd in bescherming genomen. Nou zo voelde het niet echt, maar goed.
[..]
Nou ja, dat vind ik dan een zwaktebod. Ik had gewoon meer verwacht van dit forum, zeker omdat sommige hier met zoveel zekerheid van alles beweren. Helaas is dat dan dus slechts gebakken lucht en blijft het bij fantaseren. Dan blijf ik bij mijn standpunt dat dit forum niets meer is dan een topic in filosofie en levensbeschouwing. Geen apart forum waard.
Zo heb ik het begrepen ja, omdat jij zelf niet liep te bashen. Je was gewoon beschaafd en beleefdquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:53 schreef Hoppahoppa het volgende:
OW. Ik werd in bescherming genomen. Nou zo voelde het niet echt, maar goed.
Ja, het is inderdaad wel jammer dat veel dingen hier 'feiten' worden genoemd door sommige mensen en dan vind ik inderdaad ook dat er een bewijs zou moeten zijn. Als er sprake is van feiten, dan is er gewoon een bewijs, klaarquote:Nou ja, dat vind ik dan een zwaktebod. Ik had gewoon meer verwacht van dit forum, zeker omdat sommige hier met zoveel zekerheid van alles beweren. Helaas is dat dan dus slechts gebakken lucht en blijft het bij fantaseren. Dan blijf ik bij mijn standpunt dat dit forum niets meer is dan een topic in filosofie en levensbeschouwing. Geen apart forum waard.
Ach, dat vond ik ook, maar laat ik daar maar over ophouden. Moderator zijn is ook een apart vak, dat is niet voor iedereen weggelegd.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:00 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Zo heb ik het begrepen ja, omdat jij zelf niet liep te bashen. Je was gewoon beschaafd en beleefd. Ik vond het wel raar dat je topic op slot ging, aangezien je nergens aangaf dat je dat wilde, maar goed.
Zo denk ik er ook over, maar kennelijk leeft het hier anders en is dat ook de bedoeling van dit forum. Jammer, betekent dat je hier constant aan het discussieren bent met mensen die roepen dat je blind en ongelovig bent terwijl ze zelf achter aannames en theorieën aanlopen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 13:00 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad wel jammer dat veel dingen hier 'feiten' worden genoemd door sommige mensen en dan vind ik inderdaad ook dat er een bewijs zou moeten zijn. Als er sprake is van feiten, dan is er gewoon een bewijs, klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |