abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90512287
Door een iets te ijverige moderator werd mijn vorige topic gesloten, omdat het een user base bash zou zijn.

Kennelijk is het verschil tussen een verzoek om duidelijke bronnen en bashen bij deze persoon niet helemaal helder. Maakt niet uit, ik zal proberen me in dit topic niet in een waarde oordeel te laten lokken.

Maar mijn vraag nu: als dit forum en wat er geroepen wordt niet met feiten en bewijzen kan worden onderbouwd, maar het slechts een kwestie van geloven is, horen de onderwerpen dan niet in het filosofie en levensbeschouwing forum?

Of kan iemand mij alsnog bewijzen tonen van alle beweringen hier, ik kan ze in de verschillende topics niet vinden.

Edit: fout in de titel, moet zijn in het tweede deel:'of is dat eng'

[ Bericht 2% gewijzigd door Hoppahoppa op 27-12-2010 22:05:31 (Typen op een Galaxy S valt niet mee....) ]
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  Boks-Chick maandag 27 december 2010 @ 22:01:42 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90512371
whehehe, en dat in BNW! It's a conspiracy!
lolwut
  maandag 27 december 2010 @ 22:04:33 #3
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_90512517
BNW is er nou juist voor die vrijdenkers, dat is toch fijn dat ze een eigen hoekje hebben. Jij hoeft er niet in te geloven, maar je kan ze wel met rust laten.
Do androids dream of electric sheep?
pi_90512953
TS: Heb je al gekeken naar de zaken die genoemd zijn in het vorige topic? Je wilt hapklare brokken als bewijs. Die zijn er niet. Tenminste, niet in die zin dat het ook als algemeen bewijs zal worden aanvaard.

En waar wil je eigenlijk bewijs van hebben? BNW is namelijk nogal divers.
  maandag 27 december 2010 @ 22:12:22 #5
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90512971
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
Door een iets te ijverige moderator werd mijn vorige topic gesloten, omdat het een user base bash zou zijn.

Kennelijk is het verschil tussen een verzoek om duidelijke bronnen en bashen bij deze persoon niet helemaal helder. Maakt niet uit, ik zal proberen me in dit topic niet in een waarde oordeel te laten lokken.

Maar mijn vraag nu: als dit forum en wat er geroepen wordt niet met feiten en bewijzen kan worden onderbouwd, maar het slechts een kwestie van geloven is, horen de onderwerpen dan niet in het filosofie en levensbeschouwing forum?

Of kan iemand mij alsnog bewijzen tonen van alle beweringen hier, ik kan ze in de verschillende topics niet vinden.

Edit: fout in de titel, moet zijn in het tweede deel:'of is dat eng'
Ik heb je vorige topic gelezen en ik vond het eigenlijk wel een heel net en beschaafd topic :).

Maar ik kan je helaas niet verder helpen, want ik heb de bewijzen niet.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_90514510
Ook op Fok! wordt vaak de fout gemaakt dat een bron pas een bron is als het een link op internet is.
Terwijl de bron net zo goed uit een boek, uit een radioprogramma of van een getuige kan zijn.
Wie dit leest is gek
pi_90515306
TS, wat verwacht je nu precies?
Dat de hapklare brokken je worden aangereikt?
Je zal zelf toch enige moeite moeten doen om zelf dingen te onderzoeken en misschien eens de topics die je interesseren helemaal lezen.
En er zijn een aantal zeer interessante topics bij.
Over Vrijmetselarij,over sektes zoals Scientology, over Bilderberg, over Illuminati, over complotten, Reptillians, over 9/11, over Leylijnen in het reistopic, enfin teveel om op te noemen.
En daar staat uitgebreide informatie bij, en linkjes .
Dus dompel je onder en kom dan later vertellen wat je er van vond, okee? :)
pi_90515673
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ook op Fok! wordt vaak de fout gemaakt dat een bron pas een bron is als het een link op internet is.
Terwijl de bron net zo goed uit een boek, uit een radioprogramma of van een getuige kan zijn.
Exactly !
  maandag 27 december 2010 @ 23:54:16 #9
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_90517899
quote:
Maar het is wel heel lastig om in een discussie de waarheid te achterhalen als die uit een bron buiten internet gehaald wordt.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_90521396
Tja, het is lastig uit te leggen. Het zal te maken hebben met verschillende wereldbeelden van de users. Dingen aannemen, verstoten, zonder de keiharde empirische bewijsvoering.

Vroeger was ik zo; geen onderbouwing/bron dan lijkt het me onzin, overheden zijn te vertrouwen, ik wilde graag iets in de juridische kant doen later, 9/11 is door terroristen gepleegd en Bin Laden bestaat, religie en spiritualiteit is ongefundeerde onzin, complotten zijn onzin, noem het allemaal maar op.

Maar op een gegeven moment werd ik getriggerd, ik voelde onbewust dat er iets mis was, en op een zekere dag had ik een moment van bewustwording, en nu neem ik ook die ''onzin'' die Bankfurt vertelt aan.

Een jaar geleden was ik ook zo als jij TS. It's just a strange world..
pi_90522012
Da's niet eng, maar (bijna) niet mogelijk. :D Dit is een gedeelte van FOK waar je eerst in dingen als conspiracys moet geloven en daarna kun je dingen filteren en bekijken wat jou geloofwaardig lijkt. Als je op een Christelijk forum komt terwijl je 100% anti geloof bent dan gaat het hen niet lukken jou over te halen. Dat zelfde geld hier, je zegt dat je er open voor staat maar wil alles op een hapklare manier voorgeschoteld krijgen. Dat gaat dus niet, BNW is zo breed..
  dinsdag 28 december 2010 @ 06:40:12 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_90525640
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:00 schreef Hoppahoppa het volgende:

Probeer het nog een keer inderdaad, toch blijf ik bij mn punt;
Zoek zelf je antwoorden, niemand heeft de waarheid hier en trek zelf je conclusies.
Als het weer versterken word van een "hullie en zullie" gevoel.. daar hebben we al een topic over.
The truth was in here.
pi_90525950
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 23:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Exactly !
Dat ben ik volledig met je eens. Met dat verschil dat ik een getuige niet per definitie geloof en dat een boek wel bewijzen kan bevatten, maar vaak meer een uiteenzetting van een theorie is.

Verder hoop ik dat mensen die mijn vorige topic hebben gelezen toch wel begrijpen dat ik niet uit ben op een hullie-zullie topic. Eigenlijk vind ik het gewoon triest dat juist een moderator daar niet doorheen leest, maar goed. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik ook het gevoel deel dat er zaken zijn die niet kloppen, dat er (indirect of direct) leiding wordt gegeven aan ons, zonder dat wij dat 'zien'. Ik had gehoopt dat op een forum als dit mensen zouden zitten die iets meer wisten, maar dat blijkt niet zo te zijn. Nou ja, er zijn er die beweren van alles te weten, maar die verdwijnen op mystieke wijze op het moment dat je ze naar bronnen vraagt.

quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

TS: Heb je al gekeken naar de zaken die genoemd zijn in het vorige topic? Je wilt hapklare brokken als bewijs. Die zijn er niet. Tenminste, niet in die zin dat het ook als algemeen bewijs zal worden aanvaard.

En waar wil je eigenlijk bewijs van hebben? BNW is namelijk nogal divers.
Het enige wat eniszins in de buurt komt van bewijs is het filmpje van lord Blackheat. Interessante materie, al vind ik de teksten die er overheen worden gezet wel erg suggestief, waar ze pretenderen verklarend te zijn. Ik ga dat filmpje zeker nog wel een keer bekijken. De organisatie die het geld aanbiedt zou net zo goed een verzameling Arabische oliemagnaten kunnen zijn die via een bekende in Engeland contact zoeken, om maar iets te noemen. Of hij verkondigd gewoon onzin omdat hij seniel is. Dat kan ook nog, maar ik blijf er bij dat het een interessant filmpje is.

Wat mij eigenlijk nog het meeste opvalt hier op BNW is dat ik zou verwachten hier mensen te treffen die eigen gedachten hebben. Dat hier niet blind achter iemand aangelopen zou worden die van alles beweert, juist omdat dat hetgene is waar het concept van dit forum voor waarschuwt. Als ik dan zie dat er mensen zijn die blind achter types als Bankfurt aanhobbelen, dan vind IK dat vreemd. Kijk in mijn vorige topic, op het moment dat je vraagt naar tastbare bewijzen dan krijg je alleen maar te horen:"ik geef feiten, geen bewijzen." Dat zou je als wetenschapper eens moeten proberen....

Maar goed, voordat ik weer beschuldigd wordt van bashen (sorry voor mijn mening)... Ik heb hier al veel gelezen en wat mij dus vooral opvalt is dat er hele creatieve geesten zijn hier. Die mooie verhaallijnen kunnen bedenken, maar een mooi verhaal is niet altijd waar, kijk maar in de bijbel.
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:20:52 #14
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_90526700
Hoe kan je vragen om concreet bewijs, als bewijs juist het punt is in de gehele onderwerpen.
Bewijs is naar het schijnt nogal subjectief. Zelfs een rechtbank heeft rechters en jury leden nodig om 'bewijs' als bewijs te bestempelen.

Naar het schijnt, blijkt bewijs zich meer en meer samen te hangen met meningen en dogma's, dan daadwerkelijk de intentie om ergens tot de bodem te komen.
Ook het feit dat je hapklaar bewijs wilt, en niet een aanknoping om zelf achter de waarheid te komen zegt al genoeg over je intentie.

Tevens begin anders maar nogmaals hiermee:

Als je namelijk de positiviteit kunt inzien van Agenda 21 en de depopulatie plannen van de VN, dan is je zoek tocht naar bewijs bij dit filmpje al gedoemd te mislukken.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  dinsdag 28 december 2010 @ 09:22:11 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_90526716
OUD is HEEL eng ja :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_90526741
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:22 schreef HeatWave het volgende:
Daar durf ik me ook niet te wagen hoor , no way :N :D
pi_90526805
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:20 schreef Ticker het volgende:
Hoe kan je vragen om concreet bewijs, als bewijs juist het punt is in de gehele onderwerpen.
Bewijs is naar het schijnt nogal subjectief. Zelfs een rechtbank heeft rechters en jury leden nodig om 'bewijs' als bewijs te bestempelen.

Naar het schijnt, blijkt bewijs zich meer en meer samen te hangen met meningen en dogma's, dan daadwerkelijk de intentie om ergens tot de bodem te komen.
Ook het feit dat je hapklaar bewijs wilt, en niet een aanknoping om zelf achter de waarheid te komen zegt al genoeg over je intentie.
Yep, zelf zoeken is de boodschap. Lezen, lezen, lezen , de materie waar je in geinteresseerd bent onderzoeken, en niet aan andere mensen met allemaal hun eigen ideeen om pasklare antwoorden vragen, want die krijg je niet. Het kan je hooguit helpen je mening te vormen, dat dan weer wel.
pi_90526931
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:22 schreef HeatWave het volgende:
Jaja, typefoutje en je kunt hier de topicnaam niet wijzigen. Staat in mijn TS. Misschien dat een moderator dat even kan wijzigen. Doen ze ook nog iets zinnigs.... ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:27 schreef Lavenderr het volgende:

Yep, zelf zoeken is de boodschap. Lezen, lezen, lezen , de materie waar je in geinteresseerd bent onderzoeken, en niet aan andere mensen met allemaal hun eigen ideeen om pasklare antwoorden vragen, want die krijg je niet. Het kan je hooguit helpen je mening te vormen, dat dan weer wel.
En daarin vind ik dit forum tot op heden niet bepaald behulpzaam, alleen Jokkebrok heeft tot nu toe serieus gereageerd en Typisch heeft me naar een zinnig topic verwezen. Verder word ik alleen voor idioot, schaap en onwetende uitgemaakt. Ik vind het grappig dat IK vervolgens door een moderator als basher wordt beschouwd, maar eigenlijk is dat te achterlijk voor woorden.

Natuurlijk moet ik ook zelf lezen, dat heb ik ook gedaan. Maar er wordt hier verschrikkelijk veel in kringetjes geluld en alles wat er op aarde gebeurt wordt met veel vouwwerk in de bestaande complottheorieën gefrunnikt, zonder enige realiteitszin of daadwerkelijke aanwijzigingen. Voor wat betreft de NWO kom ik wat dichter bij logische verbanden, maar de topics over Reptillians, 9/11 en dergelijke vind ik tot op heden tamelijk lachwekkend en niemand heeft tot nu toe ook maar iets aangedragen wat lijkt op logica.
pi_90527126
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:34 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Jaja, typefoutje en je kunt hier de topicnaam niet wijzigen. Staat in mijn TS. Misschien dat een moderator dat even kan wijzigen. Doen ze ook nog iets zinnigs.... ;)
[..]

En daarin vind ik dit forum tot op heden niet bepaald behulpzaam, alleen Jokkebrok heeft tot nu toe serieus gereageerd en Typisch heeft me naar een zinnig topic verwezen. Verder word ik alleen voor idioot, schaap en onwetende uitgemaakt. Ik vind het grappig dat IK vervolgens door een moderator als basher wordt beschouwd, maar eigenlijk is dat te achterlijk voor woorden.

Natuurlijk moet ik ook zelf lezen, dat heb ik ook gedaan. Maar er wordt hier verschrikkelijk veel in kringetjes geluld en alles wat er op aarde gebeurt wordt met veel vouwwerk in de bestaande complottheorieën gefrunnikt, zonder enige realiteitszin of daadwerkelijke aanwijzigingen. Voor wat betreft de NWO kom ik wat dichter bij logische verbanden, maar de topics over Reptillians, 9/11 en dergelijke vind ik tot op heden tamelijk lachwekkend en niemand heeft tot nu toe ook maar iets aangedragen wat lijkt op logica.
Het laatste gedeelte van je vraag zal ik niet op ingaan, maar wat wil je veranderd hebben?
Of is dat eng? Au, dat is eng?
pi_90527199
Alles na de uitroeptekens kan wel weg, het is me bij nader inzien te suggestief en opruiend (dat meen ik, is geen cynisme)
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:47:43 #21
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90532787
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 09:34 schreef Hoppahoppa het volgende:
En daarin vind ik dit forum tot op heden niet bepaald behulpzaam, alleen Jokkebrok heeft tot nu toe serieus gereageerd en Typisch heeft me naar een zinnig topic verwezen.
Het zijn toch ook over het algemeen alleen maar theorieen? Verhalen, ideeen, fantasieen, waarbij men elkaar aan- en invult.

quote:
Verder word ik alleen voor idioot, schaap en onwetende uitgemaakt. Ik vind het grappig dat IK vervolgens door een moderator als basher wordt beschouwd, maar eigenlijk is dat te achterlijk voor woorden.
Dat topic ging toch ook dicht omdat jij werd gebasht :D?!

quote:
't Is hier ook over het algemeen niet logisch, maar ja, da's BNW: Verhalen, ideeen, fantasieen, waarbij men elkaar aan- en invult en op zoek gaat naar bevestiging. Soms wordt er hier zelfs wiskunde aangehaald om ergens kracht bij te zetten, maar dan vaak weer wel met verzonnen parameters.
pi_90533006
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:47 schreef JoepiePoepie het volgende:

Dat topic ging toch ook dicht omdat jij werd gebasht :D?!
OW. Ik werd in bescherming genomen. Nou zo voelde het niet echt, maar goed.

quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:47 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Het zijn toch ook over het algemeen alleen maar theorieen? Verhalen, ideeen, fantasieen, waarbij men elkaar aan- en invult.

't Is hier ook over het algemeen niet logisch, maar ja, da's BNW: Verhalen, ideeen, fantasieen, waarbij men elkaar aan- en invult en op zoek gaat naar bevestiging. Soms wordt er hier zelfs wiskunde aangehaald om ergens kracht bij te zetten, maar dan vaak weer wel met verzonnen parameters.
Nou ja, dat vind ik dan een zwaktebod. Ik had gewoon meer verwacht van dit forum, zeker omdat sommige hier met zoveel zekerheid van alles beweren. Helaas is dat dan dus slechts gebakken lucht en blijft het bij fantaseren. Dan blijf ik bij mijn standpunt dat dit forum niets meer is dan een topic in filosofie en levensbeschouwing. Geen apart forum waard.
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:58:04 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_90533162
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:53 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

[..]

Nou ja, dat vind ik dan een zwaktebod. Ik had gewoon meer verwacht van dit forum, zeker omdat sommige hier met zoveel zekerheid van alles beweren. Helaas is dat dan dus slechts gebakken lucht en blijft het bij fantaseren. Dan blijf ik bij mijn standpunt dat dit forum niets meer is dan een topic in filosofie en levensbeschouwing. Geen apart forum waard.
Nou we zullen je opmerkingen en conclusies in overweging nemen, bedankt voor de tip :P
The truth was in here.
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:00:40 #24
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90533242
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:53 schreef Hoppahoppa het volgende:
Zo heb ik het begrepen ja, omdat jij zelf niet liep te bashen. Je was gewoon beschaafd en beleefd :). Ik vond het wel raar dat je topic op slot ging, aangezien je nergens aangaf dat je dat wilde, maar goed.

quote:
Ja, het is inderdaad wel jammer dat veel dingen hier 'feiten' worden genoemd door sommige mensen en dan vind ik inderdaad ook dat er een bewijs zou moeten zijn. Als er sprake is van feiten, dan is er gewoon een bewijs, klaar :).
pi_90533668
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:00 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Zo heb ik het begrepen ja, omdat jij zelf niet liep te bashen. Je was gewoon beschaafd en beleefd :). Ik vond het wel raar dat je topic op slot ging, aangezien je nergens aangaf dat je dat wilde, maar goed.

Ach, dat vond ik ook, maar laat ik daar maar over ophouden. Moderator zijn is ook een apart vak, dat is niet voor iedereen weggelegd.

quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:00 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja, het is inderdaad wel jammer dat veel dingen hier 'feiten' worden genoemd door sommige mensen en dan vind ik inderdaad ook dat er een bewijs zou moeten zijn. Als er sprake is van feiten, dan is er gewoon een bewijs, klaar :).
Zo denk ik er ook over, maar kennelijk leeft het hier anders en is dat ook de bedoeling van dit forum. Jammer, betekent dat je hier constant aan het discussieren bent met mensen die roepen dat je blind en ongelovig bent terwijl ze zelf achter aannames en theorieën aanlopen.

Het mooie is dat diverse mensen roepen dat als ik maar genoeg lees dat ik dan vanzelf achter de waarheid kom. De enigste conclusie die ik tot nu toe trek is dat een aantal mensen hier gewoon een psychiatrische stoornis heeft. En dat is niet bashen, dat is een proffesionele diagnose van enkele posters hier, gratis en voor niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')