Heeft alleen niets met elkaar te makenquote:Op maandag 27 december 2010 20:33 schreef Bluezz het volgende:
Brand in IJmuiden, en onze waterdruk is weg
Nou zitten wij niet in Haarlem maar wij hebben ook geen waterdruk meer hier in Bloemendaal.quote:In vrijwel heel Haarlem is even na 19.00 uur vanavond de waterdruk weggevallen. De oorzaak staat niet vast. Waterleverancier PWN is momenteel onbereikbaar op het storingsnummer. Ook de website geeft geen informatie.
quote:PWNwaternatuur PWN waternatuur
by Annleen
Door een stroomstoring bij het pompstation in Hoofddorp is er tijdelijk geen water in o.a. Haarlem, Hoofddorp en omgeving. #pwn
Bij Boris & ons dus. En die brand bij Corus is op een steenworp afstand van 'mijn' ziekenhuisquote:Op maandag 27 december 2010 20:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik las dat er in een heel groot gebied geen waterdruk meer is!
Komt mooi uit dan dat het Brandwondencentrum aan jullie verbonden is.quote:Op maandag 27 december 2010 20:38 schreef Bluezz het volgende:
Bij Boris & ons dus. En die brand bij Corus is op een steenworp afstand van 'mijn' ziekenhuis
Je bedoelt met HP?quote:Op maandag 27 december 2010 20:41 schreef FutureFairytale het volgende:
Sun en P. wat lopen jullie achterhad ik niet gedacht
Wauwie zie ditquote:Op maandag 27 december 2010 20:51 schreef borisz het volgende:
Water komt weer goed als ik de sociale media zo lees
Euhm, hoezo? Deze HP heb ik allang in de bios gezien, zie hem nu voor de 2e keer.quote:Op maandag 27 december 2010 20:41 schreef FutureFairytale het volgende:
quote:Op maandag 27 december 2010 20:41 schreef FutureFairytale het volgende:
Tweet '' #ikhebweerwater Bloemendaal '' Dan wordt de kaart zo bijgewerktquote:Op maandag 27 december 2010 20:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wauwie zie ditHoe maak ik een Bloemendaalse aan Boris?
http://www.qohz.com/water/
Sommige mensen doen ook wel eens wat nuttigs met hun tijd ipv hier al die nutteloze posts na te lezenquote:Op maandag 27 december 2010 20:41 schreef FutureFairytale het volgende:
Ah...bedoelde ze datquote:Op maandag 27 december 2010 20:57 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Euhm, hoezo? Deze HP heb ik allang in de bios gezien, zie hem nu voor de 2e keer.
Ik gok van welquote:
In dat geval had ze natuurlijk ook kunnen vragen of dit de eerste keer was dat ik de film ging kijken, en dan zou het antwoord 'nee' zijn en hoefde ze niet tot verkeerde conclusies te komen..quote:Op maandag 27 december 2010 20:59 schreef Isabeau het volgende:
Met HP Sun, volgens FFT. Je vraagt je af hoe erg Bluezz en golfer dan wel niet achterlopen
Nou zegquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
ach zo serieus was t niet, maak je niet drukquote:Op maandag 27 december 2010 21:00 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
In dat geval had ze natuurlijk ook kunnen vragen of dit de eerste keer was dat ik de film ging kijken, en dan zou het antwoord 'nee' zijn en hoefde ze niet tot verkeerde conclusies te komen..
quote:Op maandag 27 december 2010 21:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou zegGemis in je opvoeding
Om mij hoef je het niet te laten hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik maak me niet druk, daar ga je weerquote:Op maandag 27 december 2010 21:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ach zo serieus was t niet, maak je niet druk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
7 nog niet, wel gelezen uiteraard.quote:Op maandag 27 december 2010 21:00 schreef FutureFairytale het volgende:
ja HP maar jullie hebben em al wel gezien. 7 ook al?
quote:Op maandag 27 december 2010 21:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk, daar ga je weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op maandag 27 december 2010 21:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]maakt geen verschil, het is een algemene constateringSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
gaan we weer.quote:Op maandag 27 december 2010 21:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
maakt geen verschil, het is een algemene constatering
hou er dan ook eens mee opquote:Op maandag 27 december 2010 21:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
gaan we weer.
"dit doe je ALTIJD FF, en dat ook heel vaak bla bla"
dankje Isa, dat bedoel ik!quote:Op maandag 27 december 2010 21:05 schreef Isabeau het volgende:
Oeh, leuke website voor kaas & wijnliefhebbers
(en eh, FFT en Sun, het is niet de moeite van al dat 'uitleggen' waard, het was een geintje)
nog 1 keer; dat vatte je te zwaar op. het was een geintjequote:Op maandag 27 december 2010 21:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Hey! Ik begon geen discussie hoorik snapte alleen niet waarom ik achter zou lopen
dan was ie iig niet grappigquote:Op maandag 27 december 2010 21:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nog 1 keer; dat vatte je te zwaar op. het was een geintje
zijn al die wijnen dan ook hier verkrijgbaar of moet je dan op vakantie?quote:Op maandag 27 december 2010 21:05 schreef Isabeau het volgende:
Oeh, leuke website voor kaas & wijnliefhebbers
www.cheesecupid.com/
(en eh, FFT en Sun, het is niet de moeite van al dat 'uitleggen' waard, het was een geintje)
ik weet het, ik heb soms flauwe humorquote:Op maandag 27 december 2010 21:08 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
dan was ie iig niet grappig![]()
en nu niet mijn posts ook weer serieus gaan nemen, check de pi's![]()
De betere wijnboer kan je er vast wel aan helpen.quote:Op maandag 27 december 2010 21:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zijn al die wijnen dan ook hier verkrijgbaar of moet je dan op vakantie?
klinkt relaxedquote:Op maandag 27 december 2010 21:09 schreef DarkElf het volgende:
Koud!!! heb het echt ijskoud ondanks een warm huis, 2 paar sokken en genoeg laagjes aan dus ik heb net t badje aangezet en ga zo met een boek en kop thee maar lekker warm bubbelen en daarna mijn mandje in.fijne avond verder.
3 is wel het beste boek vind ikquote:Op maandag 27 december 2010 21:11 schreef rijsttafel het volgende:
Bij de film HP3 ben ik afgehaakt. Die daarna heb ik allemaal niet meer gezien. Vond het nieteens half zo leuk als de boeken.
Ja hoor, ze gebruiken alleen de toegankelijke namenquote:Op maandag 27 december 2010 21:09 schreef FutureFairytale het volgende:
zijn al die wijnen dan ook hier verkrijgbaar of moet je dan op vakantie?
De boeken groeien op zich wel aardig mee qua leeftijd. Ik vond de latere 3 veel beter dan de eerste 4. Qua schrijfstijl, onderwerpen en plot.quote:Op maandag 27 december 2010 21:11 schreef rijsttafel het volgende:
Bij de film HP3 ben ik afgehaakt. Die daarna heb ik allemaal niet meer gezien. Vond het nieteens half zo leuk als de boeken.
Tegen de tijd dat de boekenreeks op z'n eind kwam was ik daar ook al wat te oud voor, maargoed.. heb ze uiteindelijk toch allemaal gelezen.
Geluktquote:Op maandag 27 december 2010 20:58 schreef borisz het volgende:
Tweet '' #ikhebweerwater Bloemendaal '' Dan wordt de kaart zo bijgewerkt.
wij thuis hebben totaal geen verstand van combinatie wijn/kaas maar goed; we eten ook alleen soms 's avonds blokjes extra belegen of oude kaas met mosterd.. nooit iets spannendsquote:Op maandag 27 december 2010 21:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja hoor, ze gebruiken alleen de toegankelijke namen(en bieren, wat volgens mij geen wijn is
)
quote:Op maandag 27 december 2010 21:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De boeken groeien op zich wel aardig mee qua leeftijd. Ik vond de latere 3 veel beter dan de eerste 4. Qua schrijfstijl, onderwerpen en plot.
Jaquote:Op maandag 27 december 2010 21:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
eens..
De films vind ik vooral leuk om te kijken omdat ze zo mooi en knap gemaakt zijn
Dat jij nu over leeftijd begintquote:Op maandag 27 december 2010 21:11 schreef rijsttafel het volgende:
Tegen de tijd dat de boekenreeks op z'n eind kwam was ik daar ook al wat te oud voor, maargoed.. heb ze uiteindelijk toch allemaal gelezen.
ja! alhoewel ik nog steeds de Perkamentus mis van deel 1 en 2. dat was 'de échte'. de Perkamentus in 3 t/m 6 is niet echt een machtige held zoals in t boekquote:Op maandag 27 december 2010 21:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
eens..
De films vind ik vooral leuk om te kijken omdat ze zo mooi en knap gemaakt zijn
Dat vond ik ook wel, maar over het algemeen pakte ik die boeken toch minder snel op omdat het gewoon niet meer zo aansprak. Zeker niet zoals deel 1 die ik toen ik nog op de basisschool zat onder de dekens lag te lezen met een zaklampquote:Op maandag 27 december 2010 21:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De boeken groeien op zich wel aardig mee qua leeftijd. Ik vond de latere 3 veel beter dan de eerste 4. Qua schrijfstijl, onderwerpen en plot.
Rond HP7 lag je heel iets anders te bekijken onder je dekens met diezelfde zaklampquote:Op maandag 27 december 2010 21:15 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dat vond ik ook wel, maar over het algemeen pakte ik die boeken toch minder snel op omdat het gewoon niet meer zo aansprak. Zeker niet zoals deel 1 die ik toen ik nog op de basisschool zat onder de dekens lag te lezen met een zaklamp
Als je na het laatste deel de eerste weer gaat lezen valt het enorme verschil wel erg op. Latere delen zijn stukken volwassener.quote:Op maandag 27 december 2010 21:15 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dat vond ik ook wel, maar over het algemeen pakte ik die boeken toch minder snel op omdat het gewoon niet meer zo aansprak. Zeker niet zoals deel 1 die ik toen ik nog op de basisschool zat onder de dekens lag te lezen met een zaklamp
Dat kan ik op de tast, hoor.quote:Op maandag 27 december 2010 21:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Rond HP7 lag je heel iets anders te bekijken onder je dekens met diezelfde zaklamp
quote:Op maandag 27 december 2010 21:16 schreef Bluezz het volgende:
Opa en Oma saampjes op twitter
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 27 december 2010 21:15 schreef FutureFairytale het volgende:
ja! alhoewel ik nog steeds de Perkamentus mis van deel 1 en 2. dat was 'de échte'. de Perkamentus in 3 t/m 6 is niet echt een machtige held zoals in t boek
Ja, dat ontken ik ook niet. Maar gewoon.. een puberende jongen die opgroeit in een toverkasteel.. Leuk toen ik 12, 13, 14 was.. Nu kan het me niet zo meer interesserenquote:Op maandag 27 december 2010 21:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als je na het laatste deel de eerste weer gaat lezen valt het enorme verschil wel erg op. Latere delen zijn stukken volwassener.
Probleem is een beetje dat er eigenlijk veel te veel verhaal in die films gepropt moet worden waardoor de tijd vaak ontbreekt om het goed te doen imo.quote:Op maandag 27 december 2010 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]maar ja, die eerste acteur is overleden dus dat kan niet meer he
Ik vind de films ook heel erg mooi gemaakt, maar....ik kijk gewoon en moet nergens echt lachen, schrikken, bang worden, huilen, enthousiast worden etc. Wat dat betreft is het redelijk doods.
quote:Op maandag 27 december 2010 21:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Vunzig figuur! Ik doelde natuurlijk op de LotR boeken.
Dat ben ik dan weer niet met je eens.quote:Op maandag 27 december 2010 21:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind de films ook heel erg mooi gemaakt, maar....ik kijk gewoon en moet nergens echt lachen, schrikken, bang worden, huilen, enthousiast worden etc. Wat dat betreft is het redelijk doods.
Misschien ga je het wel leuker vinden als je oud en weer kinds wordtquote:Op maandag 27 december 2010 21:18 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ja, dat ontken ik ook niet. Maar gewoon.. een puberende jongen die opgroeit in een toverkasteel.. Leuk toen ik 12, 13, 14 was.. Nu kan het me niet zo meer interesserenMaar dat heb ik eigenlijk de laatste jaren wel in het algemeen met fantasy, dus dat kan ook los van leeftijd staan misschien.
Had ik ook, maar verfilmde boeken zijn vrijwel áltijd slechter dan het boek zelf. Vooral als je het boek al hebt gelezenquote:Op maandag 27 december 2010 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]maar ja, die eerste acteur is overleden dus dat kan niet meer he
Ik hou wel van een goed geschreven cliché zo nu en danquote:Op maandag 27 december 2010 21:20 schreef Anthraxx het volgende:
Ach, er is een hoop crappy Fantasy op de markt en die markt is alleen maar versterkt sinds LotR of HP. Maar er zitten best wel goede tussen. Helaas moet je je wel door de clichés heenslepen.
Ik ook hoorquote:Op maandag 27 december 2010 21:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik hou wel van een goed geschreven cliché zo nu en dan![]()
Er is 1 uitzondering wat mij betreft: Band of Brothers. Maar goed, die telt misschien niet omdat het geen fictie is.quote:Op maandag 27 december 2010 21:20 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Had ik ook, maar verfilmde boeken zijn vrijwel áltijd slechter dan het boek zelf. Vooral als je het boek al hebt gelezen
Nee joh, over die ene dochter die ook mee ging vechten natuurlijkquote:Op maandag 27 december 2010 21:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Stiekem wat langer over Arwen heen blijven tasten he?
Oh, maar de boeken van HP zijn ook gewoon veel beter dan de films. Zoals je al zegt, dat is bijna altijd het geval.quote:Op maandag 27 december 2010 21:20 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Had ik ook, maar verfilmde boeken zijn vrijwel áltijd slechter dan het boek zelf. Vooral als je het boek al hebt gelezen
Die zeker. En nog wel een paar. The Green mile en Shawshank redemption bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 december 2010 21:22 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er is 1 uitzondering wat mij betreft: Band of Brothers. Maar goed, die telt misschien niet omdat het geen fictie is.
Dat is dan ook wel echt briljant verfilmd. En groot voordeel: in serie vorm, dus meer tijd en ruimtequote:Op maandag 27 december 2010 21:22 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Er is 1 uitzondering wat mij betreft: Band of Brothers. Maar goed, die telt misschien niet omdat het geen fictie is.
De film van Shawshank Redemption was beter dan het boek zelfsquote:Op maandag 27 december 2010 21:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Die zeker. En nog wel een paar. The Green mile en Shawshank redemption bijvoorbeeld.
Je mist zo veel van het verhaal als je de boeken niet hebt gelezen! Ik hoor van mensen dat dat met LOTR ook is, maar die heb ik nooit uit kunnen lezen. Het duurt te lang voor het verhaal je 'pakt'. Bij mij danquote:Op maandag 27 december 2010 21:22 schreef Isabeau het volgende:
Oh, maar de boeken van HP zijn ook gewoon veel beter dan de films. Zoals je al zegt, dat is bijna altijd het geval.
Dat bedoel ik toch ookquote:Op maandag 27 december 2010 21:23 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De film van Shawshank Redemption was beter dan het boek zelfs.
Gewoon het eerste boek skippen en beginnen bij Rivendell. Je hebt dan nog niets gemistquote:Op maandag 27 december 2010 21:24 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Je mist zo veel van het verhaal als je de boeken niet hebt gelezen! Ik hoor van mensen dat dat met LOTR ook is, maar die heb ik nooit uit kunnen lezen. Het duurt te lang voor het verhaal je 'pakt'. Bij mij dan
so truequote:Op maandag 27 december 2010 21:24 schreef Anthraxx het volgende:
Gewoon het eerste boek skippen en beginnen bij Rivendell. Je hebt dan nog niets gemist.
Eh jaquote:
Feist is een baasquote:Op maandag 27 december 2010 21:20 schreef Anthraxx het volgende:
Ach, er is een hoop crappy Fantasy op de markt en die markt is alleen maar versterkt sinds LotR of HP. Maar er zitten best wel goede tussen. Helaas moet je je wel door de clichés heenslepen.
Vind het bij LOTR wel meevallen, je mist weinig van het echte verhaal, alleen wat randzaken die leuk zijn maar niet heel veel toevoegen.quote:Op maandag 27 december 2010 21:24 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Je mist zo veel van het verhaal als je de boeken niet hebt gelezen! Ik hoor van mensen dat dat met LOTR ook is, maar die heb ik nooit uit kunnen lezen. Het duurt te lang voor het verhaal je 'pakt'. Bij mij dan
Yep, verhaaltje stelt niets voor idd.quote:Op maandag 27 december 2010 21:25 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Eh ja.
Nou ja, ik vond het niet eens een boek te noemen. Het is toch meer een kort verhaaltje?
Het is puur een ontwikkeling van je smaak. Alleen bij sommige blijft het hangenquote:Op maandag 27 december 2010 21:25 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Feist is een baasmaar de laatste jaren heb ik de hele fantasy kast van de bieb niet meer bezocht, o.a. omdat veel anderen me inderdaat tegen bleven vallen. Gelukkig zijn er nog de romans en af en toe een thriller of detective.
quote:Op maandag 27 december 2010 21:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik hou wel van een goed geschreven cliché zo nu en dan![]()
inderdaatquote:Op maandag 27 december 2010 21:25 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Feist is een baasmaar de laatste jaren heb ik de hele fantasy kast van de bieb niet meer bezocht, o.a. omdat veel anderen me inderdaat tegen bleven vallen. Gelukkig zijn er nog de romans en af en toe een thriller of detective.
Helms Deep is niet heel belangrijk in het boek terwijl het toch de halve 2de film beslaat.quote:Op maandag 27 december 2010 21:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Vind het bij LOTR wel meevallen, je mist weinig van het echte verhaal, alleen wat randzaken die leuk zijn maar niet heel veel toevoegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |