abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 januari 2011 @ 16:51:36 #176
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90750348
Als iets niet te bewijzen valt is het heel erg onwaarschijnlijk dat het bestaat, en ik er geloof dan ook niet in. Daar heb ik ook geen enkele reden toe. Ik snap ook niet dat jij zo zeker van je zaak bent dat kabouters wel bestaan. Waar baseer jij dat op?
O)))
pi_90750380
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:51 schreef Flammie het volgende:

[..]

Mooie post overigens maar "We weten niet alles" is echt de eeuwige dooddoener. Maar goed ik heb respect voor je uitgeschreven mening en daar wil ik het ook bij laten :)

xxx
Insgelijks hoor :)! Kijk dit houdt de boel gewoon lekker in balans! :9 en het houdt de discussies interessant ;) :*
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_90750667
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:51 schreef arucard het volgende:
Als iets niet te bewijzen valt
Laten we hier "als iets niet reproduceerbaar te testen valt" van maken. Net iets wetenschappelijker ;)
Volgens deze man met de rode puntmuts die net uit zijn UFO stapte. En die sommige mensen dus blijkbaar kunnen waarnemen.
  zondag 2 januari 2011 @ 22:28:44 #179
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90769275

OMG MEN IN BLACK KABOUTERS
pi_90770301
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:51 schreef arucard het volgende:
Als iets niet te bewijzen valt is het heel erg onwaarschijnlijk dat het bestaat
Ben ik het niet mee eens.

Als het bewijs ontbreekt, kan het evengoed bestaan. Maar de mogelijkheid dat het niet bestaat is er ook. De keus is aan jou of je het bestaan accepteert of niet.

In dit geval heb ik het bestaan van kabouters niet geaccepteerd. Dat komt omdat ik niet kan plaatsen dat er in deze wereld wezens leven die qua intelligentie en uiterlijk heel erg met mensen overeen komen, maar niet groter zijn dan 20 cm. Evolutionair gezien zouden die wezens geen kans hebben om te kunnen overleven; teveel roofdieren. Dat "één met de natuur" vind ik te geromantiseerd.

Ik vind het ook behoorlijk sterk dat Parabolismic beweert regelmatig kabouters en elven te zien in haar achtertuin en het bos. Als dat zo was, zouden veel meer mensen ze hebben gezien en was het bestaan ervan allang erkend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pulzzar op 03-01-2011 19:04:38 ]
  zondag 2 januari 2011 @ 22:55:40 #181
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_90770823
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:46 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens.

Als het bewijs ontbreekt, kan het evengoed bestaan. Maar de mogelijkheid dat het niet bestaat is er ook.

Je zegt toch in principe hetzelfde als mij, ?
Het zou mogelijk kunnen zijn, we hebben het immers bedacht alsof ze in deze wereld zouden kunnen leven. Maar er is alleen geen enkel bewijs voor. En als er dan toch zoveel en uitgebreide informatie over kabouters beschikbaar is, is de conclusie die ik trek dat ze niet bestaan maar verzonnen zijn.

En als er nou binnenkort iemand toch een kaboutertje heeft weten te vangen wil ik best toegeven dat ze bestaan, maar ik voorspel dat dat nooit zal gaan gebeuren omdat ze immers niet bestaan.
O)))
  zondag 2 januari 2011 @ 23:04:16 #182
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90771303
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:55 schreef arucard het volgende:

[..]

Je zegt toch in principe hetzelfde als mij, ?
Het zou mogelijk kunnen zijn, we hebben het immers bedacht alsof ze in deze wereld zouden kunnen leven. Maar er is alleen geen enkel bewijs voor. En als er dan toch zoveel en uitgebreide informatie over kabouters beschikbaar is, is de conclusie die ik trek dat ze niet bestaan maar verzonnen zijn.

En als er nou binnenkort iemand toch een kaboutertje heeft weten te vangen wil ik best toegeven dat ze bestaan, maar ik voorspel dat dat nooit zal gaan gebeuren omdat ze immers niet bestaan.
Pas maar op straks moet je TS zijn ballen zuigen.
pi_90773359
  maandag 3 januari 2011 @ 13:02:30 #184
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_90788345
achjah als je maar genoeg psychedilische troep eet gaan ze vanzelf bestaan he
  maandag 3 januari 2011 @ 13:04:05 #185
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_90788409
kabouters bestaan wel en Rien Poortvliet bestaat niet dat is een kabouter verzinsel namelijjk
pi_90788599
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:04 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Pas maar op straks moet je TS zijn ballen zuigen.
TS is een vrouw ;)
pi_90788659
Kabouters zijn een gevalletje 'het kan zowel wel als niet bestaan'. En het verhaal moet toch ergens vandaan komen?
  maandag 3 januari 2011 @ 13:13:50 #188
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_90788754
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:09 schreef Pulzzar het volgende:
TS is een vrouw ;)
Ja en? Vrouwen hebben ook ballen, alleen op een andere plek.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_90788828
Echt wel dat kabouters bestaan hoor.
Bij de buurman woont er 1 die heeft zelfs een kruiwagentje.
Wie het niet gelooft komt maar eens kijken dan.
pi_90789467
Ik heb de boeken van Rien Poortvliet en Will Huygen ook
En k ken nog een leuk versje over een kabouter

woutertje
o die woutertje, woutertje wiede wiede wiede woep
piepklein kaboutertje kom als ik roep
woutertje woutertje piepklein kaboutertje
wiede wiede wiede woep, kom als ik roep

ik ken hem al jaren en nooit geeft ie last
hij woont in een trommeltje onder de kast
en 's morgens om zeven uur hoor je geluid
dan roept ie om eten dan wil ie er uit

ik zag hem voor't eerst op de mat in de gang
ik zei goeie morgen ben jij hier al lang
hij zei: nou ik denk een minuutje of vijf
maar 'k vind je wel aardig ik denk dat ik blijf

hij is reuze aardig wij hebben veel pret
maar 's avonds om zeven uur moet ie naar bed
hij trekt zijn pyjamaatje aan van katoen
dan rolt ie zijn baard op en krijgt nog een zoen

Zelf denk ik niet dat ze betaan, maar las vroeger wel altijd de verhalen over de dwergjes van tuil

De dwergjes van Tuil is een Nederlandstalige jeugdroman, geschreven door Paul Biegel en uitgegeven in 1976 bij Uitgeverij Holland in Haarlem. De eerste editie werd geïllustreerd door Babs van Wely. De verhalenbundel, geschreven voor kinderen vanaf 5 jaar, verhaalt over het dwergenvolk van Tuil dat op de hei woont. Over dwerg 101, Virgilius van Tuil, zou Biegel nog drie boeken schrijven.

bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/De_dwergjes_van_Tuil

Ook las ik altijd de boeken over pinkeltje,
prachtige verhalen.
pi_90792487
Leuke discussie dit! Dus stel je voor er zijn kabouters, dan is het bewijs te vinden in een boek geschreven door een mens. Je gelooft dus eigenlijk de auteur op zijn of haar woord. Zoiets lijkt me iets dat je in twijfel mag trekken, al is het alleen maar om achter de waarheid te komen. Je zult dus met meer bewijs moeten komen.

Het zou kunnen zijn dat je een kabouter gezien hebt. Of dat je suikerklontjes en koekjes altijd op zijn. En stel je voor dat het nu geen paddo trip was of muisjes waren.. Dan ben je getuige geweest van een kabouter. En stel je voor dat je met die kabouter hebt gepraat.

Die kabouter heeft jou uitgelegd dat je beter een wasmachine met drogerfunctie kunt kopen, omdat dat ruimte bespaard en jij er eigenlijk al een tijdje over liep te piekeren. Ook legt hij je uit hoe je beter zaken kunt onthouden. En stel je voor dat het kaboutervolk eigenlijk een vergevorderd intellectueel wezen is uit en andere galaxy. En alleen een schaduw is van iets veel groters.

Hoeveel groter moet het zijn wil je het dan bevatten? Je gelooft het kaboutertje op z'n woord en bent blij dat je een wasmachine hebt gekocht met droogfunctie. Je leert je kinderen dat een droogfunctie op je wasmachine erg makkelijk is. Je hoort niets meer van het kaboutertje.

Je kinderen zijn gewend aan de wasmachine met droogfunctie, maar anno 2050 heb je kleding met nanotechnologie, waardoor je kleding altijd schoon, fris en kreukvrij is. Een wasmachine is overbodig. Afscheid nemen van de wasmachine met droogfunctie doet toch een beetje pijn, vanwege de fijne tijd die eraan herinnerd. Voor jou is het het terugdenken aan de gesprekken met het kaboutertje en voor je kinderen maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit.

Er ligt een ondertoon in de net geschreven alinea. Het gesprek met het kaboutertje deed je iets. Het geeft je herinneringen. Het geeft je een gevoel. Het doet iets met je. Niemand die je ooit had geloofd dat je een kaboutertje had gesproken, maar het was wel slim om een wasmachine met droogfunctie te kopen. Scheelde toch een tijd flink wat ruimte en je was is mooi droog en schoon als je het uit de machine haalt. Heb je in je leven toch iets aan gehad.
pi_90798385
Ik heb besloten dat ik ook in het bestaan van kabouters geloof.
pi_90800010
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:02 schreef pirlo444 het volgende:
achjah als je maar genoeg psychedilische troep eet gaan ze vanzelf bestaan he
:') ja want alleen als je psychedelische troep eet ga je ze zien :')
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_90800809
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:11 schreef iBenny het volgende:
Kabouters zijn een gevalletje 'het kan zowel wel als niet bestaan'. En het verhaal moet toch ergens vandaan komen?
Het kan dus ook gewoon uit de fantasie van de mens komen want die is eindeloos. Hellraiser moet toch ook ergens vandaan komen? Jabba the hutt ook toch?
  maandag 3 januari 2011 @ 17:26:16 #195
330026 WebbyS
A Legend Rising.
pi_90801005
Een pracht topic Parabolismic!

Ik vind het top als mensen outside the box denken en dat gewoon durven toe te geven. Je ziet meteen al van die eikels op je afvliegen om jouw even te vertellen hoe jij de dingen wel niet moet zien.

Keep dreaming all the colors of the rainbow, even the invisible ones!
pi_90801128
quote:
5s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:13 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja en? Vrouwen hebben ook ballen, alleen op een andere plek.
Groeit daar ook haar op?
pi_90801154
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:26 schreef WebbyS het volgende:

Ik vind het top als mensen outside the box denken en dat gewoon durven toe te geven. Je ziet meteen al van die eikels op je afvliegen om jouw even te vertellen hoe jij de dingen wel niet moet zien.

Keep dreaming all the colors of the rainbow, even the invisible ones!
Die onzichtbare kleuren kan men wel degelijk zien, zichtbaar maken en aantonen dus misschien is je vergelijking een beetje ongelukkig gekozen :)

Die onzichtbare kleuren zijn ook door de wetenschap zichtbaar gemaakt want voorheen wist niemand van het bestaan van die kleuren af ;)
  maandag 3 januari 2011 @ 17:34:53 #198
330026 WebbyS
A Legend Rising.
pi_90801346
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:30 schreef Flammie het volgende:

[..]

Die onzichtbare kleuren kan men wel degelijk zien, zichtbaar maken en aantonen dus misschien is je vergelijking een beetje ongelukkig gekozen :)

Die onzichtbare kleuren zijn ook door de wetenschap zichtbaar gemaakt want voorheen wist niemand van het bestaan van die kleuren af ;)
Ik doelde op het blote oog, dingen fantaseren die er volgens jouw waar zijn en die anderen niet direct kunnen zien. ;)
pi_90803539
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:26 schreef WebbyS het volgende:

Maar zodra iemand gaat beweren dat Parabolismic de huizen van 16 kabouters in de fik heeft gestoken, 3 elfjes heeft verkracht en smakelijk aan het been van een eenhoorn geknaagd heeft zal hij enige scepsis vast kunnen waarderen ;)
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 18:48:39 #200
249559 crew  Lavenderr
pi_90804132
Kabouters leven dus in het donker. Overdag kunnen ze zich niet laten zien, alleen 's nachts kunnen ze 'naar buiten'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')