Jij ook!quote:
Nouja, een ongeluk kan altijd gebeuren natuurlijk. Maar het scheelt als je weet wat je aan het doen bent. Het gaat niet altijd goed.quote:Lekker carbid geschotenhelemaal niet gevaarlijk als je het goed aanpakt
We schieten bv. met ballen in een volleybalnet. Dus niet met deksels
En uiteraard dragen we gehoorbescherming tijdens het schieten.
Het is hier overigens ook niet illegaal
Als je de melkbus ondersteboven zet, en het aansteekt met een aansteker is het eigenlijk vragen om problemenquote:Op zondag 2 januari 2011 23:36 schreef Light het volgende:
Nouja, een ongeluk kan altijd gebeuren natuurlijk. Maar het scheelt als je weet wat je aan het doen bent. Het gaat niet altijd goed.
Kicken naar K&W dan maar.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:20 schreef Maharbal het volgende:
Iemand nog zonnepanelen nodig? Ik geloof dat er een expert zit in WGR.
Ik lees 2 feiten en 1 verwachting. Nu maar hopen dat de verwachting uitkomt, anders heb je een ander probleemquote:
Zijn model is wel gecontroleerd door een AA-accountant. Dus ja,... dan moet hij wel een expert zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:20 schreef Maharbal het volgende:
Iemand nog zonnepanelen nodig? Ik geloof dat er een expert zit in WGR.
Ik wacht het wel af. Als het zo moet zijn, kan ik er toch weinig aan doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:41 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik lees 2 feiten en 1 verwachting. Nu maar hopen dat de verwachting uitkomt, anders heb je een ander probleem
Mocht de verwachting kloppen, dan bij deze alvast beterschap
Wheheh.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:43 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zijn model is wel gecontroleerd door een AA-accountant. Dus ja,... dan moet hij wel een expert zijn.
Maar zolang links en rechts hetzelfde totaal geven, is alles in balans en moet het wel kloppen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wheheh.
Als ik achter één ding ben gekomen........is dat accountants echt al te goed zicht hebben op fiscaliteiten...en/of ze soms gewoon negeren
En zo gaat het helaas maar al te vaakquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:47 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maar zolang links en rechts hetzelfde totaal geven, is alles in balans en moet het wel kloppen.
Helaas, die discussie verloor ik vroeger altijd van mijn leraar als ik weer eens een opgave fout had gemaakt. "Ja maar, links en rechts is hetzelfde totaal, dan is het toch goed? "quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:47 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maar zolang links en rechts hetzelfde totaal geven, is alles in balans en moet het wel kloppen.
Het gaat er dan ook om om de uitzondering hierop te zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En zo gaat het helaas maar al te vaak
Je kunt natuurlijk niet altijd maar een afrondingsverschil boeken.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:54 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Helaas, die discussie verloor ik vroeger altijd van mijn leraar als ik weer eens een opgave fout had gemaakt. "Ja maar, links en rechts is hetzelfde totaal, dan is het toch goed? "![]()
'T is de schuld van Bakkerquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:55 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk niet altijd maar een afrondingsverschil boeken.
Ik ben geen accountant, ik hoef geen uitzondering te zijnquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:54 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook om om de uitzondering hierop te zijn.
Tuurlijk. Geef een ander maar de schuld.quote:
Ik zeg ook niet dat jij een uitzondering hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben geen accountant, ik hoef geen uitzondering te zijn
Mooi, in dat geval ga ik de afwas doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:00 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat jij een uitzondering hoeft te zijn.
Als dat een voorwaarde is om de afwas te kunnen doen,...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mooi, in dat geval ga ik de afwas doen.
Heeee, je bent wat kopjes vergeten!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mooi, in dat geval ga ik de afwas doen.
Ik ben net klaar!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:04 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Heeee, je bent wat kopjes vergeten!
* TronCarter gooit gauw de vieze koffiekopjes in Maharbal's afwas
Nee, meer een voorwendsel om mij te onttrekken aan deze discussie!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als dat een voorwaarde is om de afwas te kunnen doen,...
Dat maakt toch niet uit. Het is fiscaal 5-voudig aftrekbaar en je hebt 'gratis' stroom. Dat moet al genoeg zijn om een NL-er over de streep te trekken.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:42 schreef sanger het volgende:
Wat heb je in Nederland aan zonnepanelen? De zon schijnt bijna nooit
Das waarquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:57 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit. Het is fiscaal 5-voudig aftrekbaar en je hebt 'gratis' stroom. Dat moet al genoeg zijn om een NL-er over de streep te trekken.
Voor een beetje ROW hoef je je niet in te schrijven, hoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:16 schreef sanger het volgende:
Vandaag maar een VAR aangevraaagd voor het beetje dat ik bij mijn oude werkgever zal afmakenMorgen maar even naar de KVK om in te schrijven ook
Ik weet dat het niet hoeftquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:20 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Voor een beetje ROW hoef je je niet in te schrijven, hoor.
Of wil je nog een beetje legaal zwart bijklussen?
Ah, je gaat een webshop beginnen, al dan niet op naam van je vrouw?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:39 schreef sanger het volgende:
...Maar wil inderdaad wat andere dingen misschien ook oppakken ...
quote:Op woensdag 5 januari 2011 07:37 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ah, je gaat een webshop beginnen, al dan niet op naam van je vrouw?
Van mij mag het tot in sint juttemisquote:Op woensdag 5 januari 2011 08:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Voor ik het vergeet, hier ook nog de beste wensen![]()
(mag toch nog tot 3 koningen?)
quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Da's toch ingeveer gelijk aan als pasen en pinksteren op een dag vallen? Dan kunnen we nog even
En de elektrische auto dan? Je hebt geen bijtelling, dat weet je toch?quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:04 schreef sanger het volgende:
[..]en dan plaats ik zonnepanelen om de zakelijke stroom op te wekken zodat ik geen energiekosten meer hoef te betalen. De laptop gebruikt immers inmens veel stroom dus dat heb ik zo terug verdiend
Ik heb hoe dan ook bijtelling voor de auto bij mijn werkgever. Maar dan kan mijn vrouw inderdaad wel gratis rijdenquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:10 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En de elektrische auto dan? Je hebt geen bijtelling, dat weet je toch?
Gratizzz tijden, man!
Ga je met de auto van de werkgever toch alleen zakelijk rijden. Win-win-win-situatie.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb hoe dan ook bijtelling voor de auto bij mijn werkgever. Maar dan kan mijn vrouw inderdaad wel gratis rijdenGoed plan!
Voor wie er een leerzame dag van wil maken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-juttemisquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Da's toch ingeveer gelijk aan als pasen en pinksteren op een dag vallen? Dan kunnen we nog even
Voor de vraag of de diensten zijn vrijgesteld of niet doet het er niet toe of het b2b of b2c is. Als ze zijn vrijgesteld, dan zijn ze vrijgesteld. B2b of b2c doet er eigenlijk grotendeels alleen maar toe voor de vraag waar de dienst geacht wordt te zijn verricht.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:44 schreef sanger het volgende:
Overigens nog een vraagje. Financiële diensten zijn vrijgesteld voor de OB, maar geldt dat ook als het b2b is?
Maar wat wordt dan gezien als financiele diensten? Ik versta daar eigenlijk een verzekeirngsagent onder, en niet bv. M@Wquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Voor de vraag of de diensten zijn vrijgesteld of niet doet het er niet toe of het b2b of b2c is. Als ze zijn vrijgesteld, dan zijn ze vrijgesteld. B2b of b2c doet er eigenlijk grotendeels alleen maar toe voor de vraag waar de dienst geacht wordt te zijn verricht.
O, en goedemorgen.
Je begint echt lui te worden:http://www.belastingdiens(...)n-39.html#P768_47106quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar wat wordt dan gezien als financiele diensten? Ik versta daar eigenlijk een verzekeirngsagent onder, en niet bv. M@W
Het wetboekje erbij pakken en eventueel de uitvoeringsregeling / uitvoeringsbeschikkingquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar wat wordt dan gezien als financiele diensten? Ik versta daar eigenlijk een verzekeirngsagent onder, en niet bv. M@W
Niet lui, maar kon het alleen niet vindenquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:55 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je begint echt lui te worden:http://www.belastingdiens(...)n-39.html#P768_47106
Er passen alleen geen 3 auto's op de opritquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:20 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ga je met de auto van de werkgever toch alleen zakelijk rijden. Win-win-win-situatie.
2x geen bijtelling en gratis rijden.
Dan zet je 1 auto op een "vaste plek" in de buurt en wissel de autos om als je de andere wil gebruiken. Krijgen we weer een popcorn-topic van een gefrustreerde buurman/vrouwquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Er passen alleen geen 3 auto's op de oprit
quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan zet je 1 auto op een "vaste plek" in de buurt en wissel de autos om als je de andere wil gebruiken. Krijgen we weer een popcorn-topic van een gefrustreerde buurman/vrouw
Omdat het zakelijk is he!quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:19 schreef ManAtWork het volgende:
Investeren in een zakelijke parkeerplaats.
Joh, levert met gemak z'n geld weer op.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:59 schreef sanger het volgende:
Toch nog even lui zijnIk ben er zelf niet goed genoeg is thuis maar heb net snel e.e.a. gelezen. Volgens mij:
• Kun je gebruikmaken van de KOR als je ondernemer bent voor de OB.
quote:• Kun je de MKB winstvrijstelling opvoeren als je ondernemer bent voor de IB (zonder urencriterium).
quote:• Kun je de ondernemersaftek opvoeren als je ondernemer bent voor de IB (met urencriterium).
quote:Volgens mij zal ik niet als ondernemer voor de IB worden aangemerkt, maar als resultaatgenieter.
Voor de OB zou ik wel als ondernemer aangemerkt moeten worden?
En je mag een beetje meer belasting betalen zodat de staatsschuld sneller afgelost kan worden.quote:Heb je grote kans op, inderdaad.
Enige voordeel om bij de KVK in te schrijven is voor mij de Makro pas die ik kan aanvragen
Juustem. OB en IB ondernemersbegrippen zijn verschillend.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:59 schreef sanger het volgende:
Toch nog even lui zijnIk ben er zelf niet goed genoeg is thuis maar heb net snel e.e.a. gelezen. Volgens mij:
• Kun je gebruikmaken van de KOR als je ondernemer bent voor de OB.
• Kun je de MKB winstvrijstelling opvoeren als je ondernemer bent voor de IB (zonder urencriterium).
• Kun je de ondernemersaftek opvoeren als je ondernemer bent voor de IB (met urencriterium).
Volgens mij zal ik niet als ondernemer voor de IB worden aangemerkt, maar als resultaatgenieter.
Voor de OB zou ik wel als ondernemer aangemerkt moeten worden?
Enige voordeel om bij de KVK in te schrijven is voor mij de Makro pas die ik kan aanvragen
Da's dan een dure pas, gezien het feit dat je nauwelijks voordeel bij de Makro haaltquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:59 schreef sanger het volgende:
Die zie ik nog niet echt....quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:10 schreef ManAtWork het volgende:
En je mag een beetje meer belasting betalen zodat de staatsschuld sneller afgelost kan worden.
Achteraf wellicht handiger geweestquote:(En je kon niet even een nieuw topic openen en daar de vragen in stellen?)
Toevallig zijn nu de Pampers erg goedkoop, dus als ik groot insla haal ik die ¤ 38 er wel uitquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:43 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Da's dan een dure pas, gezien het feit dat je nauwelijks voordeel bij de Makro haalt
de rode prijsjes zijn toch echt een mooi stuk goedkoper dan in de gewone winkel...quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:43 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Da's dan een dure pas, gezien het feit dat je nauwelijks voordeel bij de Makro haalt
Bedoel je de terbeschikkingstellingsvrijstelling?quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:23 schreef Maharbal het volgende:
Overigens heb je als resultaatgenieter ook recht op een soort MKB-vrijstelling, maar dan in de ROW sfeer.
Moet je wel ergens die 4 pallets kunnen opslaan natuurlijkquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Toevallig zijn nu de Pampers erg goedkoop, dus als ik groot insla haal ik die ¤ 38 er wel uit![]()
Of langer....quote:We zitten toch nog wel een jaar of 3 in de luiers
Maar daar moet de BTW dan nog bij?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
de rode prijsjes zijn toch echt een mooi stuk goedkoper dan in de gewone winkel...
ik heb hem van de vereniging dus niets extra's voor hoeven dokken.
Ow fuck ja, opslag kost ook geldquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:30 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Moet je wel ergens die 4 pallets kunnen opslaan natuurlijk
Als er weer een ongelukje gebeurt wel jaquote:Of langer....
Alleen als het voor niet zakelijk gebruik isquote:
met de btw er bij zit je zelfs nog mooi onder de winkelprijsquote:
Ga Durex sponsorenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Ow fuck ja, opslag kost ook geld
[..]
Als er weer een ongelukje gebeurt wel ja
Ah, kind activeren en klaarquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Alleen als het voor niet zakelijk gebruik is
het kind poept ook tijdens dat je aan het werk bent... dus niet alleen in je vrije tijdquote:
Woops, je hebt helemaal gelijk. Ik geloof dat ik nog sliep toen ik die opmerking plaatstequote:Op woensdag 5 januari 2011 14:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Bedoel je de terbeschikkingstellingsvrijstelling?
Verwar jij het nu niet met de Terbeschikkingstellingsregeling?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Woops, je hebt helemaal gelijk. Ik geloof dat ik nog sliep toen ik die opmerking plaatste.
Ik wilde het nog controleren...maar ik was te lui om m'n wetboek (die naast me ligt) te pakken![]()
Die geldt uiteraard niet voor heel ROW.
Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Resultaat_uit_overige_werkzaamheden"quote:Het resultaat van een werkzaamheid wordt bepaald volgens de fiscale winstregels, dat wil zeggen volgens de regels waarop ook de winst uit een onderneming bepaald wordt. Dit geldt echter alleen voor de samenstelling van de winst , niet voor bijvoorbeeld de ondernemersaftrek of de MKB-winstvrijstelling. Per 2010 is er echter wel de terbeschikkingstellingsvrijstelling ingevoerd, welk 12% van het resultaat bedraagt. Deze is qua percentage gelijk aan de MKB-winstvrijstelling. De vrijstelling is niet van toepassing op de situatie van het bovenmatig vermogensbeheer.
Ik zou het kind gewoon laten slapen,...quote:
Nee, die terbeschikkingsvrijstelling geldt alleen voor de terbeschikkingsregeling.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Verwar jij het nu niet met de Terbeschikkingstellingsregeling?
Voor zover ik terug kan vinden gaat de terbeschikkingsvrijstelling wel in mindering op het gehele ROW resultaat (muv bovenmatig vermogensbeheer).
[..]
Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Resultaat_uit_overige_werkzaamheden"
De laatste kleine lettertjes snap ik even niet. Ik lees nergens dat de terbeschikkingsvrijstelling van toepassing is op de resultaat uit overige werkzaamheden. Maar misschien slaap ik nog,...quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, die terbeschikkingsvrijstelling geldt alleen voor de terbeschikkingsregeling.
Staat ook in 3.99b IB.
De schrijver van die wiki heeft dus lopen slapen
Dat is inderdaad de clue van het verhaalquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:23 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De laatste kleine lettertjes snap ik even niet. Ik lees nergens dat de terbeschikkingsvrijstelling van toepassing is op de resultaat uit overige werkzaamheden. Maar misschien slaap ik nog,...
In het stuk over ROW wordt gesteld dat het 12% van het resultaat is. Het is in ieder geval verwarrend danquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:23 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De laatste kleine lettertjes snap ik even niet. Ik lees nergens dat de terbeschikkingsvrijstelling van toepassing is op de resultaat uit overige werkzaamheden. Maar misschien slaap ik nog,...
Klopt, dat wiki stuk klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:59 schreef sanger het volgende:
[..]
In het stuk over ROW wordt gesteld dat het 12% van het resultaat is. Het is in ieder geval verwarrend dan
Jammer, dan zou het voor mij helemaal niet van toepassing zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Klopt, dat wiki stuk klopt gewoon niet.
3.99b (terbeschikkingsvrijstelling) heeft het alleen over 3.91 en 3.92, en die gaan over de terbeschikkingsstellingsregeling.
Nou... bij on huurpand zaten parkeerplaaten inbegrepen en het was niet verboden door te verhuren. Eigenlijk had ik die parkeerplaatsen betaald moeten maken, gezien wij er slechts 2 gebruikten en er (te) vaak gasten van andere bedrijven parkeerden op onze mooie/duidelijk aangegeven plaatsen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:19 schreef ManAtWork het volgende:
Investeren in een zakelijke parkeerplaats.
Joh, levert met gemak z'n geld weer op.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nogal een idiote opmerking. Ik weet niet of je ooit op een scooter/brommer hebt gereden, maar elke keer als ik dat vroeger deed stonk ik gewoon naar uitlaatgassen. En nee, de uitlaat zat niet op het stuur.
Hetzelfde had ik met andere mensen die op een scooter/brommer hadden gereden. Je kon dat altijd meteen ruiken. En ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik hoef niet al mijn pakken onder die geur en de hele dag op kantoor te stinken.
Maar hey, jij hebt ongetwijfeld je komische opmerkings-quotum van de dag gehaald.
O man, wat een pareltjequote:Op woensdag 5 januari 2011 19:02 schreef Inlognaam het volgende:
Nee, maar genoeg op de fiets. Ik doe zo'n beetje alles op de fiets maar ruik nooit naar uitlaatgas terwijl ik me toch tussen hetzelfde verkeer begeef?
Gewoon uit een ander topic. Ik vond het grappig dat iemand mijn opmerkingen met "heb je wel eens op de scooter gezeten" pareerde met "nee, maar wel veel op de fiets"quote:
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:41 schreef JumpingJacky het volgende:
Mocht de verwachting kloppen, dan bij deze alvast beterschap
Ik had het idee dat je beterschapswens overbodig was geworden. Maar gisteravond sloeg het virus toch toe.quote:Op donderdag 6 januari 2011 08:29 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik quote mezelf nog maar even:
[..]
En de voor altijd onbeantwoorde vraag zal zijn: Als je mijn beterschapswens niet overbodig had verklaard, was je dan niet ziek geworden?quote:Op donderdag 6 januari 2011 08:37 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik had het idee dat je beterschapswens overbodig was geworden. Maar gisteravond sloeg het virus toch toe.
Om te zorgen dat de onbeantwoorde vraag geen beantwoorde vraag zal worden, zal ik de vraag dan ook maar niet beantwoorden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:34 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En de voor altijd onbeantwoorde vraag zal zijn: Als je mijn beterschapswens niet overbodig had verklaard, was je dan niet ziek geworden?
Is-ie bij kennis? Dan kan-ie werken, ja. Zo simpel is het!quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:05 schreef JumpingJacky het volgende:
Voor een zieke ben je nog best wel scherp. Hup, aan het werk jij
Heb net een bezichtiging van een woning gedaan. En een klachtenmail naar Vistaprint gestuurd. Heb voor vandaag wel weer genoeg gedaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:05 schreef JumpingJacky het volgende:
Voor een zieke ben je nog best wel scherp. Hup, aan het werk jij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |